Annons:
Etikett7-om-livet-universum-och-allting
Läst 1426 ggr
Cristine
2009-03-11 07:35

God morgon!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Annons:
Cristine
2009-03-11 07:43
#1

Idag måste jag till stan och köpa två guldkedjor till ett dop, jättekul när man inte har råd. Måste ju också införskaffa något till överkroppen.Det fortsätter att snöa för fullt, usch tar set aldrig slut.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

solblomman47
2009-03-11 07:55
#2

God Morgon!

Vad synd Cristine att vi inte kunde träffas idag men det går väl flera tåg=)

Kroppen känns lika trög och trött idag med.Det är väl bla vädret som rår för det.

Här faller det fortfarande vitt jä……p från ovan.Det tycks aldrig ta slut,lika grått och trist ingen vår på gång.

Det känns som jag vill tillbaka i sängen och dra täcke över huvudet och bara sova.

Önskar er alla en bra dag med nya möjligheter.

Kram/Kerstin

Cristine
2009-03-11 08:13
#3

Ja det var synd, men som sagt, fler dagar kommer!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
2009-03-11 08:54
#4

God morgon alla!

Ännu en ny dag, och ännu mera snö Obestämd

men man får se det från den ljusa sidan. Då får man lite träning i tålamod Oskyldig

chik
2009-03-11 09:00
#5

God Morgon alla själar.

Maggan-Helt rätt. tålmod.

Cristine. Jag tycker du kan ha det som du har på bilden..Ser väldigt propert ut.

Solblomman. Efter snö kommer vår..Håll ut.

Jag önskar er alla en bra o givande dag.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
2009-03-11 09:10
#6

God Onsdagsmorgon!

Ny dag med nya möjligheter!Skrattande

Annons:
Mammi
2009-03-11 09:19
#7

Gomorron mina goa vänner!Glad

Önskar er alla en bra dag! Själv ska jag ut och försöka få bort all snö som kom igår…..jippiy…Foten i munnen

Kram på er/Mammi

Cristine
2009-03-11 09:34
#8

Ja så hade jag det förr i tiden Chik!Flört Men jag saknar det inte.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Spanaren]
2009-03-11 12:15
#9

Jag vill börja med att tacka alla mina vänner som tror på mig och som trycker fast några hjärtan då och då till min bok så att jag hamnar lite bättre till på denna förbaskade topplista som kanske i slutändan inte säger ett enda av smack Flört

Var kreativa och vänd allt till er fördel genom att bara vara den du är och köp inte heller något som gör för stora glapp i plånboken. Var bara dig själv så njuter både du och alla andra :-)

Småvisslande skottar du bort tungt grubbleri och vänd sen din blick in i ljuset så du liksom jag ser viken bra dag vi har idag.

/kram Spanaren

chik
2009-03-11 13:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Spanaren!!HEJ!!! Tänk värda ord..O vi stöttar dig.

Bild från min morgon promis på ca 2 tim.Men jag går inte långt-går sakta…

Lena.P är jag i verkliga livet.

NancyAlke
2009-03-11 13:45
#11

God mittidan på er! Ni frusna där uppe i norr kan ju ta en tur hit, här har vi klarblå himmel, strålande sol och fåglarna kvittrar. Ett gäng svanar har tagit plats i ån också, så utsikten från fönstret på jobbet är inte helt fel.

Nu ska jag jobba en timme till, sedan ska jag gå iväg och handla lite fettsnål mat, ja jisses vad hungrig jag kommer att vara på den här kosthållningen. Rynkar på näsan

signemo
2009-03-11 14:01
#12

Gomiddag mina vänner. Har först jobbat  nu är jag hemma. Har fått noja och letar efter ett armband som jag inte vet om jag tappat eller omsorgsfullt gömnt på ett otroligt dumnt stället. Rngde faktiskt och anmälde det som försvunnit för polisen nyss.

När jag letar , letar jag så dumt. jag bara rör ihop saker. Så jag får städa sen. Tänk om jag tänkte istället.  Så i eftermiddag skall jag dels fort sätta leta och dels städa. Kram på Er.

Var rädda om varandra

[GunillaF]
2009-03-11 14:10
#13

#12 Du har möjligtvis inte gjort som jag läst att en del brukar göra?! Stoppat det i frysen eller i ugnen?

Annons:
signemo
2009-03-11 14:16
#14

Nej ugnen har jag använt senare . Frysen. Hm  Kanske borde kika i påsen med det frysta älgköttet. Vi fryste ner älg strax före jul. Men inte kan jag har varit så tokig att jag haft armbandet på då. Hm

Var rädda om varandra

[GunillaF]
2009-03-11 14:51
#15

Det är visst många som stoppar värdeföremål i köttfärs och fryser in! Obestämd

signemo
2009-03-11 15:01
#16

Sen är man troligen så dum när man letar att man inte ser om det ligger mitt framför näsanGråterSkäms

Var rädda om varandra

Cristine
2009-03-11 17:12
#17

Jag lade mina i en burk och hade pölsa över, sedan i frysen.Tungan ute och pengar under heltäckningsmattan. Ett år när vi skulle göra en kort visit till Italien och Mario då 15 år skulle stanna hemma ensam så ställde jag in hela skrinet i nedre ungsluckan  för där tyckte jag att det skulle ligga säkert . Pojken hade aldrig haft några tendenser på matlagning och dessutom åt han på en restaurang i närheten varje dag så jag åkte lungt iväg. När jag skulle ta ut skrinet som var av läder så gick det inte, det hade smält ock krymt och satt fast i botten så vi fick försöka med hammare borr och såg innan vi fick ut eländet. Han ville överraska oss med nybakat bröd som hembiträdet hade gett honom recept till.Foten i munnen

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

signemo
2009-03-11 17:15
#18

Haha. Förstår att jag bör titta i frysen :-).

Vad trodde din son om sin mor som gömnt sakerna i spisen. Fniss.

Var rädda om varandra

Cristine
2009-03-11 21:01
#19

Han visste redan att han har en mamma som inte är som alla andraFlört

Mammi undrar hur det gått för mej idag och då måste jag berätta att när taxin kom hade jag spungit runt och letat mobilen och ..harkel..hrrmff..gick och pratade i den. Sedan tog det 5 min innan jag hittade nyckeln, stoppade den i fickan och for iväg utan att låsa..när vi kom till Birsta så upptäckte jag att jag glömt glasögonen hemma. Sonen stack iväg och gjorde sina saker medans jag skulle söka mej något till överkroppen men hittade inget jag gillade. Till slut såg jag en tunn omlottunika som jag desperat rev till mej även om jag tyckte den var dyr, 450 kr och gick till kassan och stack ned kortet. Jaha det blir 1.450 kr säger själatösen leende. Va..säger jag har du inte sett fel. Nejdå, det är vad den kostar. Uff tycker jag, det är egentligen jag som ska ha betalt som springer omkring och strippar med den. Du blir så snygg i den säger sötnosen och ler, förresten så har du nog slagtit fel nummer, försök en gång till..nej det går inte…jag lägger den åt sidan så kan du gå ner och prova på automaten.

Jag går iväg och plötsligt slår det mig att jag har inte flyttat över pengarna från det gammla kortet till det nya. Där står jag utan ett öre och sonen kommer aldrig så jag tittar lite förstrött på kläderna i butiken bakom mej. Åh, en marin kavaj, en sådan som jag alttid önskat mej, jag har ju redan marina byxor, det blir perfekt. Så jag går in och frågar efter priset. 1.450 säger denna glada kinesfröken

och säger när jag ser svimfärdig ut..den är så klassisk så du kan ha den till allt möjlig och i många år..den går till allt. Jaha tänkte jag..då kanske jag kan ha den på mej i kistan också om den är så klassisk och hållbar. Så jag säger åt henne att lägga den i en påse..men jag har inga pengar lägger jag till. Jag måste nog åka in till stan och ta ut. Hon ser fortfarande lika glad ut som tur är och när sonen kommer ska vi då åka och ta ut pengar och köpa kedjorna men först måste jag köpa färg till håret. En väninna har skickat mej till Ica maxi för att köpa grå färg med kam för att göra mörka slingor för mitt hår är för ljust. Här ska ni få se varför jag glömde glasögonen hemma..allt har en mening. Jag ser ett paket med en kam i och håret ser randigt ut men jag är inte säker på att det är gråa slingor då jag ser så förbaskat dåligt  så jag ser en flicka som går förbi och ber henne tala om vad det är för färg och öfklarar att jag vill att håret ska se mörkare ut med slingorna, och då blir svaret: Oj.. med ditt ljusa hår så blir håret grönt och det går inte att få bort..jag hjälpte en väninna och det var det grönaste jag sett. Du måste färga slingorna röda först..och så plockar hon fram ett paket med en bild där tjejen har illrött hår. Förstår ni nu vad som kunnat hända. Hur skulle jag kunna gå på dop med grönt hår..

Kanske ska tillägga att resten gick bra och att jag hämtade min marina kavaj.Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammi
2009-03-11 21:16
#20

Haha! Du är helt underbar Cristine!! Kyss Mer av såna här berättelser please!! Tungan ute

Kram: Mammi

Annons:
chik
2009-03-11 22:48
#21

Cristine!!Det måste bara vara för rolig att vara med dig o handla..

Mammi!!Din katt ser för tyken ut.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mammi
2009-03-11 22:51
#22

Hehe, visst är den väl söt!

Varför dyker du upp så sent jämt Chik! Tänk på att gammkärringen lägger sig tidigt och nu tänker jag faktiskt göra det!

Nattinatti och träffs i morgon! Flört

[GunillaF]
2009-03-11 22:59
#23

#19 Vilken härlig dag du haft! SkrattandeFlört

Cristine
2009-03-11 23:03
#24

#21 Ja det tyckte min taxichaufför som alltid fick läsa pris och storlek på kläder för mej medans jag letade febrilt i alla mina fickor efter glasögonen och tala om vilket nummer jag hade på kortet när jag skulle betala och dessutom dra på alla mina påsar, för dom fick jag inte bära själv. Nu kör hon inte taxi längre men vi åker ut så ofta vi har råd och äter och har roligt.Jag undrar ofta hur en tjej på nyfyllda 40 orkar dra omkring med en tant som mej.FörvånadTungan ute

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
2009-03-11 23:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Ja!Det är för att du bjuder på dig själv..Hur svårt var det.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
2009-03-12 00:53
#26

Söt gumma!Förvånad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2009-03-12 11:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Är den värd pengarna?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
chik
2009-03-12 17:08
#28

Cristine!!Har du betalat så mycket pengar för den?

Den är snygg, vist är den" men".

Jag köpte en mocka kopia kavajmod på Ge-Kå för 89kr..Men det klart. du skall ju ha resan också så då blir det ju dyrare.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
2009-03-12 17:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Så här ser den ut på.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
2009-03-12 17:31
#30

Nä men vist blir det snygt ola!!  Det är som du skrev man kan ha den till allt, bra köp…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Upp till toppen
Annons: