Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 6325 ggr
Piixy
2012-08-21 10:22

Hjälp! - jag passar inte in i mitt stjärntecken...

Hej i sommaren nu så var jag i en affär på gotland den hette solkristalen. Där fanns allt från tarotkort till allt som har med medialitet att göra. Och jag valde att prova svara på några frågor om mitt stjärntecken som är skytten. Men inget av påstoenderna passade in på mig och då sa  de att jag skulle göra en personlig analys hos en astrolog men undrar hur och var  man gör det.

Annons:
Farwuq
2012-08-21 15:19
#1

Jag är tyvärr inte astrolog och kan därför inte åtaga mig några analyser.

Jag känner dessvärre inte heller någon professionell astrolog som jag kan hänvisa dig till.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Piixy
2012-08-21 15:46
#2

okej tack ändå :)

Molekyl
2012-08-21 22:55
#3

Jag skulle göra så här om jag var du: Läs igenom alla beskrivningarna av stjärntecken och bestäm dig för vilken som passar in på din personlighet bäst. Läs sedan hur det tecknet beter sig i samspelet med andra människor, kärlek osv. Det kan man lära sig mycket på!

http://stjarntecken.theinformationguru.com

Piixy
2012-08-22 16:57
#4

okej tack #3 det ska jag göra på direkten :D

Uncle Thomas
2012-08-23 17:55
#5

Det kanske stämmer om du ser på KOMBINATIONEN av zodiak (=Skytt) och kinesiskt födelseår (=vilket år är du född?)

Jag trodde inte på astrologi förut, för det var för mycket som inte stämde då jag bara tittade på zodiak, men då jag hittade en bok om såna kombinationer, så stämde det på både mig själv och de jag kände bra.

Piixy
2012-08-23 18:03
#6

jag är född 96

Annons:
Uncle Thomas
2012-08-23 18:19
#7

Vad är det du inte tycker stämmer på dig själv?

1996. Då är du Råtta.

Råtta är kinesiska årets "Skytt", så du borde vara extra mycket som en skytt  Glad

Men du är tonåring, då är man fortfarande under snabb utveckling.

Min kombinationsbok säger bara mycket korta sammanfattningar om det mest framträdande.

Skytt-Råtta; Träffar nästan alltid mitt i prick, skarpsynt, och står inte ut med tomt snack. Ovanligt livsbejakande.

Piixy
2012-08-23 18:25
#8

#7 jag tycker din beskrivning stämmer lite mer in på mig än boken. :) Tack

Uncle Thomas
2012-08-23 18:33
#9

Det var min boks beskrivning. Jag blev förvånad, jag trodde inte att det fanns några sådana skyttar,  och Skytt-Råtta trodde jag var extra "Skyttiga"   Glad

Piixy
2012-08-23 19:03
#10

okej :) en fråga du råkar inte ha lite mer om min del så att säga? :)

Uncle Thomas
2012-08-23 21:03
#11

Inte om kombinationen. Den boken är tunn. Din kombination var mycket annorlunda än vad jag trodde, efter ha läst böcker om zodiaks. Jag har läst om kinesår också, men knappt om Råttan, för jag har mest kollat på vilka tjejer, som kan passa mig  Glad och födda Rått-året hör inte till dem.

Anne-Hedvig
2012-09-01 13:56
#12

#0  Piixy - Gå in på www.astro.com. Der kan du legge inn dine data og så kommer ditt horoskop opp på skjermen. Ved å klikke på de forskjellige delene kommer det opp små tekster til høyre. Ikke en fullverdig personlig analyse selvsagt, men du kan få et førsteinntrykk. Muligens at du har flere planeter i helt andre tegn enn Skytten, som dermed motvirker et 'rent' Skytte-uttrykk?

Upp till toppen
Annons: