Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 3426 ggr
[marion69]
2009-10-06 20:18

Öst/väst

Hej!

Jag har en fråga till er som kan det här med österländskt och västerländskt horoskop.

Jag är en tupp/kräfta.

Hur passar jag ihop med en råtta/tvilling?

Vilken är den bästa kombinationen för mig?

Annons:
[marion69]
2009-10-07 15:41
#1

Jag har hört att buffel/oxe ska passa mig. Har varit tillsammans med en, men jag tycker att han var lat, orättvis och för envis.

[GunillaR]
2009-10-07 16:07
#2

Den som kräftan passar bäst ihop med är en fisk. Kräfta och oxe går inte. Däremot så attraherar väldigt ofta kräfta och lejon varandra. Det förhållandet kan aldrig bli tråkigt ;-)

[marion69]
2009-10-07 16:10
#3

Fisk möter jag inte så ofta faktiskt. Men däremot har jag märkt att jag och tvillingar lätt blir attraherade av varandra. Undrar om det är för att jag har asc i skorpionen?

Intressant. tack :o)

AnteMsson
2009-10-07 18:20
#4

Min flickvän är Fisk/Råtta och jag är Skorpion/Tiger.
Det fungerar finfint.

unbreakable8
2019-06-05 17:30
#5

Jag är kräfta/tupp och är tillsammans med  Vädur/get.  Det borde INTE fungera, men det fungerar verkligen riktigt bra.

unbreakable8
2019-06-05 17:31
#6

Jag som kräfta, har alltid blivit attraherad av tvillingar, stenbockar och tyvärr vågar: som jag inte passar med.  Var gift med en tvilling i 10 år, men nu har jag hittat rätt… Get/vädur.

Annons:
Kyllan56
2019-06-10 18:19
#7

#6 För att se det måste man se ditt horoskop. Ta mitt te.x jag är Fisk och många av mina vänner är Tvillingar, inte den bästa kombinationen, eftersom dessa två tecken bildar en kvadratur, som är en negativ aspekt.

Min bästa väninna är Tvilling, med Asc i Skorpionen och Månen i Fiskarna precis på min Sol.

Sedan har jag väldigt mycket i elementet Eld, som Luft -  som tvillingarn är . Elden behöver Syre för att brinna, så här har man en bra kombination.

Vad jag försöker säga är att man kan inte stirra sig blind på bara Soltecknet, utan måste ha hela horoskopsbilden, för att förstå varför man dras till tecken,  som egentligen inte harmonierar. 

Vädur och Kräfta är eldens- och vattnets ledartecken och är i kvadratur till varandra.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: