Annons:
Etikett5-litteraturtips
Läst 3156 ggr
Raxic
6/2/09, 1:53 PM

Linda Goodman

Hennes bok "soltecken" är min bibel. Men alla hennes böcker kring astrologi är så underbara. De rekomenderar jag starkt för alla som är intresserade av astrologi, nybörjare eller erfaren. Det finns alltid nått att hämta i hennes böcker!

Annons:
AnteMsson
6/3/09, 3:55 PM
#1

Bäste Raxic.

Kan du inte ge en kortare beskrivning av boken och som en liten redovisning?

Vore kul om några blev intresserade. Ett omdöme som detta med rekommendation är bra, men du får gärna berätta lite mer utförligt.

Raxic
6/4/09, 1:51 PM
#2

Ja Soltecken då tex.

där kan man läsa om alla sstjärntecknen,

hur deras olika personligheter är,

hur männen i tecknet är

hur kvinnorna i tecknet är

hur det är att ha ett barn, en anställd eller en chef i tecknen.

Hon skriver så ingående så beskrivande, så detaljerat, så mycket exempel. Allt med en liten nypa humor , så man kan skratta lite åt sina svagheter. Men även så detaljerade upplysningar hur man ska bemöta de olika tecknen på bästa sätt.

Jag har visserligen läst den pärm till pärm, men använder den även som ett uppslagsverk då jag känner mig vilsen.

Har även läs Starsign och relationstecken men dem har jag inte lika djupa känslor för som soltecken!

Raxic
6/5/09, 10:55 AM
#3

Starsign är även den helt underbar.

Även om den inte är den som ligger mig närmast utav dem.

Men den bemöter förutom våra tecken så även hur de skiljer sig eller liknar varandra tex vilket element som kan kopplas till vilket tecken.

Hur vi kan sammarbeta tillsammans. Men den innehåller även långa väldigt intressanta nästan religösa texter om nummerologi. Efter att ha läst dem så är det nog omöjligt att tvivla på dess betydelse.

Wargmane
6/6/09, 4:03 PM
#4

Soltecken Är en underbar bok !!Glad

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

MissGreen
9/25/09, 10:40 PM
#5

Linda Goodman´s bok "soltecken" är underhållande och lärorik men jag tycker inte att den överstiger andra astrologiska böcker i förträfflighet. Det hon gjort som andra kanske inte gör i samma utstreckning är att måla in små scener och skratt "sketcher" i karaktärsanalyserna för varje soltecken.

Hon beskriver på ett humoristiskt vis varje teckens karaktär. Jag personligen kan tycka att det blir lite för mycket skämt, men så är jag ganska allvarligt lagd också och tycker att humor är bra men inte alltid och i alla sammanhang =)

Men Linda Goodman famlade inte i det blå utan kunde sin astrologi.

[BigMama]
9/25/09, 11:59 PM
#6

..har en bok av henne.. vad hette den nu igen, livsguide nåt.

Annons:
AnteMsson
9/26/09, 7:09 PM
#7

#6
"Nya tidens tecken" ?

[BigMama]
9/26/09, 11:31 PM
#8

Nope. Linda Goodmans livsguide

AnteMsson
9/26/09, 11:50 PM
#9

#8

Ja, men du sade "..har en bok av henne.. vad hette den nu igen, livsguide nåt."

Mitt svar var då på syftandet: "nåt" - vilket är undertiteln "Nya tidens tecken"

[BigMama]
9/27/09, 12:09 AM
#10

jahaaaaa SkämsObestämd - så kanske det var! Skrattande

Ja, det var en hel del astrologi i den också.

Upp till toppen
Annons: