Annons:
Etikett7-om-livet-universum-och-allting
Läst 3638 ggr
pernillaa
2009-07-09 15:36

Mitt element

Hej

Jag hoppas att jag kommit rätt nu med mina frågor.

Jag är fisk och har då alltså vatten som mitt element.

Jag har upplevt att vad som påverkar mig snarare än vatten är luft. Inför stora viktiga händelser i mitt liv blåser det alltid och det fyller mig med kraft. Jag kommer till liv i vinden och ju mer det blåser desto starkare blir känslan inom mig.

Jag vet inte om elementen i stjärntecknen påverka oss så överhuvudtaget men jag undrar just för att det hade kännts mer naturligt om vatten gjorde så. Visst påverkar regn mig också men framförallt är det vind.

Idag blåser det som tusan här, ska snart ut och gå och njuta. =)

Kram

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Bestla
2009-07-18 12:04
#1

jag kan tipsa dig om att ställa ett vediskt horoskop för dig.

gå in på www.astro.com

där kan man ställa sitt födelsehoroskop.

enligt vedisk astrologi är du förmodligen en vattuman, beroende på datumet du är född och vattumannen är ju som bekant ett lufttecken =)

du kan ju testa och se ialla fall och bilda dig en egen uppfattning.

indaa
2009-08-02 01:14
#2

Hmm, jag är kräfta och mitt element är vatten. Dock är jag helt seriöst livrädd för vatten, så jag vet inte riktigt hur de går ihop. :D

[Koppsal]
2009-08-07 21:41
#3

hur kan man få reda på vilket tecken man har? förstog inte så mycket av astro.com :P

[Sharp]
2009-08-11 16:47
#4

Jag är vattuman och har alltid varit lite närmare vinden än andra element…

Skogselva
2009-08-24 00:57
#5

#3 menar du stjärntecken eller element? För stjärntecknet beror ju på när du fyller år, datum och tecknen brukar ju stå tillsammans. Elementet hör samman med tecknen, men kanske inte hittas lika lätt.

Kolla www.beccus.se där står det vilket element som styr ditt tecken.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Koppsal]
2009-08-24 19:57
#6

#5 tack <3

Annons:
Skogselva
2009-08-24 21:29
#7

Det  var så lite så :)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

AnteMsson
2009-08-30 12:24
#8

#0

Pernilla…

Hej, vännen… jo.. Det är ju så att soltecknet (stjärntecknet) endast är grundläggande i hur vi påverkas av vår födelsetidpunkt i det som kommer sedan.

Grunderna är ju alltid som bekant viktiga, men att ens soltecken är vatten - innebär inte automagiskt att ens _element_ är vatten, annat än att det är ett vattentecken.

Astrologiskt sett och alkemiskt, så eftersträvas alltid en balans mellan planen (viljan), syftet (insikten), verket (skallet, passionen - kärleken) och utförandet (ritualen).

Det är när man har en riktad vilja, i enlighet med insikten för det som skall göras - som man kan utföra en sak med framgång.
- Det gäller i det lilla som i det stora.
Kan man sedan få en insikt om vad man skall göra i den stora planen - så har man nått långt. Det är därför folk i långa tider har sökt råd i horoskop, antar jag.

MissGreen
2009-09-01 22:59
#9

#3 astro.com är inte svårt =)

när du är på deras första sida klickar du bara på Free Horoscopes i vänster spalten..sedan på chart drawing & calculations.

just astro.com är väldigt bra för där kan man kolla både sitt vediska horoskop och sitt västerländska om man vill. sedan kan man ta ställning till vad man tycker om dessa rätt olika astrologiska skolor.

lycka till.

[Koppsal]
2009-09-01 23:09
#10

#9 okej, tack :)

Upp till toppen
Annons: