Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1137 ggr
piri-piri
2009-03-14 20:03

Hussystem

Började fundera på det här med lika och olika husystem.

Planeterna kan ju hamna i helt olika hus vilket då tydes på olika sätt, eller?

Jag har min måne i 5:e huset i lika hussystemet men i 3:e huset i olika hus och det måste ju ge endel skillnader i horoskopet, eller?

Någon som vill förklara hur jag ska tyda detta?

Annons:
[MargaretaA]
2009-03-14 20:21
#1

ja det är precis som du säger. Det finns flera olika Hussystem att välja på och olika astrologer har olika favoriter.

Det är bara att bestämma sig för vilket Hussystem man vill ha och sedan tolka horoskopet efter det.

läs gärna den här tråden om du vill veta lite mera.

Fråga gärna igen om det är något du vill ha närmare förklarat. Jag svarar så gott jag kan Glad

piri-piri
2009-03-14 20:57
#2

Jamen vilken är jag då? Eftersom horoskopen ser olika ut så måste den ena stämma bättre på vem jag är än vad det andra gör.

Så om två astrologer gör horoskop på en person men använder olika räknesätt så måste den ena få ett som stämmer bättre än vad det andra gör.

[MargaretaA]
2009-03-14 21:09
#3

man är inget speciellt Hussystem, man måste välja viket man vill ha, eller kolla flera olika och jämföra, och se vilken man tycker stämmer bäst.

Det här är ju tiotusenkronorsfrågan som jag aldrig har sett något bra svar på. Jag kör lika hus-systemet därför att det är det äldsta och ursprungligaste. Jag menar att det inte kan vara fel. De andra systemen är ju uppfunna senare.

Det finns inget bra och enkelt svar tyvärr Flört

piri-piri
2009-03-14 23:39
#4

Ok, tack

Upp till toppen
Annons: