Annons:
Etikett5-litteraturtips
Läst 8108 ggr
kraft
2011-01-11 01:55

tips på astrologi program?

Hej

Jag vill ge min vän ett astrologi program att ha på datorn. Där hon kan öva på att ställa personliga horoskop och framtids horoskop. Har ni något tips på på ett givande men samtidigt relativt lätt program?

Madelen

Annons:
Amon
2011-01-12 00:25
#1

Jag använder mej själv av programmen:

WORLD OF WISDOM:s  Astrologiguiden och Astrologiguide för relationer

De finns att köpa bla på Vattumannens bokhandel i Sthlm. - eller på internet.

Jag har använt dessa i flera år - speciellt den första. Det är mycket intressant och givande att ställa horoskop för familj o vänner på detta enkla sätt. Glad

kraft
2011-01-12 01:24
#2

Tack för tipset!

Nu har jag läst om dom, jag är jätteintresserad av astrologiguiden men det var lite dyrt för mig just nu. Kanske vet om nån bättre begangnad? :)

PBonde
2011-01-12 13:25
#3

Inte behöver du köpa program idag. Det finns beräkningsprogam gratis på internet.

Lär dig tolka genom att gå en kurs, studera böcker (bra böcker är Arroyo: Chart interpretation Handbook, Astrology for Dummies är också ganska bra samt Susan Topkins böcker. Ronal Davison Astrology är en klassiker.)

Du kan t ex ställa personliga födelsehorskop, få transiter och progressioner beräknade (framtidshoroskop) gratis via Astrodienst

PBonde
2011-01-12 13:47
#4

Förlåt stavfelet Susan Tompkins skall det vara. Slant på tangenten. ;)

Amon
2011-01-13 01:00
#5

#3  Den länken gick inte att komma in på..

- men prova då den här: http://www.astro.com/

Det är ju en smaksak vilket program man väljer - det här programmet är säkert bra - har inte använt det så mycket - och det är ju på engelska - men har man översättningsprogram så är det ok.

World of Wisdom är helt på svenska (man väljer språk) - och där finns mycket information att få tillgång till. Där lägger man in alla familjemedlemmar och vänner i en databas - som det är lätt att hitta i. Fungerar också utmärkt när min internet-uppkoppling krånglar. Glad

kraft
2011-01-14 09:59
#6

Tack så mycket för tipsen Amon och PBonde. Nu ska jag nog klara av att hitta nått bra program.

Ha en fin dag!

Annons:
Amon
2011-01-14 16:48
#7

Detsamma! Och lycka till med astrologiprogrammet! Glad

Upp till toppen
Annons: