Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1053 ggr
NancyAlke
2009-03-12 22:28

Helpdeskhumor!

Det ni kommer att läsa nedan är en verklig händelse från i dag, trot eller ej, men det hände verkligen.

Jag jobbar ju, som ni vet, i en helpdesk för it frågor och ni vet ju också att vi har lite kaos och är något överbelastade. I kaoset försöker man lösa sina ärenden så snabbt som möjligt, så kontolläsning av de mail man skickar ut är en av sakerna man får hoppa över…

Så till själva storyn:

En kollega till mig fick in en anmälan från en användare som hade en dator som fungerade jättedåligt. Kollegan lyckades inte räkna ut vad som var felet, så hon bestämde sig för att skicka ett mail till tekniker på plats och be dem kika på datorn. Så här skrev hon i mailet:

Ann-Charlotts dator mår inte bra. Den började pippa och sedan stängde den av sig. Nu när hon försöker sätta på den igen så får hon blåskärm.

Kan ni hjälpa henne.

Värst av allt var att hon lyckades skicka i väg det, gissa om hon fick ta emot gliringar och gapskratt från oss och teknikerna i dag Flört

Annons:
[GunillaF]
2009-03-12 22:36
#1

Hahaha! Skrattande

NancyAlke
2009-03-12 22:40
#2

Häromdagen konverserade en annan kollega med en användare på telefon:

-Välkommen till helpdesk!

-Hej, det här är Per Lindström

-Hej Per, stavar du Lindström med eller utan K

RIDÅ!!!

[MargaretaA]
2009-03-12 22:52
#3

haha du verkar ha ett kul jobb Skrattande

Cristine
2009-03-12 22:54
#4

*Asg*

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

NancyAlke
2009-03-12 22:56
#5

Jodå Maggan, det är dom roliga stunderna som gör att man tycker att det är kul att gå till jobbet trots att det är kaos och orimligt mycket jobb ibland Skrattande

chik
2009-03-13 09:02
#6

Detta är verkligt!!Ha, Ha, Haaa

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
solblomman47
2009-03-13 09:58
#7

Det där tyckte ja lät roligt så det  blev  mycket skratt  Du måste ha ett roligt jobb  Nancy.

evrekaw
2009-03-13 12:21
#8

Äkta arbetsglädje… Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Upp till toppen
Annons: