Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 965 ggr
[MargaretaA]
1/30/09, 12:31 PM

Det fåfänga med att jaga lycka

En underbar liten tankeställare som jag fann i en bok (minns inte vilken).

Det handlar om katten som fått veta att lyckan fanns i hans svans.

"När jag försöker att jaga den och få fatt på den, så försvinner den hela tiden utom räckhåll. Men när jag ger upp och ägnar mig åt annat, då verkar den följa efter mig vartän jag går" Förvånad

Gulligt tycker jagGlad

 trevlig helg alla astrologidiggare

Maggan

Annons:
evrekaw
1/30/09, 3:59 PM
#1

Bra metaforik där…

Har just nu en kattunge som bokstavligen ägnar sig åt detta svansjagande… Han verkar lika lycklig oavsett vad… Ibland önskar jag att man fick ge kattungar ett Pippi Långstrump-piller… Det där "lilla krumilur jag vill aldrig bliva stur…"

                     Trevlig helg på dig också Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[MargaretaA]
1/30/09, 4:40 PM
#2

åh kattungar som är så gudomligt söta! Visst är det sorgligt att de måste bli stora!

Är det den du har som avatarblid?

Bersel
1/31/09, 8:19 PM
#3

Det var en bra tankeställareGlad 

Vi människor jagar ofta efter lyckan…och ändå har vi har inte ens nån svans! Det är lätt att glömma att vi ska söka inom och inte utom oss själva för att få harmoni och balans i vårt liv.

Jag har själv fyra kattor och den yngsta Bayleis född 23/5-07, är liksom "hemmagjord", en av tre i kullen av vår tjejkisse och var tingad av en familj som bor 16 mil bort.

Den nya familjen ville naturligtvis att nån skulle kunna vara hemma och ledig när kissen kom så på det viset blev han kvar flera veckor  efter de andra….och sen kunde vi bara inte släppa honom..en liten ulltuss så otroligt go och kelen.

Vi hade då två rätt stora hankatter utöver mamman. Nu har lilla "ulltussen" vuxit ifrån sina "plastsyskon"och regerar bland killarna Dock inte över honan vilket inte heller de andra gör….        Det är klart att kvinnor ska bestämmaGlad

Han är lika go och kelen…men hans päls är aningen jobbig och tovar sig lätt. Därför hade "krumelurpiller" varit toppen åt honom som liten så hade inte det blivit såå mycket hår som tovas och ska borstas och hållas i ordningGlad

 Kan sätta in en bild på honom senare. Funkar inte för mig att varken sätta in bilder varken här eller på min egen sida eller att ändra text där och svara på PM. 

Det som funkar bra är just det här att skriva inlägg.

Ha det gott kära -och  "kattvänner"

Upp till toppen
Annons: