Annons:
Läst 511 ggr
FrökenBinks
2021-01-28 15:25

Tankar om stellium!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

Tacksam för alla svar, tankar, reflektioner, kommentarer kring nedanstående frågor!

Jag är nybörjare och funderar på det här för mig nyupptäckta begreppet Stellium. Alltså när ett kluster av planeter befinner sig i samma hus och eller zodiakiskt tecken i ett födelsehoroskop.

Jag har några frågor som jag mer än gärna skulle vilja höra era tankar om.

Hur många planeter utgör ett Stellium? Jag har läst att både tre och och fyra kan vara minimum samt att det kan ha att göra med vilka planeter som är stelliumet (t.ex om månen och solen är i samma måste det finnas fyra planeter för att det ska klassas som ett stellium). Hur lyder resonemangen?

Spelar det någon roll hur nära planeterna är varandra för att det ska räknas som ett Stellium?

Hur stor påverkan har Stellium generellt i ett födelsehoroskop. Alla tankar välkomna!

Jag har eventuellt två Stellium i mitt födelsehoroskop. Hur påverkar det en persons personlighet? Särskilt när det i mitt fall handlar om energier som normalt sett inte klickar (skytt och jungfru).

Det är ju så – har jag förstått – att ett Stellium kan tolkas utifrån såväl hus som tecken. Ett Stellium kan ju befinna sig i både ett hus och ett tecken samtidigt. Hur tolkar en det?

Astrologi är skoj! Som redan skrivet är jag tacksam för all input!

Ha en fin dag!

Annons:
Kyllan56
2021-01-30 14:22
#1

Både tre och fyra, precis som du säger, men ju fler planeter som ingår desto starkare är ett Stellium, i det hus eller tecken de faller i.

Ju närmre planeterna är desto starkare är de. Dessutom är konjunktionerna de starkaste aspekterna i ett horoskop.

Du har ett Stellium i Jungfrun i hus 9. Hus 9 är Skyttens hus.

Asc. har du i Skorpionen, som traditionellt styrs av Mars, som är i kvadratur med ditt Stellium i Jungfrun.