Annons:
Etikett7-om-livet-universum-och-allting
Läst 1174 ggr
Cristine
2009-05-16 09:39

God morgon den 16 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej och hopp nu ska vi opp,

och njuta av dagens fågelkör

då är det som sig bör.

(Hmm märks det att jag är dålig på att rimma)Skrattande

Jag önskar er en härlig helg!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
AnteMsson
2009-05-16 11:52
#1

God morgon Cristine och alla andra.

Nu är det helg alltså och imorgon, vårt västra grannlands grundlagsdag.
De firar och spirar.
Här hemma sitter vi och tänker…

Cristine
2009-05-16 14:17
#2

Ja visst ja, det är ju den syttende maj i morgon De kan ju fira att de har det bättre ställt än vi.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
2009-05-16 23:55
#3

Ja det är det ju! har dem?

Undrar om norrmännen kommer att fira dubbelt i morgon…

…efter att derar urgulliga gutt tar hem segern i kväll i slagerfestivalen *håller tummarna*

vad säger stjärnorna Sirivs?

AnteMsson
2009-05-17 00:42
#4

#3

Du menar Sirius Alpha och Sirius Beta?

[MargaretaA]
2009-05-17 01:00
#5

#3

Nä det menar jag inte. Dem känner jag inte ens… men okej kan dem svara på frågan så…

,,, om Norge vinner slagerfinalen?

Jag är ju inte Sajtvärd längre, så nu kan jag lägga fötterna på bordet och börjar ställa besvärliga frågor -  i stället för att vara den som förväntas kunna svara på dem Tungan ute

AnteMsson
2009-05-17 01:35
#6

#5
Jag har klart uttryckt att det inte är mig man skall ställa sådana frågor. Jag överlåter framtidsåtergivning åt andra. Så jag inbjuder återigen den som vill ställa tolkningar om framtiden till sitt förfogande - att göra så.

Framtiden är så lätt föränderlig - eftersom de nu rådande förutsättningarna ändras om jag skulle ställa ett horoskop och talar om min tolkning.
För mig fullkomligt onödigt att göra, med tanke på att svaret ändå kommer inom en kort stund.

Sirius är för övrigt en dubbelstjärna i hundens stjärnbild.
Den ljusaste stjärnan på himlen som visar vägen för de tre vise männen på himlen, för att leda dem till…
(Ja, det förklaras ganska bra i zeitgeist).

Det namnet har jag burit sedan 21 okt. 1995 då jag tog det till mig första gången då som Sirivs A, efter det har ett par namn passerat fram till 2000 då jag återtog Sirivs, som B.

Annons:
[MargaretaA]
2009-05-17 01:45
#7

¤6

okej

AnteMsson
2009-05-17 01:49
#8

#7

Mmmm, ställer man inte frågor, får man inga svar och ställer man dem kanske man inte får det svaret man vill ha ;-)

Men jag undrar var alla spåfolken är… Jag skrev till Stille, men jag har inte fått något svar.

[MargaretaA]
2009-05-17 02:03
#9

Äh jag bara retas lite..

Sirivs A eller B säger inte mig så mycket… kanske andra fattar bättre - är det den stjärnan som hänger i våra fönster vid juletid?

Söker du spåfolk?

Jag vet inte om Stille är en av dem, men han var fena på karaktärer (enligt min enkla bedömning).

Jag hoppas han dyker upp igen Glad

AnteMsson
2009-05-17 02:15
#10

#9

Jag vill kunna förse medlemmarna med vad de vill ha också, inte bara med vad jag vill ge ;-)
Det är ett väldigt intressant ämne inom astrologin - just horoskop… Men för tidskrävande att hålla på med när man själv har fokus på annat.

Alla intresserade får ju ställa horoskop och tolka som de vill. Det kommer inte jag hindra. Men blir det mycket, så får vi sortera upp det. Hehe.

[MargaretaA]
2009-05-17 02:24
#11

Ja whatever - Norge vann och det behövdes nog varken horoskop, kaffesump eller kristallkula för att räkna ut det Flört

Men…

…allvarligt Sirivs… jag tror att du har ett pedagogiskt problem här. De allra flesta sätter likhetstecken mellan astrologi och horoskop. Även undertecknad - erkännes utan att rodna.

Det vore bra om du kunde förklara lite mer. Om astrologi inte bara handalar om horoskop… vad handlar det om mera då?

AnteMsson
2009-05-17 02:45
#12

#11

Oj, ja, det var ju därför jag påbörjade artikelserien som snart kommer avslutas med den fjärde delen i den serien. För att kunna lägga en grund till den alkemiska biten av astrologin, bland annat.

HUR saker här på jorden kan påverkas av det som sker där ute.

Just horoskopbiten av astrologin är ju att man ställer ett diagram över hur det såg ut vid en tidpunkt och sedan skall man tolka ett förlopp av det som framkommer. De kunskaperna som finns sedan tidigare ger ett hum om hur man skall kunna göra en prognos inför det som skall komma.

Astrologin som grund för kemi, biologi och samhällsforskning är ju intimt förknippad med horoskopställarens metoder och syfte, men lite av andra sidan av myntet och en del av kanten.

Astrologin som grund för fysik, matematik och mekanikforskning är också intimt kopplad till de mekanismerna som utgör det som hosroskopställarna tar fram.

Astrologin som grund för metafysiken, andligheten och förklaringar av universums syfte - är ett ganska djuplodande ämne.
Jag ser lite astrologin som en del av allt det som väckts till vad vi kallar vetenskap. Astronomin har sina begränsningar för att förstå mekaniken bakom "urverket".

Det är inom dessa tre ovanstående styckens områden jag har mitt personliga intresse.

[MargaretaA]
2009-05-17 03:15
#13

#11

jaha… men jag fattar inte mycket av det du säger…. kemi, fysik.. är inte min tekopp

jag hoppas att andra fattar mer än mig Obestämd

Annons:
Upp till toppen
Annons: