Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 2451 ggr
liljan5
6/11/09, 11:54 PM

oxe mamma med vattumanbarn

Hej,

Jag har precis fått reda på att det barn jag bär på förmodligen kommer bli vattuman. Själv är jag oxe och min man är kräfta. Detta oroar mig något då varken oxe eller kräfta kommer speciellt bra överens med vattumän. Kanske är detta löjligt men jag har blivit helt besatt av det faktum att vi kommer få ett barn som inte passar med oss…

Vad har ni för erfarenheter? Har ni erfarenhet med relationer mellan tecken som egentligen enligt astrologin inte ska vara kompatibla?

Förvirrad oxe

Annons:
[MargaretaA]
6/12/09, 2:25 AM
#1

Jag är rädd för att du har läst för mycket veckotidningsastrologi och totalt har missförstått riktig astrologi. MItt råd är att du ska glömma allt svammel och se fram emot det väntade barnet med den glädje det förtjänar. Jag vågar lova att ert barn kommer att passa med er…

Glöm aldrig att vi alltid är mer än våra soltecken. Det tecken vi föds i visar bara vart solen står. Det finns hur mycket mer som helst i ett horoskop.

AnteMsson
6/14/09, 5:12 PM
#2

Jag skall svara på detta under kvällen. Har varit ute i helgen.
Skall se om jag då kan lugna lite.

AnteMsson
6/14/09, 10:24 PM
#3

#0

Så.. nu har jag vilat lite efter helgens bravader, promenerat, ätit middag och promenerat igen.

Till större delen håller jag med Maggan om att "vi är mer än våra soltecken".

Just det att vilka som går ihop med vilka och inte är ju faktiskt mer på en personkemisk basis än vad föedelsetidpunktens soltecken säger.
Jag vet många och har erfarenhet av många som är kompatibla, även om "horoskop-astrologin" i t.ex veckotidningar säger annorlunda.

Man får helt enkelt se till - astrologiskt sett - alla planeternas aspekter i ögonblicket då barnet föds. Detta ger grundförutsättningarna och enligt då rådande omständigheter kan utfallet bli på ett av miljoner och miljarder olika sätt, beroende på hur ni som föräldrar väljer att uppfostra och lära ert barn. Att ställa ett horoskop kan lite ses som att ställa en prognos ur diagnostiken runt barnets födelse.
En prognos eller ett försök att se framtiden behöver inte ge ett korrekt resultat, men kan tas med i beräkningen för att ändra ett eventuellt negativt utfall ur en situation.

När är beräknad termin på graviditeten (datum-plats)?
När är din födelsedag/tid-plats?
När är din mans födelsedag/tid-plats?

Skriv ner några rader i PM till mig så skall jag räkna lite på det och se om jag kan komma fram till något som kan hjälpa dig i dina egna funderingar.

Så några ord på vägen - en treradig metaforisk "dikt" att ta med sig:

"I will never tell the future, because the past has prove it wrong, looking into one future from a present built on something past, will just as well be another then…"

//Palam L.V.X.

liljan5
6/18/09, 5:55 PM
#4

Tack så mycket för era lugnande svar!! Jag har nog låtit mig springa iväg lite med mina tolkningar av soltecknet.. Men era ord gjorde mig glad! Tack!

[MargaretaA]
6/18/09, 7:02 PM
#5

Det var skönt att höra Liljan! Glad

Sen glömde jag säga att jag är Kräfta och har en Vattumans-dotter och vi har alltid kommit mycket bra överens Flört

Upp till toppen
Annons: