Annons:
Etikett4-mysticism-astrologi
Läst 2608 ggr
EeWeeM
2010-03-04 00:34

Planeten Neptunus

Jag är intresserad av att veta vad planeten Neptunus har för betydelse inom astrologin?Jag är också intresserad av denna planets betydelse ur mer forntida astrologisk synvinkel tex egyptisk,babylon och den tidens astrologi ifall någon har kunskap om detta eller känner till detta.

Ytterligare gäller även övriga planeters betydelse ur den "gamla skolan" och med detta menar jag samma som ovan:Egyptien,babylon(mesopotamisk) etc.

Vore tacksam för all hjälp jag kan få i detta ämne.

Jag är i detta sammanhang intresserad av plantetens betydelse rent astrologiskt,och hur man ser/såg på dess energier,dvs hur de kan påverka Jorden och enskilda individer.

Tack på förhand!

Mvh EeWeeM

Annons:
AnteMsson
2010-03-06 16:35
#1

Neptunus är en intressant planet inom astrologin.

Förvisso är alla planeter intressanta, men Neptunus har en hel del aspekter med sig som är unika.

Det skulle bli ett mycket långt inlägg, om jag skulle ta up det här, dock såg jag för ett par år sedan mycket bra saker skrivet på paranormal.se…

Det är enklare och smidigare att svara på enskilda, upspaltade frågor, än en massa övergripande.

Jag skrev lite grundläggande om planeterna i en artikelserie här på astrologi förra året. Börja där, så svarar jag allteftersom du kommer med frågor runt det.

Upp till toppen
Annons: