Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 9886 ggr
Mauo
9/19/10, 3:47 PM

Månen i skorpionen?

Hur vet man när månen är i skorpionen, kräftan eller liknande?

Är det samma som datumen mellan vilka man föds i ett speciellt stjärntecken?

Finns det nån bra hemsida eller länk om detta?

Tacksam för att hjälp!

Annons:
[Nenn]
9/24/10, 4:08 PM
#1

Här är några länkarGlad

http://www.lunarium.co.uk/moonsign/calculator.jsp

http://www.lunarliving.org/moon/calc.shtml

På tal om att räkna ut måntecken..  Ska man lägga till en timme för sommartid (om man är född på sommaren) eller inte?

Amon
9/30/10, 9:27 PM
#2

#1 Det är främst för ascendenten som födelsetiden har stor betydelse (alltså det tecken som stiger upp i öster i födelseögonblicket) - och därmed också alla de andra husens spetsar eller begynnelsepunkter, inklusive Mc (himmelsmitten) - eftersom de följer efter Ascendentens position.

Men även månen påverkas också förstås. Den rör sej genom ett tecken på två och ett halvt dygn.

Om du räknar ut din födelsetid i ett manuellt horoskop skall du dra ifrån en timme om du är född på sommaren från 1980 eller senare.

Amon
9/30/10, 9:56 PM
#3

Här är en sida där man själv kan mata in sina födelseuppgifter och gratis få fram sitt eget personliga horoskophjul.

Där ser man vilka hus och tecken som planeterna befinner sej i - positionen för Asc och Mc, månens noder och aspekterna mellan planeterna just i födelseögonblicket:

http://www.astro.com/cgi/ade.cgi?ract=xx687474703a2f2f7777772e617374726f2e636f6d2f6367692f63686172742e6367693f627479703d773261743b72733d33&lang=e&rs=3&btyp=w2at

[Nenn]
10/2/10, 12:10 PM
#4

#3 Ok tack så mycketGlad

Amon
10/2/10, 3:05 PM
#5

#4  Varsågod! Glad

#3  Jag glömde påpeka att när du matar in dina uppgifter på den här datahoroskop-sidan skall du inte räkna bort en timme - utan skriva in tiden och platsen exakt som det var när du föddes! (Sommartiden brukar finnas inlagd i datatabellerna för varje land)

Så fungerar det med datahoroskop. Det är bara i gammaldags manuella uträkningar som man drar bort en timme för sommartid - men där finns ju också flera andra krångliga uträkningar med. 

Det är nog inte många som håller på med manuella uträkningar nuförtiden - de flesta använder sej av datahoroskop med automatiska uträkningar - det går mycket snabbare och enklare - risken för felräkningar minskar och man får se horoskopet direkt i bild med alla positioner inlagda! Flört

Author7
11/3/10, 10:28 PM
#6

Det är lite märkligt. Jag fick vattenmannen via hemsidan som förelslås ovan men när jag granskade Anna Granbergs bok så fick jag kräftan. Vissligen är båda vattentecken men ändå ganska så olika. Men tycker båda stämmer in på mig. Är skytt i soltecken föresten. Flört

Medarbetare för Days of our lives

Annons:
Amon
11/3/10, 10:33 PM
#7

Vattumannen är faktiskt ett lufttecken - och befinner sej långt ifrån kräftan. Har du kontrollerat att du lagt in rätt födelsetidpunkt och plats?

Author7
11/3/10, 10:37 PM
#8

Ajdå - blanade ihop dem Obestämd Ja då. Min mamma har sagt att jag är född vid 7:30 och plats är ju Svergie så det blev rätt med tidszon och så. Enligt Anna Granberg ska man typ räkna ut det förhand så jag kan ju ha gjort fel där. Det är ju lite knepigare.

Medarbetare för Days of our lives

mandirose
11/5/10, 4:30 PM
#9

jag är stenbock och i måntecken är jag skytt ;P hehe

mandirose
11/5/10, 4:30 PM
#10

i soltecken har jag för mig att jag är lejon ;P

Upp till toppen
Annons: