Annons:
Etikett7-om-livet-universum-och-allting
Läst 2198 ggr
Cristine
3/9/09, 8:20 AM

God morgon!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Upp och hoppa..det är måndag!

Jag har turen att slippa gå ut i detta grådaskiga väder, jag vet inte om det är regn eller snö som faller. Sitter med både kaffekopp och en fröig smörgås i handen och bara njuter av att vara inne i värmen. Ni som är tvugna att gå ut hoppas jag har bättre väder..

Kram på er alla!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
chik
3/9/09, 9:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God Morgon!

Cristine vilken mysig bild..Det är mina färger.

Jag önskar er en bra o givande dag.

O gör nu dagen till något bra.

Vädret här är stabilt…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mammi
3/9/09, 9:36 AM
#2

Morning govänner! Glad

Ja, vad ska man säga om vädret då….inge roligt….Det är grått och snöar blötsnö,suck! Nu får det vara nog!!! Skrikandes Men ut måste man ju ändå med voffsingen.

Måste bara berätta att jag drömmer så mycket varje natt så det är helt otroligt! Oftast är det olika drömmar som snurrar runt i mitt stackars huvve på nätterna och i natt var det minst sagt så!

Jag orkar inte gå in på precis allt, men i korta drag så ska jag berätta om vad som hände i min skalle inatt:

En dröm handlade om att jag satt i en permobil ( trots att  jag kunde gå )och föll ur den, och min första kärlek i livet som jag hade vid 13 års ålder, skulle hjälpa mig upp osv. Det blev sen ett fasligt sjå med att få permon i rätt bakåtlutning så jag inte skulle trilla ur igen.

En annan frekvens i drömmarnas värld var att jag och min släkt + några andra människor skulle käka julbord, och när jag skulle ta för mig var det mesta redan bortplockat av min stressade storasyrra, så jag och flera med mig ( även första kärleken ) fick inte äta oss mätta, och jag skämdes för hans skull. Till slut gick jag in i köket och hämtade själv mat ur kylen, kalvsylta sillsallad lax och grejer, som jag snabbade mig att äta upp efterssom alla redan var klara och satt och väntade på tomten eller nåt…

I en annan frekvens satt jag på huk och kissade på golvet i en dusch och skäms när jag ser att det kommer en kvinna in genom dörren och ser vad jag gör. Det fanns flera toer bakom dörrar där bredvid men jag sitter ändå där utanför och gör mina behov! Vidriga jag alltså…Skäms

Sen drömmer jag att jag sitter på en av dessa toaletter och hör att det är nån därutanför. Det rycker i dörren och plötsligt står ett gäng unga killar därutanför som jag försöker få ut därifrån. Jag lyckas få på mig brallorna och sen blir jag utdragen och misshandlad,suck! Dom slog mig bl a i magen och det gjorde jätteont. Dumma pojkar!Gråter

Ja ni hör ju hur jag har det på nätterna! Lugn natt….jo pyttsan! Inte här inte! Inte konstigt  att man är lite trött när morgonen kommer när man håller på så här om nätterna! Foten i munnen

Kram: Mammi

[GunillaF]
3/9/09, 9:44 AM
#3

God Morgon!

Det är ju för himla roligt att vi får snö den här vintern också…Rynkar på näsanPust!

Jag kan inte förstå när det tänker sluta snöa. Jag har aldrig varit med om en vinter med så mycket snö, som i år!

Ha en bra dag!

[MargaretaA]
3/9/09, 9:44 AM
#4

God morgon. Skönt med måndag och rutiner igen.

Idag ska jag söka reda på garantin till luftvärmepumpen. Fläkten skriker så det knappt går att vara inomhus, så vi måste stänga av den och använda det dyra systemet för uppvärmning i stället. Obestämd

Men snart är det varmt nog att stänga av alltihop Flört

Cristine
3/9/09, 9:45 AM
#5

Men stackars dej ..vilka nätter!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammi
3/9/09, 9:49 AM
#6

Maggan: Vi fick en ny fläkt till vår värmepump efterssom vi hade samma problem! Sambon ringde bara dit och sa som det var, och efterssom det var flera som hade samma problem så skickade dom utan diskussion en ny fläkt som gick lätt att byta.

Annons:
Mammi
3/9/09, 9:50 AM
#7

# 5 Samtidigt är det lite roligt oxå efterssom jag får vara med om så mycket! Händer ju inte sådär jättemycket här på dagarna som du vet…Flört

[MargaretaA]
3/9/09, 10:03 AM
#8

Det låter bra Mammi! Förra året fick vi en helt ny inomhusdel då den gamla helt lagt av. Det var också jättemånga som fick det samtidigt. Undrar om vi har samma pump?

Det låter häftigt med dina drömmar Mammi. jag har också haft en period med mycket starka drömmar (eller hur jag uttrycka det) inte otäcka, men kraftfulla budskap som jag inte rikitgt förstår…

Mammi
3/9/09, 10:12 AM
#9

Vår pump är en panasonicpump.

Jo nog får man vara med alltid i drömmarnas värld! Glad

Jag minns ju så väldigt mycket oxå, samtidigt som det är en hel massa som faller bort ur minnet på vägen mellan dröm och vakenhet…Undrar just om det är bra för en att drömma så här mycket? Jag menar, behöver aldrig den lilla hjärna man nu ändå har få en chans att vila lite oxå…Den går ju även på högvarv på dagarna om jag säger så…Obestämd Stackars lilla grubbelhjärna…!Foten i munnen

Kvaser
3/9/09, 10:21 AM
#10

God morgon alla glada !

Här var det livat i holken *s*. Själv är man mer död än levande. Men å andra sidan så är det först då, man vet hur det känns att leva…*skrattar*…

Hoppas ni får en trevlig dag och sköt om er !

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

[MargaretaA]
3/9/09, 10:32 AM
#11

Just det - Panasonic! jag visste det Flört

god morgon Kvaser - ja här finns många morgonpigga människor Glad

trevlig dag till mig med!

Cristine
3/9/09, 10:44 AM
#12

#10   Vad har de gjort dej då din stackare.?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Kvaser
3/9/09, 10:55 AM
#13

#12

Ja, det kan man fråga sig, jag måste ha tecknat ett tufft levnadskontrakt….*s*….

Från det ena till det andra…Ni som har en rolig att dela med er av. Kom gärna in på Existens och dela med er av den.

Lägg i så fall in den på Måndagsfräckisen =)

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Annons:
chik
3/9/09, 11:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Mammi!!Du har ju ett himla jobb på näterna. Blir du inte så där rädd?Jag vet när man var liten o hadde drömar, man vågade inte röra sig..

Kvaser. Livet är hårt.stackare.

Vi har en liten sol här nu..

Lena.P är jag i verkliga livet.

solblomman47
3/9/09, 12:45 PM
#15

Hej på er alla!

Här sitter en trötter ändå har jag sovit en extra stund på morgonen.Kroppen känns mörbultad av både snöväder och en massa göromål hemma i helgen. Tur att jag har en som kan skotta för annars har jag nog varit insnöad vid det här laget.

I morse var det jättemycket blötsnö som kommit under natten men faktiskt har solen tittat igenom nu=)otroligt eftersom den varit borta så länge.Det är även pluss grader så det kanske blir en vår till slut.För nu är jag less på denna förbaskade snö som bara tycks bli mer och mer av.

Önskar er alla en bra dag för det tänker jag försöka ha.

 Nu ska jag ta mig lite kaffe och lösa ett korsord.

Mammi
3/9/09, 12:54 PM
#16

Nä, jag blir inte rädd, men det är precis som jag upplever det i verkligheten för det är så starka drömmar!

Har nyss kommit in från prommisen här på vägarna där jag bor, och där är min söta "lilla" hund inte så duktig längre när det gäller att föra sig, som hon är när jag går med henne på gångbanan en mil härifrån,suck! Mötte en kvinna med en hund och där blev det dragkamp mellan henne ( alltså min hund och inte kvinnan! ) och mig, sen mötte vi en man som hon oxå visade ragg emot, och småmorrade mot. Kul! Foten i munnen  Nu är hon ju som sagt var inne i värsta åldern där allt nytt känns skrämmande osv, men det vet ju inte dom man möter, utan ofta kan dom ju tro man har värsta vilddjuret i kopplet som man har noll koll på…

Nu tycker jag ändå det gick bättre än vad det brukar, men funderar över varför hon blir så här här hemma, och är så lugn och duktig när vi tränar på gångbanan….Kan ju bero på att där går vi tillsammans med en kompis och dennes hund, och det rörs folk omkring oss hela tiden, medans här är det bara hon och jag och det är knappt man möter nån annan….

Får hoppas det går ur henne bara annars blir det inte kul på prommisarna längre….

Kram: Mammi

chik
3/9/09, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Mammi!!jag vet hur det är..med hundar som ser ut som om dom aldrig har sett folk eller andra hundar.

Grejen är att hon är hemma..Det är vakten som sätter till plus att hon är i trotsålden..Det är bara träning..O du! Du påverkar mycket utan att du vet om det.

Kan du bli folkilsken?

För är man riktit arg så man skiter i hur det går, så har du en helt annan hund. för då signalerar du styrka..

Himla dumt att du bors så långt bor..För då hadde jag kunnat visa.

ja!!Gör som jag-Liten o klen. siktar in mig på närmaste stolpe trä o där surrar jag..Har ingen pondus lägre.

Men lära andra -det kan jag…Skoja.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mammi
3/9/09, 1:23 PM
#18

Hehe! Är det säkert Chik att du surrar fast kopplet runt en stolpe när du möter andra med hund? Sorry att jag skrattar, men jag får en bild i skallen nu på hur det kan se ut! Skrattande

Jo det är nog så att hon känner att hon måste vakta sin kära matte när hon blir så där, + trotsen som sätter in. Här hemma har hon ju dessutom mest fått springa lös i skogen tillsammans med mig så helt klart är det träning som behövs.

Om jag kan bli arg? Jajjamensan, GRRRR…Skrikandes  och jag tar i henne i skinnet på halsen med båda händerna, sätter ner henne, stirrar henne i ögonen och säger NEJ osv och det hjälper mycket bra…..för en stund i allafall.Foten i munnen

Kramen: Mammi

chik
3/9/09, 1:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Japp!!Jag har blivit en sådan som jag avskydde-tyckte att man dreserar hunde. Nu är jag en sådan kärring..Får panik om det är för långt mellan stolparna, Men går jag med bara en, så går dom som ljus när man möter andra..Så du är Synsk- Helt rätt bild som kom upp.Mammi..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mammi
3/9/09, 1:47 PM
#20

Haha!! Visst är det härligt med djur ändå!! Flört

Vi skulle fått gå på kurs hos denna kvinna: Cool

Annons:
Cristine
3/9/09, 1:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#15 Va!! Ser du solen?  Här är det bara grått och trist!

Du är rolig du Chik.Tungan ute

Mammi, precis så ska man hantera hundar och män..ta dem i nackskinnet och stirra dem i ögonen och säga ifrån. Det är bara så dom lär sig. Pouty Man måste läsa lusen av dem.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammi
3/9/09, 2:12 PM
#22

Precis så är det Cristine! Du är klok du vännen!Flört

chik
3/9/09, 2:16 PM
#23

jag det hadde set ut!!

va roligt vi hadde haft det.

jag håller med Cristine..Stirra rätt i ögonen o SKRIK..Det gör susen. på Karlar barn o Hundar.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mammi
3/9/09, 2:46 PM
#24

Ja, och slår dom dövörat till så kan man ju ta till megafonen!

chik
3/9/09, 4:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Här har vi ett kort på chäffen i vår familj….

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
3/9/09, 4:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Så har vi den tröga hunden som tror att katten är snäl.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
3/9/09, 4:37 PM
#27

#13 Snygg Avatar, Kvaster! Flört

Annons:
signemo
3/9/09, 5:58 PM
#28

Hej på er. Är hemma just nu. Men skall strax iväg igen. Kan ju inte låta bli att kika in och hälsa på Er lite.

Ha en skön kväll allesamman. Kram

Var rädda om varandra

Cristine
3/9/09, 6:53 PM
#29

Det var snabba tittar!Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

NancyAlke
3/9/09, 6:57 PM
#30

God kväll på er. Har haft en skön vårdag här, men nu övergår den i kall kväll.

Kvaser, roliga historier till din tråd blir det inga från mig… jag är ju en så hemsk människa så att jag har skrivförbud där jag Flört

Kvaser
3/9/09, 10:50 PM
#31

#27 Jag tackar och bockar…*s*….

#30 Vi kan dra en här i stället, hemsk?? Det vet jag inget om…*S*…

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

NancyAlke
3/9/09, 10:55 PM
#32

#31 Skyll dig själv grabben Flört

17 blondiner väntar utanför en nattklubb.
En kille kommer förbi, - Varför står ni här och väntar, varför går ni inte in?

En av blondinerna svarar, - Vi väntar på en till, man måste vara 18 för att komma in.

Det var den mest rumsrena jag kunde komma på Flört

Upp till toppen
Annons: