Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 2999 ggr
Bleenda
3/3/09, 5:34 PM

Vilket stjärntecken tillhör jag?

Hejsan, har aldrig varit inne hos er. Men har en fråga.

Jag tillhör både väduren och oxen. Jag fyller 20/4. Men vilken tillhör man egentligen eftersom det har med personligheter att göra.

Man blir lite nyfiken.

Annons:
[MargaretaA]
3/3/09, 5:52 PM
#1

Hej Bleenda!

jag måste veta året också. Det är nämligen lite olika år från när Solen gör sina övergångar. Glad

penke
3/4/09, 12:58 AM
#2

Jag är en vattuman född 29.37 grader i stenbocken… Glad

som dig,fast i januari,cups kallas det visst,.nu är jag bara en nyfiken amatör så du ska nog lita mer till MargaretaA..ditt soltecken kan bara vara ett,är du ..osäker på vilket år….*seritaket* kan du prova tex. www.astro.com (astrodienst) då får du ett litet horoskop oxå,gratis fortfarande tror jag(?)

några som lärt mer astrologi brukar gissa mig först som vattuman,nästan sist som stenbock… !som cups ska man influeras av bägge tecken,jag brukar vara/känna mig som bådeock..mycket mer än antingen eller.

men,det kan bero på hur alla andra planeterna placerat sig..hua,det finns mycket att förveckla in o bort sig i *ler*

penke

[MargaretaA]
3/4/09, 8:41 AM
#3

hej penke och välkommen hit Glad

Det är precis som du säger att Solen aldrig kan vara i två tecken samtidigt, men är man född väldigt nära gränsen som du är så blir det en svår avväggning. Ett tecken är nämligen svagare i slutet och starkast i början.

Det är inte ofta jag träffat på någon som är så precis på grånsen som du penke - har du kanske några andra planeter i någon av dessa tecken som kan hjälpa till att "välja sida"?

penke
3/5/09, 12:20 AM
#4

hej magganA o tack Glad

! det var intressant,att ett tecken blir svagare i slutet,det var nytt för mig och jag tror det kan förklara en del

en annan lätt..fråga *skratt*, med reinkarnation som sanning,menar  en del att de första "trettio" åren repeterar vi tidigare inkarnationer,kan man då .."ändra dominerande soltecken"..menar,när jag var ..YNGRE,såg jag mig mer som en stenbock,dock utan att fördjupa mig något i .."larvet",

nästan allihopa  trängs,solen,venus o mars i stenbocken,merkurius,jupiter o saturnus i  vattumannen ,månen i kräftan !

får jag ..välja,tror jag jag trivs bra med asc i skytten o som vattuman,har inte de många likheter(jag ska inte förhöra dig nu :- ) )

penke

[MargaretaA]
3/5/09, 11:58 AM
#5

Det här med att vi skulle repetera tidigare inkarnationern i trettio år har jag aldrig hört talas om - vadan detta slöseri med tid?

Däremot så finns något inom astrologin där man talar om progedierade horoskop. Där tänker man sig att varje dag efter födelsen symboliserar ett år. Vill man veta hur ens liv ska se ut till exempel vid 30 års ålder så kollar man planetpositionerna 30 dagar efter sin födelsedag. Det är här Solens teckenbyte kan bli märkbart. Solen kan hinna att prgrediera genom en tre fyra tecken under en livstid.

Du penke spenderade dina första 30 år med den progredierade Solen i Vattumannen. För att sedan bli Fisk de nästkommande 30 åren. Efter 60 år kommer Vädursdrag in i bilden. Men var medveten om att grundsolen alltid är den samma. Det här handlar om nyanser. Var medveten om att ditt uttryck "att inte fördjupa sig i larvet" är så Stenbocken så jag log brett när jag läste det Flört

okej nog om det.

När det gäller dig på gärdesgården så tror jag att Stenbockens härskarplanet i Vattumannen kan fungera som hint om vartåt det lutar.

När det gäller likheter mellan Skytten och Vattumannen så tror jag att de har ett stort frihets- och självständighetsbehov som gemensam nämnare. Dessa tecken trivs absolut inte med att känna sig låsta och instängda.

LenaR
3/5/09, 1:57 PM
#6

Jag tyckte det där med repetion de första 30 åren lät intressant. Naturligtvis för att jag själv var en helt annan människa än idag de första 30 åren i mitt liv. (Man tänker bara på sej själv!)

Var har du fått informationen, Penke?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
piri-piri
3/5/09, 11:17 PM
#7

#4 jag har nästan alla mina planeter i samma tecken som dig.

Solen, mars och venus i stenbocken, saturnus, jupiter och merkurius i vattumannen men min måne har jag i oxen.

penke
3/6/09, 12:52 AM
#8

tidslöseriet svär jag mig fri från,är bara medresenär.. :- )  (jag fördjupar lite till LenaR)

aahmm,det är lite mer som ..märkesdagar/år.intressant o spännande,jag ska nog försöka kolla av det där på mig.. :- )

men,det är nog lite vad jag var inne på..o frågade efter,ett skifte i livskaraktären,nya nyanser….HM,lite som en Fisk nu !!

MEN,det är väl ett .."andligt" tecken(?) jmfr att Jesus föddes i början,,o att fisk är/var en kristen symbol det var ju då mitt andliga intresse tog fart..

*skratt* "fördjupa mig i larvet", det hade jag på..känn,att det fanns en gnutta stenbock där,det var bokstavligen sant,tog det som exempel på en ordentligt skifte,nu är det det roligaste att fördjupa sig i.

saturnus i vattumanen..är det på bortaplan eller ny erövring? jag ser det inte lika tvärsäkert ..

frihets o självständighet JA,det är min styrka ..och svaghet. :- /

penke

det är mycket nu,med astrologi,av en s.k "slump" träffade jag på en examinerad astrolog i kväll  på en kurs(diplomerad av en monica hortell?) jag fick lära mig mer,,och ska,ska få låna en ..Hand-bok *fniss*,

det var kul att komma igång att öva,*se* tre planeter sol,måne o asc.hon prickade mina,jag snudd på två av hennes,gissade rätt element på tredje,men fel  tecken.

joo,naturligtvis var det på en Qigong-föreläsning

penke
3/6/09, 1:19 AM
#9

# LenaR

..mm,det är en intressant tanke,nu har jag sett o läst lite kort samma ord på olika ställen här på iFokus.men inte sökt o/e hittat någon fördjupning ..

där jag först ramlade på det,var under en Martinus-kurs,han finns på nätet,men jag har ingen bra länk eller sidhänvisning i pappersböckerna,han skrev hyllmetrar !

det jag berättar nu,kan vara blandat från mind text eller samtalen kring.det var ..några år sedan,jag tror repetionen började redan i mammas salta havsmage,encelligt som urtiden ! för att senare födas som en ganska klumpig varelse,som lär sig o utveckals både till dumhet o inteligens,för att summera,tror jag vi ..påminns om våra genomgånga lärdomar i tidigare inkarnationer,så att vi med de i minnet/bagaget kan göra NYA steg ,ung. då vi fyller trettio (att cirkus då är vi färdigrepiterade) 

det var det jag tyckte ..kändes rätt,då strax innan trettio visste jag vad jag skulle ta avstamp ifrån ,och söka mig nya vägar (Martinuskursen var flera år senare,den gav mig flera förklaringar) Jag gjorde verkligen flera ..avslut då,eller nystarter låter bättre *ler*

hoppas det var begripligt :- )

penke

penke
3/6/09, 1:30 AM
#10

#7´an

häftigt ! :-- ) är du oxå född på en ..cups,runt en 20`e ?

sågottsom alla andra horoskop(kartor) jag sett är mer utspridda, trodde nästan att det ..bara var jag som krånglade till det ..

¿ känner du igen dig,i det MagganA svarar ..mig ? (eller jag undrar )

hmm,ibland kan jag nästan avundas de med månen i jord..(när jag inte begriper bättre)

penke

[MargaretaA]
3/6/09, 9:44 AM
#11

ja penke Fiskarna anses nog vara ett andligt tecken. Eller sökande…

du har väl sett min artikel om Fiskarna?

sedan din fråga om Saturnus är bortaplan i Vattumannen… vet jag inte riktigt om jag förstår. Du får gärna förtydliga dig Flört

Läs gärna artikeln om Vattumannen skrolla ner tills du kommer till Saturnus och se om det ringer några klockor. Glad

piri-piri
3/6/09, 7:15 PM
#12

#10 Nä du är inte ensam, har så gott som allt i första och andra huset. Vet inte vad en cups,runt en 20 e betyder så det kan jag inte svara på.

penke
3/6/09, 7:31 PM
#13

nästan *rodnar* jag har _haft_ sådana fördommar om fiskar,att det varit ett ..beiget (bääscht) tecken,får jag säga det själv,så stämmer det bra med vad/hur du förklarade innan :- ) (progedierade)

jag har faktiskt sökt i dina artiklar,fördommarna gled förbi fisken   mer efter något om pluto,"generationsplanet" troddde jag,hörde igår att den gått över i stenbocken nu ??,om jag inte missförstod allt

"bortaplan",jag menade bara,att man är "ofta" svagare på bortaplan (idrottsligt),jag var osäker på vilken du menade som stark/styrande (eller om man ..morrar upp sig mer)

*ler* några klockor ringer,andra har tystnat(har lärt mig ..släppa)

ibland är det lite..otäckt …spännande med horoskop !!

penke

Annons:
[MargaretaA]
3/6/09, 7:42 PM
#14

Jodå det är ofta skrämmande spännande.

Eran egen husastrolog brukar ta ledigt från astrologeriet på helgerna eftersom det kräver en hel del tankeverksamhet och formuleringsmöda. men jag lovar att återkomma till den här tråden när det är lite lugnare runtomkring mig. Gör gärna en putt efter helgen  penke  Flört

Upp till toppen
Annons: