Annons:
Etikett7-om-livet-universum-och-allting
Läst 5811 ggr
Amon
7/24/10, 3:01 AM

Två stora andliga portaler

Ni som är intresserade av astrologi och andlig utveckling, kolla denna sidan:

http://www.welcomethelight.com/2010/07/close-but-no-cigar/

Ett utdrag: 

Det finns två stora portaler kvar att gå igenom … en i slutet av denna månad och en i början av augusti.   

Dessa två stora portar för oss in i djupare harmoni med "Vårt Högre Inre Jag" … "återkopplingen av din inneboende skaparkraft kommer framåt genom dessa portar, och därigenom kommer nästa nivå av omvandling och fysisk uppståndelse att börja. "

Under de kommande två veckorna, är det Gudomlig energi som flödar mot jorden, som om någon mirakulös Gudskraft landar för att rädda planeten och dess folk. Denna energi, som kulminerar i det fulla uttrycket av stora planetära kroppar kommer direkt och indirekt att stimulera alla former av betydande framsteg av enhet i världen.

Enligt Plejadianerna; är den 26 juli en av dessa stora portal dagar då Saturnus opposition till Uranus blir exakt, (vilken också infaller på den första dagen i den 13 Månen Kalender - Maya nyår och direkt efter fullmånen i Vattumannen juli 25-26).

Sedan strax efter, den 6 - 7:e augusti aktiveras ett kardinalt storkors mellan Jupiter - Uranus, Pluto, Månen och Saturnus - Mars - Venus … och som om inte detta var nog, öppnas "Lejon Porten" direkt efter den 8 augusti.

Kollektiv Återfödelse

Ingen tvekan om att vi är mitt i en födelse av en ny verklighet …. och det gör ont som fan… men jag har blivit informerad om att värkarna under de kommande två veckorna av förlossningsarbetet är drivkraften för stora fysiska omstruktureringar genom vilka vi kommer att slås samman till en djupare förening mellan ande och materia, och som kommer att inleda en omstrukturering av alla fysiska kroppar av materia, inklusive den planetariska kroppen. Detta innebär vanligtvis stora omvälvningar på en nivå och genombrott på en annan, där vissa (de som har anpassat sej till kärlek) kan klättra vidare och andra (de som fortfarande inte vaknat) kommer att falla djupare ner i avgrunden av orsak och verkan.

The End of the End

"Fullbordandet av alla nyckfulla faktorer närmar sej och det finns endast ett kort gyllene tillfälle kvar att slutföra detaljer …. i mitten av augusti anländer en inströmning av energier som kommer att behöva plats att landa … för att fylla upp det andefattiga tomrummet i dina tidigare liv och rista nya möjligheter för din framtid."

För att fullborda denna resa, finns det bara en sak kvar som krävs av oss: …full närvaro i kärlek.

Detta innebär att det är mer än viktigt att vi fortsätter att vara neutrala, tydliga och hålla oss centrerade i kärlek varje gång vi känner en stegring i jordens elektromagnetiska fält….

Annons:
[GunillaR]
7/24/10, 10:29 PM
#1

Intressant!

Amon
7/25/10, 1:44 AM
#2

#1 Javisst är det!

Frekvenshöjningen av jorden och dess invånare har ju förstås pågått länge, åtminstone sen i början på 90 - talet. Många känner av energipåslagen både individuellt och kollektivt. Vi har rensat bort mycket gammat skräp i våra fysiska, mentala, känslo- och andliga kroppar för att kunna följa med i energierna.

Ibland har man blivit helt utslagen, som tex i december i fjol när den stora spiralen visade sej i Nordnorge, samtidigt med klimatmötet i Köpenhamn, Nobelfesten i Stockholm och Obamas fredspris i Oslo. Jag var helt utslagen, bombarderad av ljusfrekvenser och kunde inte äta eller göra något, bara låg i soffan o kikade lite på nobelfesten. Detta höll på i tre dagar. (Men sånt har jag varit med om förr)

Sedan har det varit vårdagjämning, sommarsolstånd, månförmörkelser och solförmörkelse, detta har också påverkat oss energimässigt. Och så nu alla astrologiska konstellationer på himlen i sommar. Jag har ett datahoroskop med exakta bilder på konstellationerna för dessa kommande portaler - och de är häftiga att se - men jag lyckades inte att få med bilderna i inlägget.

Man kan ju också undra hur dessa starka inflytanden påverkar händelserna i omvärlden. Skall bli spännande att se! Oskyldig

[GunillaR]
7/25/10, 1:10 PM
#3

Jomenvisst! Jag har också märkt av de olika delarna i processen. För min del började det i mitten av 90-talet.

I morgon är det fullmåne och portalen är öppen fullt, det där känns redan för fullt hos mig, huga!

Amon
7/25/10, 8:54 PM
#4

Ja, jag känner av det också - fullmånen är som fullast kl 1:38 i natt. Men här är också ett lågtryck med mycket regn - det brukar dämpa energierna och arbetslusten! Obestämd

Amon
8/3/10, 1:32 PM
#5

Till helgen öppnas den ANDRA STORA PORTALEN på två veckor!

(Den 7:e augusti (kl 00.30) aktiveras ett kardinalt storkors mellan Jupiter - Uranus, Pluto, Månen och Saturnus - Mars - Venus … och som om inte detta var nog, öppnas "Lejon Porten" direkt efter den 8 augusti.)

I helgen kommer stora energier att nästan explodera och många ljusarbetare är tillsammans för att jobba med energierna - en stor grupp är med t ex i Varberg. Sen ska det finnas förankringsgrupper i Norge, norra Sverige och även i Finland. Kan du meditera runt 12-tiden på lördag - gör det!!!!

Det är alltså en stor kosmisk utrensning på gång.

DU MÅSTE TITTA PÅ HELHETEN OCH FÖRSTÅ VAD SOM HÄNDER SÅ FORT DU HAMNAR I EN SVACKA - och så snabbt som möjligt förändra energierna och ditt eget förhållningssätt till det hela.

Tacka dem som gör dig upprörd. De gör en hjälpares uppgifter - att påminna oss om att det fortfarande finns sår kvar som vi måste laga! Så enkelt är det - och ändå så svårt när man befinner sig i själva svackan……

……. ja, - detta är information som jag just fått från en nära ljusarbetare - och vill gärna sprida vidare. Det blir troligen många som kommer att känna av energierna under helgen! Cool

[BigMama]
8/5/10, 2:23 PM
#6

Kul att T-korset uppmärksammas här! Glad

Det ska tydligen vara över 200 år sen sist, exakt vet jag inte.. Men tydligen samtidigt som amerikanska inbördeskriget körde igång? På något sätt kommer det att visa sig både i världen och på personliga plan. Lite scary, men som sagt, det gäller att ta sig ur svackan och göra något bra av det.

Personligen har jag en moolande irritaion som kan urarta känner jag, hmpf, förmodligen en släng av semesterblues.

Annons:
nassephu
9/1/10, 6:25 PM
#7

Hejsan! Är ny här på sajten och snubblade in på dessa astrologiska händelser som jag läser med stort intresse i. Relaterat till mig och mitt liv så kan jag säga att jag ville hoppa i älven, mådde skit, kring den 6-8/8 men jag förstod inte vad det var. Jag var helt nere, helt plötsligt bara, men nu är det bättre. Jag försökte fokusera på saker som gjorde mig glad, mina barn och syftet med mitt liv på jorden för den här gången så gick det bättre att uthärde de negativa känslorna.

Nu undrar jag vad det är för portar ni talar om och vad som kommer att ske här på jorden i och med de astrologiska händelserna.

Är jättenyfiken på all fakta som ni kommer på att skiva om!

Med vänliga hälsningar

Nassephu Glad

Amon
9/3/10, 9:29 PM
#8

Hej nassephu!

Jag är själv ingen expert på området - bara allmänt nyfiken och intresserad - och vidarebefordrar information från andra sajter - och från nära vänner som är insatta i detta.

Men jag kan verkligen berätta - att både jag själv - och många, många jag pratat med har känt av dessa "kosmiska booster"! Det kan vara fysiska krämpor som man inte haft på tjugo år kanske - som plötsligt dyker upp - för att sedan försvinna för gott. Det kan likaledes vara gamla destruktiva tankemönster - eller känslor - som man trodde var glömda för länge sen - så poppar de upp igen - men kommer att försvinna för gott! Och gamla problem i relationer kan eskalera för fullt igen - för att kräva sin lösning!

Ja, denna sommar har varit tuff för många! Och man skall inte tro att man klarar sig undan detta om man nu anser att man redan är andligt medveten, och redan jobbar med sig själv! Tvärtom - då är man oftast ännu känsligare för dessa energier!

De andliga energierna på jorden har ökat i styrka och frekvens - alltsedan början av 1990 - talet. Och mycket handlar om städning och rening av våra kroppar - fysiskt - mentalt - andligt - känslo-mässigt och i relationer. Detta har skett stegvis i små, små steg. Men det senaste året har stegen blivit större, tuffare och mera kännbara för många! Och detta är en nödvändig process - för att vi människor skall kunna följa med jorden i dess uppstigning till den femte dimensionen (fullt medvetande).

Det handlar om att rena oss från lägre energier som finns kvar i våra olika kroppar sedan många, många liv tillbaka. Hela jorden och dess invånare håller på att renas. För att kunna följa med i den här fantastiska resan som väntar på oss - så måste vi vara helt rena - och kan inte bära med oss en massa gammal skit som stoppar upp den kosmiska inströmningen av gudomliga energier. Då skulle vi bli så sjuka - att vi inte kunde följa med på färden!

Ja - det här kanske låter lite konstigt  - jag tänker nu lägga in några länkar till sidor där du själv kan gå in och söka mera information om detta!

http://www.welcomethelight.com/

http://www.st-germain.se/

http://www.dianacooper.com/

http://blogg.passagen.se/rexlin/

http://www.dinlivscoach.com

Upp till toppen
Annons: