Annons:
Etikett5-anslagstavlan
Läst 1804 ggr
AnteMsson
2009-05-31 02:31

Namnbyte?

Jag har ju tidigare annonserat att det kommer bli aktuellt med ett namnbyte för sajten, med tanke på en del artiklar som skrivits och snart kommer skrivas. Dessutom nya kategorier inom mysticismens domäner.

Jag upplåter här till en "ledande folkomröstning" i sann svensk anda, där jag ser lite vad ni känner och anser, så får vi se vad det blir av det.

Vilket av nedanstående föredrar ni och om ni vill - kan ni gärna förklara varför lite kort.

Annons:
AnteMsson
2009-05-31 02:34
#1

Jag anser att Mysticism & Astrologi låter bättre eftersom Astrologin faller under mysticismen och inte tvärt om.

Esoterism & Astrologi eller Esoterisk Astrologi känns inte helt i linje eftersom också esoterism är en del av mysticismen.

Lorelai
2009-06-01 02:50
#2

Jag anser precis som du redan har beskrivit #1. Tycker utöver det att Mysticism & Astrologi skulle ge sajten en lite varmare stämpel. Kanske till och med lättare att knyta an till, vilket jag känner att endast ordet astrologi kan vara lite för svårt för mig att göra.

Cristine
2009-06-01 08:25
#3

Jag tröck på fel knapp för jag anser också att allt började med Mysticism och det ligger inom min ram eftersom jag går mycket på intuition. Så Mysticism & Astrologi låter utmärkt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

mayolica
2009-06-01 22:50
#4

Ja nu är ju inte jag medlem på den här sajten. men eftersom jag råkade kika in här nu så kan jag ju passa på att säga vad jag tycker. Jag röstade på "Mysticism & Astroligi" Varför? Jo jag vet inte så mycket om ämnet Astrologi,det är inte många gånger jag har varit inne här.Av någon anledning känns ämnet Astrologi lite tungt.

Namnet Mysticism & Astroligi känns lite mer lättsamt, det låter oxå lite mer spännande vilket gör att jag offtare skulle få lust att kika in här.

Om sajten skulle heta något med "Esoterisk" skulle jag helt tappa lusten att gå in här alls,det är ett ord som jag har läst mej trött på här på iFokus.

Bara några små synpungter från mej.

Lycka till med sajten vad det än blir för namn.

~ mayolica ~

Link-
2009-06-06 06:09
#5

Något med mysticism.

[MargaretaA]
2009-06-06 23:30
#6

Jag valde Esoterisk Astrologi eftersom jag tror att de flesta förknippar bara ordet Astrologi med det som veckotidningarna bjuder på.

Det där med Esoterik & Astrolog eller Mystisism & Astrologi blir lite långt…

egentligen borde du ha haft ett svarsalternativ till Sirivs. Vet ej eller Annat eller nåt liknande. För om sanningen ska fram vet jag för lite om Esoterik och Mysticism för att kunna ha en åsikt i frågan Skäms

Annons:
AnteMsson
2009-06-06 23:41
#7

#6

Sant, fast vet man inte och inte kan bestämma sig är ju det bästa att ha kvar det gamla. ;-)

[MargaretaA]
2009-06-06 23:56
#8

Ja visst men jag trodde att du ville ha medlemmarnas svar  - att man inte vet tillräckligt för att kunna svara är också ett svar Flört

Upp till toppen
Annons: