Annons:
Etikett7-om-livet-universum-och-allting
Läst 3280 ggr
NancyAlke
2/28/09, 9:55 PM

Livet efter döden

På jobbet diskuterade vi om livet efter döden, om det finns eller inte alltså. Jag tror ju på själavandring och helt klart då på ett liv efter döden. En av mina arbetskamrater tyckte att det var ju självklart att det inte kunde finnas ett sånt.

Jag bara log och sa att "sitt du där och var självsäker" , om jag har rätt så kommer jag att kunna räcka lång näsa till dig när vi har dött… om du har rätt, så kommer jag inte att lida av att ha fel Flört 

Ovanstående bevisar en viktig sak om mig i alla fall, nämligen HUR viktigt det är för mig att få rätt Tungan ute

Annons:
Cristine
2/28/09, 10:07 PM
#1

Nancy, jag vet att jag har rätt för jag ser dem ju som på Tv. Kanske därför jag inte behöver någon HmmmmObestämd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammi
2/28/09, 10:36 PM
#2

Hehe! Antagligen Cristine!Flört

[MargaretaA]
2/28/09, 10:47 PM
#3

jag byter gärna TV med dig Christine! Anyday Flört

Cristine
2/28/09, 10:49 PM
#4

Jag säger alltid till mina barn att det är bäst ni sköter er för annars kommer jag att föra ett jädrans liv i era hem.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
2/28/09, 11:32 PM
#5

Efter alla jag kanaliserat åt så tvekar jag inte det minsta på att det "finns ett liv efter detta".

Cristine
2/28/09, 11:40 PM
#6

Jag kan säga som så Maggan att du gärna får ta över min Tv då och då för det finns perioder då det blir för mycket och man känner sej som en trasa. Din Tv stänger du och thats it, min stänger man av men den öppnar sig själv och helst när du ska sova eller meditera, du tar fram blocket och pennan och skriver upp vad programmet handlar om och har du tur får du sova efter det om inte ett annat program börjar just då.Obestämd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Mammi
2/28/09, 11:43 PM
#7

#6 Fy så jobbigt det verkar….

Cristine
2/28/09, 11:52 PM
#8

Från början var det jättejobbigt för jag sov int en hel natt på veckor,sedan lärde jag mej stänga men är det någon som har bråttom med ett meddelande så kommer de igenom i alla fall.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammi
2/28/09, 11:55 PM
#9

Tänk om jag hade fått komma på studiebesök hos dig Cristine och för någon dag få se, vad och hur du upplever saker! Skrattande

chik
3/1/09, 1:25 PM
#10

självklart så är vår tro viktig för oss o, att man har rätt i något som man upplever som vivktit för sig.

Om jag nu kommer i håg rätt. Så i tolftehuset så stod det något om själar.-Jag kan ha väldigt fel.

Men min tro är.- Att vi är här för att lära oss något, när det är klart så går vi över till andrasidan o där är livet.Så håller vi på så tills vi är fullärda..

"Detta är min teori."

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
3/1/09, 1:42 PM
#11

Precis så är det Chik det är jag övertygad om.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

NancyAlke
3/1/09, 1:47 PM
#12

Man blir ju tryggare av att ha en tro på att allt fortsätter, det är nog en av de största grundstenarna i all andlig tro. Det är bara vad som händer när vi kommer "dit upp" som skiljer oss när det gäller det. Även de som tror att allt är slut när vi dör har ju en tro, och förhoppningsvis är de trygga i det.

Jag vet ju att det finns en andra sida, för som Cristine har jag ofta kontakt med den. Man försöker känna trygghet i det, men i bland kan det bli för mycket. Den största träningen för oss är att kunna stänga ner och säga ifrån till de som inte respekterar att vi är stängda… för dom försöker ju hela tiden Flört

Cristine
3/1/09, 3:27 PM
#13

Ja från början var det jättesvårt för man är ju nyfiken också och vill veta fortsättningen om man bara fått en stump till sig, så då stänger man nog inte riktigt, sedan är det ju så att det går inte heller att stänga alla chakran riktigt därför det blir en liten öppning kvar i rotchakrat eller ett blad på blomman som Iris Hall så fint säger. Nu vet ju inte jag om de kan gå in den vägen, men kan kundaliniormen så kan väl dom. Sedan kan man ju stänga in sig i en bubbla och stänga den hermetiskt men då är man rädd att man går miste om något så det är lite av en balansgång. Från början tordes jag inte säga irån när de störde för jag trodde de kunde bli sura, men fick rådet att sätta ner foten rejält. och när jag sade det ramlade en tavla ner!!*suck* Det är väl min morbror.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[GunillaF]
3/1/09, 3:35 PM
#14

#13 Du stampa väl för hårt, Cristine! Flört

Jag fick på en utbildning lära mig att man ska "rena" sina chakran ibland. Det kan man göra genom att tänka sig varje chakra som ett rum. När du är i rummet så titta efter hur det ser ut. Om det är något annat än bara vitt, vitt, vitt…så tvätta/måla eller vad du föredrar tills rummet är alldeles vitt igen. Utan hål som ser ut som fönster o.dyl.

Så fortsätter du chakra för chakra tills alla är "städade".

Cristine
3/1/09, 4:18 PM
#15

Jo jag renar dem, men mest med Hellas fontänmetod. Då fyller man fontänen med energi som sprutar upp på mitten och faller ner i fontänen. Eftersom jag tar energi uppifrån som är vit och från jorden som är röd blir energin rosa och när den faller ner i fontänen blir det som sockervadd något fluffigt som man sitter i och renar alla chakran. Ibland när jag healar tar jag med dem i fontänen, nästan alla vill ha den versionen numera. De tycker det känns skönt att bada i rosa moln/Tungan utevadd och sitta och lyssna på ljuvlig musik.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
3/1/09, 4:21 PM
#16

#15 Den metoden har jag inte hört talas om men den verkar också bra. Flört

Mammi
3/1/09, 4:26 PM
#17

Jag tror absolut på ett liv efter döden, men vet inte om jag tror på reinkarnation riktigt…..Som jag känner nu i allafall så tror jag inte på reinkarnation utan på en annan dimension där vi alla får ses igen efter vi lämnat detta jordeliv.

Om det nu är så att jag har fel, och att det är reinkarnation som är det rätta, lär jag nog få ranta på bra länge fram och tillbaka är jag rädd…Foten i munnen

Farwuq
4/6/13, 7:15 AM
#18

putt

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
4/7/13, 4:32 PM
#19

Ja något är det ju där, förutom oss..😇Cool

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Cristine
4/7/13, 4:53 PM
#20

Allt som finns i universum kom från detta gemensamma ursprung. Detta bör  hjälpa  oss att se att alla levande ting är relaterade, består av samma material, eftersom alla har uppstått ur samma energihändelse. Universum har hedrat oss genom att ge oss den eld, som har funnits tillgängligt sedan början av tiden, och därför känner många av oss en enorm vördnad när vi tittar ut över kosmos.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[Sol69]
4/7/13, 8:34 PM
#21

Jag tror att man har lever i flera liv eller jag har fått till mig att jag har levt i skottland som häxa och på prärien som indian. Så för mig är det naturligt att tro på det. 🙂undrar bara om det här är min mitt sista liv eller vad jag ska göra i nästa liv?? 😃

Farwuq
4/8/13, 6:40 AM
#22

Jag är också övertygad om att vi har ett "liv" efter döden och att vi lever i flera omgångar.

Jag för min del känner mig väldigt dragen till östra Europa. Till det som tidigare vad den västligaste delen av forna Sovjet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Terra Australis
4/8/13, 8:50 AM
#23

Klart att det finns en medveten existens efter döden.

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

Upp till toppen
Annons: