Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2614 ggr
Nattan
10/14/10, 7:01 PM

Yrkesmöjligheter & Födelseort

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle behöva lite vidarutvecklings hjälp, jag är ny på forumet, men började med astrologi för 12 år sedan, har bara kommit så långt som att göra födelsehoroskop för skojs skulle till nära o kära… men nu har jag återkommit till mitt födelsehoroskop, som jag inte ens vet om det är rätt gjort…

1. Vid framtagandet av koordinater, har jag tagit BB't där jag föddes istället för min hemort där jag bodde vid födelsetidpunkten. Spelar det någon roll? Det handlar om ca 3-5 mil österut?!? Tror även att jag kan ha gjort en del felräkningar i horoskopet… men hur kan jag säkerhetstesta det?

2. Jag har ett ganska jobbigt horoskop, som är låst till egentligen 2-4 st hus. Jag har försökt titta på 6e huset och 10e huset, liksom MC & ASC, Men verkligen inte hittat något som pekar någonstans. Jag har sen gymnasietiden, arbetat inom olika branscher, rädd för att utbilda mig fel. O har nu hamnat i en turbulent bransch (Turism). O ställer mig alltid samma fråga, är detta allt? O det skrämmande är att horoskopet beskriver mig väldigt bra… o därför söker jag hjälp i det..

Om någon har andra åsikter eller tankar, så vore det väldigt roligt att få ta del av dem..

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Annons:
Amon
10/15/10, 2:51 AM
#1

Hej Nattan!

Lägg in dina födelsedata (helst på minuten - om du kan) och BB- staden du föddes i på denna sida som jag länkar till (helt gratis!). Då får du ett exakt datahoroskop att utgå ifrån - med alla huspositioner, planetpositioner osv.

Sedan kan du använda detta när du vill läsa i astro-böcker och göra relations- eller framtidshoroskop osv. Lycka till! Glad

http://www.astro.com/cgi/ade.cgi?ract=xx687474703a2f2f7777772e617374726f2e636f6d2f6367692f63686172742e6367693f627479703d773261743b72733d33

Nattan
10/15/10, 11:13 AM
#2

Tack för tipset, märkte genast att min måne vandrade iväg… ska faktiskt räkna om mitt horoskop i helgen. Jag gjorde första uträkningen när jag var 12 och började med astrologi… och matten har nog blivit lite bättre sen dess..

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

[BigMama]
10/16/10, 2:20 AM
#3

Intressant ämne dock. Jag kan inte räkna ut ngt i astrologi, men har använt mig av bl a sajten som Amon rekommenderar. Vet såpass att 6'e o 10'e huset är av intresse och MC…

Är mycket intresserad likaväl som Nattan vad som skulle lämpa sig bäst för mig i yrkeslivet, finns det ngn villig att tolka? :notworthy:……..

Zynell
10/23/10, 1:32 PM
#4

Väldigt intressant!

Hur läser man av ett sådant diagram?

Amon
10/23/10, 8:50 PM
#5

Du får låna astrologiböcker på biblioteket - be om hjälp av någon astrologikunnig person - eller gå någon astrolgikurs - för att lära dej om vad de olika symbolerna betyder, om stjärntecken, planeter, hus, aspekter osv. Själv är jag ingen riktig astrolog - men ändå mycket intresserad av astrologi. Glad

Nattan
8/31/12, 3:53 PM
#6

Jag gick faktiskt till en riktig astrolog, jag önskade bara egentligen att man haft mer tid. Att sitta ner 1,5h och diskutera sig själv, nutid, framtid osv är jätte svårt. Jag fick hjälp framåt, men samtidigt kändes det som man hoppade bakåt, för man är lite som en snöboll nerför en kulle…

Men nu har det snart gått ett år från det att jag var hos henne och jag lär återgå. Jag fick mycket bekräftat och även en hel del nya insikter. Så nu ska jag börja ta tag i det hela…

Jag tror att man skulle kunna ha en riktigt fin utvecklingsmöjlighet om man fick en helg på sig tillsammans med en mindre grupp på typ 5 personer och fick diskutera och raggla runt lite i astrologin och självfallet då vilja utveckla sig som människa. Det finns så mycket potential, ibland är det synd att den går till spillo..

med vänligaste hälsning,
Nathalie

- Känn dig själv - följ ditt hjärta och älska livet för vad det är -

Annons:
Farwuq
8/31/12, 4:39 PM
#7

Själv skulle jag gärna gå en kurs i astrologi, det är över 30 år sedan sist.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: