Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 3054 ggr
[MargaretaA]
3/6/09, 9:11 AM

Fullmåne 10/11 mars

Så var det dags för Mars månads fullmåne i Jungfruns tecken. Så Jungfrur och Fiskar kommer att påverkas mest den här gången. Och Kräftorna givetvis. Vi slipper aldrig undan. Effekten kan märkas av runt fyra dagar före och efter.

läs gärna artikeln om månens faser. Jag brukar känna av en spänning som stegras fram till att fullmånen blir exakt. Det är sällan jag kan sätta fingret på vad det är - det är liksom bara något som ligger i luften och väntar på att hända.

jag har också märkt att många av de tjafstrådar som blir ibland på olika sajter brukar sammanfalla med fullmånen. Det börjar några dagar innan och kulminerar och avklinga i samband med att fullmånen når piken.

Den här gången händer det på morgon 03,37 den 11 mars kl.

Så håll i hatten vänner Flört

Annons:
chik
3/6/09, 12:08 PM
#1

Intresant. Tackar.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
3/6/09, 12:42 PM
#2

Tungan ute Jag bråkar aldrig men kan bli inblandad ändå*skratt*, men jag har svårt att sova när det är fullmåne och känner att det kliar i hela kroppen, och så är jag ju lejon.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
3/6/09, 1:31 PM
#3

När jag var yngre hade jag svårt att sova,men aldrig numera. Jag tycker bara det är mysigt när pirrar av förväntan - på gud vet vad!

Bråk försöker jag att undvika, det är sällan de är värda besväret. Men det kan vara lite kul att tjuvkika.

De är så… avslöjande… Faint

hilal
3/7/09, 3:13 PM
#4

jag får alltid mens 2-4 dagar efter fullmåne

så ja jag har lite oregelbunden cykel som verkar anpassa sig efter månen:-p

Fullmåne kvällar brukar jag ha en viss rastlöshet och kan ibland inte komma till ro när jag ska sova. men detta händer inte vid vartenda fullmåne utan bara ibland som tur är

penke
3/7/09, 10:22 PM
#5

bästwissrig fundering..¿ Jag blir aldrig riktigt klok på olika fullmånekalendrar,..veckodagar är lättare :- ) ,men klock-tiden..ofta hittar jag GMT ("engelsk tid"),men sällan CET (svensk),den senaste,kommande klockslaget jag ..måttade fram blev 00.38 (37) svensk tid,är det för jag inte är astrolog,bara vanlig mäniska.. ?

Ibland försöker jag meditera,runt de ..lokala "fullmåneeclipsen" .. 

annat värdelöst vetande, om du är …sparsam,och vill klippa håret mindre ofta,bör du göra den då månen är i avtagande,då lär håret växat ut ..långsammare,och motsatt,när månen är i växande..

Jag har bara ..kontrollerat det med mig själv ibland..hm,Noterat är ett rättare ord,jag tror det ligger något i det,för ibland tar det längre tid innan jag MÅSTE till frisören(skan) ibland bara tre veckor,har min rytm,runt 4 veckor,ibland 3 ibland 5 veckor tills det ..behövs(ingenmåne ..än ) :- )

¿ teosoferna ? har väl någon frösåddkalender,inte efter datum,mer sol o måne ?? så att det ska växa på bästa sätt ,men,det är för en annan tråd (forum)? :- )

eller finns det någpt astrologist bästa sådd-ögonblick ?

penke

[MargaretaA]
3/7/09, 11:07 PM
#6

Jag har ett datorprogram som gör uträkningarna, så jag slipper kolla efemerider och räkna själv. Jag är för lat för det. jag tror att mitt program räknar rätt, men det törs jag givetvis inte lova. Det är som med datorn eller bilen - jag kör och är glad så länge det funkar men be mig inte titta under huven Obestämd

Visst finns det mån-kalendrar som talar om när olika saker är bäst att göra - precis som du säger. När man ska klippa sig och när det är bäst för vårsådd. Plus tusen andra saker. Jag hade faktiskt en sån, men slängde den. Vem vill vara månslav?

Vad teosoferna pysslar med har jag aldrig orkat att fördjupa mig i. Jag är en okomplicerad människa och föredrar det enkla. Flört

Men fråga gärna på sajten Andlig utveckling. Om jag inte misstagit mig finns en del Teosofiskt kunniga människor där. Glad

Annons:
Cristine
3/8/09, 9:29 PM
#7

Jag börjar känna av den, det pirrar i hela kroppen och jag kanske är mer öppen då också då det är många som pockar på uppmärksamhet. Jag är ju inte något av de sjärntecken som du räknar upp så jag undrar varför jag blivit så känslig.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
3/8/09, 9:39 PM
#8

Du kan påverkas om fullmånen "kontaktar" någon annan viktig punkt i ditt Horoskop. Förutom Solen kan det även vara Ascendenten och Födelsemånen. Eller planeten som är horoskopshärskaren. Glad

penke
3/8/09, 11:01 PM
#9

 #6 Maggan

Va !?! slukar du inte efemerid-tabeller som..astrolog-snusk ? :- )

jag är väl lat själv,hittar på nätet,"var är månen nu ?" o  flyttar engelsk klocka till svensk,ca. 2 tim minus. vem behöver datasupport när man kan rycka ur sladden *skratt*

exemplet med hårväxt tog jag bara upp för jag ville visa på  planeternas direkta inverkan,inte bara ebb o flod,iofs är väl det första fortfarande på flum o vidskepelse och teosof-fröna nipprigt,men spännande att prova på :- ) det lär finnas någon årskalender som är aktuellare än ..gamla böcker,då gäller det att pricka fm eller em oxå..

slav under månen.eller om man "tvingar" den att hjälpa en (?)

AU hittade jag faktiskt först på iFokus ..

penke

[MargaretaA]
3/9/09, 9:52 AM
#10

Ja det här med månens påverkan på hårväxt vet jag inte om det funkar (eller något annat heller för den delen) det vore intressant att testa Gladjag skulle kanske inte ha slängt boken Obestämd

Cristine
3/9/09, 12:30 PM
#11

Elisabeth skriver att det är fullmåne den 11Förvånad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
3/9/09, 12:35 PM
#12

som jag skrev i #0 så är den exakt kl 03,37 den 11;e. Det är en bedömningsavvägning vilket datum man ska välja om man bara vill välja ett. Jag tror att de som märker av Fullmånen den här gången kommer att göra det mera den 10:e eftersom månen då fortfarande är växande. På tisdagnatten sover vi (förhoppningavis) och sedan är det värsta redan över.

Men jag ska justera rubriken för att undvika förvirring Flört

Cristine
3/9/09, 12:46 PM
#13

Tack Maggan!

Då kan man räkna med att få springa uppe på nätterna och dricka kaffe i nästan en vecka, jag vet inte varför det håller i sig så lång tid. 

Förr hade jag inga problem eller så visste jag väl inte att det var månen när jag sprang uppe. Det är bara sista året jag lagt märke till den på det viset.

Cris

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Kurina
3/11/09, 11:25 AM
#14

Det var därför alltså, jag hade ett helsike med att somna inatt. Nu sitter jag här med grus i ögonen istället. 

Osså har jag opposition i jungfrun o månen i fiskarna. Vojne vojne, vad ska det bli av detta Skrattande. Får väl junga att "ingen rädder för varjen här".

Ha en bra dag

evrekaw
3/11/09, 1:58 PM
#15

Har inte sovit en blund i natt - å inte är jag trött heller - har fått en faslig massa gjort här på jobbet också…

Det värsta är nog att jag snart ska till frissan… Och när jag är på det här humöret har jag en tendens att säga - gör vad du vill - hitta på nått nytt…

Sedan chockar jag min man och mina barn med att komma hem i helt ny frisyr och hårfärg… Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[GunillaF]
3/12/09, 12:08 AM
#16

Jag var nyss ut med hunden på "sista pinken" för ikväll.

Ohhh, vad månen är vacker! Inte ett moln på himlen som är full av stjärnor och så den runda härliga månen! Jag blir alldeles lyrisk! Skrattande

Cristine
3/12/09, 12:47 AM
#17

Här ser man ingen måneRynkar på näsan o jag är fasligt trött, har sovit så lite!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: