Annons:
Etikett6-medlemspresentation
Läst 2190 ggr
EeWeeM
2009-12-11 10:03

Kort presentation

Efter att ha läst en del inlägg och trådar här kände jag att det är värt att följa upp och bli medlem även i denna sajt.

Jag kallas EeWee (Eewee-Marie) och är egentligen inte intresserad av astrologi och läser aldrig horoskop i vecko/dagstidningar då de är för mig helt innehållslösa…eller ja..kanske komisk nöjesläsning.

Nej anledningen till att jag finner trådarna intressanta här är mitt intresse/och studier i Babylonisk,sumerisk,egyptisk osv mytologi,alkemi och dess mysterie filosofier och då går det inte att undvika astrologi eftersom deras skolor bygger mycket på detta och astrologi är ständigt återkommande i det mesta.

Som det nämndes i någon tråd finner man återkopplingar till pyramiderna och heliga former mm.

Men mitt intresse ligger mer i forntidens väsen och dess ursprung.

Mycket av mina tankar överrensstämmer med A.M.O.R.C. och andra mysterie skolor.

Jag följer sajten med intresse även om aktiviteten verkar låg överlag i hela detta forum eller så är alla där men tysta…

Mvh Eewee

Annons:
AnteMsson
2009-12-12 22:23
#1

Ja, det är nog både och, dessvärre.

Det är många här och läser, men väldigt få skriver.
Jag funderar på att helt släppa detta och koncentrera mig på andra projekt istället.

Jag har försökt bredda utbudet, men det verkar som att det har motsatt effekt - vilket gör att jag börjar fundera på om det jag har att erbjuda är något hållbart.

Är det inte det, så finner jag ingen mening i att fortsätta.

Jag har en del samröre med en del personer inom rosenkorstraditionerna… Så jag hälsar dig välkommen som en vän i tanke och syfte.
Har du något du undrar över, som inte passar i forumet - kan du alltid skriva privat eller via mail…

EeWeeM
2009-12-19 14:08
#2

Även om jag nu är ny här så är det verkligen tråkigt om detta  astrologiforum skulle läggas ner just med tanke på att den information som du har att tillgå och kan dela med dig av, anser jag personligen tillhör den mer ursprungliga  och vilket jag då är mer intresserad att läsa än det nytillkomna morderna "jag vet inte vad jag ska kalla det" som tillkommit i astrologi såväl som i andra ämnen inom newage.

Jag kan ibland tycka att det är lite lustigt att den stora massan väljer att lyssna till det nya "hopplocket" än att faktsikt söka svaren i det ursprungliga.

Det är så mycket pusselbitar som man då missar och en del saker blir rent felaktiga.

Men det är min personliga åsikt och människan har väl en benägenhet att ta den enklaste vägen in i ngt intresseområde.

Jag förstår dig fullständigt när du skriver att det det finns annat att lägga tid och energi på men det är tråkigt när det blir så.

Har själv den erfarnheten som admin och då får man välja att gå vidare.

Jag har nära samröre med Rosenkorsorden vilket du redan förstått och därför tycker jag dina inlägg är högst intressanta.

Och värdefulla.

Upp till toppen
Annons: