Annons:
Etikett7-om-livet-universum-och-allting
Läst 1610 ggr
Cristine
3/24/09, 10:28 AM

Erfarenhet.

Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningarTungan ute

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[MargaretaA]
3/24/09, 10:32 AM
#1

Alla erfarenheter är goda - även dem dåliga Förvånad

Cristine
3/24/09, 10:40 AM
#2

Så sant så..man gör aldrig om demFlört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
3/24/09, 10:48 AM
#3

 En del av mina erfarenheter har jag gjort om igen. De som varit bra!Skrattande

[MargaretaA]
3/24/09, 11:03 AM
#4

Det som är bra med alla erfarenheter är lärdomarna Flört

[GunillaF]
3/24/09, 11:08 AM
#5

#4 Så sant!

Cristine
3/24/09, 11:12 AM
#6

Jo visserligen..utan alla mina goda erfarenheter skulle jag inte sitta här,men  jag fastnade i dåliga eftersom tunnan där jag har kattavföringen var trasig så slängde jag det i toan, och med den kom lite eftersom någon sand som klumpar sig och blir till en cement klump så det blev stopp och vattnet svämmade över i hela badrummet så slambilen fick komma och pumpa. En timme..mer än tusen kronor..*snyft*.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[GunillaF]
3/24/09, 11:21 AM
#7

Ojojoj….. På tal om avlopp…..

Jag fick lov att ta hem en rörmockare för några år sedan. Jag känner killen så jag frågade om han ville ha kaffe när han var färdig. Joodå, det vill han. Vi satt där och fikade, surrade om allt mellan himmel och jord. Han blev kvar vid fikabordet i en dryg 1/2 timme. Några dagar senare fick jag fakturan från rörmockeriet…..

JAG HÖLL PÅ ATT SVIMMA!!! Dom skulle ha betalt för 11/2 timmes jobb! Men det tog inte ens 1/2 timme för honom att få upp avloppet. Jag blev stortokig och ringde upp firman och bad att få tala med basen på stället!

Han förklarade för mig att killen som varit hos mig och gjort arbetet hade varit borta i 1 1/2 timme och det var det jag fick betala för. Jag förklarade att han suttit hos mig och druckit kaffe i godan ro men det brydde sig inte chefen om för det var den tid han varit borta från firman som jag fick betala för! VA??? Helt sjukt!

Jag lärde av den erfarenheten att jag aldrig bjuder en hantverkare på kaffe flera gånger för det blir dyrköpt kaffe!

Cristine
3/24/09, 11:34 AM
#8

Ho hoh oooo, det var det dyraste kaffe jag någonsin hört talas om!FörvånadTungan ute

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
3/24/09, 11:52 AM
#9

Jaa, och jag som bara ville vara snäll.Obestämd

chik
3/24/09, 12:44 PM
#10

Ja erfarenhet kan ha dyra läropengar.

Cristine!!vad lärde du dig av avloppet? Jo bara kasta sådant som kan försvinna.

Gunilla! När jag har hantverkare, så ställer jag fika så dom kan ta en tjäft när dom går förbi,Dom får alltså inte slå ner akterdäcket för då är chansen att dom blir sittande..

jag försöker att täncka Erfarenhet. Bra eller dålig.Men jag har lärt mig något. Sen så tycker jag inte att det är fel o dela med sig av sina erfarenheter, för är det någon som är klipsk så kanske den lysnar o slipper en dålig erfarenhet.

Lena.P är jag i verkliga livet.

penke
3/24/09, 5:09 PM
#11

#7 Gmmmp-grrrr,inte bodde du väl i nå´n strorstad ?(retorisk ?) en sådan..allternativ personlighet till rörmockare borde väl vara utan jobb ganska snart i ett mindre samhälle ! jag skulle berätta för ALLA om hans faktureringsmetoder,du har inte styrsel över hans "gubbar" och ska inte betala för att de är o fikar(någonstans)/inte under rörmockaren uppsikt.

..jag brukar fråga,-slår du av taxametern så bju´r jag på fika ..

jag är glad att jag bor på ett mindre ställe,hantverkare kostar en del,såklart,men en som bär sig illa åt,är snart historia,för de har inte nya stadsdelar att "börja om i",som jag vet det "funkar" i stlm

pu´h,…lugn o fin.. :- )

..ibland är jag tröög,för vissa erfarenhetr är så roliga att göra…om.

*seritaket*

penke

[GunillaF]
3/24/09, 5:42 PM
#12

#11 Nää, jag bor i en väldigt liten by. Ca 1000 invånare.

Det är ju så här att finns det bara en rörmockare så gör han som han vill i princip. Det blir dyrt att ta en från närmsta stad om man ska betala hans resa mm.

Men….sånt är livet! Jag bjuder inte längre på kaffe!Flört

Mammi
3/24/09, 7:06 PM
#13

Jäkla karlslok!! Han har väl kunnat upplyst dig om hur läget var, att skulle han fika var han tvungen att ta upp det som arbetstid!

"Man fo åldri slut å förvånesä på folke!!" Flört

Annons:
penke
3/25/09, 12:11 AM
#14

#12:an  ..då är det ju din granne !

ett sådant nedrigt beteende skulle jag sura en hel del på,och med hans fria fakturering,han kräver lite vad som han"behöver" undrar jag om det inte blir billigare eller samma pris att ta dit nå´n annan(?) om inte annat så för nöjet och få igång prat på byn,att ha en synlig ANNAN rörmock-firmabil på uppfarten.. -Nävadå,de har fasta priser och dricker kaffe gratis !

men,i princip..är det din plånbok.  och din nacke som du kan räta på. Man ska reagera på ..dummingar.

penke

[GunillaF]
3/25/09, 12:16 AM
#15

#14 Jag har sett till att djungeltrumman har gått. Nu är det här 5-6 år sedan och vi har fått en till rörkrökare på byn så nu är det nog på annat vis. Konkurrens är till fördel för konsumenterna.

penke
3/25/09, 12:20 AM
#16

#15

Glad go gal !

Cristine
3/26/09, 12:30 PM
#17

Kom och säg det till elektrikerna här i Timrå är du snäll!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
3/26/09, 12:32 PM
#18

#17 Vad? Vem? Jag?

Cristine
3/26/09, 12:39 PM
#19

Jaa..om kompetensen, dom tycks inte fatta det här utan slår sig tillsammans.Skrikandes

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
3/26/09, 12:43 PM
#20

Konkurensen menar du väl?!Flört fast man vet ju inte hur det är med kompetensen heller förrän man haft med dem att göra.Cool

Annons:
[GunillaF]
3/26/09, 12:50 PM
#21

På tal om erfarenheter!

Av en del erfarenheter lär jag mig på en gång men inte av andra….

Jag tror tex. alldeles för gott om en del människor. Fast jag blir illa tilltygad och oförskämt behandlad så är det som om jag hittar på ursäkter för den som är dum. Som: Hon är nog ensam, eller sjuk, eller ledsen, eller….. Det är därför hon har en dålig dag!

Jag har återigen, alldeles för en stund sedan blivit så oförskämt bemött av en människa inne på ett ställe så det finns inte…..

Jag blev jätteledsen och arg men nu sitter jag här och tänker att det är synd om henne. Hon mår inte bra eftersom hon är så oförskämd…osv.

Jag hoppas jag lär mig när jag blir äldre Flört

[MargaretaA]
3/26/09, 1:05 PM
#22

Det finns verkligen ingen anledning att hitta på ursäkter för den som beter sig illa. Var och en ansvarar själv för sitt beteende. Åtminstone när vi har med vuxna att göra.

Jag kan också bli ledsen om någon jag respekterat och tyckt om beter sig illa mot mig. Men då tänker jag att denna person inte förtjänade respekten. Så tack för upplysningen och ha ett bra livFlört

[GunillaF]
3/26/09, 1:09 PM
#23

#22 Menar du att jag ska ha ett bra liv?

Men………… det har jag ju redan!Förvånad

[MargaretaA]
3/26/09, 1:13 PM
#24

nej - det är en hälsning till dem som beter sig illa så klart - man tackar för upplysningen att de inte förtjänade respekten de eventuellt fick innanFlört

[GunillaF]
3/26/09, 1:53 PM
#25

Skrattandehahaha…..jaa,du ser….Jag fattar!Flört

pendeln
3/27/09, 7:15 PM
#26

Tänk om människor kunde lära sig av erfarenheterna också!

[MargaretaA]
3/27/09, 7:42 PM
#27

Den goda nyheten är att vi bara behöver bry oss om vad vi själva lär oss Glad

Annons:
[GunillaF]
3/27/09, 10:26 PM
#28

#27 Exakt.

Cristine
3/28/09, 10:51 AM
#29

Just det!Flört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

AnteMsson
5/8/09, 11:51 PM
#30

Erfarenhet är det man skulle behövt, precis innan man behövde det den första gången.

Cristine
5/9/09, 11:20 AM
#31

Så santSkrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: