Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 6243 ggr
David
7/10/09, 2:02 AM

Passar två stjärntecken ihop?

Finns det någon sajt eller liknande där man kan enkelt se om två stjärntecken passar ihop med varandra?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[GunillaF]
7/12/09, 5:17 PM
#1

Jag har hittat den här sidan. Det finns många liknande om du googlar.

http://home.swipnet.se/tette_merio/astroguide.htm#Kräftan:

MissGreen
9/1/09, 11:41 PM
#2

vatten och luft, förmodligen tycker luftpersonen att vatten personen är för sensibel och personlig. vatten personen å andra sidan anser att luften är kall och distanserad.

vatten och eld: vattnet släcker elden och elden får vattnet att koka och förångas……

vatten och vatten: kan bli för mycket lika eller passa bra pga likheterna.

vatten och jord: anses bäst, men det kan bli lera om man inte passar sig……

jord och eld: jorden släcker elden och elden svärtar jorden….men jorden kan även ge elden en stabil grund men då är alltid elden i fokus…..

jord och jord: kan bli för lika eller passa bra pga likheterna.

jord och luft: luften blåser runt jorden….jorden virvlar upp i luften med sin praktiska syn…men kan även grumla….

osv

osv

ja…så kan man rabbla elementen för sig själv -en slags elementlära som e rolig och man kan få ihop mycke mer info än vad jag skrev såklart. då ser man vilka urtecken som passar ihop och liknande..men handlar det om relationer ska man ställa hela horoskopet såklart.

AnteMsson
9/2/09, 10:45 AM
#3

#2

Alla elementen är ju, som jag tidigare skrev i en tråd, beroende av varandra och en balans måste råda mellan dem alla.

Rent alkemiskt får man ju även se till de manliga och kvinnliga aspekterna av jaget/överjaget och och dess påverkan av det undermedvetna, som en form av ett femte.

Detta för att ta med det som kan komma av den affirmation och självuppfyllande av ett horoskop eller ett synsätt på hur någon skall/bör vara.
Hur man är från födseln - ändras ofta i det lilla och i det stora under livets gång beroende på erfarenheter. Vissa saker ligger kvar som en röd tråd, men på bekostnad av personens hälsa och lycka, kan man ju bli en helt annan än vad som var den egentliga planen.

Födelseögonblickets horoskop, visar hur det kan komma att bli, om alla saker fortgår som de gör då man föds. Ändras en liten del - kan det få stora konsekvenser senare i livet.

Karins-astro
9/18/09, 10:41 PM
#4

Jadu, rent generellt säger man att Jord med ett annan Jordtecken, Luft och Luft, Vatten och Vatten/Eld kontra Eldtecken passar bäst, typ Kräfta/Skorpion/Fisk…men jag kan säga som så, att det är bara det allra elemetära, för att få ett riktigt svar, måste man också (mycket viktigt) kolla var personernas andra planeter står… MÅNEN är av stor betydelse t.ex , var Venus/kontra Venus står i för tecken..m.m

Detta därför att ofta har man t.ex Venus (relationernas planet) i tecknen bredvid sitt soltecken, högst 45 grader ifrån.

Men jag vet att det finns många sajter på nätet, där du kan få en gratis horoskopskarta, det vi kallar "radix"…Har du då både dig och din parners "kartor" är det betydligt lättare att se hur man funkar ihop.

Karin

MissGreen
9/18/09, 11:34 PM
#5

nu dyker jag upp igen….

www.astro.com

skita bra.

vet inte om du tillhör den vediska eller västerländska astro skolan, men på astro.com kan du själv välja vilken astrologi typ du vill ha på din horoskops karta.

sandra1977
9/23/09, 11:51 AM
#6

men enligt länken som gunillaF la ut så står det att väduren(jag) o vågen(min sambo) skulle ha ett katastrofförhållande..vi har levt ihop i 10 år o har 2 barn..funkar hur bra som helst..nu är jag inte så bra på sånt här..men beror det på vart man har accenten?jag menar vissa är ju så typiska sitt stjärntäcken o vissa inte..Glad

Annons:
LaSadie
9/24/09, 12:00 AM
#7

Det är skoj att läsa men fann kärlek hos en jungfru, själv är jag tvilling. Vi passar bra ihop och han är inte den typiska jungfrun precis kanske det som gör att vi har det så bra tillsammans

Upp till toppen
Annons: