Annons:
Etikett6-medlemspresentation
Läst 2939 ggr
[LenaB]
6/2/08, 9:23 PM

Nytillkommen medlem.

Hej.

Jag heter Lena och är ny här. Vad kul med en astrologisajt!!

Här kommer man nog att hänga av och till.

Glad

Annons:
[MargaretaA]
6/2/08, 9:42 PM
#1

Välkommen att hänga hur mycket du vill Flört

Maggan

[LenaB]
6/2/08, 10:02 PM
#2

Tack, det ska jag göra. Lycka till med sajten!Glad

AndersE
6/2/08, 10:59 PM
#3

Gratulerar till nya sajten. Jag höll på lite med att ställa horoskop för ca 15 år sedan. Kan vara kul att väcka tankarna till liv igen…

[MargaretaA]
6/2/08, 11:22 PM
#4

Tack. Så roligt att du är intresseras av astrologi - du är hjärtligt välkommen Anders!

[Norum]
6/3/08, 12:07 AM
#5

Här kommer en ny till… :-) Har sysslat lite med astrologi för massor med år sen. Tyckte det var kul ända till jag insåg att skyttens beskrivning stämde lite FÖR väl.. :-) Är antingen urtypen för en skytt eller så har dom byggt upp hela det tecknet efter mig.. :-)

[MargaretaA]
6/3/08, 10:39 AM
#6

he he skruttis - vi ska nog hitta lite annat oxå ;-)

Välkommen!

Annons:
[Norum]
6/3/08, 11:08 AM
#7

Du tror det?? fniss

[MargaretaA]
6/3/08, 1:23 PM
#8

#7 självklart! Vi har olika stora portioner av alla de olika tecknen i våra horoskop. Det gäller bara att lära sig sin egen mix. Du kan mycket väl ha en stark betoning på Skytten - men det är ju inte bara vårt Soltecken som styr - även om det är ett av de starkaste inflytandena i våra horoskop. Det finns alltid flera komponenter man måste ta hänsynt till för att få en helhet. 

Maggan

[Vintersaga]
6/4/08, 12:55 AM
#9

Hej magpie

Roligt att du startar upp astrologisajten här på iFokus :-)

Är själv astrolog och tycker det är på tiden att folk återigen får knyta bekantskap med detta fascinerande ämne! Dessutom är det bra att någon som tar detta seriöst leder sajten - vilket jag upplever att du är… :-)

Lycka till med allt arbetet!

Kram, Rickard

[MargaretaA]
6/4/08, 1:35 AM
#10

Hej Rickard och välkommen! Astrologi är sannerligen ett fascinerande ämne och jag blir verkligen lycklig om kunniga astrologer vill vara med här. Min ambition är att hålla en hög nivå - så all hjälp är välkommen Glad

Maggan

Elisabeth-J
6/4/08, 4:59 PM
#11

Hej Maggan! Vad roligt att du startar Astrologi-sajten :)

Jag vill önska dig all lycka till och jag blir en av dom flitiga gästerna hos dig :)

Kram!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[MargaretaA]
6/4/08, 7:00 PM
#12

Hej Elisabeth och hjärtligt välkommen! Men har man tid att vara flitig gäst på andra sajter när man är värd för en egen? Det låter bra att du som har en så stor sajt ändå har tid att titta in på andras! Det kanske är bra med lite miljöombyte ibland Flört

kramar tillbaka!
Maggan

[Vintersaga]
6/4/08, 9:03 PM
#13

#10 - Tack Maggan!

Jag hjälper gärna till i mån av tid - har mycket idéer kring ämnet som sådant och vill utforska det ännu mer tillsammans med andra intresserade. Det är genom andra som vi utvecklas - så en diskussionssajt är fantastisk för personlig utveckling :-)

Kram, Rickard

Annons:
[MargaretaA]
6/4/08, 9:12 PM
#14

Ja jag ser verkligen fram emot att få dra igång på riktigt - jag har aldrig haft någon att diskutera astrologi med tidigare, så det blir en ny erfarenhet. Spännande!

Maggan

[Vintersaga]
6/4/08, 9:22 PM
#15

#14 - Härligt :-)

Jag har varit med i en astrologisk förening under ett drygt decennium - men p.g.a. andra intressen så lade jag medlemskapet på hatthyllan för några år sedan. Medlemskapet var dock en chans att få prata med likasinnade - och det var verkligen utvecklande, så jag hoppas det blir likadant här :-)

Rickard

[MargaretaA]
6/4/08, 9:44 PM
#16

Det blir vad vi gör det till, men naturligtvis hoppas jag att det ska finnas något för alla - från proffs, till amatörer till helt okunniga men nyfikna. Du kanske ska locka hit din gamla förening ;-)

Maggan

[Vintersaga]
6/4/08, 11:49 PM
#17

#16 - Hi hi, jag tror inte de är såna som sitter och läser och skriver på internet… :-)

Jag tycker också det blir vad vi gör det till - men roligast är det att få förmedla kunskap om astrologin, så att det blir lite mer än bara solteckenastrologi som är så vanligt.

Om vi bara tar treenigheten sol, måne, ascendent så har vi fångat in ganska mycket av en personlighet… långt mer än bara soltecknets egenskaper och bara det är ju värdefullt för människor att känna till :-)

Rickard

[MargaretaA]
6/5/08, 12:05 AM
#18

_#16 - Hi hi, jag tror inte de är såna som sitter och läser och skriver på internet… :-)

_Vaddå finns det såna människor ?????

_Om vi bara tar treenigheten sol, måne, ascendent så har vi fångat in ganska mycket av en personlighet… långt mer än bara soltecknets egenskaper och bara det är ju värdefullt för människor att känna till :-)

_Du får gärna ge din syn på det hela i en ny tråd under Forum Allmän astrologi ;-)

Maggan

[Vintersaga]
6/5/08, 12:22 AM
#19

#18 - Jo, de är inte så unga dessa människor. Jag är snart 49 och jag var klart yngst i sällskapet på slutet… Förutom en så är alla över 60 och den äldsta är 73… Mycket kunskap har de i varje fall :-)

Okey, det kan jag gärna göra.

Men du, inte finns sajten än som officiell sajt… det är väl bara vi som är medhjälpare och värdar som vet att den finns…? Den finns i varje fall inte i listan till höger…

Rickard

[MargaretaA]
6/5/08, 12:40 AM
#20

Nej den är inte ute officiellt, men det är väl bra om det redan pågår en viss verksamhet när vi väl "kommer ut" på riktigt? Det blir säkert när som helst.

Maggan

Annons:
Faxlin
6/8/08, 3:19 PM
#21

Sajten väntar på att alla värdar ska få säga sitt om de tycker det behövs ändringar :-)
Tycker dock sajten ser riktigt bra ut det jag sett hittills.

Lycka till med sajten magpie.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
6/8/08, 11:01 PM
#22

man kan alltid göra reklam för ens vänner om sajten och på så sätt få igång konverastioner så det ser aktivt ut direkt när sajten lanseras. =)

Jättekul med astroligi, är inte så insatt men det kan bli intressant.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[MargaretaA]
6/9/08, 12:34 AM
#23

Astrologi blir mer och mer intressant ju mer man sätter sig in i det. Välkommen Madde!

Maggan

Gahella
6/11/08, 1:17 PM
#24

Ja välkommen och kul med en astrosajt! Glad

Hoppfull
6/11/08, 1:57 PM
#25

Välkommen från mig med! Jätteroligt!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jane-Lyzell
6/11/08, 5:45 PM
#26

Vad roligt - lycka till med saitenSkrattande här kommer jag gästa mycket:-)

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MargaretaA]
6/11/08, 6:18 PM
#27

#24, 25, 26 jag ser fram emot att se er springa runt i korridorerna här också Flört

Maggan

Annons:
[Chakra]
6/11/08, 6:41 PM
#28

Och jag kommer också bege mig hit emellanåt!

Astrologi började jag intressera mig för i tonåren, så det var ett tag sen!Flört

xinluo
6/11/08, 7:38 PM
#29

Jag är en ny medlem här på Astrologi i fokus. Jag har ingen egen kunskap i ämnet men ett stort intresse.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Happyspirit
6/11/08, 8:29 PM
#30

Jag har lite problem här tror jag….. Jag lyckas inte bli medlem hur jag än gör! Men jag har fått PM om att jag är medlem men det står inte på min favorit lista. Vad har jag gjort för fel tro??Generad

[MargaretaA]
6/11/08, 8:39 PM
#31

#28, 29, 30 välkommen i stugan ;-)

Jaa du Happy… jag tror faktiskt inte att du har gjort nåt fel. Det spökar i fokusfunktionerna ibland har jag märkt.  Avvakta och se om det inte löser sig av sig självt. Annas får vi väl hojta på hjälp. Påminn mig i morgon om det inte löst sig.

Maggan

AndersE
6/11/08, 9:30 PM
#32

#30 Prova att logga ut och logga in igen.

Jag har inte märkt av något spökeri. Jag tycker iFokus fungerar kanon!

[MargaretaA]
6/11/08, 11:02 PM
#33

Nädå - det verkar funka att logga ut och in igen - det botade ett annat spökeri jag hade ;-)

Maggan

cillaj
6/11/08, 11:16 PM
#34

Hej Magpie!

Har läst endel om Astrologi för många år sen, har väl glömt det mesta, men det ska bli riktigt kul att höra vad ni andra har för kunskaper, det är ett spännande ämne.

Grattis till sajten.

Kram cilla.

Annons:
[MargaretaA]
6/12/08, 9:02 AM
#35

Hej Cilla!

Du är välkommen att dela med dig här på astrosajten - du har säkert inte glömt det mesta ;-) Det kommer fram igen när du blir påmind.

Maggan

Farwuq
4/28/13, 7:46 AM
#36

Såhär startade det hela.

🙂

Det var juni 2008 som MargaretaA drog igång sajten, och höll den i ca 3,5 år, jag har varit här i ca 1 år.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
4/28/13, 7:53 AM
#37

Okej vi får hoppas att alla kan hjälpas åt så de blir ett aktivt forum 😉

Farwuq
4/28/13, 7:55 AM
#38

Ja det får vi, syns man inte så finns man, nästan, inte.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

J-Artur-K
4/28/13, 10:17 PM
#39

#38 Skrämande sant 🙂

Ny dag nya möjligheter

Farwuq
4/29/13, 6:33 AM
#40

C'est la vie.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
4/29/13, 1:31 PM
#41

#38 Jag tycker det är jätteroligt hur du puttar gamla trådar till liv. Även denna - dessa medlemmar borde ju få en "blänkare" på sin sida… Och kanske kikar in igen? ;) Gamla trådar, men alltid aktuella.

Annons:
Farwuq
4/29/13, 5:10 PM
#42

Jag skickade ut ett "massmeddelande" i helgen, men inte särskilt många hittade hit.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mirjah
4/29/13, 6:12 PM
#43

Såg den i brevlådan idag :) Man måst ju komma på något att få igång diskussioner kring. Kärlek och stjärnor, jobb och stjärnor, kändisar och stjärnor, hur började du ditt intresse för astrologi? Finns det bra astrologikurser att gå? Mm mm.

Det blir bra tror jag :)

Farwuq
4/29/13, 7:05 PM
#44

Jag vet inget om kurser. Jag gick en hos en astrolog för över 30 år sedan. Sedan dess har jag gjort nada.

Få se den dagen - om jag nu kommer så långt - när jag blir pensionär om jag börjar studera ämnet mera djup.

Uppe i bland länkarna så finns en komplett kurs i astrologi, den är på flera hundra A4 sidor.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: