Annons:
Etikett6-medlemspresentation
Läst 1925 ggr
Mairi
2009-10-25 18:27

Mairi säger hej!

Tänkte presentera mig istället för att bara läsa och läsa och läsa.

Jag har tyvärr ingen kunskap att förmedla när det gäller astrologi, men jag uppskattar andras arbetsinsatser och jag jobbar gärna med min egen utveckling utifrån mitt horoskop bl a.

Sen har jag ett livslångt intresse av att förstå världen och att se utveckling och processer … och astrologi ger ofta en bra synvinkel!

Annons:
[BigMama]
2009-10-29 00:31
#1

Hej Mairi!

Inte större aktivitet här tyvärr, skulle gärna lära mig mer.

AnteMsson
2009-10-29 10:33
#2

Ja, jag vill gärna ha fler intresserade som skriver.

Problemet med sajter som folk bara är intresserade av att lära sig saker på är att ingen vill skriva.
Vissa av rädsla, andra av ovilja. Men mycken kunskap kommer fram av att diskutera runt saker, som vi vet.

Att för mig bara mata ut artiklar och inlägg som ingen kommenterar eller diskuterar runt, känns inte okej.

Vill man läsa utan att diskutera, rekommenderar jag biblioteket. Där har jag lärt mig massor.

[BigMama]
2009-10-29 11:26
#3

Jag diskuterar gärna också . Men problemet är att så länge jag inte vet hur och inte kan astrologi så kan jag inte tillföra något. Men jag ställer gärna frågor! Glad

Mairi
2009-10-29 12:46
#4

Ja, fast man lär sig mer av att vara med i samtalet än om man bara läser… jag har bara lite svårt att känna in kulturen här och veta vart jag kan hoppa in!

Varför är det så lugnt just nu?
Saknas det frågeställare eller folk som kan och vill svara?
Vilken typ av frågor är mest välkomna?

AnteMsson
2009-10-29 15:09
#5

#3

Jag är tämligen fördomsfri när det kommer till olika typer av astrologi. Även om mitt eget intresse är "utanför" ställandet av horoskop, till större delen, är jag mycket intresserad av att läsa om det.
Dock har jag inte direkt tid att diskutera så mycket horoskopställande, utan diskuterar gärna mer universala aspekter av det hela.
Du kan tillföra massor, genom att ställa frågor i nya eller redan skrivna trådar.
Även rena lösa tankar och idéer runt astrologi är välkommet.

#4
Det är MYCKET lugnt nu, dels för att jag inte haft en möjlighet eller inspiration att skriva under sommaren/hösten då det ändå varit så lågt tempo och jag har haft andra saker att göra i "den verkliga" världen.
Jag har med andra ord varit upptagen med andra åtaganden.
Det saknas lite av både frågeställare och svarare, just nu. Men jag tror att jag till viss del skrämt bort en del skribenter, även om det var raka motsatsen till min önskan. Jag önskade bara bredda utbudet lite. Vi får se hur det går, framöver. Det tar ju tid att forma saker.
Frågetypen som är mest välkommen, är den innerliga, med en önskan om att få svar på en undran man har.

Upp till toppen
Annons: