Annons:
Etikett7-om-livet-universum-och-allting
Läst 1573 ggr
[MargaretaA]
3/19/09, 4:09 PM

Mediterat

Nu har jag för första gången gjort ett allvarligt försök att meditera. Secret Garden med Iris Hall.

Det är inte lätt när man är en otålig person som hellre springer än går. Men om andra kan så…

Att öppna chakrana var knepigt. Ska man föreställa blommorna på rätt plats, där aktuellt chakra sitter eller räcker det med att föreställer sig dem i huvet? Det var där de fastnade iaf.

Jag mötte ingen under trädet, men det var ganska trevligt att sitta där ändå.

jag skippade att gå nerför berget och stänga grinden och jag hoppade över att stänga chakrana igen. Skäms

Fast jag tror ärligt talat inte att jag lyckades öppna dem ens Rynkar på näsan

Men det var en skön upplevelse och nu känner jag mig som nyduschad på insidan. Väldigt vaken och skärpt.

Det gav mersmak Glad

Annons:
[GunillaF]
3/19/09, 4:15 PM
#1

Jag brukar föreställa mig blommorna på rätt plats. Så sa dom iaf att man ska göra, när jag gick kurs.

Jag tror inte att du ska hoppa över stängningen av chakrana. Det är inte bra att gå öppen hela tiden. När du stänger dina chakran ska du lämna ett blad öppet på rotchakrat. Den röda blomman.

[MargaretaA]
3/19/09, 4:21 PM
#2

okej det är väl bäst att göra det Glad

evrekaw
3/19/09, 4:24 PM
#3

Mmmm, det är ljuvligt att meditera! skulle inte fungera utan det tror jag. Jag började dock inte med lika avancerade meditationsövningar som du Maggan… Det finns enklare om du vill.

Fast jag tror inte det spelar någon roll vart man börjar, bara man låter det ta sin tid… Alla pusselbitar faller inte på plats på en gång, men när de väl gör det är det fantastiskt!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

chik
3/19/09, 4:25 PM
#4

Maggan. jag tycker att man gör det som passar en best. Man skall ju bli lugn o avslapnad o klara dagen.

Men det är var jag tycker..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
3/19/09, 4:39 PM
#5

#3

jaha jag visste inte att den var avancerad. jag har några andra att välja på också, men just Secret Garden var jag nyfiken på, eftersom så många har rosat den Glad

#4

Visst har du rätt chik. Det gäller att prova sig fram för att hitta rätt Glad

Cristine
3/19/09, 7:36 PM
#6

Jo man ska försöka få dem på rätt plats, men jag har aldrig sett blommor utan jag ser snurrande hjul, men det gör detsamma vad du ser huvudsaken är att du får rätt färg på rätt plats. Senare när du blir van och vet vart de är hinner du nästan inte se dem. Det blir som att trycka på en knapp så är du öppen. Det är nog bäst du stänger efter dej så ni inte får en massa sällskap i sängen inatt.SkrattandeTungan ute

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[MargaretaA]
3/19/09, 7:50 PM
#7

Det där med snurrande hjul tror jag passar mig bättre än ett blomblad i taget - det verkar vara ett snabare sätt… men hur gör du när du stänger då? Snurrar du hjulen åt andra hållet eller?

Som den norrläning jag är har jag haft fobi mot att stänga och låsa hela mitt liv. Men du har nog en poäng där… det har hänt en del oförklarliga saker här på torpet 8

Cristine
3/19/09, 7:58 PM
#8

 Too FunnyNu skrattar jag åt mej själv faktiskt..jag har också fobi mot att stänga och låsa. Jag har bara låst dörren en gång sedan jag fyttat hit, först var grannarna chockade men nu sätter de sej till rätta och tar en kaffetår ur termosen om jag inte är hemma och männen kan ta en snapps ur gök boet..för där finns flaska och glas. Jag stängde inte heller mina chakran, var för lat för det..men plötsligt hade jag massor med sällskap som till och med stod i kö för att få komma fram så nu stänger jag så gott det går.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
3/19/09, 8:00 PM
#9

Glömde säga att det spelar ingen roll åt vilket håll hjulen snurrar, det är bara att gå uppifrån och ner.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
3/19/09, 8:14 PM
#10

Alltså du är norrlänning och bor i norrland (?) då borde dina grannar ha samma vana  - gu va jag får hemlängtan nu! Alla dessa orginal som bara dyker upp tio minuter för och kolla läget, för att sedan gå vidare till nästa adress *nostalgi* Flört

men åter till tråden. LAT var ordet Skäms

men om jag förstår det rätt så öppnar man nerifrån och upp och stänger uppifrån och ner då?

Cristine
3/19/09, 8:40 PM
#11

Japp, prexiss.Flört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: