Annons:
Etikett7-om-livet-universum-och-allting
Läst 1447 ggr
[MargaretaA]
3/28/09, 3:27 PM

Earth hour 28 mars

På kvällen Lördagen den 28 Mars infaller Earth Hour klimat kampanjen då städer och medborgare världen över släcker lyset under en timme mellan 20,30-21,30. Genom att så många som möjligt släcker sin belysning under en timme,hoppas man dels spara energi,men också uppmuntra till fortsatta ansträngningar i klimatarbetet. Några tips på vad man kan göra under tiden…

Släck belysningen och tänd några levande ljus.Bivaxljus är bäst.Annas är stearinljus bättre än paraffin. Mindfulness Ta ett skönt bad,meditera var en stund för dig själv. Bjud till fest samla ihop ett gäng vänner till mörkerfest.Laga klimatsmart buffé Tänk grönt Men framför allt: se till att ha kul!!

Det var några tips vad man kan göra.

Mer info finns att läsa på www.wwf.se

Denna information är skriven av GunillaF

Annons:
[GunillaF]
3/28/09, 3:31 PM
#1

Jag har bjudit hem några tills ikväll. Vi tänder ljus, äter något gott, tar ett par glas vin, samtalar och har trevligt. Jag kallar det för ljusfest eftersom det blir sååå många stearinljus tända.

[MargaretaA]
3/28/09, 3:35 PM
#2

det låter jättemysigt!

Jag önskar bilder hit till tråden i kväll sen. Bilder på ljus och mörker på samma gång.

Frivilligt alltså, men håll med om att det är ett fint tema Glad

[GunillaF]
3/28/09, 3:43 PM
#3

#2 Absolut!Skrattande

evrekaw
3/28/09, 5:39 PM
#4

Släcker alltid allt elektriskt ljus på kvällen och tänder en massa ljus. Det blir ju så mycket mysigare då…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[GunillaF]
3/28/09, 7:32 PM
#5

Här är en länk till en sida där ni kan anmäla att ni är med och släcker lyset.

http://www.wwf.se/v/klimat/1212524-earth-hour-2009-anmalan-for-privatpersoner 

                       SKRIV PÅ DU OCKSÅ!

chik
3/28/09, 8:13 PM
#6

Vi har också väldigt lite ljus tänt.Bara där som vi är.

Man kan ju undra hur viktit det är med miljön.

I går eller förgår så sköt dom upp en raket, som han multimiljonären åkte med i. Det är den enda privatpersonen som har åkt raket två gånger..Ja världen är bra konstig.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
evrekaw
3/28/09, 8:26 PM
#7

#5 Vet inte om det är tillfällig överbelasting på sajten för anmälan, men jag lyckas inte… Det blir bara error..

Nåja, jag släcker lyxet i alla fall!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[MargaretaA]
3/28/09, 8:33 PM
#8

jag har redan anmält mig. Det är väl bara prova igen evreka. Det kanske funkar om en stund.

men det viktiga är att vi släcker lyset. Det ska bli intressant att se om grannarna fattat galoppen…

penke
3/28/09, 9:04 PM
#9

jag fick oxå bara en massa "error",var det för att jag inte ville ha "mer information/konto-nummer" från WWF ?

sätter mig ändå å mediterar om en stund ..

penke

[MargaretaA]
3/28/09, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Bra gjort tycker jag!

[MargaretaA]
3/28/09, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

här kommer utlovat bevis på deltagande. Maggans kök kl 20.31 den 28 mars 2009

[GunillaF]
3/29/09, 1:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Ljusbild från mitt vardagsrum. Jag hade 45 ljus tända runt om i huset. Helmysigt!

[MargaretaA]
3/29/09, 1:44 AM
#13

45!

wow du vinner!

jag hade bara sju.

Annons:
[GunillaF]
3/29/09, 1:54 AM
#14

#13 Jag hade tänt 35 stycken när "tanterna" kom och en av dem hade med 10 stycken till, så vi tände dem också. Åh, jisses vad varmt det blev av alla ljusen! Men det var mysigt!

[MargaretaA]
3/29/09, 3:09 AM
#15

Jo jag har några minnen  sen julafton om hur varmt det fakitskt kan bli med många ljus.Jag tror att de är underskattade som energikälla.

Men det gäller att välja rätt ljus också - vanliga parrafinljus är inte alls miljövänliga. Då är det bättre med de svindyra stearinljusen - eller bivax. Mycket populärt i antroposofiska kretsar!

evrekaw
3/29/09, 3:51 AM
#16

#14 #15 Jag bara måste skaffa mig en kamera.. Vill också kunna ta fina blider på mitt lilla hem!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Cristine
3/29/09, 1:25 PM
#17

Jag gjorde också bilder på alla ljus men de blev misslyckade. :=(

Wow

Så fint och mysigt ni hade det.:=)

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: