Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 392 ggr
D
2021-01-01, 20:38

Önskar hjälp att tolka födelsekartan

Hej!

Jag har för ett tag sedan funnit intresse i astrologi och tycker det är jättespännande. Jag har tagit reda på de olika delarna och vad de säger om mig, men har svårt för att förstå dess betydelse. Vad gäller exempelvis aspekter så kan det kännas som att de säger lite olika vilket gör att jag inte förstår hur det ligger till.. Exempelvis i Venus har jag många aspekter. Vilken/vilka aspekter väger egentligen tyngst och hur inverkar de olika planeterna som kanske säger annat? Jag är tacksam för all hjälp.

Astrologi i fokus har för övrigt inspirerat mig mycket och varit till stor hjälp så ett stort tack till alla som håller detta forum levande.

Annons:
I
2021-01-22, 14:05

#0:
Hej Drowps! Jag är en evolutionär astrolog som kan berätta mer om din karta utifrån ett själsligt/ evolutionärt perspektiv. Jag kan göra en provläsning utan kostnad med fokus på dina månnoder samt Pluto för dig om du mailar mig:
info@pa-jorden.se. Jag lovar, venus kommer också vävas in i din läsning!

/vänligen Ia Ketu

www.pa-jorden.se

Kyllan56
2021-01-30, 13:56

Använd gärna sökfunktionen på vår sida, där finns många svar.

Man brukar säga att asc-tecknet är skeppet och den planet, som styr över tecknet dess kapten.

I ditt fall styr Venus över din Asc i Vågen. Då blir alla Venusaspekter extra viktiga i ditt horoskop. Även de till Asc och Solen.

Här kan du läsa om aspekter,

https://astrologi.ifokus.se/discussion/1027586/horoskopets-aspekter

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Detta är ett astrologiforum för alla som är intresserade av astrologi och vill veta mer om sitt horoskop. De flesta av oss vet vilket stjärntecken vi är födda i, men riktig astrologi är ju så mycket mer. Astrologi är en djup källa av kunskap som aldrig sinar och man kan ösa hur djupt som helst, det tar aldrig slut; kombinationsmöjligheterna av planeter, tecken, hus och aspekter är oändliga. Min förhoppning är att intresserade här ska vilja träffas och fråga, diskutera, utbyta tankar och dela med sig. På så vis fördjupar vi våra kunskaper inom detta spännande område. Man måste inte vara astrolog eller ens särskilt kunnig inom astrologin för att vara välkommen här, det enda som behövs är ett intresse att lära mer, av varandra, tillsammans med andra i god gemenskap. Mycket nöje och lärorika insikter önskar Fr. Sirivs
Upp till toppen
Annons: