Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 787 ggr
Kyllan56
4/14/19, 7:45 PM

Vår sida håller på att dö ut.

Intresset för astrologi ökar. Framförallt med de unga.

Vår sida skulle spegla detta, men av olika anledningar så har vi som är ansvariga lyst med vår frånvaro.

Sjukdom, att man mår dåligt eller har fullt upp i livet är en anledning.

Själv har jag inte mått bra och inte orkat ge som jag brukar. Jag har även tagit en paus, som volontär hos Mind.

När jag idag gick in på vår sida och såg siffran 13 i den röda rutan blev jag bestört och fick förstås dåligt samvete. 

Mina krav på mig själv är oerhörda, krav som jag inte ställer på någon annan, men själv ska jag leva upp till det orimliga.

Problemet med mig är att jag har en av- och på knapp. antingen är det 180 eller 0.

Mitt promenerande nådde proportioner , där jag ibland gick allt mellan 4,5-6 timmat om dagen.

Till slut sa min kropp till,  jag fick en stressfraktur. Luften gick ur mig precis som jag stuckit en nål i en ballong. Min kost föll och jag började må pyton.

Sockret, gjorde att jag både fick suddig syn och minnet blev så kasst att jag var säker på att nu börjar jag bli dement, som min mor.

För 9 dagar sedan lyckades jag fasa ut snabba kolhydrater, där socker är den absoluta drogen. Efter bara några dagar är jag mer skärpt och synen har klarnat.

An kan väl säga att jag är på banan igen.

Mitt horoskop visar på en oerhört nästan överjordisk vilja i ena stunden för att försvinna igen. Jag brukar skämtsamt säga att jag är född i detta lagomland, för att lära mig vad det är. Med 72% i elementet Eld och utan jord, är det inte alltid så lätt.

Har jag lärt mig något? Ja perioderna när jag faller tillbaka är kortare, men kroppen tar stryk av att gå upp och ner i vikt, med allt som det innebär.

I slutet av januari gick många av mina planeter in i positiva aspekter. Så det är säkert därför jag långsamt kravlar mig upp igen.

Det är flera år sedan jag arbetade och ensamheten jag upplever gör mig lite udda. Människor kan nog uppleva mig som "konstig", eftersom jag är en kunskapssamlare. Med min ADHD älskar jag kunskap, så Google är rena paradiset för mig. Människor som har undrar saker och har bekymmer med det jag är insatt i, vänder sig gärna till mig för att jag är klok. Personliga problem, sjukdomar m.m.

Nu den senaste tiden har det verkligen gått upp för mig att jag är annorlunda. Annorlunda är inte alltid bra i vårt land. Jag har haft dåligt samvete och skämts för den jag är. Men det måste få ett slut. Annars går jag under.

Det som hållit mig uppe under min svåra tid är mina barnbarn, som jag älskar över allt annat. Min dotter har jag ett besvärligt förhållande till. 

Idag vill inte folk talas vid längre. Istället för att ses eller ringa till varandra, så sms:ar man eller skriver mail. Det är lätt att det blir missförstånd.

Ja här var lite nytt från mig. Jag hoppas att fler kommer in på vår sida så det blir lite ruljans på vår sida igen.

Vad har du haft för dig under senaste tiden? Skriv gärna och berätta.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Huygens
4/15/19, 7:42 PM
#1

Frågan är var alla nya håller hus? Det verkar som om google sökalgoritmer missgynnar iFokus och en del saker går inte att hitta.

Var fastnar alla nya intresserade?

Kyllan56
4/15/19, 10:39 PM
#2

Ja det undrar jag med. Kanske inaktiviteten ger färre träffar. 

Hoppas någon hittar hit!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
4/16/19, 11:57 AM
#3

Jag är imponerad av er.  👍❤️
Själv så kämpar jag dagligen med min sjukdom och en tilltagande ålder.

Inaktiviteten borde inte ger färre träffar, man kan hitta "gruskorn" med sökmotorerna.
 🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
4/16/19, 12:44 PM
#4

#3 Tack Draken!❤️

Jag känner verkligen med dig och önskar att du blir bättre, eller ännu bättre frisk!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
4/17/19, 3:56 AM
#5

Jag försöker så gott jag kan, alla jag känner är imponerade.
🌺😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
4/17/19, 10:36 AM
#6

Du är också fantastisk!🌺Du kämpar trots att du har så mycket emot dig!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Wilyamna
4/22/19, 2:03 PM
#7

Åhhh, då tungt att höra Kyllan och Draken att det är tungt omkring er ❤️ Men skönt att du är på bättringsvägen Kyllan 💖 Själv börjar jag bli frisk, på pappret så är det nu heltid på jobbet som gäller dock känner jag mig tveksam till om detta håller för mig. Vill ju göra så mycket mer av livet än bara spendera det på jobbet som kag dessutom inte brinner lika starkt för längre. Däremot kämpar jag med att inte ha så mkt skärmtid då jag sitter med en dator på heltid när jag jobbar och även därmed blir det inte lika mycket tid här 😢 Samt att jag delvis inte riktigt vet vad jag ska skriva… De tunga transiterna har lättat lite nu, känns bättre med Jupiter i mitt 7e hus än Saturnus 😁 Men fullmåne och nymånen har på det senaste hamnat på personliga positioner i mitt horoskop även om kag varit super kass på att använda energin till att meditera och affirmera 🙄 Jag vill gärna försöka få igång aktiviteten på sidan igen även jag har haft dåligt samvete över att jag inte hålla igång den bättre Kram till er alla kämpade här inne 🤗

Wilyamna
4/22/19, 2:03 PM
#8

Åhhh, då tungt att höra Kyllan och Draken att det är tungt omkring er ❤️ Men skönt att du är på bättringsvägen Kyllan 💖 Själv börjar jag bli frisk, på pappret så är det nu heltid på jobbet som gäller dock känner jag mig tveksam till om detta håller för mig. Vill ju göra så mycket mer av livet än bara spendera det på jobbet som kag dessutom inte brinner lika starkt för längre. Däremot kämpar jag med att inte ha så mkt skärmtid då jag sitter med en dator på heltid när jag jobbar och även därmed blir det inte lika mycket tid här 😢 Samt att jag delvis inte riktigt vet vad jag ska skriva… De tunga transiterna har lättat lite nu, känns bättre med Jupiter i mitt 7e hus än Saturnus 😁 Men fullmåne och nymånen har på det senaste hamnat på personliga positioner i mitt horoskop även om kag varit super kass på att använda energin till att meditera och affirmera 🙄 Jag vill gärna försöka få igång aktiviteten på sidan igen även jag har haft dåligt samvete över att jag inte hålla igång den bättre Kram till er alla kämpade här inne 🤗

Kyllan56
4/22/19, 2:59 PM
#9

Tack Wilyamna!❤️ Verkligen kul att höra från dig! Skönt att höra att även du är bättre, även om det finns en bit till att vandra.

Hur ofta börjar man inte ifrågasätta sitt tidigare liv, när man gått igenom en kris. Jag upplever att du kommit ut på andra sida med en hel del insikter. Arbetet är inte allt. Dock börjar arbetet generellt sätt ta mer och mer av människors tid. Den trygghet som en gång rådde är ett minne blott!

Nog är det oerhört mycket bättre att ha Jupiter i sitt 7:e hus än Saturnus. Saturnus i 7:e huset utmanar alla partners man står nära, inte bara denna man lever tillsammans med.

På tal om skärmtid, så har den mannen som uppfan intent scrolling, nu ångrat sig. De har manipulerat vår inneboende drift till nyheter och information. Därför är det svårt att släppa skärmen. Psykiatrikern Anders Hansen - som jag tycker är väldigt bra - pratade om det.

Behovet att tjäna Mammon, gör att man manipulerar även med våra barns hjärnor. Se detta klipp, 

https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/s%C3%A5-vet-du-om-ditt-mobilanv%C3%A4ndande-%C3%A4r-ett-missbruk-11980571

Skönt att du är tillbaka!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
4/30/19, 12:30 PM
#10

Hej allihop! Så tråkigt att läsa att det är fler än jag som har det tufft. Hoppas det ska lätta snart för oss alla. Själv behövde jag en paus från allt för livet och jag rasade bokstavligen ihop som ett korthus. Jag är fortfarande inte på banan och kommer inte kunna vara särskilt aktiv här på forumet på ett tag men ville iallafall säga hej. Jag har ju tampats med mina yodar, mest har jag känt av Pluto på 20 ° i stenbocken som utmanade mig rejält hela förra året. Jag trodde det skulle börja lätta nu men möter tufft motstånd, ffa i form av auktoriteter. Det är nästan som ett skämt fast det är inte särskilt roligt. Så upptäckte jag att Saturnus har parkerat på 20 ° i stenbocken… oouff… så det förklarar ju en del. Känsligt ställe det där. Jag måste säga att jag bävar för mötet mellan Saturnus och Pluto i januari. Jag önskar er alla en fin valborg!

Kyllan56
4/30/19, 12:36 PM
#11

Tråkigt att höra RosaKattten!❤️Saturnus kan vara en sådan hård läromästare. Nu i sitt eget tecken trivs Saturnus. Jag önskar även dig en trevlig Valborg!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
4/30/19, 12:40 PM
#12

#10 Min Saturnus befinner sig i mitt 10:e hus. Mycket med min självbild som förändras nu.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
4/30/19, 9:15 PM
#13

#11 Kyllan ❤️

Annons:
Kyllan56
4/30/19, 9:31 PM
#14

RosaKatten❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
5/1/19, 10:58 AM
#15

Roligt att se dig RosaKatten, men så trist att det är så tufft för dig 😢 Förstår dig med det där med dominanta personer, jag har också BIG issue med de människorna 😡💩 Stort krya på dig och vi finns här när du börjar bli starkare igen 🤗

JRSN
5/1/19, 6:47 PM
#16

Jag kan inte så mycket om astrologi men ska försöka titta in här från och till. Jag är intresserad men tycker det är svårt med alla begrepp. Det finns, så vitt jag vet, ingen helt enkel väg in i astrologin. 🤦‍♂️

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Kyllan56
5/1/19, 9:27 PM
#17

#16 Roligt att höra och kul att se dig här hos oss! Nej inga genvägar finns in i astrologin. Man måste lära sig från grunden.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
5/1/19, 9:28 PM
#18

RosaKatten, fråga mig inte vad jag fick att jag hade Saturnus i 10:e huset ifrån? Jag har Saturnus i 6:e huset. Min hälsa har länge varit på tapeten.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
5/3/19, 4:53 PM
#19

Tack Wilyamna❤️ Ja jag dyker upp här igen framöver. Kyllan ja hmm minnet kanske också ingår i sjätte huset?😘😉

Kyllan56
5/3/19, 5:47 PM
#20

Precis RosaKatten!😃❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Upp till toppen
Annons: