Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 2430 ggr
Nanny64
4/8/16, 6:10 PM

Mitt horoskop...?????

Hej allihopa! Jag har sett att ni brukar tolka varandras horoskop. Vill någon tolka min??? Har lite svårt att förstå allt. Tack på förhand.🌞🌞

Annons:
Nanny64
4/8/16, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer mitt horoskop. Tack, igen!

Kyllan56
4/9/16, 1:47 PM
#2

Ett helt horoskop tar timmar att göra, så det kan du inte förvänta dig.

Glöm inte att detta är min tolkning av vissa delar av ditt horoskop och därför inte synonymt med någon exakt sanning. Det är långt ifrån hela ditt horoskop, jag har bara koncentrerat mig på din personlighet, din ascendent, den styrande planeten och dess aspekter. Ge gärna feedback.

Förutom att titta på i vilka element du har dina planeter, Ascendenten, MC, tittar man på i vilken kvalitet de befinner sig. Om Planeten trivs i det tecken den befinner sig i osv. Man tittar även på hur de är placerade i ditt horoskop. Befinner de sig i öster, norr, väster, söder. 

Din personlighet och hur andra uppfattar dig styrs av Ascendenten, den beskriver även den fysiska kroppen. Där styrren av din accenters planet och i det huset planeten befinner sig visar var din personlighet bäst kommer till uttryck.

Du är Tvilling, som styrs av Merkurius, som befinner sig i Hus 4 i konjunktion ( ligger på eller nära din Merkurius) med din Uranus och Pluto.

Ascendenten i Tvillingarna är att du är rörlig och har behov att vara aktiv. Kommunikation av alla de slag är mycket viktigt för dig. du har stort behov av omväxling och många järn i elden.

Merkurius som styr Tvillingarna och även Jungfrun har du i Jungfrun.  Det gör dig kritisk både mot dig själv och din omgivning. I 4:e huset gör att du har ett stort behov att tala om känslor. du engagerar dig i frågor som har med din personliga trygghet. Ditt hem, din familj och ditt ursprung.

Dena aspekter till Ascendenten tyder på att du ofta kan vara splittrad i dina tankar, haka upp dig på detaljer, rastlös och emellanåt ha svårigheter till att anpassa dig till känslomässiga situationer. Du startar gärna nya projekt men fullföljer inte alltid dem. Du är mycket intuitiv och tänker verkligen utanför boxen. Du är snabb i tanken, analytisk och originell något som bilan kan leda till missförstånd. Det är viktigt för dig att få uttrycka dig på ditt eget sätt, för att inte känna dig begränsad. Du har när du kan koncentrera dig och finner något extra intressant förmåga till vetenskapligt arbete. 

Ditt intellekt är skarpt och du gillar att penetrera idéer och ta del av andras tankegånger. Ibland får du kanske inte gehör för dina - i andras ögon - originella tankegångar. Det är också viktigt att du tar hänsyn till vad andra tycker och lär dig lyssna.

Du har en känslomässigt laddad relation till ditt ursprung. Ett oroligt hemliv, med plötsliga förändringar. Du har genom din barndom varit tvungen att läsa dina föråldras förväntningar på dig. du fortsätter att läsa av vuxnas förväntningar på dig. Du är ofta orolig att int räcka till, vara kunnig nog eller erfaren. Du har under din uppväxt varit känslig för kritik och och för ointresse du uppfattat omgivningen haft för dig. Du kan ha en avvaktande attityd till din omgivning. Du har haft en hel del regler, pekpinnar och förmaningar att förhålla dig till. Känner du dig otrygg i en situation och inte riktigt vet vad som förväntas av dig syns det i hela ditt kroppspråk. För din egen trygghets skull behöver du frigöra dig från vad andra människor tycke om dig. Du har både Pluto och Uranus här.

Jag tror överhuvudtaget sm jag skrev tidigare att du i din barndom haft svårt att förhålla dig till saker då det plötsligt spelreglerna kan ha förändrats, vilket skapat en hel del otrygghet. Dina föräldrar har inte kommit överens och kan ha bråkat en hel del. De har förmodligen varit mycket olika som personer. Den ena har sagt bu och den andra bä, så hur du en gjort har det blivit fel i den enas ögon. Du har även lätt att haka upp dig på en detalj. Om en sak är negativ, men 99 positiv kan du älta den negativa.

Du är i grunden en mycket känslig person, lyhörd och intuitiv person, som i vissa delar fått en jobbig start i livet, men som också har en enorm utvecklingspotential. Som jag skrev är du intelligent och originell, får du bara lugn och ro att utveckla ett lugn och bättre förutsättningar för att koncentrera dig, kan du försätta berg. Din känslighet är din gåva och samtidigt din akilleshäl. När du får bli den du är och inte den du tror omgivningen vill att du ska vara, när du börjar lyssna mer på dig själv och mindre på andra. Då kommer livet vara ditt och inget kan rubba dig. Skriv och uttryck dina känslor genom skrift.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Mirjah
4/10/16, 9:25 PM
#3

Oj, vilken tolkning! Ska bli spännande med responsen. Jag lär mig mycket när du beskriver horoskop på det här viset. Finns kanske fler att läsa i historiken :-)

Kyllan56
4/10/16, 11:01 PM
#4

#3 Så roligt att du lär dig saker!🙂Jag lär mig också hela tiden.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nanny64
4/13/16, 11:14 PM
#5

Heeeej Kyllan56!!! TACK sååå mycket för din tolkning av mitt horoskop! Du skriver Kyllan56 att du inte är en astrolog …. Då undrar jag vad en astrolog hade tagit med för något som du inte har??? Du är VÄLDIGT DUKTIG måste jag säga… Vi känner inte varandra men din tolkning av mitt horoskop och alla dina fullträffar angående mig och mitt liv visar att du kan verkligen kan tolka ett horoskop på ett riktigt BRA sätt. Jag är snart 52 år, och har haft en jobbig och traumatiserad barndom som jag slåss inombords med än idag… Mina föräldrar var som katt o råtta och bråkade väldigt mycket. Det var mycket SI och SÅ med många regler och förmaningar att förhålla sig till. Jag har haft en orolig känsla inom mig i hela mitt liv. Ibland är jag så splittrad i mina egna tankar, då sluter jag mig och vill vara ensam hemma. Mitt hem är min borg och där är jag mig själv. Jag är väldigt stark person egentligen, det får jag höra väldigt ofta, men mycket KÄNSLIG. Jag älskar att omge mig med människor som jag kan lära mig saker ifrån. Jag läser mycket och surfar på nätet, på jakt efter intellektuell stimulering. Jag har alltid haft mycket människor omkring mig i mitt liv men ju äldre jag blir trivs jag bäst själv. Som du ser själv Kyllan56, har du verkligen fått med nästan allt om mig. Tack så hjärtligt mycket för din tid som du lade ner för att tolka mitt horoskop!

Kyllan56
4/14/16, 10:21 AM
#6

# 5 Tack själv för feedback! 

Så roligt att du tycker det stämmer! Ja det är mycket man kan berätta utifrån att bara koncentrera sig på Acendenten, den planet som styr Asc, vilket hus den befinner sig i och aspekter den gör till andra planeter! Jag har inte gått in på din Sol och Måne och de övriga aspekterna i ditt horoskop.

Att din devis är "Mitt hem är min borg" är inte konstigt, eftersom du har Merkurius, som styr din ascendent i 4:e huset, som är Kräftans hus. Kräftan har just den devisen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Nanny64
4/15/16, 9:44 AM
#7

Hej Kyllan56, Men vad mycket ens asc berättar egentligen…. Det är ju inte klokt! Men det är verkligen fascinerande med astrologi. 🌞🌞⭐️⭐️

Kyllan56
4/15/16, 4:01 PM
#8

Ja, Nanny den berättar en hel del, men nu har du också många konjunktioner till din Merkurius och andra aspekter. Jag gillar också astrologi och faneras ofta hur väl det stämmer!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nanny64
4/15/16, 9:14 PM
#9

Hej Kyllan56! Ja, jag tror man måste ha ett stort intresse för att kunna så mycket som du gör. Är du självlärd, eller har du någon slags utbildning inom detta stora ämne? Det där med "men nu har du också många konjunktioner till din Merkurius m.m" Är det mera tråkigheter som du ser i mitt horoskop?? När det gäller framtiden, vilken planet eller vilket av de 12 husen berättar något om framtiden över huvud taget? 🌞🌞⭐️⭐️

Astrologos
5/10/16, 3:38 PM
#10

Hejsan Nanny64!

Jag ser att du ritat horoskopet på det sätt som jag rekommenderar här.

http://personkemi.webs.com/gratisutrkning.htm

Då blir det mycket lättare att se att ascendenten och merkurius har stor betydelse, eftersom många aspektlinjer går från dem.  Det är detta och inte den haltande principen med härskare som gör dem så betydelsefulla.  Merkurius kan naturligtvis inte härska i TVÅ tecken, men har maximal gemenskap med tvillingarnas tecken.  

Jag ser också att du är min astrologiska spegelbild! Du är lejon med månen i oxen och ascendenten i tvillingarna, jag är oxe med månen i lejonet och ascendenten i skytten. Outgrundliga äro kvantfältets fluktuationer…

Sammantaget gör detta att jag gärna skulle ägna en del tid åt ditt horoskop, OM DU SÅ ÖNSKAR.  Där finnes många intressanta aspekter och tecken som är värda en närmare utredning i teori (jag) och praktik (du).  

Ascendenten i tvillingarna  finns beskriven på flera ställen. Dessa människor brukar vara ganska lätta att känna igen genom sitt glada och underhållande pladder från ämne till ämne.  Känner du igen dig?

http://blogg.veckorevyn.com/astrobloggen/2014/11/22/ascendent-guide-tvillingarna/

http://heartwisdom.webnode.se/products/ascendenten-i-tvillingarna-/

http://www.freewebs.com/personkemi/ascendenten.htm

Nästa ämne : Din exakta trigon merkurius/månen.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

kim1980
5/15/16, 4:56 AM
#11

Å vad intressant vad duktig du är !

Astrologos
5/15/16, 2:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Tack för det! Att tolka horoskop brukar annars ge ungefär lika mycket feedback som att lägga patiens.

Om man beräknar och laddar upp som GIF bild blir det mera tydligt.  

http://personkemi.webs.com/gratisutrkning.htm

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Nanny64
5/20/16, 8:30 PM
#13

Hej, till alla här på tråden! Det var ett tag sedan …. men nu är jag tillbaka och kollar läget igen. Oj, vad kul att Astrologos (min astrologiska spegelbild) har tittat på mitt horoskop. TACK så mycket!! Jag vill jätte gärna att du ägnar lite/mycket tid för mitt horoskop, jag väntar på en lärorik och intressant läsning från DIG. Jag kommer att titta varje dag om DU har skrivit något!! 😀😀 JÄTTE TACK!!! Ha det bra allihopa!

Annons:
Astrologos
5/21/16, 3:50 AM
#14

Tack för din entusiasm, vi fortsätter i samma anda. Förstår du aspekter? Det är hur planeterna påverkar varandra vilket markeras med röda och blå streck av olika tjocklek. Blått är harmoniskt och rött är dynamiskt. 

Du har en exakt trigon (perfekt balans) mellan månen (känslorna) och merkurius (intellektet).  Det borde ge motiv att förstå och beskriva känslor och undermedvetna motiv.  Googla "moon trine mercury".

"Sociologisk motsvarighet: Intellektuellt verksamma kvinnor. Trolig manifestation: erhåller intellektuell stimulans." Från KDG av Ebertin.

http://personkemi.webs.com/planetparen2.htm

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Nanny64
5/23/16, 8:13 PM
#15

Hej alla! Ok Astrologos, jag har förstått att det röda och blåa färgerna betyder något men nu vet jag att rött är dynamik och blått är harmoni. Jag är ju jätte känslig av mig, hur kan jag ha en perfekt balans ??? Det där två sista raderna förstår jag ingenting av… Sociologisk motsvarighet: o.s.v …. Väntar ivrigt på svar.

Nanny64
5/23/16, 8:23 PM
#16

Ser någon om något bra och positivt kommer att hända mig ??? Hur/var kan man läsa i sitt horoskop när det gäller vad som ska komma…. Jag vill jätte gärna veta …

Astrologos
5/24/16, 2:20 PM
#17

Jag anser att ditt horoskop är mycket lämpligt som exempel på hur astrologi tolkas i praktiken. Du har ju ascendenten i tvillingarna och en mycket stark merkurius och kommer därför troligen att visa stort intresse och ställa massor av frågor. Men vi tar en sak i taget.

Det där med balans kommer från EN aspekt du har, alltså en exakt trigon mellan månen och merkurius.  "Sociologisk motsvarighet: Intellektuellt verksamma kvinnor" betyder ungefär att smarta tjejer motsvarar symboliken. "Trolig manifestation: erhåller intellektuell stimulans" är vad någon upplever som har aspekten.  Detta var ett försök att förklara en bra och viktig del av din karaktär. Är svenska det språk som du  förstår bäst?

Jag återkommer till din nästa fråga. Men UTVÄRDERING är ett vackert ord, och året 2010 hade du mycket stark MOTIVATION att bli förälskad, el dyl. Du hade nämligen transit neptunus trigon venus OCH transit uranus kvadratur venus ungefär det året. Jag forskar om transiter och vill gärna veta om du upplevde något särskilt det året.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Nanny64
5/24/16, 9:41 PM
#18

Hej till alla! Tack Astrologos, att du tar din tid och tolkar och förklarar mitt horoskop så att jag förstår den. Jag får ofta höra att jag är smart och snabbtänkt och att de mål jag sätter upp blir till verklighet. Svenska är det språk jag behärskar bäst. Kan ytterligare tre språk. 2010 var ett år som jag hoppades skulle bli ett nytt kapitel i mitt liv och det handlar inte någonting om förälskelser och kärlekar… För kärleken har jag lagt på hyllan. Jag flyttade till ett annat europeiskt land och bodde där i två år till 201 2. Sedan flyttade jag tillbaka till Sverige och började om mitt nya liv här istället. Hittade lägenhet, arbete o.s.v Så visst hände det stora och mäktiga saker 2010…. Men inget som har med kärlek att göra. Berätta mera, snälla!! 🌞🌞😀😀

Astrologos
5/25/16, 2:58 AM
#19

Venus är inte bara förälskelse utan allt som vi njuter av: mat, musik, konst, vackra kläder och miljöer, lyx och semester.  Året 2010 verkar definitivt mera präglat av nöjen och underhållning än av plikter och arbete.  

Transit neptunus  trigon venus kan också betyda :Studera konst eller formgivning, utveckla sin estetiska begåvning. Konstnärlig inspiration, arbeta med färg eller form, kreativt skapande. Förfinad smak.

Transit uranus kvadratur venus kan innebära; Bli mera nöjeslysten. Sätta sprätt på pengar. Utveckla sina konstnärliga talanger. Experimentera med konst.  Allmänt lättsinne ger svårigheter i yrkeslivet. Obehagliga ekonomiska överraskningar. 

Stämmer det bättre?  Har du nånsin stått på en scen eller sysslat med underhållning? Talkshow?

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Nanny64
5/25/16, 7:58 PM
#20

Hej till alla! Ja du Astrologos, det var ett år med många möjligheter så att säga. Jag höll på med inredning på hög nivå. (mycket pengar och dyr smak) Än så länge har jag inte varit med om obehagliga ekonomiska överraskningar. Pengar har kommit och gått från mina händer. Jag har aldrig stått på en scen eller sysslat med underhållning. Jag kan tycka att det är lite väl läskigt faktiskt, inget för mig. När jag var yngre älskade jag att ha allas ögon på mig men, idag försöker jag att inte dra blickar åt mig. Trivs inte med det längre, känner att jag är mätt på uppmärksamhet. Du skrev att jag är din astrologiska spegelbild. Känner du igen DIG i det jag skriver om mig?? Hade du också stora förändringar år 2010? Ser du om något positivt kommer att hända mig???? Vilket år är ett bra astrologiskt år för mig??? Jag ser fram emot att läsa vad du har skrivit varje dag, det ska du veta! 😀😀 🌞🌞😀😀

Annons:
Astrologos
5/26/16, 3:04 PM
#21

Tack för din respons, det betyder mycket i en astrologisk tolkning.

Att hålla på med inredning på hög nivå som du gjorde 2010 är ett sätt att uppleva dina transiter TILL VENUS.  Det stämmer också väl in på den konjunktion mellan mars och venus som du har i horoskopet. Vi lär av detta att venus styr allt som har med det vackra och sensuella att göra.  Inredningen förväntades väl vara vacker, kanske på ett originellt sätt? Att du älskade allas blickar som ung men inte längre gör det var också intressant.  

Jag är din spegelbild så att jag är en omkastning av tecken.  Det underlättar förståelse och kommunikation men innebär ingen konkurrens.  Mer om detta när du kan mer.  Året 2010 hade jag inga stora förändringar. De kom åren efter…

Astrologin beskriver MOTIVATION och transiter alltså vad man försöker vara med om en viss period,  om man kan och vill.  Nästa viktiga period i ditt liv är ungefär från april 2019  och ett år framåt. Du har då tre viktiga uranustransiter.

Uranus Square Midheaven GRUNDBETYDELSE: Förändringar i arbetet eller privatlivet.

Transiting Uranus Trine Mercury. GRUNDBETYDELSE: Nya tankar. Mental utveckling. 

Transiting Uranus Conjunction Moon. GRUNDBETYDELSE: Upprörda känslor. Emotionell förnyelse.

Du kan googla dessa transiter och läse mer om dem på engelska. Eller läs på svenska här.  

http://personkemi.webs.com/transiter.htm

Eller så kan jag skicka dem genom internposten.

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Nanny64
5/26/16, 9:59 PM
#22

Hej allihopa! Tack så hjärtligt Astrologos, för att du lägger ner tid och energi varje dag så jag har något att läsa på kvällarna….👍👍 Jag är jätte intresserad och skulle jätte gärna vilja lära mig mer om astrologi men jag har verkligen ingen tid, inte just nu iallafall. Nu ska jag klicka på länkarna som du har skickat till mig och läsa så mycket som jag orkar. Ha det så bra!! 🌞🌞😀😀

Astrologos
5/27/16, 2:55 AM
#23

Trevlig sommar!

👋

Lycka är att få göra det man vill göra - och slippa göra det man inte vill göra.

Nanny64
5/27/16, 9:41 PM
#24

Hej alla! Tack så mycket Astrologos, hoppas att du får en bra sommar du också! 🌞🌞😀😀

Nanny64
9/13/16, 5:21 PM
#25

Hej allihopa! Eftersom jag är flerspråkig brukar jag lyssna på månads horoskop av utländska astrologer och nästan alla arbetar med dekader och då är det bra att veta vad ens grader motsvarar i datum… Jag ska ta ett exempel: jag har min ascedent i tvillingarna , 9 grader 14 minuter och jag har lärt mig att ett stjärntecken är uppdelad i tre dekader 0-10 grader, 10-20 grader och 20-30 grader. Tvillingarnas födelsedag börjar från den 21 maj till och med 20 juni. Visst tillhör jag, första dekaden och ca 29 maj då?? TACK PÅ FÖRHAND! 🌞🌞

Kyllan56
9/13/16, 9:02 PM
#26

Nanny, Ja det gör du! 

Tillstånden är som följer,

1:a dekaden 0-10 grader räknas som Kardinal

2:a dekaden 11-20 grader räknas som Fast

3:e dekaden 21-30  grader räknas som Rörlig

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nanny64
9/13/16, 9:21 PM
#27

Hej allihopa! Ååååå , TACK snälla Kylan56. att du kunde bekräfta det jag anade. Då vet jag. Ha det gott! 🌞😀🙋

Annons:
Kyllan56
9/13/16, 9:41 PM
#28

Tack själv Nanny!🌺☀️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: