Annons:
Etikett4-mysticism-astrologi
Läst 1442 ggr
AnteMsson
2009-05-08 18:17

God eftermiddag

Jag tänkte påbörja en tradition med att försöka lägga upp planeternas data för dagen.

Gällande den tid som råder då inlägget skrivs och ur det perspektiv att man står i närheten av sveriges geografiska mitt. Tar med alla aspekter som hastighet, upp och nergång och liknande.

Då kan medlemmarna själva rita in det och beräkna eller föra tabell som de själva önskar.

Jag kommer inte ha tid att besvara frågor rörande tabellen, men jag utgår från att ni hjälper varandra när det kommer till betydelser av olika saker.

Så får vi se vad ni tycker om det. Kanske vill ingen ha det.

Annons:
AnteMsson
2009-05-09 23:13
#1

Det var ingen respons på detta? skall jag lägga upp dagens pdf, eller skall vi låta det gå i vila tills vidare?

[MargaretaA]
2009-05-09 23:17
#2

Varför inte lägga ut den och se vad som händer? kanske inte alla förstår vad du menar förrän de får se den Glad

AnteMsson
2009-05-09 23:19
#3

Sant, förvisso… lägger upp den snart, bara jag gjort den i samma tabellformat som igår.

Kanske vill folk se hur det ändras från dag till dag, innan de kommenterar.

[MargaretaA]
2009-05-09 23:34
#4

Astrologi är svårt för dem som inte är insatta. Min erfarenhet är att många av de som är medlemmar här inte kan så mycket. Många är nyfikna på sina egna horoskop men vet inte hur man ska göra för att hitta något i dem. Det är en bra idé att börja från början.

AnteMsson
2009-05-09 23:44
#5

Här kommer dagens tabell för 16:00

[MargaretaA]
2009-05-09 23:51
#6

Det är inte särskilt lätt att förstå för den som inte är van att läsa den här sortens tabeller.

vad sägs om en liten lathund till Teckens latinska namn.

Ari (Aries) = Väduren osv…

Annons:
AnteMsson
2009-05-09 23:57
#7

Jo, det kan vara en idé… kanske. :P
Men jag tar alltid för givet att folk letar själva vid intresse av att gå vidare, eller iallafall vågar fråga.
Det finns ju superbra sökfunktioner för sajterna.

Du har ju skrivit om det i en artikel HÄR.

Men om det inte hjälper eller om ingen frågar. Så sammanställer jag en och postar här :-D.

[MargaretaA]
2009-05-10 00:04
#8

jag vågar säga att "folk är lata" eftersom jag är rätt lat själv när det gäller - varför söka info själv när man kan få det serverat Skäms

AnteMsson
2009-05-10 00:07
#9

Hmmm.

Ja, det är nog sant. Dessvärre.
Jaja, vi får se hur trenden går. Jag har ju iallafall påbörjat omläggningen nu - eller "utbyggandet" kanske man skall säga.
Kanske vågar folk fortsätta lite mer i det gamla när de ser att jag inte försöker arbeta bort det.

AnteMsson
2009-05-10 06:48
#10

Nej, dessa tabeller är nog ingen bra idé.

Jag kan göra på beställning om någon önskar.

Så kan det bli anpassat för den som vill ha med. Ganska liten nytta med listorna om man bor i Skövde.

Lorelai
2009-05-10 15:09
#11

För egen del är detta ämne så pass nytt att jag drar mig för att lägga mig i. Iläggandet kommer när jag känner att jag förstår mer. Jag antar att detta representerar fler.
Astrologi är ett ganska djupt ämne, känns ofta svårt att bara slösnacka om saken. Aktiviteten på sajten skulle förmodligen öka om det kom mera slösnack, mera "for dummies".
En sak skulle ju kunna vara att prata om det där astrologi tarot vi nämnde lite lätt för någon dag sedan, Fr-Sirivs. Jag har dock inte tid till detta innan jag är hemma. :P

Upp till toppen
Annons: