Annons:
Etiketter6-löst-prat-ot1-allmän-astrologi2-personliga-horoskop7-om-livet-universum-och-allting
Läst 524 ggr
E
2021-04-29, 02:30

Astrologi - öppet!

Hej allihopa, jag är medelkunnig inom astrologi och har börjat intressera mig för själva kulturen; dem som identifierar sig, verkar inom, dem som motsätter sig osv..

Varför är den viktig för oss? Finns det vågor i upp och nedsving i historien för vilka som drar sig för den (Jungiansk, osv) ? För vem är den och för vem är den inte för? Tycker att på senare tid har folk mer och mer identifierat sig med sina natal charts på sociala medier, det blir memes och det pratas mer om enligt mitt tycke, det har verkligen på ett sätt blivit moderniserat!

Öppen för öppen diskussion nedanför!

Hälsningar!

Annons:
Kyllan56
2021-04-29, 14:15

Jag tror det hänger ihop med hur omvärlden ser ut. Ju mer oro, desto mer söker människor nya förklaringsmodeller. Både på sin egen plats i världen för att förstå vad som händer och hur det påverkar en själv.

Sedan 70-talet har intresset för astrologi varit på nedåtgående. Kanske har vi nu ett uppsving. Inte helt säker.

Vi lever också i en stark individualistisk- och Ego-era, så att intresset för det egna horoskopet ökar, förvånar mig inte.

Din sista mening, förstår jag inte riktigt?

"Tycker att på senare tid har folk mer och mer identifierat sig med sina natal charts på sociala medier, det blir memes och det pratas mer om enligt mitt tycke, det har verkligen på ett sätt blivit moderniserat!"

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2021-05-09, 22:22

Jag upplever absolut att vi har ett uppsving i intresset för astrologi. Det är trendigt nu på sociala medier att hålla på med både astrologi och kristaller, palo santo och liknande. Jag såg en YouTube-video med en influencer som uppgav sig vara insatt i astrologi och skulle förklara hur man kan se ”vilka planeter som står i solen”. Jag fnissade lite men det är ju kul om fler får upp ögonen för det. Sedan vilka som verkligen är intresserade och inte bara hänger med på trenden är en annan sak.

Kyllan56
2021-05-10, 15:01

#2: Sociala medier är nog också en del i uppsvinget.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2021-05-10, 16:23

#3: ja så är det nog Kyllan.

Upp till toppen
Annons: