Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 4372 ggr
mollybus
2009-03-12 20:49

Hur gör man?

Har en liten fråga som jag funderar på! En del pratar om att dom tex är födda i lejonets tecken, men har accenten eller hur det stavas i jungfruns tecken. Jag själv är fisk, men var har jag min accent i för tecken? Hur räknar jag ut det? Någon som kan hjälpa mig?

Mollybus

Annons:
[MargaretaA]
2009-03-12 21:15
#1

Hej mollybus

Här är den den bästa och mest givande sidan jag känner till på internet. Tyvärr inte på svenska.

http://www.astro.com/

gå in där och lägg in dina uppgifter så får du ditt horoskop. Plus tolkningar, plus lite framtidsprognoser och lite partnerhoroskop och sånt. Det gäller bara att hitta allting.

fråga gärna om det är något mer du undrar över Glad

mollybus
2009-03-12 21:31
#2

Tack!

Jag är inne på sidan nu, och där ska man ju fylla i tiden man är född. Jag är född 02.22 på natten, am, pm?? Hur fyller jag i rätt?

Dum fråga kanske…Skrattande

[MargaretaA]
2009-03-12 21:41
#3

nej inte dum alls. AM är före kl 12:00 på dagen. Sedan blir det PM Glad

mollybus
2009-03-12 22:03
#4

Nu vet jag!

Jag har accenten (eller hur det nu stavades) i lejonet!

Solen i fiskarna

Månen i stenbocken

solen i 8:huset

månen i 5:huset

Obestämd Inte blev jag klokare för det! haha…men kul ändå…Skrattande

Cristine
2009-03-12 22:10
#5

Tror det heter ascedenten.Glad 

Jag vet lika lite som du, men jag försöker också lära mej.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

mollybus
2009-03-12 22:18
#6

aha….Ja, det lät proffsigare på nåt sätt! Skrattande

Annons:
[MargaretaA]
2009-03-12 22:51
#7

Annars heter det Ascendenten Skrattande

Se engelska ascend = att stiga uppåt

penke
2009-03-13 01:35
#8

¿ engelska ? jag har alltid trott det var från latinet .. tex jmfr.  tjocktarmens "båge", colon ascendens (tunntarmen o upp) c.transversum från höger till vänste.c.decendens ..ner mot ..ljuset (jag kan "mer" kroppslatin,än centenser av vergelius) :- )

en fråga om Mollybus planeter ? nu blev jag förbryllad,jag trodde solen alltid var i början,"första husena",att det var solen som stytde upp hur "mina" hus placerar sig ?det har jag tagit SÅ för givet,att jag inte ens ..undersökt det.. (sic transit gloriam mundi) *skratt*

penke

Cristine
2009-03-13 08:11
#9

Engelska språket har också ord som kommer från latinet, det verkar som om du är väldigt intresserad av anatomi!

Har du  studerat  det "in vito".:=)

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
2009-03-13 08:30
#10

haha penke vi tar din planetfråga först. Det du beskriver med Solen på ASC-plats, är den lösning man kan ta till när man inte vet födelsetiden och alltså inte kan räkna ut den rätta ASC. Det är den metoden veckotidningsastrologin använder (den seriösa).

vad gäller språket så är det sannolikt ett latinskt ord från början.Glad

penke
2009-03-13 19:55
#11

#Cristine ..skillnader ..i anatomi kan vara ..intressant att fördjupa sig i

..jag förstår inte riktigt vad du menar med ,in vito.kanske bara undermedvetet för jag *rodnar charmigt* Tungan ute får istället illustrera Lingua som betyder både tunga,tungomål o "språk".. och nu när du berättat kommer jag ihåg,när jag pratat med engelsmän(o från tv) att de har anglifierade latinska .."kroppsdelar",kan man lite kroppslatin blir engelskan lättare (köksfranska fungerar bättre till inledningen av mitt svar..) :- )

penke

penke
2009-03-13 20:04
#12

#MagganA

aha,jag ska nog inte läsa så snabbt o slarvigt ifortsättningen i den astrologibok jag har ( o på nätet)

! ! _seriösa veckotidningshoroskop _ !! det trodde jag tidigare  var en omöjlig kombination :- )

…jag tror nog att detta (husen) kan bli en aha-upplevelse(?) en så´nn  som rasslar till en hel del i kunskaps-fattandet,får bara marinera till det..

penke

[MargaretaA]
2009-03-13 20:26
#13

hehe "seriös" veckotidningsastrolog görs av astrologer.

oseriös dito görs förmodligen av redaktionsfolket på fikarasten Flört

Annons:
Anna-hfg
2009-04-04 00:48
#14

#1 prövade länken. mycket kände jag igen men enliten del kunde jag inte känna igen mig i.

[MargaretaA]
2009-04-04 15:13
#15

Det är nog inte heller så vanligt att man känner igen precis allt.

Det finns grejer i mitt horoskop också som jag ännu inte har fattat - men det kanske kommer med tiden Flört

Upp till toppen
Annons: