Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 3465 ggr
skorpion-petra
6/24/10, 11:58 PM

nån som kan säga nått om detta?

planet

sign

degree

 

motion

Sun

Aries

26°08'53

in house 6

direct

Moon

Gemini

25°37'09

in house 8

direct

Mercury

Aries

23°48'18

in house 6

direct

Venus

Gemini

3°20'52

in house 8

direct

Mars

Pisces

3°47'09

in house 4

direct

Jupiter

Aries

6°58'50

in house 5

direct

Saturn

Cancer

12°57'25

in house 9

direct

Uranus

Scorpio

0°38'10

end of house 12

retrograde

Neptune

Sagittarius

11°30'10

in house 2

retrograde

Pluto

Libra

7°23'27

in house 11

retrograde

True Node

Sagittarius

1°18'12

in house 2

direct

Planets at the end of a house are interpreted in the next house.

House positions (Placidus)

Ascendant

Scorpio

1°29'25

2nd House

Scorpio

27°51'19

3rd House

Capricorn

4°20'49

Imum Coeli

Aquarius

17°53'17

5th House

Pisces

21°31'58

6th House

Aries

14°51'57

Descendant

Taurus

1°29'25

8th House

Taurus

27°51'19

9th House

Cancer

4°20'49

Medium Coeli

Leo

17°53'17

11th House

Virgo

21°31'58

12th House

Libra

14°51'57

är jätteintresserad av astrologi och har en del böcker som tyvärr är nerpackade för vi flyttat. men vill veta speciellt hur denna person är och hantera pengar? Glad

Tack på förhand.

Annons:
Amon
7/9/10, 12:47 AM
#1

Är intresserad av astrologi - och skulle kortfattat säga såhär:

Solen, Merkurius och Jupiter i Vädurens tecken ger en mycket positiv, energisk, framåt, entusiastisk och ledande personlighet. Solen och Merkurius finns i arbetets och hälsans hus. Och allt som har med detta huset att göra kommer intresset att röra sej kring. Jupiter i femte huset ger också en glädje för allt som gör livet värt att leva, kärlekshistorier, barn, nöjen, spel osv. 

Månen i tvillingarna och i positiv aspekt med solen och merkurius (med endast drygt två grader mellan solen och merkurius) - ger en mycket verbal, flexibel och kommunikativ personlighet, med mycket humor. Alltså en energisk ledare med en otrolig förmåga att kommunicera med människor (skulle kunna prata omkull vem som helst)- och behov av ständig rörelse, förändring och nya projekt.

Även venus i tvillingarna förstärker detta och ger en syn på relationer som något som skall vara lätt och roligt - inte kanske så stort djup i känslor och allvar här. Och också ett behov av omväxling. Det här skulle jag inte kalla för den typiske äkta mannen eller kvinnan - som vill ha en lång stabil relation. Finns heller inga planeter i äktenskapshuset - så det är troligen inte det mest prioriterade.

Mars i fiskarna i fjärde huset - visar att pesonen offrar tid och energi på hemmet - har stor medkänsla för sina föräldrar och ev.barn.

Med ascendenten i Skorpionen så gör personen ett djupt och intensivt första intryck på människorna runt omkring. Den här positionen dämpar och balanserar Vädurens och tvillingarnas egenskaper - det kan verka som om personen är lite avvaktande först innan man lär känna honom, och han kanske bär på någon hemlighet, som han inte gärna berättar. Det här draget förstärks av månens och venus positioner i åttonde huset. Det kan finnas djupare känslor som han har svårt att dela med andra, och ett intresse för det dolda och ockulta kan finnas.

Med saturnus i kräftan i nionde huset kan man tänka sej att personen har/haft en begränsning i förhållandet till hemmet - till föräldrar och/barn - relationer som gett honom en allvarsam filsofisk läggning (som en svår barndom tex.)

Med Mc i Lejonet kan man tänka sej att han väljer ett yrke där han kan vara en varm och personlig ledare/lärare - som också har behov av att synas, märkas och beundras av andra.

Så värst ekonomisk är han nog inte - men han kan ändå få ha att göra med resurser gemensamma med andra, som tex. försäkringar osv.

Hoppas att det någorlunda stämmer - jag är inte någon riktig astrolog - men det är alltid roligt att kolla ett horoskop - så även utan den riktiga födelsetiden - så går det ju att få ut en del.

Amon
7/9/10, 10:18 PM
#2

Återkommer igen.  Jag har nu satt ihop de olika planetpositionerna i mitt datahoroskop - och får fram ett födelsedatum på 16:april 1975 ca. kl 19.42 - om den här personen är född någonstans i mitten av Sverige.

Och jag refererar till den här personen som en "han"- kan naturligtvis även vara en kvinna - men det är en så stark betoning på manliga energier i horoskopet - så därför tror jag att det är en "han".

Då upptäcker jag att planeten Uranus ligger mindre än en grad nära Asc i tolvte huset. Den "smälter" alltså ihop med Ascendenten. Detta innebär att han kommer att visa upp mycket av Uranus kvaliteter utåt. Som originalitet, att vara sej själv och gå sina egna vägar. Samt ett sorts "världssamvete" - att han bryr sej om människorna globalt (som Olof Palme). Eftersom den djupsinnige skorpionen är tecknet - så kan man tänka sej att han ser igenom fasader och det som ligger dolt för andra. Att orädd plocka fram skiten ur djupet - och rensa bort det. Med koppling till hälsans hus - så kanske det är något han väljer att arbeta med.

Jag ser också att planeten Neptunus hamnat i andra huset. Du frågade om han är ekonomisk - neptunus visar att det snarare är något han drömmer om - norra månnoden i samma hus visar också att det är detta han skall lära sej/träna på i detta livet. Kan också visa på att han har konstnärliga/andliga talanger som han kan utveckla.

Med venus i åttonde huset finns också chansen att ärva eller få resurser genom/från andra (kanske genom giftermål). Eftersom åttonde huset är dödens hus, och att han också har månen här - så kan man förvänta sej ett intresse för födelse, döden, och livet efter detta.

Det här är inte någon jordnära person - finns inga planeter i jordtecken. Däremot mycket eld, luft och en del vatten.

Hoppas att du fick ut något av detta!

[BigMama]
9/16/10, 12:04 AM
#3

Vilken tid du lagt ned på denna tolkning Amon! Ser fram emot trådskaparens respons! Glad

[BigMama]
9/16/10, 12:05 AM
#4

..Fast det var ett tag sen detta skrevs, ser jag nu…

Amon
9/16/10, 12:57 AM
#5

Ja, trådskaparen har tydligen flytt fältet.. Glad

Upp till toppen
Annons: