Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1056 ggr
Kyllan56
2017-10-04 15:42

5 oktober Fullmåne i Väduren.

Imorgon 5 oktober 2017 kl 20.41 på 12:41 graderär det fullmåne i Väduren. Den kommer påverka mig som har Venus 14 grader Väduren, Månen 14 grader Lejonet och N. noden 12 grader Skytten. Samtidigt aktualiseras framförallt hus 9 där Venus befinner sig.  

Hur blir det för er?

http://blogg.damernasvarld.se/astrobloggen/2017/10/04/fullmane-i-vaduren-2/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
2017-10-04 17:43
#1

Åh! Det här blir en spännande fullmåne och jag ser fram emot vad den ska föra med sig! Den landar i mitt sjunde hus, nära vertex och kiron, trigon mars, och opposition uranos och juno, (kärleksasteroiden!). Dessutom är ju Pluto inblandad på sina 16 ° i stenbocken, vilket betyder att det bildas ett kardinalt T-kors mellan månen, solen och Pluto. Så det kommer nog att kännas även om orben är 4 °. Och venus och mars är i konjunktion på 18 ° i jungfrun precis då så det är verkligen kärlek i luften! Nu gäller det att manifestera!❤️😍

greenseng
2017-10-04 17:49
#2

  Det var ett tag sedan jag ens tänkte på astrologi men nu när saker och ting lugnat ner sig en smula i mitt liv så kanske jag kan börja om igen. Känner mig ungefär som "Astrologi… vad är det?" 😃

Men det ser i alla fall ut som om jag har en exakt konjunktion mellan dagens sol och min neptunus. Så vem vet? Kanske lite häftiga drömmar?

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-10-04 20:25
#3

Oj så kul att du är tillbaka greenseng!👋 Du har varit saknad!🙂Nu är vi fulltaliga igen!

Vi får väl alla berätta i övermorgon vad som hänt!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-10-04 20:46
#4

  Tack! 🙂

Eftersom Neptunus står för drömmar och intuition och fantasi och liknande så kommer jag säkert att få en massa sanndrömmar och liknande. Dock känner jag mig just nu inte särskilt intuitiv. Däremot så upplever jag faktiskt verkligheten som en smula drömlik. Plus att det bara sprutar av tankar och ideer i min arma skalle. Men… det är liksom ingen ordning på det hela. Åtminstone inte än.

Oj… där talade min mobil just om att det är ett dygn kvar till fullmåne. Snacka om lustiga tillfälligheter. 😉

Jag har faktiskt Månen i Väduren. En explosiv placering. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

RosaKatten
2017-10-05 07:39
#5

Long time no see, kul att se dig här igen Greenseng!😊

greenseng
2017-10-05 19:45
#6

  Tackar! 🙂

  Hoppas det blir lite längre den här gången.

Om ungefär en timme så är fullmånen på max.  Än så länge har jag bara positiva erfarenheter av den. Sedan kan man ju naturligtvis fråga sig om det är fullmånen de beror på. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Wilyamna
2017-10-06 17:27
#7

Hej, Kul länk Kyllan! Hur blev ni andra påverkade?? Kul att se dig igen Greenseng! Nu har jag kikat i horoskopet och inser att fullmånen bildade en sextil mot asc (14 grader tvillingen) och trigon mot DC, sedan har jag mina flesta planeter på 16 grader så opp mot Pluto hus 6 i vågen, Uranus (15 grader) skorpionen hus 6, quinqux tror jag. Hus 7 Neptunus 16 grader trigon. Spontant om jag tittar på vad som hänt i veckan tror jag min trigon och sextil mot asc & mc varit mest aktiverade för jag har haft det väldigt bra i veckan och mycket av mitt yttre har gjort intryck på nya människor på ett positivt sätt (tror jag iaf;)) Sedan hade jag en väldigt talande dröm om mamma och syster som kan likväl handla om mina egna delpersonligheter eller den fysiska relationen med dem :) Så nu är det väl bara quinqux kvar, men den hoppar jag gärna över ;) Fullmånen hamnade i hus 12 och s.noden på 10 grader så den kanske också påverkades? Sedan skrev hon i länken att vi som har solen i kardinala tecken från 5 grader skulle bli väldigt påverkade och det kan jag bara instämma på!

Kyllan56
2017-10-06 19:01
#8

Tack Wilyamna!😃

Igår var jag vid fyra tiden var jag på ett jäkla humör. Jag hade nämligen tagit buss till tåget och sedan tillbaka. Jag räknade ut att jag sammanlagt väntat i 1 timme och 40 minuter. Jag hatar att vänta. Men tiden för den exakta fullmånen hade jag åter kommit till ro i hemmets vrå.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-10-06 20:37
#9

  För mig hände det faktiskt något som jag mer eller mindre betraktar som ett rent mirakel under denna "fullmånedag". Har haft gigantiska problem med en sak i mitt personliga liv och detta har varit otroligt frustrerande och stressande. Och så helt plötsligt får jag ett telefonsamtal där allt helt plötsligt bara löser sig. Och löser sig helt fantastiskt bra. Efteråt så tänkte jag: "Detta måste vara en dröm. Sådana här saker händer bara inte." Men tydligen är undrens tid inte förbi. Ibland är livet märkligt faktiskt. Fullmåne eller inte fullmåne. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-10-06 22:39
#10

Så oerhört glädjande greenseng, det är du verkligen värd efter allt svårt du gått igenom. Du måste också haft en föraning, för du pratade ju om drömmar, nu kom en verklig en!😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-10-06 23:16
#11

Grattis Greenseng! Vad roligt och fantastiskt att en stor knut har lösts upp och att mirakel faktiskt händer!!

greenseng
2017-10-06 23:46
#12

  De drömmar jag haft i anslutning till den här fullmånen har bara varit virriga saker utan mening.

Men för några veckor sedan hade jag en ytterst märklig dröm. Var på en plats som var helt främmande för mig och folket där såg orientaliska ut typ kineser eller något liknande. Så stannade en extremt vacker kvinna och gissa vad hon gör? Hon räcker ut tungan åt mig. 😃 Och jag blev ytterst förvånad.

Men när jag vaknade så mindes jag att det var något om Tibet och räcka ut tungan. Så jag googlade "Tibet - Räcka ut tungan" och tänkte att det här lär jag knappast få något svar på. Dröm om min förvåning när jag fick hur många träffar som helst.

Tydligen är det så att i Tibet så hälsar man högtidligt på varandra genom att räcka ut tungan åt varandra. Så uppenbarligen var jag i Tibet i drömmen. Har ingen aning om vad detta har för mening. Kanske att mitt nästa liv kommer att gå av stapeln i Tibet? Fast jag har ingen lust alls att återfödas i den här världen igen. Tycker den är alldeles för strulig.

Fast det är klart. Här finns åtminstone astrologi! 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

RosaKatten
2017-10-07 07:42
#13

Wow vilken dröm du hade där Greenseng! Det låter som om universum vill säga något till dig. Eller var det kanske en astralresa? Själv har jag varit oerhört frustrerad under dessa dagar, en irritation över att sitta fast, att saker och ting inte går tillräckligt fort framåt. Jag förmodar att det har med fullmånens opposition till min natala Uranus att göra. Retrograda Uranus i transit har dessutom parkerat sig i kvadratur min sol så det är en välbekant energi just nu! Jag gjorde en härlig hjärtchakrameditation under tiden för fullmånen, eftersom den landade i mitt sjunde hus. Man får göra vad man kan för kärleken!😍

Annons:
Kyllan56
2017-10-07 09:54
#14

Jag tror som RosaKatten, greenseng, att du kan har varit ute och "rest" på natten.  Drömmen lät spännande! Jag har heller ingen lust att återfödas!

Det var ju ingen trevlig upplevelse RosaKatten. Uranus är ju plötslig och okonventionell. Med Månen inblandad kan plötsliga känslor och behov dyka upp som man knappt hade en aning om att man hade.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-10-07 20:29
#15

  Jo. Uranus är en mycket nyckfull och tillika kraftfull planet. Kan påverka både temperament och tänkande med plötsliga infall. Geniernas gyllene himlakropp. Kan ju förklara en del geniers plötsliga humörssvängningar. Och att de kan vara lite svåra att förstå sig på.

Och fullmånen är som tur är i avtagande. Åtminstone tycker jag det är bra eftersom fullmåne och nymåne har en tendens att påverka min kroniska huvudvärk till det sämre. Något man skall passa sig för att nämna när man pratar med läkare. Fast jag tycker väl att det egentligen är ganska naturligt. Något som har kraften att skapa tidvatten bör väl också påverka oss människor. Något som polishus och akutmottagningar på sjukhus brukar känna till väldigt väl. 😉

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

RosaKatten
2017-10-08 07:56
#16

Ja den där uranus är en spännande planet! Jag har honom i mitt första hus, sextil min lejon-mars, så det där plötsliga, okonventionella är välbekant för mig. Så även temperamentet. Jag har märkt att det ger en enorm drivkraft, även om omgivningen ofta inte hänger med i svängarna.😊 Idag ser jag att både solen och merkurius är i exakt konjunktion min uranus, samtidigt som transiterande uranus befinner sig i exakt kvadratur min sol. Det är som att ha eld i baken faktiskt lol! Men det är ändå en härlig energi som jag försöker ta tillvara på, åtminstone de positiva bitarna. Eller hur, varför skulle inte månen påverka oss när den påverkar tidvattnet? Särskilt när man tänker på att människokroppen består av så stor andel vatten. Jag har inte heller någon lust att återfödas. Jag tycker det räcker bra så här.

greenseng
2017-10-08 15:13
#17

  Tyvärr är det nog så att med återfödsel har vi nog inte så mycket att säga till om själva. Men jag vet faktiskt inte här. Mycket man känner till alldeles för lite om.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-10-18 11:55
#18

Greenseng, kul att du är tillbaka.
Jag hoppas du har mer ork och livskraft än mig.
👍🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-10-20 15:41
#19

  Tja, Draken. Tror knappt det. Lord Tid tar ut sin rätt. Och det börjar märkas alltför väl.

Var på magnetröntgen igår. Fick inte äta och dricka på halva dagen. Men… när jag äntligen kom dit så tvingade de i mig 2L sockerlösning. 😃 Kul. Ha.

Så nu har de material för att öppna en fotoutställning på mig. Tog nästan 2 timmar.

Fick inte snusa heller. Fast…. det får väl finnas gränser för saker och ting i livet. Så där måste jag medge att jag fuskade lite.

------------------------

Har blivit allvarligt Sudokuberoende. Så nu är det inte bara nikotin och opiater längre. 🥳 🚬 🍸 😴 🎈 🌛 🤪 hmm… 🎧 😃

Upptäckte en app för Sudoku på Google Play. Den heter bara Soduku som hundratals andra men känns igen på att det står New och har en stor 9 i mitten på rutnätet, Det är ett färgglatt rutnät och till höger står det Other Android Apps. Har fått betyget 4.7 * . Och utvecklarens e-postadress är other.caafree@gmail.com

Den är toppen. Plus att den har en tutorial som klart visar fram att Sudoku numera är en slags vetenskap för sig.

En annan enklare variant är den första på listan om du har android. Den heter Sudoku - gratis & på svenska. Den är också trevlig. Den erbjuder däremot ingen hjälp om du kör fast. Det skall däremot den andra göra.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-10-21 18:14
#20

Man tackar, ja en sak står klart, men är i slutet av sina dagar. Sen om det dröjer ett eller tio år till det är en annan sak. Men man är på väg utför, et är dagens sanning.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
greenseng
2017-10-21 19:53
#21

  Naturen har sitt stuk. Det är bara att acceptera. 🤔

Till skillnad från de flesta ser jag fram mot slutet med spänning. Alltså…. vilken resa som väntar. Det är annat än en vanlig turistresa, minsann. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-10-22 10:57
#22

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: