Annons:
Läst 750 ggr
A
2021-04-11, 13:39

MC i Vattumannen. Södra noden Vattumannen.

Känner att jag kört fast. Om min riktning i livet karriärmässigt är Vattumannens egenskaper i den här inkarnationen och samtidigt var den det på sätt och vis i tidigare liv. Det går inte ihop. Det är ju Lejonets kvaliteter jag ska koncentrera mig på och utveckla nu. Har många trigoner till Uranus och förstår att det är saker jag har blivit bra på. Men känner mig ändå förvirrad kring det här.

Annons:
RosaKatten
2021-04-11, 14:30

#0: Har du södra noden i nionde eller tionde huset?

A
2021-04-11, 14:35

9:e

A
2021-04-11, 15:07

Alltså då ska jag väl ta en titt på var Uranus befinner sig?

A
2021-04-11, 15:10

Uranus är i 6:e huset. Där också Pars Fortune befinner sig.

RosaKatten
2021-04-11, 16:14

#2: Ja det är lite klurigt. Jag hoppades på tionde huset för jag har själv den placeringen så den hade jag kunnat beskriva hyfsat bra😁

Jag kan inte ge någon bra förklaring egentligen men MC är det du strävar efter i din yrkesidentitet till skillnad från norra noden som är din själsliga strävan, och om du har MC i samma tecken som din södra nod har du kanske lättare med högre studier (nionde huset) kopplat till ditt yrkesval. Är det något du känner igen? Men för att närma dig din norra nod ska du fokusera på lejonet och tredje huset, ta med dig de vattumannska kunskaperna som du har med dig från tidigare inkarnationer och använda i din kommunikation. Från hjärnan till hjärtat. Men det beror såklart också på hur resten av din chart ser ut.

A
2021-04-11, 16:33

Tack för klarhet. Det där med yrkesval kan jag absolut känna igen mig i. Andra förstod det bättre än jag själv. Har mest fokuserat på Lejonet i det här livet dock 😁

Annons:
RosaKatten
2021-04-11, 18:20

#6: Vad roligt att det gav någon slags klarhet iaf😊 alla små bitar är värdefulla när man lägger sitt livspussel. Om du fokuserar på lejonet så gör du ju precis rätt, även om det kan vara av visst intresse att lägga lite krut på att förstå var man kommer ifrån också.

Kyllan56
2021-04-11, 21:47

MC, står också för hur man uppfattar sig själv. Asc hur andra uppfattar dig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2021-04-11, 22:23

#8: det är sant, tack Kyllan😻

A
2021-04-12, 09:26

#8: ja just det ja. Vissa säger också att ju mer självinsikt man får desto mer uppfattar andra vår sol. Och mindre ascendenten, personan. Sen har jag också hört att ju äldre man blir desto mer blir vi vårt måntecken.

Kyllan56
2021-04-12, 14:26

#10: Lärde mig av min mentor Katarina Campangola att ju äldre man blir mer mot sin Sol går man. Själv tror jag det stämmer, för Solen är den inre anden, ens själsliga "DNA". Ju äldre man blir och ju mindre man bryr sig om vad omgivningen tycker, desto sannar är man mot sin sanna jag.

På mig själv stämmer det. Jag går mer mot min Fisksol än min Måne och Asc. i Fiskarna. Jag har blivit mer introvert, än vad jag var när jag var yngre. Med 72% i Eld, säger det en hel del.

A
2021-04-12, 14:46

När jag är i balans tycker jag att min sol i fiskarna lyser igenom. Och med nya människor och i stress tar månascendenten och jungfrumåne över. Och jag uppfattas som reserverad och till och med blyg. Fastän jag har mycket lejon i min karta.

Kyllan56
2021-04-12, 15:25

#12: Ja känslor, som styr av Månen, tar över emellanåt. Det är nog svårt att undvika.

Så du har också Ascendenten och Månen i samma tecken. I mitt fall är det en konjunktion i Lejonet, där det inte ens skiljer en grad dem emellan. Så att dölja mina känslor är inte mitt starkaste kort. Hur är det med dig, Astalee?

Annons:
A
2021-04-13, 16:17

Oj, jag skrev visst "månascendenten" Jag menar att jag har ascendenten i kräftan 😁 och månen i jungfrun. Som iofs är mer reserverad än känslosam.

Tycker lejon är roliga och generösa och känslosamma. Har börjat bejaka mitt femte hus och det andra eldiga i min karta. Är ganska grön än måste jag säga. Har för det mesta fokuserat på allt vatten. Eller Solen Venus och Merkurius i fiskarna. Och krästascendenten. För det mesta upplevt mig själv som en typisk fisk men inte längre.
Med 29 grader i fiskarna. Och mars i väduren kan jag nog kalla mig båda :)

RosaKatten
2021-04-13, 17:05

#14: Visst är det kul när man upptäcker nya saker i sin chart! Du har ju mycket vatten och det blir lätt att man fokuserar på det som är mest framträdande. Men spännande med din eldiga mars! Har du några aspekter till din mars?

Jag har också mycket vatten och har tidigare mest fokuserat på det men trodde inte att jag hade något fiskigt alls, bara diverse skaldjur. Sedan upptäckte jag att jag har en hyfsat stark Neptunus minsann så det var ett riktigt aha-moment. Skulle dock behöva mer jord.

• Redigerat 2021-04-13, 17:06 av RosaKatten
A
2021-04-13, 18:04

Jo men precis! Eldiga mars är nog både min förbannelse och en nåd. Aspekterna är opposition jupiter, månen och Saturnus. Konjunktion solen och Venus. Trigon Uranus.

Den ger mig välbehövlig energi och ser till så att jag tar mig upp ifrån mina djupdykningar. Men kan också göra att jag aldrig kommer till ro, sömnstörningar, uppbrott, strider helt enkelt. Men jag skulle aldrig vilja vara utan den😈

Det är som att man återerövra sig själv lite när man upptäcker något nytt i kartan som du säger en aha upplevelse verkligen! En stark Neptunus gör vardagen lite roligare med all sannolikhet. 💎 Men känner nog som du också att jag behöver lite mer jord.

RosaKatten
2021-04-13, 20:16

#16: Aha men då har du många aspekter till din mars! Vilka känner du av mest? En eldig mars ihop med uranus är jag väl bekant med. Det ger mycket energi och en snabbhet och plötslighet i agerandet. Särskilt när mars samtidigt är i hård aspekt till månen. Jag har en lejonmars i sextil till uranus och i kvadratur till en skorpionmåne, det är temperament, det bara sprakar till, man hänger knappt med😂 Men en jungfrumåne beter sig sannolikt lite mindre explosivt, och din Saturnus dämpar väl en del oxå iofs. Och så klart beror det på hur vida orberna är, vida orber brukar man inte känna av så mycket.

RosaKatten
2021-04-13, 20:16

#16: Kul att du har hittat hit till forumet Astalee!😻

A
2021-04-14, 09:00

Roligt att ha hittat hit RosaKatten😻

Kyllan56
2021-04-14, 12:08

#14: Aha Astalee, då förstår jag. Roligt med någon som tycker så mycket positivt med Lejon. Jag får oftast höra att de ego, man glömmer bort den varma lekfulla och generösa sida som Lejon har.

Då har vi alla tre Mars i Eld-tecken. Jag har Mars i Skytten.

Annons:
A
2021-04-14, 14:02

Krylla56, undrar hur du upplever att andra människor upplevt din Mars i Skytten? Jag Jag upplever inte att andra sett mig så hetlevrad. Min syster med. Mars i Stenbocken fick alltid höra som barn att hon var omöjlig. Och hon blir lätt arg idag också.

Kyllan56
2021-04-14, 14:35

De upplever att när jag bestämmer mig för något, så kan jag förflytta berg. Då har jag en enorm energi. Men sen dalar den. Som all eld, som jag beskriver som ett tomtebloss. Kraftfull och energisk i början, men som snabbt brinner ut. Jag har i mina nära relationer haft hett temperament. Men är absolut inte långsint. I mitt horoskop saknas jord.

Min Mars befinner sig i en Stortrigon. Mellan en konjunktion Jupiter/Pluto i hus ett, Mars i femte huset och min Mc. Med Månen/Asc i konjunktion, så gillar jag att ha kul. Har svårt för att ha tråkigt, då finns ingen motivation, som tänder gnistan.

Det är så mycket som påverkar temperament. Ta mig som har 72% i Eldtecken. Så att jag har temperament är inte så konstigt. Eftersom jag saknar Jord, så är jag inte långsint alls. Man måste titta på hela horoskopet för att kunna avgöra. Med Mars i Jord, kan ju stå för envishet och en strävan efter ett visst mål, som hos omgivningen kan uppfattas som jobbigt. Att det är mer envishet än temperament. Att Stenbocken är envis och klättrar mot sitt mol med en energi som är utöver det vanliga. De ger inte upp, även om det tar lång tid att nå målet.

A
2021-04-14, 15:00

Vad fenomenalt beskrivet. Min syster fungerar precis så.

Jag tänker också att med så mycket eld som du har och saknar jord så kanske du har utvecklat jordkvaliteter mer än någon som har det naturligt. Jag var hos Joakim Helwig när jag var 23, är 40 nu. Och det jag minns mest var att han såg
att jag hade gjort det. Det var ganska intressant. Han
Pratade om att man kompenserar helt enkelt. Att svagheter blir styrkor.

A
2021-04-14, 15:17

Jag såg att du skrivit att folk inte återkopplar här. De är kanske tomtebloss precis som du själv Kryllan54.🧡 Speglingar överallt.

Kyllan56
2021-04-14, 15:50

Ja kanske det Astalee, men min känsla säger mig att de kom för att få en tolkning av det egna horoskopet. Det primära är inte astrologi, det är bara en språngbräda att få information av sig själva. Glöm inte min Fisksol, med en oerhörd intuition.😉Eftersom jag har Asc. i Lejonet, som styrs av Solen, så min Sol styr över Ascendenten.

Det som hjälpt mig mycket är att min progressiva Sol - en grad för ett år - befinner sig i Oxen. Den gick in i Oxen, samtidigt som jag började läka min tarm och lugnade när mina ADHD-symtom.

A
2021-04-14, 16:01

Ok kan inte så mycket om progressioner. Men att hjärna och tarm skriver jag under på. Har också Adhd. Och MS. Jag har mycket kvar att lära mig. Tack för att du delar med dig🦄

Kyllan56
2021-04-14, 16:33

Så tråkigt att höra att du har MS!❤️

Det tar tid att lära sig, Astalee. Jag började 1985, så det blir några år nu.

Men övning gör mästaren. Fortsätt för med din Fisksol, kan du använda dig av din intuition.

Det är bara att fråga…

Annons:
Kyllan56
2021-04-14, 18:04

#5: Med Mc i Vattumannen Astalee, kan en variant att kombinera Vattenmannens humanistiska ådra med ett yrke. Många kanske hamnar i föreningar som sysslar med sådana frågor. Vattumannen är någon som tänker utanför boxen, är okonventionell och kreativ.

Med den Norra Noden i Lejonet, kanske är det just kreativiteten och lekfullheten du ska fokusera på. Ett arbete som inte innehåller lust och möjlighet att tänka utanför boxen, där du får vara kreativ, är viktigt!

Kyllan56
2021-04-14, 18:07

#0: Glömde säga att Vattumannen är sa tidigt logisk, så forskning är ett bra val, för där behövs att tänka utanför boxen och vara kreativ för att inte begränsa sig.

A
2021-04-14, 18:17

Tack! 💜

A
2021-04-14, 18:34

Ja Kryllan54.🧡 det här med att tänka utanför boxen har präglat mitt liv. På olika plan. Fick MS diagnosen för fem år sedan. Och vägrade ta medicin som de ändå inte visste skulle hjälpa. Aminosyror i sprutform. Så jag boostsde alger, D vitamin, gurkmeja och masa annat. Och känner mig stark idag. Med vissa dippar. Och lyssnar på mig själv och min själ och min kropp så mycket jag förmår.

Kyllan56
2021-04-14, 18:55

Det gör du alldeles rätt i Astalee! Jag gjorde precis likadant med min ADHD, tar detsamma som du. Det gläder mig att du känner dig stark idag.❤️

Min Merkurius är i Vattumannen, så tänka utanför boxen gör även jag.

• Redigerat 2021-04-14, 18:56 av Kyllan56
A
2021-04-14, 19:10

Fantastiskt att höra att du också mår bra av det! ❤️

RosaKatten
2021-04-14, 19:12

#33: Men gud vad ni skriver, jag hinner knappt med😻😁😂

Tråkigt att höra om din MS Astalee. Men jag tror du gör helt rätt som stärker det friska i kroppen. När jag utbildade mig till yogalärare lärde jag mig att MS energimässigt har kopplingar till levern, och att levern lagrar återhållen ilska. Kanske kan det ha ett samband med mars i eldtecken? Jag vet fler som det skulle kunna stämma in på. Bara en fundering. Vad tror ni om det?

Annons:
A
2021-04-14, 20:18

🧡Ja. Jag tror det kan ligga något i att MS kan kopplas till levern och undertryckt ilska. RosaKatten. Jag tror inte att jag riktigt har koll på min Mars. Den har varit som en blind fläck faktiskt.

Kyllan56
2021-04-14, 20:55

#34: Ja så kan det vara. Undrar vad Louis L Hay, hade sagt om din teori. Hon satte ihop sjukdomar med upplevelser man haft.

Man ska ha en ansträngd lever när man har rynkor mellan ögonen. För några år sedan sa en naturdoktor, som använde en frekvensmaskin, att jag hade tunna myelinskidor. Jag försöker att inte tänka på det. Det är jag bra på. Dessutom är MS-risken ökad om man som jag arbetat på narkos, vilket jag gjorde i 18 år.

Upp till toppen
Annons: