Annons:
Etikett7-om-livet-universum-och-allting
Läst 3016 ggr
julklappen
10/4/12, 8:24 PM

år 2012.

Såg på ett tvprogram i gårkväll.(det heter Kobra) det ska visst visas nu varge Onsdag klockan 9.30 på tv 1.Det handlade om att jorden kommer att gå under år 2012.

Jag tycker att det är ruskit och jag undrar nu vad ni andra här tror om den saken?

Undrar om någon seriös Medial siare har spått något om detta?

Annons:
Amon
10/4/12, 10:50 PM
#1

Jag tror inte på att jorden går under. Däremot att det blir en del förändringar - när sådant vi inte behöver längre försvinner. Jag tror faktiskt på att framtiden blir mycket bättre än hur vi har det nu. Men det beror också på vad vi väljer att tro på - för vi skapar vår egen framtid tillsammans allihop - med våra egna tankar och det vi fokuserar på!  Glad

Amon
10/8/12, 6:00 PM
#2

Kolla också den här tråden på utomjordiskt iFokus, där Cristine har en del att berätta: Glad

http://utomjordiskt.ifokus.se/discussions/506749c6d3b4fd2299004b07-den-femte-dimensionen?discussions-2

David Wilcocks senaste artikel handlar också om 2012:

http://divinecosmos.com/start-here/davids-blog/1085-2012freedom

Terra Australis
10/8/12, 7:01 PM
#3

Var inte rädd, det finns inget att oroa sig för.

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

ForestSpirit
10/8/12, 11:28 PM
#4

Jag tror verkligen inte att jorden kommer att gå under, men jag tror ganska starkt på att vi går in i en ny tids era, "den nya tiden." Har läst att vi kommer att gå in i en tid där vi blir allt mer medveten om vår själ och om det andliga.

Blessed be.

Farwuq
10/9/12, 6:41 AM
#5

#4

Hoppas att du har rätt, för som det är nu så härskar mörkret.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Rumblebee
10/9/12, 2:58 PM
#6

http://hangoverheadline.com/wp-content/uploads/2010/09/Mayan-Calendar-252x300.jpg

Jag tror inte att jorden kommer att gå under, inte i den bemärkelse som jag ser undergång av en planet. Dvs att något från rymden orsakar våran planets död.
Blev luddigt där… hela jag känns luddig idag pga dålig sömn… Nån dag kommer ju jorden att gå under pga en astronomisk händelse, men inte än på länge, och det är inte heller något som man kan förutsäga direkt, när en asteroid kommer att krocka med jorden och utrota nästan allt liv, eller exakt när solen kommer att slockna… på sin höjd så kan man nog få fram en uppskattad tid till hur länge solen beräknas lysa.

Men att livet på jorden kan gå under, ja, fast inte tror jag att det finns något datum skrivet i sten när det kommer att ske. Men så som vi människor håller på så kan det bara vara en tidsfråga om vi inte bättrar oss.

Man har ju läst om diverse siare som påstått att det och det kommer att hända, men när datumet för händelsen väl inträffat, så har inget hänt. Och när samma siare säger att händelsen istället kommer inträffa senare, så händer det fortfarande inget när detta 'senare' datum nås.
Dessutom tycker jag det är oseriöst om folk går ut och säger att jorden ska gå under och att apokalypsens fyra pållar kommer på skärtorsdagen 2015 eller liknande.
Är det så att man får varsel om något som kan komma att hända, så visst, går det att undvika en katastrof så ska man ju göra det. Och är det så att man verkligen får varsel om jordens undergång, så inte delar man väl av sig med det? Det kan ju skapa panik och massjälvmord. Vilket kan vara riktigt illa om det visar sig att man har fel. Vilket alla människor så småningom har någon gång under sin livstid.
Så får man varsel om att jorden verkligen kommr gå under eller att något kommer att ta död på allt liv på jorden ett visst datum, så gör alla en tjänst om man håller det för sig själv. Vill någon här inne faktiskt veta när allt liv på jorden verkligen kommer att dö? Det vill inte jag. Jag är hellre lyckligt ovetande i ett sådant fall, och upplever hellre rädsla etc. i sista stunden, än lever flera månader/år etc. i rädsla för eventuell smärta som kan komma, allt kaos mm.

Hoppas det inte blev för luddigt nu Tungan ute

Annons:
Moonwing
10/24/12, 1:35 AM
#7

Tror på "sol efter regn", kanske även jorden har sina mörka perioder innan det vänder-är nog en naturlig process, fast vi ser lite det i grodperspektiv..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
10/24/12, 11:04 AM
#8

Jag tror också på en ny "Guld-era".

Det kommer och går, precis som allt annat, mörkret kommer en dag att ge vika.

Samtidigt kan vi vara glada nu som lever i den nattsvarta eran. Vi lär oss och upplever så mycket att våra själar utvecklas fortare än vad de någonsin skulle kunna under en guldålder.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

SAaazo
11/16/12, 11:28 PM
#9

Jag vet inte riktigt vad jag tror.. Men jag hoppas verkligen inte att jorden kommer gå under! Jag vill hinna bli vuxen, hinna leva livet, PÅ RIKTIGT!!

kram

Det finns inget annat misslyckande, än att sluta försöka.

Farwuq
11/17/12, 1:01 PM
#10

Lugn, inte går vi under.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
11/17/12, 10:16 PM
#11

Nej, det tror inte jag heller! Ingenting "dör på riktigt", i vår existens -vi förändras enbart-och vi är som levande matrial, skapade och formade för att klara evetuella förändringar..

..om man "lägger ihop", all den gamla kunskap, eller för den delen sk visioner man inom olika kulturer har haft, handlar detta mer om en ny "cykel", i Jordens historia..som tex när en kvinna blir med barn, och sedan föder det..

Cykler är som våra årstider -helt naturliga företeelser som allt växande, en del växande gör ont-men behöver i längden inte för den delen vara av ondo för det!

De flesta som intresserar sig för "stjärnorna", känner ju till att det frigörs krafter när stjärnor föds..liksom när de dör, och sveps in i nya galaxer..och så långt har bokstavligen inte vårt fysiska klot hunnit komma änFlört

Någon gång kommer säkert Jorden (som alla andra planeter), även den gå emot sin "fysiska död", men då har med all säkerhet de generationer som lever  då hunnit söka sig andra platser i vår galax.

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
11/17/12, 10:32 PM
#12

Bra sagt, det är nästan som om det vore mina egna ord.

Tungan uteFlört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
11/17/12, 11:40 PM
#13

Tack, Drakis..!Skrattande

-Lilla ödmjuka Mej,..- har ju lärt mig ett å annat av min Medarbetare med..SkämsFlört (förutom min egna oövervinnerliga, oöverstigliga, enorma livskunskap..ha,ha…)Tungan uteOskyldigCool

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
wolfgrin
11/21/12, 7:28 AM
#14

Nej inte tror jag att jorden går under i år bara för att inkakalendern inte siar längre fram i tiden än december iår, de hann väl inte längre helt enkelt. ;)
Programen hade kunnat vara intressant att se så synd att man missat det. :)

Ge mer än du förväntar dig att få.

Farwuq
11/21/12, 2:20 PM
#15

Majaindianerna får göra en ny kalender, så är det bara.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Terra Australis
9/14/13, 6:44 PM
#16

Inget hände.

😃

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

Rumblebee
9/14/13, 7:17 PM
#17

Men det är ju självklart att inget hände -.-

[Sol69]
9/14/13, 7:55 PM
#18

Undra om de hittar en ny majakalender 🤔

Magi-cat
9/15/13, 8:21 AM
#19

De har hittat ny mayakalender…Och det var aldrig någonsin sagt i någon kalender att världen skulle gå under, det var en ren nutida konstruktion 😃

Men nu skulle vi snart vilja se lite av de där förändringarna….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[greenseng]
9/15/13, 10:38 PM
#20

#19

Förändringar äger väl egentligen rum hela tiden. Det var inte så länge sedan det skulle ses som helt sjukt att snattra och smattra på en mobiltelefon. Men… hur är det nu?

Man vänjer sig väldigt fort.

Jättarna i data-branchen har idén att man skall kunna sköta allt från en mobil. Spisen, värmen, lås, kyl och frys, musikanläggning, dator… både hemma och i sommarstugan och i eventuell båt. Och här menas allt.

Blir kanske nästa steg.

Och kanske speciella glasögon där man kan få information om allt man tittar på, t.o.m. en persons kroppstemperatur. Se och höra genom väggar så att isolerings-industrin får ett lyft. Se genom kläder… osv. osv. Tekniken har få gränser.

Om du tar på dig speciella kläder och har tillgång till viss mjukvara så kan du ha cyber-sex med vem som helst, var som helst. T.ex. med en helt anonym person. Folk kommer att roa sig med mycket i framtiden och en del gör det redan. Vad skulle du tycka om en cyberträff med "Master Allan" från företaget "Multiorgasms Ltd" och senare komma underfund med att "Master Allan" är en kvinna?

Men det finns andra typer av förändringar. Förra gången Pluto var i Stenbocken var under Beethovens tid. Och jag inbillar mig att mycket har förändrats i maktens korridorer sedan dess. Och det kommer det naturligtvis att göra nu också. Trots det tycks det finnas saker som aldrig förändras.

Många talar ju om andliga förändringar. Men sådana saker går extremt långsamt. Man skulle kanske kunna tänka sig en förändring från gammaldags religion till ett system med mer "själv-upplevelse". Men det skulle i sådana fall slutligen stelna i någon dogmatisk form ändå.

Och när man slutligen kan komma i kontakt med hjärnans känsligare upplevelse-centra enbart genom att läsa av och manipulera de yttre vågfälten som hjärnan har utanför kroppen… ja då öppnar vi faktiskt dörren till en helt ny upplevelse-dimension.

Då kommer man att kunna spela in drömmar men också generera drömmar. Och en människa kommer att leva två grundtyper av liv. Det vanliga vakna livet och sedan ett drömliv.

Och lägg märke till att en dröm som kan vara flera år ( finns faktiskt folk som haft sådana drömmar ) egentligen i vanlig tid bara tar ett fåtal sekunder.

Vart tog gränserna vägen? 😃

Annons:
Terra Australis
9/20/13, 11:36 AM
#21

Ännu finns det hopp.

👍

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

Upp till toppen
Annons: