Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 3168 ggr
skorpion-petra
5/15/10, 12:46 AM

Kan man se i ett horoskop vad man har för läggning

Jag har vart på en jätteintressant föreläsning om sexuella övergrepp mot barn, jag har insett att dt finns närmare än vad man tror tyvärr Gråter

Så jag undrar nu om man kan se i ett horoskop om nån är pedofil osv…. ?? Låter kanske lite dumt men på nått sätt borde man väl sticka ut i horoskopet om man ställer det eller??

Annons:
Gevurah
6/12/10, 3:45 PM
#1

Pedofili är ingen läggning!!!!!!!!! Det är ett dåd utav en väldigt sjuk människa som inte kan kontrollera sina tankar utan lever ut dem istället! Och riktig astrologi är ingen spådomskonst på det sättet! Det är en vetenskap.

Jag frågar dig, kan man se i ett horoskop om någon köpte semla förra tisdagen? Det handlar om vilka val man gör som person, sånt kan man inte se i stjärnorna. Däremot kan man mer se vad personen har för grundläggande egenskaper, dess identitet, därför kan man mer urskilja en persons sexuella läggning som heterosexualitet, homosexualitet eftersom det ligger i identiteten. Pedofili är ingen sexuell läggning, det är en anomali! Så nej man kan inte se i horoskop om nån är pedofil!

Det vore ju käckt dock om det du föreslår skulle funka. Då kunde vi ju låta alla poliser gå djupa kurser i astrologi för att sedan spå vilka som låg bakom alla typer av bankrån, våldtäkter, stölder etc. Nä, det är nog tur att det där inte fungerar för då skulle de flesta av oss vara inte bara övervakade utan även ha självaste polisen "under skinnet" för att kolla upp även våra tankar och känslor och dem måste man få ha för sig själv. För det handlar ju inte om om vad för slags tankar vi har, utan om hur vi hanterar dem och om vi väljer att leva ut dem eller ej.

skorpion-petra
6/25/10, 12:01 AM
#2

Det fanns faktiskt en tidning där dt stog om Tomas Qvick mfl hur deras personligheter var och hur dt stämde med deras personliga horoskop, det va intressant. så visst gå det se en hel del.

InaIna78
6/28/10, 10:25 AM
#3

#2 Men isåfall borde man ju kunna se i ett horoskop om en människa är rånare, våldsman, kriminell också, osv… och det tror jag inte. Däremot kan man säkerligen se vissa anlag och personlighetsdrag/typer. Men inte själva handlingar eller psykiska sjukdomar eller kriminella gärningar. Det är nog annat än stjärnorna och horoskop som styr det.

Och precis som Gevurah skriver så är INTE pedofili en läggning, definitivt inte. Det är en sjuk handling och något som inte är friskt. Sexuell läggning är medfött vilket kön man dras till, homosexuell, heterosexuell eller bisexuell, och det har ingenting med sjuka handlingar att göra. Verkligen inte!

/Ina

[Forest]
6/29/10, 11:51 PM
#4

Jag måste säga det som kommer upp i huvet på mig ang pedo. För att bli pedofil har man oftast själv blivit utsatt för det i sin barndom. Detta kan inte stå i ends horoskop det tror jag knappast, tyvärr ser jag det itne hållbart på det viset. Men att bli en utan blivit utsatt hmm ja du kanske det..

Sen så kan man släppa att pedo är en läggning för det är något helt annat.

deedee
7/2/10, 1:36 AM
#5

Eh, naturligtvis är pedofili en läggning, om än en ovanlig och icke önskvärd sådan. De allra flesta pedofiler tänker inte ens tanken på att begå övergrepp mot barn. Det är jätteviktigt att göra skillnad på den sexuella preferensen (pedofili) och de övergrepp som ibland begås av pedofiler. På samma sätt som det är viktigt att göra skillnad på heterosexuella män och de övergrepp som vissa av dessa begår mot kvinnor.

Sen förstår jag att det är lätt att blanda ihop begreppen pedofili och sexuella övergrepp på barn för att det är så terminologin ser ut i kvällspressen. Men jo, pedofili och en rad andra märkliga sexuella preferenser är just läggningar och inte per definition något som får en människa att skada andra.

Jag är väldigt skeptisk till att man skulle kunna se sådant i horoskop, då jag inte tror att det framförallt rör sig om medfödda drag hos människor. Precis som någon här nämnde så kan det snarare vara ett utslag av negativa erfarenheter som gjorts under livet. Eller både och.

InaIna78
7/3/10, 1:59 PM
#6

#5 Nej, pedofili är INGEN sexuell läggning. Bisexualitet, heterosexualitet och homosexualitet är sexuella läggningar. Sexuell läggning beskriver om en person blir förälskad i eller attraherad av tjejer, killar eller både tjejer och killar. En läggning är ingen sjukdom eller något fel, en läggning är helt enkelt vem man dras till. Och en läggning, vilket kön man dras till - kvinna eller man är inte märkligt alls. Att vara heterosexuell eller homosexuell är precis lika naturligt och ingenting konstigt eller sjukt eller märkligt. Utan medfött.

Jag vet inte om pedofili är en sjukdom eller en psykisk åkomma, men det är definitivt inte en sexuell läggning! Och naturligtvis är det ett brott om pedofilerna begår övergrepp mot barn, likaså är det ett brott om en heterosexuell man begår övergrepp mot en kvinna, osv. Som du skriver. Absolut. Övergrepp överhuvudtaget har ingenting med läggning att göra, övergrepp är sjuka och vidriga handlingar. Och en handling är en helt annan sak än sexuell läggning.

Men om vi bortser från övergrepp pch brott, så är fortfarande inte pedofili en läggning, absolut inte! Lika lite som schizofreni eller depression är sexuella läggningar, det är någonting helt annat. Och nu jämför jag verkligen inte depression med pedofili, det enda de har gemensamt är att de INTE är sexuella läggningar.

/Ina

Annons:
[Mastre]
7/3/10, 5:53 PM
#7

Kanske pedofili räknas in bland fetischer?

För övrigt har jag läst att även asexualitet betecknas som en läggning, men en det sällan pratas om.

[wylga]
7/8/10, 1:50 PM
#8

#6 & #7 Pansexualitet är också en sexuell läggning, precis som asexualitet. En sexuell läggning syftar helt enkelt på det man tänder på, vilket i pedofilens fall innebär minderåriga.

AnteMsson
7/9/10, 3:43 PM
#9

Denna diskussion har väldigt lite med astrologi att göra för tillfället så jag låser tråden för vidare diskussion. Detta tas nog bättre upp på någon annan sajt. Kropp och hälsa kanske?

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: