Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 12376 ggr
MichaelE
2009-11-19 08:58

År 2012 - början på något nytt

För många som har hört talas om 2012 som jordens undergång eller att människan kommer dö ut likt i filmerna Knowing eller 2012 (riktigt bra filmer) så har jag en invändning - en teori som jag tror att vetenskapsmän missar av en enda anledning: Astrologin är ingen vetenskap.

Enligt Astrologin ska jorden gå in i ett nytt skede ganska snart, men när är de inte säkra på. Vi alla känner till stjärntecknena och att vid 21/22:a varje månad går vi från ett stjärntecken till ett annat. Men det finns en annan stjärnkalander… Tidsaxelns egen stjärnkalender dvs jordens. Vad menar jag?

För att förklara måste jag gå tillbaka ca 2000 år till den tiden Jesus existerade. Vid den tiden gick jorden från ett skede till en annan - människans existens upplyfts till en högre intelligens. Innan Jesus kom levde människan i vädurens tidsålder och gick sedan över till fiskarnas tidsålder och på så sett minskade människans begär efter blod och barbariska beteendet minskade genom att vi började känna till kärlek inte bara till oss själva utan till varandra. Samma sak skedde när Moses ledde Isrealiterna ur Egypten (Oxen -> Väduren).

Nu är vi påväg att gå in till Vattumannens tidsålder och vi har redan lagt märke till detta eftersom vi är mer och mer koncentrerade kring om vårat inre - det vi kallar upplysningen. Vårt andliga inre är det som kommer göra skillnaden efter 2012… Hur vet jag detta?

Jag hade inte reagerat såvida inte datumet i Mayakalendern hade varit 21:a december. Detta är ett viktigt datum i Astrologin då det nya året börjar där eftersom Vintersolståndet är ett tecken på att mörkret vänder till att bli ljusare. Läs Astrologi och du vet detta.

I och med finanskrisen, vårt sökande efter vårat andliga inre, miljösatsningarna - allt detta sker inte på grund av människan utan på grund av att stjärntecknenas tidsåldrar är en utveckling av människans sinne. Vi själva kommer inte direkt lägga märke till detta, men i framtiden kommer vi att se skillnaden hur det var innan och efter 2012-12-21.

Med detta dör människans gamla krigiska begär och slarvheten mot naturen och vi kommer gå in i en mer fredlig samt miljövänlig framtid.

Annons:
AnteMsson
2009-11-19 13:40
#1

Det här är ett ämne som man an diskutera riktigt länge.

Men det gäller då att, för att man skall kunna komma fram till en enhetlig tanke, hålla isär begreppen en aning.

Delar av det du säger här har jag tagit upp i mina artiklar rörande astrologins ursprung och möjliga fysiologiska aspekter ur en vetenskaplig syn. (klicka på stycket för att komma till artikeln).

Man kan inte "höfta" och vara "ungefärlig" om man skall få fram en naturlig eller astrologisk orsak till det som händer.

Jag anser snarare att det är människans förmågor att inte se den stora bilden, samt den starka förmågan att uppfylla profetior som leder fram till det vi nu går igenom.
Tiden som går under ett tropiskt år motsvarar 25 868 jordår, vilket gör att en tolftedel av detta är 25 868/12= 2 156 (jord)år.

Att astrologin inte är en vetenskap är lite felaktigt… det måhända att astrologin, som vi nu känner den, inte är en EXAKT vetenskap som kan kontrolleras och studeras kliniskt eller i laboratorier.
Men det är inte filosofi, psykologi eller teologi heller. Men de räknas in i vetenskapen iallafall. Varför jag själv använder både matematik, fysik, filosofi och kemi för att försöka förklara de olika vedertaget vetenskapliga delarna av den, som enhet, icke exakta vetenskapen Astrologi…
Det finns så mycket inom astrologin, som går att påvisa i grunden och sedan jobba vidare därifrån. Att sedan folk sammankopplar astrologi med att ställa horoskop är tråkigt, det är det som "förstör" synen på astrologin.

Astrologi och Alkemi är grunden till ALL vetenskap vi nu har, vilket gör att man får gå tillbaka och se till vad en sak är istället för hur det blivit i folkmun de senaste 200 åren.

Tar man in de matematiska och fysiska aspekterna och de mest grundläggande energiprinciperna för att förklara ett skeende och man väljer att låta bli att kalla det astrologi, så blir det genast en vetenskaplig tes. Är inte det lustigt så säg…?

När det kommer till vår planet - kommer den alltid klara sig, kanske till och med bättre utan de människor som nu befolkar den.
När det kommer till 2012-12-21 kan jag bara säga att en sak är säker. Det är ett Vintersolstånd då, i de dagarna, och en förändring kommer ske - liksom varje år.

Att vi alla håler på att utvecklas till något "mer" och "högre" kan jag däremot bifalla av egna erfarenheter.

Vissa, brukar jag säga, ur Homo sapiens-släktet har börjat utvecklas till Homo inhabilis och andra till något mer.

MichaelE
2009-11-20 06:28
#2

#1 Bra skrivet och jag håller med dig, man kan ju undra varför astrologin "faller" bort i de vetenskapliga ramarna.

Och det där med Vintersolstånd är jag medveten om, vi utvecklas alltid något vid varje Vintersolstånd eftersom inom Astrologin är det början till ett nytt år. Det jag däremot tycker är tråkigt är det att man inte sprider detta mer då Maya kalendern faktiskt slutar den 21/12-2012 utan man ska skapa hysteri runtikring det men det kommer bli så roligt att se när dem väl står där den 22 december och undrar; "Vad hände? Lever vi än?"

EeWeeM
2009-12-19 14:21
#3

När det gäller 2012 så tycker jag det är mer intressant och lustigt att människan inte är mer intresserad av "det stora sammanhanget".Utan man foucerar på en kalender,maya.

Men det går att finna pusselbitar och svar(relativt tydliga sådana) inom så många andra områden.

Personligen när jag läst olika forntida mytologier eller tex babylons,assyrisk,sumerisk,egyptisk osv historia,arkitektur,deras matematik,deras religon,tro,osv så finns det en röd tråd i allt.

Inom alkemi,kabbala,magin,ocultism,mytologi…ja överallt finns små pusselbitar för den som vill söka efter "helheten" istället för att stirra sig blind på ett område.

Det finns en röd tråd att följa som ger en viss fingervisning i varför 2012 anses vara en speciell tid.

Tarzan88
2009-12-20 11:45
#4

# 0

Tack för en bra tråd,intressant läsning,och mest logiska jag fått höra ang år 2012…

Vetenskapen är inte alltid så bra då dom är så trång synta..Rynkar på näsan

Kram

Alexworld
2009-12-25 16:03
#5

Hej,

Men vi vet ju faktiskt inte vad som kommer att hända den 21:e december. Det kan ju vara så att sägnerna stämmer, eller är det bara en profetia som dem alla andra har varit hittils. Men det som jag oroar mig mest är att jag drömde en "mardröm", om man nu ska kalla det så, att jorden, eller i alla fall en bit av den, gick under.

Det var total solförmörkelse och jag såg att en metorit föll ner mot jorden. Det stämmer att en total solförmörkelse kommer att inträffa i norra Australien och att en asteroid passerade jorden på bara några miljoner kilometers avstånd. 28- 26 miljoner om jag mins rätt. Och solförmörkelsen och asteroiden kommer att hända år 2012. Det är det jag oroar mig för, och jag drömde den drömmen på natten till den tjugotredje.

Men jag hoppas att det bara är en skum dröm och inte en sanndröm….

Farwuq
2009-12-27 09:50
#6

26-28 miljoner km är ungefär 60-70 gånger avståndet till månen. Inget att var skrajsen för.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Yataz
2010-01-08 19:38
#7

Intressant läsning!

Yataz

[magic13m]
2010-01-10 00:20
#8

Jag bloggade om mayakalendern här för ett tag sedan:

http://missmagicgirl.wordpress.com/2009/11/17/mayakalendern-och-2012/

Mayakalendern pratar också om att det handlar om en ny nivå av medvetande som kommer börja 2012.

Volito
2010-01-17 09:55
#9

Mycket information vad kommer hända före, under och 20 år efter 2012 i bok av Diana Cooper "2012 and beyond". Inre röst säger att det stämmer……

Alexworld
2010-01-23 20:43
#10

Jag har upptäckt nu att den stora jordbävningen i Haiti inträffade den 12:e januari detta året och mayaindianerna fick det till talet 12. Jag försöker inte att bevisa att det är världens undergång, absolut inte, men man kan ju undra om det är någon början på något stort…

Volito
2010-01-24 13:25
#11

Det bli ingen undergång men väldigt stora förendringar på alla plan… kanske med andra ord kan säja att värden som vi känner igen den nu kommer att upphöra men det är bara en metaforr…

satori
2010-01-27 00:48
#12

Jag har också drömt om 2012……fast då visste jag inte att det var det, det handlade om, sen hade jag en liknande dröm inatt (det lilla jag sov). Profetior och det "övernaturliga" försvinner och blir mer naturligt och logiskt ju mer man studerar det från de infallsvinklar FR.Sirivs tar upp.

Jag är mer nyfiken på vem den nya tidens Jesus kommer att bli! Hur räknar man ut det Fr.Sirivs? Tungan ute

satori
2010-01-27 11:29
#13

Eller skulle det kunna vara så att inget är skrivet i sten, att det beror på våra gärningar, handlingar och synder här och nu. Att det vi hoppas på är att han inte ens skall komma tillbaka. Är det inte dags för honom att sluta reinkarneras nu. Först då processen polaritet blir till enhet är vi riktigt fria!? Eller är jag helt ute och cyklar nu (cyklar/cykler o det e det vi inte vill…..skall jag stanna cykeln min eller ej undrar jagFlört)

Annons:
Volito
2010-01-27 18:17
#14

Många svar kan hitta i Dianas Cooper bok "2012 and beyond"…

[GunillaR]
2010-02-03 21:49
#15

# 13 - Är det inte så att Jesus inte kan inkarnera mer eftersom han har uppnått en så pass hög vibration, att en mänsklig kropp inte kan hantera denna ?

# 0 - Jag undrar varför man räknar tidsåldrarna baklänges i de astrologiska tecknen?

MichaelE
2010-02-03 22:03
#16

#15 Jesus kan inte inkarnera pga utav att han är Guds Son samt att han har uppfyllt sitt uppdrag på jorden. Han står nu vid portarna till Himlen där han väntar på oss när vår tid är över.

Tidsåldrarna, ja du, bra fråga. Jag vet bara at dem gör det, men som många astrologer tror så kommer vi in i en ny tidsålder snart - men när är dem inte överens, jag gissar dock på 2012-12-21

Farwuq
2010-02-04 07:40
#17

#15

Man räknar tidsåldrarna baklänges för precessionen gör att solen går baklänges genom tidsåldrarna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Precession

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[GunillaR]
2010-02-04 12:22
#18

# 17 - Tack! Nu fick man lära sig något nytt :-)

AnteMsson
2010-02-04 12:28
#19

#18

Jag skrev ju en artikelserie om bland annat detta, redan förra året.
Du och alla andra kan läsa om axellutningen rörelsen och precessionen här.

Det är en del skrivet i den serien om astrologin - rent övergripande och dessutom hur den i grunden fungerar. Med en vetenskaplig ton och på ett sätt som kan förklara varför det kan finnas ett samband över huvud taget, med mindre fokus på hokus pokus.

[GunillaR]
2010-02-04 13:42
#20

Jag får visst ta en ordentlig koll på tidigare artiklar Flört

Annons:
AnteMsson
2010-02-04 15:00
#21

#20

Kan vara en idé - Det är inte bara skräp jag skriver… *s*

Alexworld
2010-02-06 09:18
#22

Hej.

Jag kommer att skriva en insändare till Aftonbladet senare idag, som jag skrev tidigare fick Mayaindianerna det till siffran 12 och 20 baktun, eller vad det nu var, och jordbävningen i Haiti inträffade 12:e januari och det näst kraftigaste efterskalvet på magnituden 5.9 inträffade först den 20:e januari.

Och om man byter plats med siffrorna 12 och 20 så får man 2012. Jag tror att det kommer hända en stor förändring som ändrar framtiden och 1912 var det ju en stor katastrof som förändrade framtiden, och det vet vi alla vad det var, eller hur?

AnteMsson
2010-02-06 09:55
#23

Ja och om man tar det datumet 14 April och lägger ihop det 14+4=18 och lägger till årtalet 1912 så får man 1930 och tar förasta och sista siffran i årtalet först 10 och lägger ihop mittensiffrorna 9+3=12 och sätter det talet efter så får man 1012 vilket är 1000 år innan 2012, till och med ett exakt millenium.
1493 döda 14 som dagen i April och 93 som i mitten av 1930…
Klockan var 10:00 (1000) i någon tidszon när Titanic krockade)
tar man sedan det milleniumet 1000 och delar på månaden 4 så får man 250 tar man sedan och kastar om siffrorna får man 520 och om man tar 10 % av det (som i klockan 10) får man det exakta antalet kort i en kortlek utan jokrar.

Titanic var helt givet och matematiskt bevisligen en försmak på 2012. Samt att om ingen hade spelat kort eller haft en kortlek med sig ombord, hade det med största sannolikhet gått bra.

Jag är helt med på ditt tankerspår Alex - men det stämmer inte.

Vadå byter plats på…?

Då kan man lika gärna byta plats på alla siffrorna och räkna ihop alla datum till något man ser ett mönster i.

Bara för att man kommer fram till till något om man vrider runt allt, så behöver det inte stämma.
Konsten är att se de mönster som finns - inte skapa egna.

Men lycka till med insändaren…

(OBS - mitt räkneexempel är inte en teori eller ett bevis för att pokermaffian låg bakom Titanic's förlisning)

[GunillaR]
2010-02-06 14:34
#24

# 22 - Var verkligen Titanics undergång en stor katastrof som förändrade världen? Det förändrade kanske säkerhetstänket i fartygsbyggandet, men lärde vi oss att sätta människoliv framför ekonomisk vinst? Knappast. Däremot så började en era med maskiner, olja, industrier - allt som går ut på ekonomisk vinst. Så vi människor är inte speciellt hörsamma om vad Universum försöker berätta för oss då och då.

[GunillaR]
2010-02-06 14:42
#25

Däremot om man gör en numrering på 14 april 1912 så får man siffran 13, vilket är XIII Döden i tarotleken. Döden är ju en transformation från ett tillstånd till ett annat.

Man kan också gå vidare från 13 till 4 vilket ger IV Kejsaren. Kejsaren står för auktoritet/makt/fader/kamplust.

Alexworld
2010-02-06 20:58
#26

Hej, igen!

Jag vet inte var man kan skicka en insändare på Aftonbladet, Jag vet att man går in på kontakt och sedan inte mer. Kan någon hjälpa mig med det?

#23

Men vad det inte det mönstret som jag upptäckte mitt eget? Det tycker jag.

#24

Okej, det kanske inte förändrade hela världen men tekniken förändrades.

Alexworld
2010-02-06 21:00
#27

Hej,

Men om en stor katastrof som Haiti inträffar på samma datum igen, 12:e, och en till den 20:e, då blir jag SKITSKRAJ!

Kram

Annons:
MichaelE
2010-02-07 00:29
#28

Själv tror jag ine på numerologi i det här, att man kan förutspå ens framtid med det är ok - allt beror hur man ska tolka det svar man får. Men i det här fallet med att kasta om 0 1 2 blir bara långsökt.

[GunillaR]
2010-02-07 01:02
#29

Om vi tittar på den 21 december 2012

21+12+2012

3  +  3 + 5 = 11 = 2

II Översteprästinnan

Intuition /Oberoende / Frihet / Kontakt med det högre jaget /Andligt uppvaknande.

Vi kommer alla att märka en förändring hos oss själva, att det undermedvetna stiger upp till ytan och en konfrontation är oundviklig. Vi  får var och en kontakt med den inre rösten.

Detta sker under en process och kan ta ända upp till ett år. Välkomna förändringen och låt denna ske, eftersom det är bestämt så!

Vi kommer att drömma på ett annat sätt, och vi kommer att  få kontakt med våra drömmar. En del drömmar har ett meddelande till oss personligen. Ibland är meddelanden glasklara, ibland är de inlindade i banala vardagshändelser och ibland kan de vara väldigt mystiska och skrämmande. Under denna process kommer du att inse att allting går i cykler.

Minnen från tidigare liv kan börja öka hos var och en.

Vi känner mer och mer att vi behöver dra oss undan den yttre världen eftersom vår inre värld har vaknat och ju mer uppvaknanden som sker desto mer inser vi att vi inte kan leva på det sättet som vi gjort nu. Vi har låtit det yttre styra det inre. Tiden är nu kommen då vi låter det inre styra det yttre.

Intuitionen blir starkare och starkare. Det är viktigt att vi lyssnar på våra kroppar och på våra känslor. Då kommer vi nämligen till insikt att detta vet vi redan men hade bara glömt.

'Språket från drömmedvetandet är det djupaste sättet att tänka - tankar i den högra hjärnhalvan aktiverade av den vänstra handen - det är ett sätt att kommunicera som kulturen i väst har hånat, till sin egen stora sorg och nackdel.'

 Många människor kommer att kunna kommunicera med både djur och människor på telepatisk väg.

***

Detta låter väl helt underbart. Och vad mig personligen beträffar så är jag just nu i en fas där det händer underbara ting. Min Kundalini är nu nästan helt uppe. Nästan gång den stiger är den uppe.

MichaelE
2010-02-07 16:57
#30

#29 Det kan jag hålla med om. Det är ju det jag skriver om i #0. Vi kommer in i en ny tidsålder där vi upptäcker vårt inre sinne - det sjätte sinnet och inte de yttre fem sinnena som vi har varit så vana vid och tror blint på. Ett mentalt sinne kommer bara inte finnas för många eftersom de inte tillåter sig tro att detta kommer ske. Därför kommer alla inte känna av när vi övergår mot en ny tidsålder.

[GunillaR]
2010-02-07 18:33
#31

# 30 - Jo tyvärr är det så att inte alla är öppna, eller vågar öppna sitt mentala sinne. Fast jag undrar ändå om inte detta är så  pass stort att de mer eller mindre tvingas till att tänka om……..

Alexworld
2010-02-11 19:03
#32

Hej allihopa!

Jag har kommit fram till att det talet jag fick från jordbävningen i Haiti 12 och 20. att det kan användas som ett datum.

20/12/10

AnteMsson
2010-02-11 19:49
#33

#26

Jo, jag har inte sagt att mönstret inte är ditt eget. Det jag ifrågasätter är hur korrekt ditt mönster är.
Se de mönster som finns och inte skapa egna, som sagt var.

#32

Tionde december 2020 eller tjugonde december 2010?
Vilket datumformat använder du?
Är du osäker kan du kolla på ditt personnummer…

Alexworld
2010-02-12 20:00
#34

33#

Jag menar 10 som i 2010. Hur menar du att jag ska kolla mitt personnumer?

Annons:
AnteMsson
2010-02-12 21:30
#35

#34

Då borde du skriva 10 först i datumet, för att underlätta för alla.

En som är född 13 juli 1981 har ju födelsedatum 81-07-13.

Alexworld
2010-02-13 11:42
#36

#34

Oj, ja jag brukar inte använda det sättet att skriva datum på.

10/20/12 så blir det väl om det ska vara 20:e december 2010?

Och, nu nämner jag bara det här. Jag kollade nyss på aftonbladet och läste att det var en svår bussolycka utanför Las -någonting, och det var 10 som dödades och 15 som skadades. Om man använder matematik så blir det 10+15-13= 12.

Alexworld
2010-02-13 22:05
#37

Nu har jag hittat något nytt.

Det var ett bomdåd i Indien på en krog någonstans och det var åtta människor som dödades och 33 som skadades. 33-8 blir 25 och så använder vi dagens datum subtraherar vi med siffran 13 och det blir 33-8=25= 12 och det är siffran 12 som är viktig här.

AnteMsson
2010-02-13 22:57
#38

#37

Varför?

Alexworld
2010-02-13 23:01
#39

38#

Mayaindianerna fick det till siffran 12 och enligt den nuvarande Mayakalendern slutar deras årliga cykeln den 21 december 2012. Läs själv på wikipedia.se. Och i deras sägner går världen under den datumet. Det är därför alla tror att världen ska gå under 21:e december 2012, tror jag.

/Hejdå (så länge…)

MichaelE
2010-02-14 12:17
#40

#39 läs #0, tror du missade min poäng där.

Alexworld
2010-02-14 21:30
#41

#40

Ja, men ändå så är det siffran 12 som är viktig i det här fallet.

Annons:
Alexworld
2010-02-14 21:42
#42

Ja, jost det kom jag på en ännu om en sak som #0 sade att vi kommer in i ett nytt tillstånd.

På en sida som jag nu inte mins namnet på, stod det att vi är i den nionde nivån (tror jag) och att vi kommer i den 10:e men det sker redan 2011. Eller så var det så att vi är i den 10:e nivån och den 11:e och sista ingår vi 2011.

De här  nivåerna som jag snackade om handlade någonting om himlen.

Alexworld
2010-03-09 23:06
#43

Jag har kollat på Wikipedia.org och läst att det ska vara en solförmörkelse den 21:e december 2012. Det kanske händer nåt då. 11:11?

Och nu har det skett mycket katastrofer ju i världen. Först var det Jordbävningen i Haiti 7.8, en av de värsta katastroferna i modern tid, Jordbävningen i Chile 8.8, hela Stilla Havet tsunamilarmat, flyttade städer tre meter, Jordbävningen i Turkiet, 6.0, 51 döda, 70 skadade. Det var någon blodmassaker i Nigeria från några dagar sedan. Och det var "blodig" valsdag i Irak.

ÅH! JAG HATAR DET HÄR BARBARISKA BETEENDET!!!!! KAN VI INTE LEVA I HARMONI ISTÄLLET?! Det var därför Gud skickade ner Jesus.

Kristendomen äger! :D

MichaelE
2010-03-09 23:57
#44

Faktum är det att Moder Jord kan hela sig själv, ett exempel var ett vulkanutbrott som gjorde att medeltemperaturen sjönk med 0,7 grader och detta skedde under växthustumultet (kommer inte ihåg vilket år). Så det just har skett kan vi nog räkna med att det fortsätter - genom att omforma planeten kan den rädda sig själv. Vem vet, i hennes djupt medvetande sinne gör hon allt för att blir "frisk" igen och kanske rentav tänker utrota människan - ingen går säker.

Men detta ämne kan man spekulera hur mycket man vill, huvudsaken är att något kommer ske - men vad?

[GunillaR]
2010-03-10 00:35
#45

# 44 - Jag är övertygad om att Moder Jord kan hela sig själv och att hon är i färd med att göra detta just nu. Felet är bara att vi människor tror att vi kan kontrollera allting och att vi måste. Vi kan inte detta och vi måste böja oss för naturens krafter, och acceptera att vi måste leva i harmoni med naturen och Universums lagar.

Så länge de som styr på planeten tror att man kan handla med utsläppsrätter och balansera allt med ekonomiskt tänkande, ja då säger Moder Jord ifrån.

azlan
2010-03-28 10:09
#46

Nu har jag Läst O Lärt mig enormt mycket …

Kärleksfullt tack .. från mig som kände delaktighet .

 född 21/12 …Min minut som uppstod av reel tomhet.//

Alexworld
2010-03-29 11:55
#47

Hursomhelst kommer jag vara hysterisk på den dagen!

[asamaria]
2010-07-24 21:16
#48

Trevligt med ett inlägg som ser framåt istället för angående år 2012. År 2012 är vändpunkten för människorna. Idag står vi långt ifrån våra känslor till skillnad från mayafolket som stod nära sina känslor, men hade väldigt svårt att förstå dem. De undersökte sina känslor på bisarra, blodiga och groteska sett ur vår synvinkel. Nu är meningen att vi ska finna vårt inre att förstå hur våra känslor påverkar oss, förändra vårt medvetande för att finna ro och sinnesfrid. Medvetandet om att det är insidan som räknas och inte utsidan. Väck med prylar, väck med plastikoperationer m.m.

Vi är inne i en period när saker som legat under ytan kommer upp. Vulkanutbrotten som varit är ett väldigt bra exempel på det. Ilska och frustration som mynnar ut i krig och olika slags vedergällningar.

När människorna helar sig själva, helar de också jorden. Allt är en helhet, allt hör ihop. Om man kan släppa på sina rädslor kring årtalet 2012 och istället försöka betrakta alla förändringar lite utanför sig själv (som man även kan göra i meditation) det som sker i olika länder samtidigt som själva jorden reagerar så blir saker och ting väldigt intressanta att istället.

Frekvenshöjningen är lugn just nu, men sätter fart igen så småningom. Var uppmärksamma på olika kollektiva symptom tex. en grupp människor kan under en period vara extremt trötta, ha huvudvärk eller må allmänt psykiskt dåligt för att ta några exempel. Ser med stor tillförsikt fram emot alla förändringar på jorden och hos människorna. Har själv förändrats mycket de senaste 2 åren och närmar mig äntligen målet med allt jag gått igenom. Oerhört intressant.

Annons:
MichaelE
2010-07-24 21:19
#49

Kul att någon drar upp denna tråd på nytt. Angående 2012-12-21 så är det inte det feltolkat, det är 2011-11-28 som är det viktiga datumet. (har för mig att det var datumet som mayakalendern faktiskt tar slut) Det senare datumet är det datum som mayafolket faktiskt följer.

[asamaria]
2010-07-24 21:28
#50

Tja, jag hänger inte upp mig på något datum. Frekvenshöjningen som förändrar vårt medvetande började för decennier sedan och kommer att fortgå en lång tid framöver, men kommer troligtvis att vara som intensivast runt år 2012 som jag ser det. Tror knappast att det kommer att säga "plupp" ett visst datum, missförstå mig rätt. Medvetandet hos människorna tar lååång tid att förändra. Ser bara en spännade period för mänskligheten framför mig. Miljötänkandet som redan har ökat. Kvinnors ökade tilltro i olika samhällen och även kvinnors missöden som kommer upp till ytan. Givetvis kommer mer saker upp till ytan. Säkert en hel del avskyvärda saker.

[GunillaR]
2010-07-24 22:17
#51

Asamaria! Jag instämmer helt med ditt resonemang!

[GunillaR]
2010-07-24 22:27
#52

21/12 2012:

21+12+2012 = 2045

2+4+5 = 11

1+1 = 2

Om vi går till tarotkortens värd så betecknar kort nummer två i Stora Arkanan The Hight Priestess, Översteprästinnan.

Översteprästinnan står för kontakt med det inre jaget och andligt uppvaknande. Det undermedvetna stiger upp till ytan och en konfrontation är oundviklig. Denna andliga utveckling ser under en process. Det är viktigt att lyssna på drömmarna. I drömmarna finns det budskap som vi redan vet men som vi glömde en gång.

Vi måste välkomna förändringen eftersom den måste ske. Det är bestämt så.

catrysse
2010-08-15 21:09
#53

En intressant tråd det här och det finns mycket tänkvärt i mångt och mycket i det hela och det finns många intressanta inlägg här.

Jag håller med dig #50. Jag hänger inte heller upp mig på ett specifikt datum utan försöker se till helheten och vad jag tror och hoppas är att det som nu sker, verkligen kommer att förändra människors synsätt på helheten och vad som är viktigt i livet. Medmänsklighet. Att se mänskligheten för vad den är. Vi är alla av kött och blod och har en inneboende själ och merparten av oss alla har hela känsloregistret med oss när vi föds. Men frågan är ju hur vi förvaltar det hela!? Vi behöver nog alla ta några steg tillbaka från materalismens värld för att åter komma i balans. För konstigt nog - ju mer grejer vi har desto mer stressade blir vi. Vi får inte mer tid över även om vi idag har teknik som underlättar vardagen. Men det var inte dit jag ville komma (även om det har ett samband) utan en tankeställare som jag tidigare har haft men som har eskalerat de senaste åren och det började eskalera med tsunamin 2004. Mina tankegångar går idag som följande:

Tsunamin var det som påbörjade det hela i den förändringen som komma skall. Men det har ju funnits andra tsunamis som man hört om men denna var ändå så speciell. Delvis för att det inte bara var ett land som drabbades av den utan många länder fick stryk på foten. En del mer än andra. Men det som gjorde denna så speciell var att den ena jordskorpan sjönk krafigt och skapade en kraftig jordbävning på havsbotten som jag har "hört och läst" någonstans att den var så kraftig att den ändrade på jordens lutning åt något håll. (Och om det skulle vara så, så måste det ju även påverka astrologin på ett eller annat sätt.)

Efter detta så har katastroferna ökat i hela världen. Europa har drabbats av många konstiga väderfenomen som oerhört kraftiga regnoväder, stormar m.m som vi inte är riktigt vana vid. USA får mer och mer problem med sin orkaner som ställer till förödelser av dess like. Den kraftiga jordbävningen på Haiti och som följdes strax efter av en i Sydamerika och därpå ett vulkanutbrott på Island. Oljekatastrofer och nu senast har ju Pakistan och många delar av Asien drabbats av mer ovanliga monsunregn och inte förglömma den oehörda torkan och hettan i Ryssland som de inte vet när det skulle ha inträffat tidigare.

Summan av kardemumman i mina tankegångar är att vi människor måste lägga vår materialistiska synsätt och tänkande bakom oss och återgå till att se det viktiga i helheten - LIVET - både vårt eget och andras. Det kanske finns en mening med det hela att det är de "fattiga" länderna som drabbas mest, de som inte har så mycket från början och att vi som har en hel del står enade i samarbetet för på ett eller annat sätt hjälpa till - att se de människor som har det svårt och se människan i det hela. Men detta är någonting som kommer att ta tid men som jag ser det så började det för nästan 6 år sedan och att allt fler människor får sig en tankeställare och börja tänka i andra banor än i det materialistiska och det egotrippade.

Lite tankar från mig om det hela.

Alexworld
2010-08-15 23:09
#54

#53

Där sade du något faktiskt. Jag har inte tänkt på det på det där sättet förut och jag insåg nu att du nämnde alla de fyra elementen som finns i naturen; luft, vatten, jord och eld.

Luft; orkanerna och stormarna

Vatten; tsunamin

Jord; jordbävningen i Haiti, Chile m.m.

Eld; vulkanutbrottet på Island

Jag tror att detta är kanske ett slags varningstecken för det kommande. Att på den dagen, 21:e december 2012, kommer det hända en stor katastrof som ger oss människor en rejäl tankeställare. Och om jag inte har fel så sade någon här att moder jord måste säga ifrån sig ibland. Att det kan bli för mycket för henne, och att vi måste lära att ta hand om moder jord och varandra först och främst. Nästa gång kanske det inte hjälper att bara skänka pengar till en välorginastion utan något mer drastiskt. Men det är bara jag som spekulerar här lite, fast jag tror att vi alla har spekulerat lite på den här sidan om allt.

Kram

[GunillaR]
2010-08-16 01:41
#55

# 43 - Lustigt för jag har suttit och tänkt på samma sak men med andra platser.

Vatten - översvämningarna i Pakistan

Jord - Jordskred i Kina (pga för mycket regnande) vatten där ockso

Eld . Det brinner i Ryssland men snart kommer regnet/vattnet och släcker elden.

Det jag efterlyser är vinden, men den lär vi nog inte slippa undan. Frågan är var den kommer slå till för full kraft.

Annons:
Upp till toppen
Annons: