Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1122 ggr
greenseng
2017-04-07 20:18

Astro - Terror i Sverige

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

  Avskyvärda händelser tar plats i världen och nu även i Sverige. Ibland undrar jag hur vissa människor, om de nu ens går att betrakta som människor längre, faktiskt fungerar. Och egentligen så vill jag nog inte veta det heller.

Ibland påminns man på ett otäckt sätt om att det faktiskt finns saker man inte vill veta.

--------------------

På kartan syns några känsliga punkter att lägga märke till.

Exempelvis. Månens konjunktion med ascendenten. Liliths hårda och exakta kvadraturer till månen och ascendenten. Och mars konjunktion med MC. Och de två svåra T-korsen som håller på att smälta ihop till ett.

Mars trigon till en hårt ansatt pluto är nog inte att betrakta som en fördel här. Men det är förmodligen däremot Chirons sextil med MC.

Och antagligen mycket mer som jag inte orkar titta på nu.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Kyllan56
2017-04-07 20:34
#1

greenseng, tänkte för en stund sedan på att göra ett horoskop för tidpunkten idag när larmet kom.  Bra att du gjorde det.

Kan du göra transiter också till Sveriges horoskop?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2017-04-07 20:55
#2

http://www.astrologi.nu/horoskop/76-sveriges-horoskop.html

Om man tar Sveriges horoskop från 1 januari 1975, så ligger ascendenten nästan exakt på samma grad som i terrorattackens horoskop. Vilket betyder att Sveriges Måne är i konjunktion med ascendenten och opposition. 1:a huset står för landet och dess invånare. Månen står för det vanliga folket, alla frågor av offentlig karaktär, framförallt kvinnor. 7:e huset står för andra kulturer, krig och fred, öppna fiender m.m.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-04-07 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

  Skulle gärna göra det men… vilket är att betrakta som Sveriges horoskop?

Jag vill minnas att du har en vän som har något som faktiskt kunde vara Sveriges horoskop. Har det här. Hoppas det är rätt för nu gick det lite fort.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-04-07 21:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

  Och här är ett annat. Där har Sverige solen i Vattumannen. Där har jag ingen exakt dagtid så jag har valt den lokala tiden 12:00.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-04-07 21:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

  Och här är ditt förslag. Eller Stenudds.

Orb=±1°

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-04-07 22:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

  Till sist ett från Strängnäs 16 Juni 1523. Jag har för mig jag konverterade kartorna från den dåvarande Julianska kalendern till den nuvarande Gregorianska kalendern. Fick alltså lägga till 10 dagar.

Det verkar som om Sverigekartorna genomgående har ascendenten i jungfrun så jag får väl konvertera kröningen i Uppsala till en passande tidpunkt. 🙂

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Kyllan56
2017-04-07 23:53
#7

Tack greenseng! Ska kolla i morgon.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2017-04-08 10:19
#8

Det finns mycket att lära, det är helt klart.
Hur ska vi betrakta Skåne och Halland? De har ju andra horoskop än landet i övrigt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2017-04-08 11:53
#9

Jag tror att vi vi detta laget får räkna dem till Sveriges horoskop. Att Sverige ska ta det horoskopet som är efter Sveriges senaste regeringsreform, den 1 januari 1975, för då vara alla landskap inkluderade, som inte var det 1523.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-04-08 18:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

  Jag har alltså fyra olika möjligheter till Sverige-kartor. Med hjälp av denna händelse så borde man kunna komma fram till den rätta kartan.

Så vitt jag kan se så är det främst två, eventuellt tre som kan komma i fråga. Men det är lite lurigt. Minst sagt…

Den ena är det som jag tror är Sveriges traditionella gamla karta. Där solen är i Vattumannen och som jag misstänker härrör sig till den kyrkliga kröningen i Uppsala av Gustav Vasa. Den andra är Stenudds variant. Men din kompis karta är också klart aktuell. En karta jag tycker om av olika skäl.

Har ändrat tiden på terror-horoskopet till 14:53. Det är tydligen den exakta tidpunkten. Och jag har justerat kyrk-krönings-horoskopet så att asc står på samma plats som i Stenudds förslag.

Det är lite märkligt faktiskt. Har sett massor med förslag till kartor för Sverige och de kan ha solen lite var som helst. Men de flesta har alltså asc i Jungfrun. Men det kan nog passa in.

--------------------

Det första problemet man ställs inför är: Hur ser man ett terrordåd på kartan? Vad för konfigurationer är typiska för det? Vilka planeter är aktiverade och vad för aspekter är aktuella? I vilka hus och tecken är sannolikheten störst att finna dem i?

Först tänker jag på Pluto. Men Pluto är inte aktuell i någon av de fyra kartorna. Åtminstone inte när det gäller de stora aspekterna.

Sedan tänker jag på Mars. Men inte heller Mars verkar aktiverad. Med ett undantag.

Däremot är en punkt som Lilith klart aktiverad. Både i det "klassiska" horoskopet men även i Stenudds. Och faktiskt också Venus. Och Venus är ju retro när det gäller "terror-horoskopet". Jag tycker mig märka att Venus är inte alltid så snäll som man kan tro. Förstår att Maya-folket såg Venus som ett problem. Och jag har börjat se Lilith, The Black Moon, som en Venus med kraftiga menstruationsproblem. 🤐 Jag har börjat se Lilith, som ju egentligen är en mycket abstrakt punkt, som en ytterst farlig punkt i horoskopet. Eller åtminstone väldigt stark.

I några av horoskopen är även saturnus aktiverad. I ett är solen farligt aspekterad till Jupiter som också är farligt aspekterad till sig själv (transithoroskop).

Här är alltså ett problem. Hur hittar man en "astro-diagnos" för terror?

Nedan är det klassiska Sverige-horoskopet. Alltså solen i Vattumannen. Där är alltså Solen i kvadratur med jupiter. Jupiter i kvadratur med Jupiter. Och Mars!!! i kvadratur med Lilith! Och Lilith både i kvadratur med asc och mc. Klart explosivt skulle jag vilja säga.

Kanske är Lilith en slags "Terror-punkt"? Vem vet?

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-04-08 18:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

  Och här är Stenudds variant.

Venus i kvadratur till Saturnus. Saturnus i opposition till Saturnus. Och Lilith i kvadratur till Asc. Och slutligen Merkurius i kvadratur till Asc.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-04-08 19:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

  Och sist men inte minst din polares förslag för fullständighetens skull. Lägg märke till att här är faktiskt Mars på allvar aktiverad. Mars är i opposition till Venus och i kvadratur tll Saturnus. Men ingen Lilith aktiverad.

Det märkliga med det hela är att den första kröningen i Strängnäs ger ett helt oskyldigt resultat. Se horoskopet ovan i tråden.

Jag är alltså av olika skäl intresserad av gamla landshoroskop. Visst… de initieras ofta av en politisk händelse. Men om de lyckas spegla landet så tror jag att man skall ta det lugnt. Politiken kan ändras lika ofta som man byter skjorta men det behöver inte betyda att landet ändras drastiskt. Då tycker jag det är bättre att tala om politiska horoskop.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-04-08 21:14
#13

Tack greenseng för alla horoskop. 

Oj vad jag önskade min kompis som är en fena på mundanastrologi skrev här.  Känner jag honom rätt och även andra astrologer så kommer det att komma. 

Jag är inte alls speciellt bra på det, men gör ett försök.

Om vi min polares Sverigehoroskop, så kan vi se att Mars (attentatet) kallar in poliser, ledare, kirurger o.s.v. Det leder till att allt ställs in som har med underhållning, konst ja olika kulturella yttringar, Venus(Sverige).  

Mars(attentat) i 8:de huset, som motsvarar dödlighet och på väg in i 9:e huset som står för utlänningar.

Saturnus kopplas till byggnadskonstruktioner och offentliga byggnader. katastrofer. När poliser och myndigheter kom så kopplades alla kulturella yttringar bort, rätt typiskt en opposition. 

En offentlig byggnad förstördes (Saturnus )

Mars(Sverige) i 1:a huset Ett land och dess folk i kvadratur  Saturnus(attentat) representerar också det konservativa i ett samhälle, rätt och ordning i fjärde huset, som motsvarar hemland, flagga och patriotism. 

Kan också vara en påverkan även om det skiljer en grad, så vet vi inte exakta gradantal, för  Solen(attentat) kvadratur Merkurius.

Solen är styret i en nation och Merkurius är kommunikation  i både tal, skrift, och tåg, bil, lastbil o.s.v.  Vår nation har attackerats av kända fiende, som terrorister är, även om vi inte vet identiteten på han som utförde det.  Dödsmaskinen var en lastbil(Merkurius)

Den aspekten förklarar all intensiv kommunikation och även lastbilen som var involverad. Hade varit intressant och se om man hade exakta gradantal om det blivit en transit mellan Sveriges Merkurius och attentathoroskopets Sol. Jag är böjd att tro det.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
greenseng
2017-04-09 04:53
#14

  Du är djup! Mycket djup. Jag kommer förmodligen att drömma om väckarklockor utklädda till horoskop i natt. 🙂  Horoskop betyder ju tidmätare. Så det blir klockor med nio timvisare (planeter förutom månen), en minutvisare (månen) och två sekundvisare (asc och MC). Och de kommer att dansa zamba och jag kommer att vakna fullständigt yr. 😃

Detta får jag ta mig en rejäl funderare på. Men du kan verkligen konsten att få horoskopen levande.

Solens exakta gradtal är 17° 53' 40''. Han ger alltså utrymme för det sk. Sabian-systemet och då höjer man inte talet oavsett hur stort minuttalet är. I Sabiansystemet är de hela gradtalen det viktigaste. Merkurius gradtal är 16° 36'.

Jag har inte sysslat mycket med mundan astrologi. Men det är spännande att få en aning om tänkandet här.

Vad som förvånar mig är att Pluto inte har en mer framträdande roll i något av horoskopen. Det stör mig faktiskt. I en sådan sak som terrorism så tycker jag att den borde ha stor betydelse. Men även om Pluto kanske är drivkraften bakom ett system som spionage så inbillar jag mig ibland att Pluto egentligen inte vill ha med ett system att göra som är falskt. I sådana fall så bara för att transformera systemet till ett renare system. Om det eventuellt kan spela in här på något sätt.

Men som sagt… Det här får jag ta mig en funderare på. 👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-04-09 08:40
#15

Neptunus tycks också finnas med i spelet.

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-04-09 16:01
#16

  Stämmer allt för väl. Jag glömmer ofta bort Neptunus i sådana här sammanhang. Antagligen för att jag har för god inställning till en sådan himlakropp. Jag gillar fantasi, drömmar, intuition och sådant. Men det tillhör Neptunus positiva sida. Men Neptunus har en negativ sida också som allt annat. Och till den sidan bör väl även terrorism räknas.

Men även här lyser både Neptunus och Pluto och även Uranus med sin frånvaro. Det är alldeles för lugnt egentligen. Och detta både förvånar mig och bekymrar mig.

Men så nära inpå en sådan fruktansvärd händelse så tänker man inte klart. Men jag antar att världens astrologer jobbar på det här nu. De ser väl längre än en nybörjare, antar jag. Skall bli kul att se vad de hittar.

Terrorism är svårt i och med att det inte är direkt kopplat till ett land. Det är kopplat till en extremt mörk sida i människans inre sfär. Och då blir det alltid svårt.

Jag tror jag behöver en semester från det här nu. Och behöver ha lite i kistan. Om jag kan hitta något att äta på och med. Disken har växt till ett formidabelt berg. Något som också antagligen är kopplat till Neptunus. 😉

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-04-09 16:43
#17

Tack greenseng!😃Fastän mundanastrologi inte är min grej. 

Kanske är det så att ingen terrororganisation är inblandad, utan mer eller mindre en dåres egna tilltag. Även om han skulle sympatiserar med  IS.

En sak jag glömde är att både Sveriges horoskop och attentatets 3:de hus styrs av Mars, eftersom husspetsen ligger i Skorpionen. Jag tor vi får leta efter terrorplaneten i de traditionella planeterna. Terrordåd förekom ju innan Pluto Neptunus var upptäckte. Jag tror även att Mars och Saturnus kan stå för det.

Men genom Mars blev även 3:e huset aktiverat och döden i  8:e huset där Mars befinner sig. Vi får inte förglömma att Mars och Saturnus var de stora olycksbringarna i traditionell astrologi. båda planeterna är med aktiverade. 

Jag ska hålla utkik efter Mark ordförande i Vintergatans astrologiförenings attentathoroskop, som jag är nästa säker på kommer. Så får vi höra från en expert, som sysslat med mundanastrologi i flera år.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-04-09 19:03
#18

  Låter förträffligt.

Om man tittar på världshoroskopet över själva ögonblicket 14:53 den 7-4-2017 i Stockholm så ser man en märklig sak. Pluto är i princip i en exakt konjunktion till ödespunkten. Detta i stenbocken. Och i princip alla vanliga Hussystem så är detta i Hus 5. Och Pluto har två kraftiga kvadraturer till Solen och Jupiter och en stark Trigon till Mars. Och detta gäller då naturligtvis också ödespunkten.

Men den arabiska punkten för död och katastrof är 1 till 2 grader från den åttonde husspetsen men den är trots allt ändå i Hus 7. I Fiskarna. I konjunktion till en retrograd Venus. Och detta gäller alla Hussystem eftersom dödspunkten beräknas från ascendenten och hus 8 och månen. Läste någonstans att de arabiska punkterna trivs bäst med lika hussystemet trots det. Och den spirituella punkten är i Hus 8 i Väduren i en mycket stark konjunktion till Solen. På något sätt så ger horoskopet ett allt mäktigare intryck när man tittar lite närmare på det.

Dödspunkten är alltså i vänners och fienders och förhållandens hus väldigt nära Hus 8, Om detta nu har någon betydelse.

Egentligen har väl alla punkter och konfigurationer i horoskopet en betydelse. Men man är väl för outvecklad för att se helheten. I astrologi är det ingen mening i att skylla på astrologin. Man kan bara skylla på sig själv om man missar något.

Det enda jag kan se som positivt i en sådan här händelse (om man nu kan tala om något positivt när det gäller katastrofer) så är det att människor förs samman i kärlek. Oavsett vilka de är och var de kommer ifrån. Grundläggande mänskliga värderingar aktiveras. Undrar just vad terrorister tycker om det? Det kan väl knappast vara det de är ute efter. Eller hur?

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-04-09 19:56
#19

Ja det är verkligen positiv. Det jag också la märke till är att det tar bort människors fokus från internet och de pratar med varandra.🙂

De arabiska punkterna lämnar jag med varm han till dig, de har jag inte satt mig in i och kan absolut inget om dem i samband med mundan astrologi. Jag håller med dig om att alla punkter säger något om horoskopet, men jag är också för okunnig - mycket mer än dig - för att uttala mig.

Vi får se det här som övning och önska och hoppas att någon med kunskaper i mundan astrologi hoppar in och lär oss nya kunskaper. 😃

Jag har bara läst lite och varit på enstaka föreläsningar om mundan astrologi, varför jag inte har tillräckligt med kunskap. Men tanken slog mig att S. noden(attacken har med katastrofer att göra. 

Pluto har definitivt något med att bryta ner för att bygga upp igen.

Den Södra noden(attacken)är på 1 grad fiskarna(attacken) i hus 6 i kvadratur med Uranus(Sverige) 1 grad i Tvillingarna i hus 9(Sverige).  S. noden är också landets historia och det som leder fram till skeenden i samhället.

Uranus är också allt som sker plötsligt, men dt står också för urspårningar med tåg och flygolyckor. Säkert också en katastrof med en lastbil. Uranus i Tvillingarna förstärker kommunikationsmedel och att en lastbil är inblandad. Det ger också för handen att det var desinformation att män skulle hoppat ut ur lastbilen och börjat skjuta.

6:e huset allt som har med löner inom statliga och kommunala verksamheter, organisationer som tjänar i kristider. Men också sjukvård och sjukhuspersonal.

S. Noden =katastrof som bygger på landets historia bakåt

Uranus= plötsligt katastrof via lastbil

Hus 6=sjukvård, sjukhuspersonal

Hus 9= utlänning.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-04-09 23:37
#20

  Noderna är intressanta. Mycket mer intressanta än jag kunde föreställa mig. Och går man tillräckligt djupt in på noderna så öppnas tydligen dörren till karmiska företeelser. Och det är ju ett intressant område.

När jag började titta på transitkartorna över terrordådet så var det något som sade i mig att jag borde ägna mer uppmärksamhet till just noderna. Men jag ignorerade det pga att jag helt enkelt har för lite kunskap om dem.

Du gör två misstag här. Du övervärderar mig alldeles för mycket samtidigt som du undervärderar dig själv på tok för mycket.

Jag är inte bara en nybörjare inom astrologin utan också en virrhjärna. Den enda ursäkten jag har för att vara med i denna grupp är just för att det blir lättare att lära mig något om just astrologi.

Du själv ser jag som en strålande stjärna på astrologins glittrande stjärnhimmel. Och en sådan slutsats drar jag inte alltför lätt. Du verkar ha en medfödd begåvning för just astrologi.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Kyllan56
2017-04-10 10:40
#21

Du ska lyssna på din intuition greenseng! Man kan mer än vad man tror!  Jag håller med dig om att noderna är mycket intressanta!

För någon månad sedan läste jag mina noder och husplasering i Mariun Schulmans  bok om noderna. Det är flera år sedan jag läste i den boken senast. De senaste tre åren har jag velat flytta ut på landet. Och vad hittar jag för information om mina noder. Jo, att det finns en konflikt mellan att bo i staden och på landet.

Just eftersom ingen av oss egentligen behärskar mundanastrologi, får vi lära oss allt eftersom. Egentligen är skillnaderna inte stora från personastrologi, man får bara försöka lära in vad de olika husen, planeterna, vinklarna, Månnoderna o.s.v. står för. Det är bra att vi kan öva här, utan krav på några ypperliga analyser, för vi lär oss.

Jag lär mig också via gruppen och dig.  Att kunna titta på horoskop hos människor du inte vet vem de är och inte har någon information om, är mycket bra!

Speciellt glad är jag för den senaste tiden, att vi äntligen verkar fått igång en aktiv sida, med människor som vill lära sig astrologi och inte bara sitt eget horoskop.

Tack för de värmande orden greenseng!❤️

Du ska veta att jag skäms, för att jag inte riktigt kan ta till mig det du skriver. Jag har en hel del att jobba med när det kommer till vilka krav jag ställer på mig själv. 😞

Om jag övervärderar dig och undervärderar mig själv vet jag inte precis. Jag tycker du har stor kunskap! Men du kanske fungerar liknande mig. Att du måste mer eller mindre kunna allt.😉Som jag nog berättat någon gång tidigare, så träffade jag en astrolog, som jag har stor respekt för, som då sysslade med indisk astrologi. Han drog ut mitt horoskop. Det var mycket ve och elände, men det berättade att jag hade en begåvning för astrologi.😂Vem vill ha det, framför andra enligt mig viktiga saker i livet. Som man, familj och yrke, som jag kan utföra? Vad fick jag, jo en begåvning för astrologi, som jag skulle skänka bort till den som ville ha den om jag fick det som jag hellre ville ha. Men med all sannolikhet är det något jag bett om innan jag föddes.

Livsväg 11/2 i numerologi är mitt öde. Mycket  stämmer på mig. 11/2 har väldigt hårda krav på sig själva. 

http://ladycasha.tarotguiderna.se/2016/06/24/har-du-mastarpotential/

Jag saknar mycket kunskap, för att kalla mig astrolog. Jag är inte speciellt insatt i miúndanastrologi, hooray-astrologi och mycket mer. Jag är väldigt hård mot mig själv. Du ska veta att Katarina har skällt på mig mer än en gång för att jag har så höga krav på mig själv. Men jag är också virrig och idag dessutom glömsk. Jag har alltid varit hattig i mitt sätt att studera astrologi. Ibland lägger jag mycket tid och ibland ingen tid alls. Precis som jag är för övrigt fungerat!

Men nu kommer vi till det som jag kan hålla med om att jag har en begåvning för. Det är väl Fisken i mig som kommer fram.  Jag har lätt för att se på ett horoskop och se helheten i horoskopsmönstret och få ihop delarna, till en helhet och en intuition som berättar för mig var fokus ska ligga. Men kunskapsmässigt finns mycket kvar att inhämta.

Om det blir fel i texten beror det på att de renoverar badrummet ovanpå mig. Just nu borrar de ner kaklet, vilket för ett jäkla oväsen, vilket jag har mycket svårt för!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: