Annons:
Etikett7-om-livet-universum-och-allting
Läst 1798 ggr
Cristine
2009-03-03 16:11

Livets olika skeden.

När jag tänker tillbaka 1 1/2 år då jag gick omkring i lugn och ro och påtade i min trädgård eller snickrade på olika saker i huset utan att veta vad Fokus iFokus var så har jag svårt att förstå att livet tagit en så brysk vändning för mej. Från en dammig hemmatant till en som sitter och ser folk som gått över på en inre bioduk och försöker hjälpa dem så gott det går. All detta har aldrig hänt om jag inte haft andar i huset.Förvånad Jag undrar om jag vankat på som vanligt däruppe eller hur mitt liv blivit då.

Hur var ert liv innan?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[Spanaren]
2009-03-03 16:15
#1

Lycka till Cristine med det du gör och du vet att jag alltid har sagt att något stort är på G för dig/ kram Spanaren

[GunillaF]
2009-03-03 16:19
#2

Jag upptäckte iFokus några månader efter min son omkommit i en olycka. Jag var ute på nätet och sökte desperat efter folk som var i samma situation som mig.

I samma veva gick jag en kurs i medial utveckling och sökte även där likasinnade. Jag tycker att jag hittat det jag sökte.

Jag har nu på senare tid gått flera utbildningar i "det mediala" vilket jag inte tror att jag skulle ha gjort om inte olyckan hänt. Iof har jag nog kännt av en annan dimention sedan jag var ganska ung men jag har aldrig brytt mig om det förrän detta olyckliga hände.

Mammi
2009-03-03 16:23
#3

Att jag skulle sitta klistrad framför I Fokus med en laptop i knät var nog det sista jag hade tänkt mig för några år sedan!!Skrattande

Det är ett stort sällskap för mig när jag sitter hemma här på dagarna pga sjukskrivning, och det har gett mig insikt i både det ena och det andra.

 Jag är så tacksam och glad för att jag har träffat på så många goa vänner här inne!

Kram på er godingar!! Kyss

Cristine
2009-03-03 16:27
#4

Tack Spanaren! Ja det har du alltid gjort..du har hela tiden tutat i mej att jag ska bli någonting när jag blir stor.Flört

Gunilla, det verkar som att något väldigt påtagligt måste hända för att man ska komma dit man ska, för jag förstår ju nu att detta var menat. Men att du var tvungen att förlora en son är något man inte kan förstå eller ta åt sig.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammi
2009-03-03 16:31
#5

Ja fy vad ledsamt Gunilla! Kan inte sätta mig in i hur fruktansvärt det måste kännas.

Du verkar ha utvecklat din mediala sida enormt när man ser hur du ser vart borttappade saker ligger etc.Flört

Cristine du blir ju bara "värre och värre" för varje dag tror jag! FörvånadFlört

Själv är jag ju "halvrädd" sånt här som ni vet och håller emot känner jag…Obestämd

Cristine
2009-03-03 16:35
#6

Det är ingen ide att du håller emot för det kommer vare sig du vill eller inte, då är det bättre att du förbereder dej genom att lära dej så mycket som möjligt. Först med att öppna och stänga.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Mammi
2009-03-03 16:38
#7

Tror du att det är så Cristine, att det kommer även om man som jag är orolig för att inte klara av att hantera det? Varför kommer det inte till alla människor isåfall?

[GunillaF]
2009-03-03 16:48
#8

#5 Jaa, jag lyckas ibland. Däremot går det jättebra när jag testar på att kanalisera åt människor! Jag har en förmåga att väldigt ofta få kontakt med andebarn. Det är både smickrande och jobbigt.

Mammi
2009-03-03 16:51
#9

Ojdå, gör du sånt oxå Gunilla! Det förstår jag kan kännas som du beskriver det! Ja vad ni kan tjejer!Flört

Cristine
2009-03-03 16:59
#10

Alla är oroliga från början att inte kunna hantera det, det är just därför man måste lära sig. Annars kan du gå omring vidöppen och få in hur mycket som helst. Börja arbeta med dig själv och meditera varje dag en liten stund.

Fin Avatar!Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
2009-03-03 17:02
#11

Fin och vårlig Avatar, Mammi! Skrattande

[Spanaren]
2009-03-03 17:25
#12

Nu är det Mammi och ingen blå iskall Mammi/kram Spanaren

[MargaretaA]
2009-03-03 17:28
#13

Intressant tråd Cris!

Mitt problem är det motsatta. jag undrar om det verkligen aldrig är nån som vill mig nåt Gråter

jag har haft en del upplevelser som kändes "äkta" när det hände, men sedan, efteråt blir jag alltid osäker och tror att jag har inbillat mig alltihop. Obestämd

Jag skulle vilja börja med meditation för att skärpa min uppmärksamhet. Gärna guidad med hjälp av CD. Någon som kan rekommendera nåt bra?

Annons:
Cristine
2009-03-03 17:31
#14

Jag pm:ar dig Maggan.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammi
2009-03-03 17:59
#15

Tack ska ni ha för berömmet för min Avatar! Det var en viss spanare här inne som tyckte den blå var för kall för mig….Flört 

Jo jag förstår ju det Cris, men om man inte är riktigt "hundra" då på om man vill ha dessa kontakter för att man känner sig rädd osv, kan de komma ändå menar du? Jag tänkte på det du skrev att de kommer vare sig man vill det eller inte….hjälp….Foten i munnen

(Jag är ju dock klar över att alla har vi andar omkring oss, och att en del kan se dem och en del inte pga olika anledningar, men det är kontakten och upplevelserna av dem jag menar.)

Cristine
2009-03-03 19:04
#16

Jag kan tala om att det är mycket bättre att se dem än att ana dem som är skrämmande, tycker jag i varje fall.

Det brukar komma lite eftersom så du hinner vänja dej..det är tydligen bara jag som är kärringen mot strömmen! Kanske för att jag tål det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
2009-03-03 19:07
#17

#16 Jag tycker inte heller att det är skrämmande. Det är ett bevis på att allting fortsätter och att vi kommer att träffas en dag.

Cristine
2009-03-03 19:13
#18

Maggan det brukar börja som du säger att man förnimmer saker, hör, tycker sej se men tror man inbillar sej. Så var det ju för mej från början också. Till och med nu tror jag många gånger att jag inbillar mej saker tills jag får det bekräftat.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

solblomman47
2009-03-03 20:33
#19

Jag känner heller ingen rädsla när jag har besök.Det gjorde jag från början för jag fattade inte vad det var.Så när mina barn var små så sökte jag ofta igenom hela nedre våningen innan jag kunde sova eftersom jag var ensam hemma.Men till slut fattade jag att det inte var nån människa där.

Jag tycker bara att det är intressant och hoppas att få se och inte bara känna och höra.

Jag har nog gått vidöppen ett tag men nu har jag fått veta hur jag ska stänga mig.

Jag kommer nog att gå på distans kurs som vissa av er gör. Ska bara göra klart en del andra saker först som är påbörjad.

Efter sen min vännina dog och jag hade så starka föraningar hela tiden men kunde inte ta på vad det var,bestämde jag mig att nu är det dags att göra det jag funderat på i många år,jag vill veta mera helt enkelt. Men tyvärr bor jag med en som inte tror på sånt, men jag tror att han är rädd helt enkelt.

Mammi
2009-03-03 20:51
#20

Hur ska jag förklara mig…..Jag känner ingen rädsla över att de finns, och känner precis som Gunilla säger, att det ju är ett bevis på att det finns liv på andra sidan osv, men det jag är rädd för är att jag kanske inte kommer att klara av att hantera det.

Hoppas ni förstår hur jag menar! Glad

Annons:
penke
2009-03-04 00:35
#21

//Hur var ert liv innan?\\

annorlunda,väldigt annorlunda,det var andra ..saker som var självklara. Kristalklart o slumpmässigt förklarat trodde o tyckte jag..

en jämförelse jag haft är en UKU (utanförkroppenupplevelse) en spontan"ofrivillig",det var då jag fattade att jag innan levt i en genomskinlig bubbla,då den sprack upp (fortsätter jämförelsen) som jag kan tro starrpatienter upplever det efter sin operation,allt blev klart o tydligt,jag kunde nästan *ta* på kontrasten ! *skratt*

Jag tror jag var mer jagad/jäktad innan,efter..har jag ett större lugn innom mig nu (oki,jag har haft ..återfall"rys")

jag har inte gått så mycket mediala utvecklingskurser(ingen bra för mig,ändå)så det är lite ..ostyrsligt,men spännande  :- )

iofs..ska jag på en..konsultation,imorgon..*ler*

penke

Cristine
2009-03-04 07:58
#22

Hej igen penke!

Jag hade en UKU i Bayonne(frankrike) som förundrade mej  väldig och fick mej förstå att livet fortsätter, men på något sätt måste jag vetat det innan för jag har aldrig varit rädd för döden.

Cris

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
2009-03-04 13:08
#23

iFokus har ändrat mitt liv, fulständigt.Både till det bätre o även till det sämre.

Jag har varit på iFokus sen 07 o innan så var jag ute flera timmar med hundarna, o var ute med hästarn.

Men sen har jag kommit mer o mer in i datansvärd o då har jag organiserat bort mina turer, dom har blivit pytte små.Men sen så har jag träffat så många trevliga vänner o jag har fått lära mig så mycket o det är jsg så tacksam för.  Ni är guld värda.Sen det mediala- ja jag är som jag är. Det är inte många som jag känner igen mig i. Men nu är vi ju olika o tur är det.

Lena.P är jag i verkliga livet.

penke
2009-03-05 00:49
#24

hej igen cris

min starka uku,berättade inte så mycket om döden,mer om livet" jag var "ute i naturen" då jag ..bubblade ur. Jag fick se/uppleva hur allting är besjälat..har en själ ,och sådana djup det finns i var och ett !

ordet: Inlak´esh lärde jag mig långt senare.

penke

Cristine
2009-03-05 01:16
#25

Sådan tur hade inte jag,det har jag fått lära mej eftersom.

Cris

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: