Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 2739 ggr
moonflower
2009-03-14 20:28

Nyfiken...

Är ju som ny medlem lite nyfiken - brukar Ni oxå gissa andras stjärntecken - hur ofta gissar Ni rätt!?!!

Annons:
Cristine
2009-03-14 20:34
#1

Vi har inte gissat andras stjärntecken men vi kan ju göra det.Glad

Jag gissar att du är jungfru!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
2009-03-14 20:40
#2

Är du Vädur?!

solblomman47
2009-03-14 20:42
#3

Kan du vara Vattuman!

Cristine
2009-03-14 20:43
#4

Jag lade i fel tråd.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

solblomman47
2009-03-14 20:47
#5

Flört Cristine då förstår jag varför jag inte kunde komma på vad det kunde vara för tavla.

[MargaretaA]
2009-03-14 20:52
#6

haha jag roade mig med det förr innan jag lärde mig hur komplicerat astrologi är. Visst kan man gissa rätt, men jag tror det är mest tur.

Man måste nog känna en person någorlunda innan man kan göra mera träffsäkra gissningar. Det är ofta lättare att se en persons Ascendenttecken eftersom det är de egenskaperna vi visar utåt.

jag läste din presentation och den ger Venusvibbar. Våg eller Oxe är kanske framträdande i ditt horoskop?

Annons:
Cristine
2009-03-14 20:53
#7

Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

moonflower
2009-03-14 21:00
#8

Hi hi ! Jag är tvilling!!!!

Cristine
2009-03-14 21:08
#9

Maggan tror jag är kräfta.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
2009-03-14 21:12
#10

#8

Där ser man Skrattande och din ASC? om du vet den alltså.

Cristine det där var ingen gissning!!!! Flört

moonflower
2009-03-14 21:14
#11

Oj då - vad är ASC - har ingen aning…

[MargaretaA]
2009-03-14 21:19
#12

Det är den punkten som stiger vid horisonten vid tiden för födelsen. Det tecknet där den ligger är det teckens egenskaper vi visar utåt. jag som har ASC i Jungfrun kan alltså se ut som och verka vara Jungfru.

Det är därför man måste ha ett klockslag för att kunna ställa ett riktigt horoskop.

moonflower
2009-03-14 21:29
#13

Aha - vad spännande! Faktiskt jag ska tareda på vilket klockslag jag är född…

En annan tanke är - när två barn föds, tvillingar, så får de ju faktiskt olika födelsetider, så då kan deras ASC också vara olika?

Annons:
[MargaretaA]
2009-03-14 21:33
#14

ja ASC kan förflytta sig ungefär fyra grader på en minut. Så tvillingar kan ha olika ASC tecken. Det är därför den är så viktig, för den gör varje horoskop unikt, även för dem som är födda samma dag och år.

[GunillaF]
2009-03-14 22:22
#15

Cristine du är väl Lejon!

Cristine
2009-03-14 22:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

YES!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
2009-03-14 22:55
#17

Skrattande

[MargaretaA]
2009-03-14 22:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Får erkänna att du är snyggare än mig Cristine Skäms

Cristine
2009-03-14 23:39
#19

Jag gillar mer kräftor än lejonstek! Chef 2 

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
2009-03-14 23:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

ja det är klart om man se det ur den synvinkeln. Jag bjuder gärna på mig själv Flört

Annons:
penke
2009-03-14 23:50
#21

Det gjorde jag oftare,under förra/första vågen av mitt astrologiska intresse..jag lärde mig många grunddrag i ..karaktärerna ..

Det var ju då oftast på disco/krogen, jag träffade nya okända mäniskor att gissa på,ja-ja..det var/är ett "raggknep" OCH intresse för astrologi OCH mäniskor,jag behövde ju *lyssna*,höra hur och vad hon sa..förvånandsvärt ofta prickade jag in rätt(sol eller asc.) efter vad de sa,de kanske inte ville göra mig ledsen.. (?) :- )

ibland stod jag bara brevid i baren,råkade höra..allt bara "skrek" OXE,ibland *syntes* det på dansgolvet…kan bara va´ skorpion …mäniskor är ..otroliga *ler*

hm,några gånger ..lirkade jag ut rätt tredjedel av soltecknet oxå :- )

jag är ju inte någon ..astrolog..så det kanske var en del ..intuition inblandad oxå ?

penke

Cristine
2009-03-14 23:51
#22

Åhh.jag längtar redan till augusti med kräftor ett par nubbar och fullmåne.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
2009-03-15 00:00
#23

Ja det är som du säger penke. Astrologi handlar väldigt mycket om intuition.

Sedan är det ett utan tvekan ett suveränt "raggknep".

Det sägs att astrologi appelerar särskilt till kvinnor på grund av vårt behov av att bli "sedda" (det är Casanovas hemlighet). Se en kvinna djupt i ögonen och tala om hur speciell hon är. Vilken typisk (välj lämpligt stjärntecken) och hon smälter som smör.

Ja inte jag alltså - men alla andra Flört

Mammi
2009-03-15 10:53
#24

Alla har vi väl hört Magnus Uggla sjungandes Astrologen! Cool

Mammi
2009-03-15 10:56
#25

Ps: Jag själv är en stenbock….

[MargaretaA]
2009-03-15 12:01
#26

han borde ha konsulterat en riktig astrolog när han skrev texten Flört

Tvillingarna styrd av solen och mars va???? jo tjena 27

penke
2009-03-17 00:23
#27

#MagganA 23

för att berätta hur speciell hon är,behöver man inte blanda in hennes tecken,..bara..stjärnorna i henners ögon..  *ler*

det är många turer  för att .."lura" två,till en..kopp te.Flört

(nä,det som stör mig med ordet tidigare är "knep",det blev så.men jag mennade inte så..menar,det var utan ***hornen i ..pannan,de kan man spara till senare..) :- )

för att äntligen komma fram dit jag ville,om intuitionen i astrologi ? Jag tänker för mycket för att fatta nu,menar du att använd den när du tolkar/förklarar någons horoskop..vad placeringarna betyder för den personen ?

När jag gjorde det,var det mer för att läsa av..temprament hos personen..

en annan jmfr.  med tarot,när jag prövat har jag *sett* i kortet vad jag ska förmedla,inte mekaniskt läst innantill i ngn tarot-bok(det går väl att ha som nödlösning om man kört fast,jag har bara gjort det som ..övning/"lek",ser jag "inget",ser jag inget)

*ser* du på liknande sätt i ett horoskop ?

isådanafall har jag ..låst mig vid att vara ..bokstavstrogen..(manualerna) Astrologi,har jag kopplat ihop med astronomi, mattematsika planetbanor o "exakta" possitioner (men,med ett annat Varför ! *skratt* )

penke

roligare än muggla..? 

http://www.youtube.com/watch?v=raENcEROUOQ

Annons:
[MargaretaA]
2009-03-17 08:01
#28

Ja om man tittar på horoskopets alla olika delar, med planeter här och där - i tecken och i hus, med sina inbördes aspekter - så betyder ju varje lite del något.

Den stora konsten, och det som är svårt, är att knyta ihop hela säcken och få en helhet av det. En perosnlighet. Det är här intuition kommer in.

En sol i tionde huset kan tolkas på ett sätt i en persons horoskop och på något annat i en annan persons. Man måste se till helheten och försöka skapa en bild där de olika delarna passar ihop.

Nu är jag ingen erfaren tarotläggare, men jag tror att det kan fungera på liknande sätt. Man vet en grundbetydelse - sedan får man låta intuitionen fylla på resten.

Det här är mycket svårt att förklara, men fråga gärna mer om jag varit otydlig.

penke
2009-03-18 00:01
#29

#magganA

..du har nog varit lagom otydlig..för att jag ska klura mer än tänka..och komma innanför. Jag kan fortfarande inte astrologi,men jag anar mer o mer (på mitt sätt) *skratt*

fler frågor kommer.

penke

Upp till toppen
Annons: