Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1248 ggr
[greenseng]
2013-05-28 10:02

Godmorgon 28/5 ( eventuellt )

Hittar ingen tråd som hälsar mig godmorgon idag. Hittar faktiskt ingen den 27/5 heller. Men med min allmänna rörighet kan jag förstås ha missat dem. Eller… de kanske inte kan betraktas som goda morgnar. 🙂

Har kämpat för att sätta mig in i min nya mobiltelefon, eller vad de nu heter dessa föränderliga tider. Man verkar trots allt kunna ringa med den. Och det är ju alltid något. 😃

Men GPS ger inga koordinater och har ingen kompass. Men det lär visst finnas bland ett fenomen som kallas appar som jag stött på saker om i media. Om man är astrolog vill man naturligtvis ha tillgång till Longitud och Latitud. Det är väl det grundläggande i GPS och att detta inte finns säger en hel del om vår sönderfallande och degenererade värld. 🤪

Nej… Får kämpa vidare. Ha en superbra dag!

Annons:
Emo
2013-05-28 10:45
#1

God förmiddag. Draken är kanske fullt upptagen med annat. Jobb tar så mycket tid för en del. Trädgård och andra odlingsställen behöver mycket ans nu. Vädret verkar locka till utomhusjobb, så det blir det för min del.

Jag har min mobiltelefon som försäkring när jag lämnar hemmet och dessutom används den bara till att snacka i.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[greenseng]
2013-05-28 11:07
#2

#1

När min gamla mobil kollapsade så saknade jag faktiskt först tillgången till en klocka i alla lägen. När man är i sta'n så är faktiskt en direkt tillgång till en klocka ganska värdefull. Och även om man ser klockor omkring sig jämnt och ständigt så finns de ju aldrig när man behöver dem. Dessutom så behöver de inte alls vara pålitliga. Och att stoppa livrädda människor och fråga om tiden tröttnar åtminstone jag på väldigt fort. 😃

Toyan
2013-05-28 13:03
#3

God middag.

Här har vi solsken och 21 grader, några vita molntussar syns bland allt det blå🙂

Önskar er en alldeles underbar dag☀️

Farwuq
2013-05-28 15:50
#4

Draken har landat. Jag håller på med inventering på jobbet och är slutkörd.

Tur att jag går på tre veckors semester på fredag, jag är nära bottenmärket just nu.

🤦‍♂️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2013-05-28 20:57
#5

Draken, kul att se dig i dag. Ta inte ut dig helt på jobbet och delegera en del arbetet här till medarbetarna. De kan ju hälsa god morgon när du inte har tid. 😃  Lär av Marina hur hon kör med oss. 😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Moonwing
2013-05-29 20:51
#6

..Hmm , nu svarar jag på fel dag här…-jomen alla morgnar är minsann inte goda..å med semestern i sikte kanske annat kretsar i Farwuqens hjärnbark, som den coola drinken, med frugan på playan i Benidorm tex..(för det är väl dit man åker på semestern?)🤐😇😃

..#0…i "Google-Play"..finns det maaasssooorr av härligheter-älskar det stället! ..(bara man tänker på att härligheterna skall uppdateras regelbundet och de formligen äter MB..-stort minneskort+mycket stålar rekommenderas!.🤪..) 

GPS;en finns faktiskt i de flesta Androider-man får aktivera dem ..så klart..-lite strömming drar de förstås, älskar min Android..var sååå emot den-men nu kan jag inte leva utan den!😮

Där finns även en lite kompasshög å välja i-helt värdelösa, de flesta..men kul, förstås…😃(de som kostar är vanligtvis bättre-men inte alltid..)

(kan man få tag på en "hederlig"-rekommenderas den, eftersom den ej behöver laddas efter nån timme i naturen)

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
[greenseng]
2013-05-29 21:54
#7

#6

Har tre kompasser nu. En ger longitud och latitud och en massa annat också. Och jag undrar om inte den är den bästa. Ok… de är ganska flaxiga.

Man kan lugna ner en kompass genom att rotera mobilen i några olika riktningar. Och sedan hålla den plant. Liggandes alltså; inte som när man håller t.ex. en handspegel. Då brukar den visa någorlunda rätt.

Vet inte riktigt varför de flaxar. Kan ha med GPS-signalerna att göra. Men en någorlunda programmerare borde kanske lägga in en dämpnings-funktion här. I en kompass jag tankade ner så finns det en dämpningsfunktion, faktiskt. Fast jag är inte direkt imponerad.

Nej… den bästa är den som har longitud och latitud också.

Den finns här.

Men det finns kanske de som är bättre. Vet för lite om detta än.

Upp till toppen
Annons: