Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 3442 ggr
RosaKatten
2017-03-30 10:52

Saturnus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar lite över Saturnus och dess inflytande. En Saturnus-return kan ju vara ganska jobbig, men det är väl lite beroende på var man befinner sig i livet. Min var fruktansvärd, så med det i bagaget måste jag säga att jag inte känner mig direkt road av Saturnus energier. Kanske tom lätt oroad. Jag har läst någonstans att när Saturnus transiterar Asc går man ofta in i en period av utmaningar och utveckling, och det sägs vara extra jobbigt när Saturnus rör sig genom de tre första husen. Denna passage tar ungefär sju år och det är därifrån uttrycket "sju svåra år" kommer. Sedan lugnar det i allmänhet ner sig, men jag har förstått att där Saturnus befinner sig finns alltid en läxa att lära, och särskilt stor påverkan blir det förstås när han transiterar de natala personliga planeterna. Jag har tittat tillbaka i mitt födelsehoroskop och kan konstatera att det här verkar stämma. Men för mig började det redan när Saturnus transiterade min natala Pluto, som ligger nästan vid Asc. Och sedan har det fortsatt. Jag har haft närmare sju år som har varit bland de värsta i mitt liv, men det har också varit omvälvande och transformerande år och all den utveckling jag har fått skulle jag inte vilja vara utan. Nu ser jag att Saturnus närmar sig min natala Jupiter, som ligger nästan på IC, i kvadratur till Pluto, och i opposition med min styrande planet Venus (om man är generös med orberna). I närheten av min Venus lurar också min Saturnus. Lägger med en bild på mitt födelsehoroskop så att det blir tydligare. Vad tror ni om detta? Kommer transiterande Saturnus att aktivera mitt T-kors, och vad skulle det kunna innebära? Lika bra att vara förberedd :)

Annons:
Kyllan56
2017-03-30 12:57
#1

Ditt T-kors aktiveras över tid. Först Saturnus och Venus. Sedan har Saturnus passerat och din Jupiter och Pluto ligger på samma gradantal och blir aktiverade nästa samtidigt. Man är inte gererös när det gäller transiter med orber. 

Som jag skrivit innan är när en transit är aktuell tydlig. "Jag tror på det som jag skrev att transiten börjar påverka 0.75 grad innan - och slutar sin påverkan  0.25 grad efter den exakta aspekten." Så hela T-korset är inte aktuellt samtidigt om man inte har "exakta" aspekter. Men däremot är temat aktuellt. Sedan kan långsamma planeter "backa" fram och tillbacka över en planet i ens natala horoskop. 

Då förstår du att du inte kan bunta ihop Jupiter och IC. Först når Saturnus Jupiter och sedan IC. 

Din Venus kommer i september i kontakt med Saturnus för sista gången. Din Saturnus transit med Saturnus är över. I juli kommer Saturnus i kontakt med din Pluto och i slutet av året kommer Sturnus i kontakt med din Jupiter.

Nu vill jag att du försöker själv att klura ut vad det betyder.

Du genom att definiera och jag börjar, husen är viktiga och det berättar vilka livsområden Saturnus ska påverka 

De hus som är aktuella är hus 3, 9 och 12 Mental aktivitet, utveckling och det omedvetna är på tapeten. 

Jag hittade det här till dig som du kan använda dig av, så det kan bli lättare för dig att tolka. Ta som exempel hus 12 = det unndermedvetna, Jungfrun = jag analyserar Pluto = förvandling och Saturnus =ansvar. I en konjunktion smälter egenskaperna ihop. Så det handlar om att ta ansvar för förvandling(transformation)

Förklaring på tecken och hus med ett ord.

http://www.twice.se/astro-de-12-husen-horoskop.html   

Förklaring på planeter med ett ord

http://www.astrologi.nu/horoskop/23-horoskop-planeterna.html

Skriv din egen tolkning och lägg ut här så vi kan titta på det på det.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-03-30 15:34
#2

Jag förstår dig fullständigt, Saturnus lär mig många saker också nu och kommer göra det hela 2018 också, phhhuuuu och har jag skytten i hus 7 där jag har viktiga Natala planeter. Sedan 2018 blir det i mitt 8 hus och transiterar min sol och Venus så min transformation tar inte slut i år ##!!##!! Jag bäver för Saturnus framfart i dessa husoch transiter. Nu ska han snart börja backa också tillbaka till min styrande planet (Merkurius). Jag följer gärna vad du tolkar och lägger gärna en fundering också om jag får :)

Kyllan56
2017-03-30 15:41
#3

#2 Utmärkt om du kommer med idéer, för det är så ni lär er astrologi!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-03-30 16:25
#4

#1 Men så skönt att inte allting aktiveras samtidigt i alla fall! Men kvadraturen Pluto - Jupiter har en orb på bara 1 ° så där förstår jag inte riktigt hur det kan gå ett helt halvår mellan deras resp Saturnustransit? Och vad menas med att de långsamma planeterna kan backa? Är dom i retrograd då eller backar dom ändå? Jag ska sätta mig in i det här och se om jag kan göra en tolkning! #2 Självklart får du också komma med funderingar och tolkningar Wilyamna! All input är så klart välkommen :) Och ja, bävan var verkligen rätta ordet. Jag vill typ gömma mig. Men. Det verkar ju som att påverkan av Saturnus framfart lindras lite ju mer man vet om den och det är alltid något.

Wilyamna
2017-03-30 17:45
#5

#4 kul :) jag är ju också ganska ny inom astrologin men lär mig ständigt mer. Precis som du skriver så backar nästan alla planeter som det ser ut för oss här på jorden iaf, då kallas det att de går i retrograd. Men givetvis backar inga planeter i verkligheten. Då kan planeterna få lite annan karaktär om jag förstått det rätt, Kyllan hjälp… Saturnus börjar sin retrograd period i nästa vecka och börjar gå direkt igen i aug. Den vänder direkt på 21 grader skytten, så nu kommer den backa från sina 27 tillbaka till 21. # Tack Kyllan Jag funderar på hur mycket Saturnus påverkar i sina transiter, ska man räkna med alla transiterande aspekter Saturnus skapar?? Att passera över en planet och hus måste väl vara starkast påverkan, men som RosaKatten när den är i exakt opposition kommer den bilda en spänning mot Natala Saturnus och dess aspekter och hur är det med resten? Trigoner, kvadraturer är allt läxor eller kan det vara till en stabiliserande hjälp också?? Hur kan Saturnus retrograd påverka mig som föddes med Saturnus i R?? Gör det någon skillnad??

Kyllan56
2017-03-30 21:12
#6

#5 Jag såg helt enkelt fel, ser nu att Pluto/Jupiter ligger nära varandra.

Titta gärna själv, så du kan följa hur Saturnus rör sig.

http://www.astro.com/swisseph/ae/2000/ae_2017.pdf

Det är inte bara de långsamtgående planeterna som skenbart backar, som Wilyamna så bra förklarade. Men de är de som gör störst påverkan för att de påverkar under en längre tid.

#6 En retrograd planet kan ha svårare att utrycka sin energi, kan bli mer nyanserad och det kan bromsa upp Saturnus framfart och tvinga en att tänka om och göra rätt. Man ska räkna alla transiter till Saturnus och de hus, som planeterna ligger i.  Huset där Saturnus går genom, är huvudhuset ur Saturnus synvinkel. Men andra planeter och hus blir också aktiverade när Saturnus transiterar en planet som ligger där. Om du ser Rosa Kattens horoskop, så har  hon en fin trigon mellan natala Merkurius och Saturnus i månadskiftet juli/augusti.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
2017-03-31 19:58
#7

#5 Haha, jaså det var retrograd du menade! Såklart. Jag tänkte att det kanske var något särskilt med de stora långsamma planeterna, att de går i någon slags elliptisk bana som backar ibland…! Nu är jag med :) Även jag undrar om det alltid handlar om läxor med Saturnus, eller om det också kan vara en stabiliserande energi? Det borde väl kunna vara en fördel med ett stänk av Saturnus ibland där det behövs lite struktur? Ibland kan det ju faktiskt behövas lite allvar och fokus. #6 Men tack vilken bra länk! Jag satt och funderade på var 17 man kunde hitta dessa uppgifter och här var dom ju. Och tack för att du observerade trigonen till Merkurius, den hade jag inte sett.

RosaKatten
2017-03-31 20:06
#8

Nu har jag försökt mig på en tolkning, och det var ju en utmaning må jag säga. Vi får se om jag är helt ute och cyklar… lite scary att lägga ut min nybörjartolkning här bland alla skickliga tolkare, men väldigt lärorikt. Hoppas på feedback sen, från alla möjliga håll! Om vi börjar med transiterande Saturnus i trigon med min natala Merkurius, så tolkar jag det som att jag tar större ansvar för hur jag uttrycker mig och jag kommunicerar klarare och tydligare, på ett sätt som ligger närmare mina ideal och min sanning. Saturnus är ungefär samtidigt i opposition med min natala Venus, vilket ger en period då jag funderar mycket på mina relationer. Det blir viktigare med utvecklande och insiktsfulla samtal om livets väsentligheter, och därmed minskar intresset för de relationer som inte tillför så mycket på ett djupare plan. Det här är ju inga nyheter för mig utan något jag har jobbat med ett tag, och nu förstår jag varför. Saturnus i retrograd innebär bara att jag får ta det en vända till och verkligen förankra det. Mot årets slut är det så dags för Saturnus att glida in i kvadratur med Pluto. Då kommer sånt som jag inte tidigare har varit medveten om i mina relationer till vänner och bekanta upp till ytan och blir synligt för mig. Jag granskar det kritiskt och börjar sätta gränser. Förmodligen kommer det att bli betydande förändringar i mitt umgänge under en tid framöver, mycket beroende på att jag själv har förändrats i grunden. Därefter kommer konjunktionen Saturnus-Jupiter som jag inte förstår hur jag ska tolka. Vi är fortfarande i mitt tredje hus som handlar om kommunikation, vänner, bekanta. Jupiter står för expansion, lyckoplaneten, att nå framgång. Dessutom är Jupiter exalterad här, det borde betyda något bra? Dock är min natala Jupiter retrograd så den är väl något dämpad. Vi befinner oss också i stenbocken, som Saturnus härskar över. Betyder det att allt går smidigare eller att allt blir extra kraftfullt? Här får jag nog be om tolkningshjälp! Var snälla med mig nu.. kill me softly :)

Kyllan56
2017-03-31 20:17
#9

#8Jättebra jobbat, jag väntar in Willyamnas tolkning innan jag säger något!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-04-01 01:09
#10

Hej, Jag är fortfarande lite snurrig då febern inte är borta än. Men jag kan inte hålla mig helt borta ;) Spontant ser jag att Venus kommer bli aktiverad av Saturnus vilket är din personliga planet som har trigonen mot Merkurius som styr tvillingarna där Venus ligger. Sedan har jag iakttagit att husen Kyllan nämnde i tidigare inlägg är alla förändliga så där finns säkert också en nyckel. Ska kika vidare imorgon på tolkning och om det finns fler transiterande aspekter…

RosaKatten
2017-04-01 07:46
#11

Ah, så Merkurius styr tvillingarna, det missade jag! Föränderliga hus tänkte jag inte heller på. Vad bra! Ser fram emot vidare tolkning om och när du har lust, men se till att ta hand om dig först och främst så att du blir frisk <3

RosaKatten
2017-04-01 07:47
#12

Tack Kyllan! Blir intressant att höra sen vad du ser :)

Farwuq
2017-04-01 10:49
#13

Ni är så duktiga att jag blir rörd till sinnet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Kyllan56
2017-04-01 11:06
#14

#10 Bra tänkt Wilyamna! Du är duktig!🙂

#11 Jag avvaktar Wilyamnas tolkning, för jag kanske inte har så mycket att tillföra efter det.

Men sug på karamellen vad hus 3 står för. Sättet vi kommunicerar på och kommunikationsmedel, som tåg, bil, buss o.s.v. Även telefoner räknas in här. Syskon, bekanta och grannar.  

Saturnus här i 3:e huset är något som ska stramas upp. Det kan vara en tid man tänker på vilka kriterier man har på vänskap och precis som du skriver uttrycker sig gentemot människor i ens inre sfär. Det kan också vara en tid man byter kommunikationsmedel. Man börjar gå stavgång m.m.  De andra husen som där planeter bildar aspekter och planeterna fyller i inriktningen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-04-01 12:45
#15

Idag är jag äntligen piggare och ska nu sätta mig och skriva lite för hand innan jag sammanfattar här så jag har mina böcker till hjälp ;) Så roligt att du också är igång RosaKatten, jag har lärt mig så mycket under mitt halvår som jag hängt här i forumet :)

Kyllan56
2017-04-01 13:57
#16

#15 Skönt att höra att du är piggare! Även att du lär dig mycket av oss här på forumet. Då är det som det ska vara!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-04-01 15:01
#17

#13 Tack Farwuq! Vi har bra lärare här inne :) #14 Jodå jag suger på karamellen Kyllan, och funderar. Telefoner säger du? Och Pluto står för förändring. Jag kanske bara ska byta telefon ;) Nej skämt åsido, jag kommer inte längre just nu, jag avvaktar lite. #15 Härligt att höra att du mår bättre Wilyamna! Ja, jag är jätteglad att jag hittade hit, har redan lärt mig massor på bara några veckor. Det är guld värt!

Wilyamna
2017-04-01 17:21
#18

Ok, Nu kommer min analys, jag har fokuserat på 3 huset och dess starka kommande trigon gentemot Merkurius som styr 3e huset, men även om jag sett/räknat rätt så har du just nu en quincunx mot solen och sedan när Saturnus är på 21 grader skytten så har du en halvsextil mot månen så även om tredje huset fokuserar på släktingar och inte mamma, pappa så får jag uppfattningen att Saturnus resa genom tredje huset hänger ihop med transformation gällande kommunikationen och förhållningen till den egna familjen inkl mamma, pappa. Med husspetsen i skorpionen som är transformation eller att du stängt in saker i djupet/omedvetet och nu när Saturnus reser igenom skytten vill du utvecklas och redo att förändras i din förhållning till familjen och detta gör du genom att gå in i dig själv och drar dig undan ett tag för att finna dina svar. Jag tror att när trigonen infaller i sommar kommer du hitta ett bra sätt att kommunicera antingen om känslor eller med din mamma (månen). Nu har jag också svamlat ordentligt och det kan vara uppåt väggarna ;) Hur Merkurius påverkas av konj mars här är jag osäker, kanske man blir väldigt direkt och eldig?? Eftersom de ligger i lejonet, mycket rak kommunikation?? Som du skrev RosaKatten, kill me softly… Känns läskigt att skriva något om någon man inte alls känner

Wilyamna
2017-04-01 17:43
#19

Oj, nu glömde jag Venus aspekten spm är viktig eftersom den ligger i opposition i samtidigt som trigonen med Merkurius :( ska se om jag hinner undersöka det också men oavsett vad det handlar om tror jag Saturnus hjälper till att besluta och strukturera upp kommunikationen med Venus utmaning :)

Kyllan56
2017-04-01 19:26
#20

Jag är imponerad Wilimna! För jag tror verkligen du har något! Om man tittar så har Saturnus, för i slutet av 2013 och 2014 varit i konjunktion med Månen 20 grader,, som står för modern, näring eller moderskap i 2:dra huset som handlar om ägande och värderingar. och quincunx Venus konstnärskap och kvinnor.  I Skorpionen går man alltid ner i det dolda det andra inte lägger märke till.

 Det kan handla om värderingar kring modern, moderskapet grupper av kvinnor, eftersom Venus. Venus styr både första och andra huset. En sådan aspekt kan man också ha när man blir mamma.  Men dessa aspekter kan också handla om hur man ser på sig själv och definerar sig som kvinna. Venus=kvinna och Månen=moder känslor liv mm. En en grad senare 21 grader gör Saturnus en kvadratur till Merkurius, då är kommunikationen kring de känslor, värderingar moderskap, moder på tapeten, kanske något man ventilerar i grupper av vänner eller intressegrupper, eftersom Merkurius ligger i 11:3 huset. Man drar sig till grupper som delar ens värderingar. Kanske med kvinnor, eftersom Venus varit  inblandad.

Vad jag ville ha sagt med denna långa utläggning att din idé om modern redan kan ha varit på tapeten i slutet av 2013 och 2014. 

När Saturnus fortsätter in i Skytten så går det ner på djupet

Du har alldeles rätt i att normalt styr Merkurius 3:e huset men i Rosa Kattens horoskop styr Mars 3:de huset. Mars är energins och aktivitetens planet. Mars trivs i Eld och i Lejonet, där har man lejonets kreativa dynamiska tänkande och kommunikation. Ingen tråkig människa att lyssna på.  Med Mars/Merkurius konjunktion i Lejonet i 11:e huset kan man tala till grupper av människor som delar ens intresse och man blir inte tråkig. Här är absolut inte en som talar som en statistiker, utan tvärt om.

Tredje huset hos Rosa Katten har ett inklämt tecken. Det börjar i Skorpionen och slutar i Stenbocken. Det gör att Skyttenergin har svårare att komma ut. Då är det bra att ha Saturnus som kommer in som en sträng lärare och utmanar det man är rädd för, kanske att tala inför en grupp, fastän man har gåvan. Rosa Katten säger själv att hon har fått strama upp sin kommunikation med vänner.  

Oftast innan man börjar tala med vänner på ett tydligare sätt går man oftast igenom alla typer av värderingar och hur det harmonierar med ens vänner. man definierar vad som är vänskap. Jag tror när Saturnus lämnar Jupiter är läxan gjord. Hur det blev blir kommer nästkommande år att visa och speciellt om 29.5 år när Saturnus är tillbaka på samma ställe. 

Saturnus stramar åt och Jupiter vill expandera. Så det kan bli lite av en dragkamp, men som sagt det visar sig. Där Saturnus är blir det allvarligare och seriösare.

Ja nu har jag svamlat klart.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
greenseng
2017-04-01 19:29
#21

  När Saturnus brakar in i ens Ascendent så är det ungefär som att man slår sönder en spegel. Vissa tror faktiskt att det är från denna händelse uttrycket 7 års olycka kommer. Det tar ungefär 7 år innan Saturnus når fram till IC. Och då lugnar saker och ting ner sig.

När Saturnus går in i första huset så slås ens personlighet sönder i spillror. I andra huset så går ens pengar och materiella saker åt skogen.

När Saturnus når tredje huset så är det adjö med alla vänner och bekanta.

Men när den når det fjärde huset så kan man äntligen andas ut.

Sedan sker en gradvis uppgång som maximeras när den når MC.

Sedan lugnar detta ner sig tills det är dags för en ny omgång. Cykeln ligger på ca. 28 år.

Det sägs att ett bra kärleksförhållande eller hög kunskap i astrologi så man känner till denna cykel eventuellt kan skydda en person under denna cykel.

För ungefär något år sedan gick jag ur den svåra fasen i saturnuscykeln. Men den var ingenting jämfört med förra gången. Men denna gången lär väl bli den sista gången. Förhoppningsvis. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

RosaKatten
2017-04-01 22:52
#22

Men TAAACK hörni underbara varelser!!! Jag har nästan ramlat ur soffan, så himla imponerad av er kunskap. Jag ska verkligen ta till mig detta och sortera in informationen - men det krävs förmodligen en omorganisation av mitt hjärnarkiv så att mappen Astrologi får större plats. Jag har redan frågor men är för trött för att få fram dom just nu. Men jag tror jag har en aning om vad detta handlar om. Jag tycker att det börjar klarna. Och som Greenseng skriver i #21; "När Saturnus går in i första huset så slås ens personlighet sönder i spillror. I andra huset så går ens pengar och materiella saker åt skogen. När Saturnus når tredje huset så är det adjö med alla vänner och bekanta." Ja. Exakt så är det ju. Jag tycker att det stämmer precis. Jag känner en enorm lättnad och glädje över att det snart ska lätta. Det är bara cirka sisådär ett år kvar nu :-D

Farwuq
2017-04-02 09:25
#23

Jag känner av att Saturnus dansar fram och åter på min Asc på 27° Skytt.
Jag är sjukare än på länge. 😭
Ni som kan sådant här med Saturnus och dess »lek« med ASC; när har den kommit så långt att jag kan börja känna mig som människa igen?

http://uploads.ifokus.se/uploads/d56/d56c98c24b44a6f7d447cb2ffcf0f335/astro-farwuq-hada.gif

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

RosaKatten
2017-04-02 10:56
#24

#18 och #20 Här kommer lite feedback! Just detta med modern känner jag inte igen, men Saturnus ska ju snart backa tillbaka till 20-21 ° och då kanske det klarnar. Men att det handlar mycket om kvinnor stämmer, sedan början av 2014 har jag haft mycket med kvinnor att göra i min vardag och det har blivit viktigt att hitta bättre och tydligare sätt att kommunicera på. De sista åren har handlat väldigt mycket om kommunikation överlag, med alla i min närhet, och då ingår ju även mamma och pappa förstås. Jag har lärt mig (och lär mig fortfarande) att stå upp för mig själv och uttrycka mina behov och känslor på ett sätt som jag har varit rädd för att göra tidigare. Kommunikationen har blivit rakare, mycket har handlat om att våga uttrycka mina behov… och inte längre ta överdrivet mycket hänsyn till andras… där har du svaret på frågan Wilyamna, Merkurius och Mars i lejonet kan bli både rak, påstridig, bossig och eldig. Det ska bli skönt att landa i en ödmjuk balans. Kyllan, jag undrar varför mars styr mitt tredje hus och inte Merkurius? Mars - Merkurius i lejonet i elfte huset visar sig kanske mest i att jag är väldigt road av språklig humor. Det är en del av min charm, att vara kvicktänkt, ge fyndiga svar, leka med och vrida och vända på orden osv. Hela den charmen försvinner om jag behöver kommunicera på engelska. Då är jag skittråkig har jag märkt. Men hörni, vad tror ni om Saturnus transit i kvadratur med Pluto och konjunktion med Jupiter då? Det händer ju ungefär samtidigt och är väl ingen fis i rymden precis. Det känns snarare som en transit av större betydelse.. men jag förstår inte riktigt hur jag ska tolka den. Jag är så tacksam för er allihop i det här forumet, det ger så mycket och jag lär mig så mycket. Detta är personlig utveckling på hög nivå och jag bara älskart! 😀

RosaKatten
2017-04-02 11:21
#25

#23 Vad tråkigt att höra att du har det så jobbigt Farwuq. Nu ska denna nykomling våga sig på en liten minianalys. Jag ser att du nyligen har haft din andra Saturnus return. Hur upplevde du den? Saturnus kommer nu som sagt ligga och väga runt din Asc fram till och med maj, då han börjar backa tillbaka in i ditt tolfte hus i några månader. I november är han åter på din Asc och i december hamnar Saturnus i kvadratur med din styrande planet Jupiter. Vad det innebär vet du säkert bättre än mig ;) Efter det borde det väl lätta lite. Vi får hoppas att det är som Greenseng säger, att det inte är lika svårt den andra omgången. Förhoppningsvis har du gjort den stora läxan i den första vändan och det är bara lite mindre korrigeringar som väntar nu. Stor kram till dig!

RosaKatten
2017-04-02 11:55
#26

Men hallå, nu damp det ner en pusselbit från ovan! Att meditera är bra :) Om det nu handlar om att gå på djupet. Vad har jag mittemot tredje huset? Jo, nionde huset. Lärande, utveckling… personlig utveckling! I nionde huset har jag ju Saturnus och min styrande planet Venus i tvillingarnas tecken. Tvillingarna: jag kommunicerar. Alltså handlar det minst lika mycket om INRE kommunikation… att gå på djupet! Att lyssna inåt, att hitta min egen väg, att lyssna på min kropp och min själ istället för att lyssna på andra. Och det har jag ju hållt på med ett tag nu, och sedan jag började med det har liksom allt bara lossnat, jag kommer plötsligt vidare, allt har vänt till det bättre. Så klart. Det bara måste ligga något i det här, det känns i varenda cell i min kropp att det är rätt! :D

Wilyamna
2017-04-02 13:25
#27

Hej igen, Jag blir så rörd av era fina kommentarer, det var väldigt läskigt att skriva om något man bara ser via horoskopskartan. Men jag är väldigt glad att jag vågade även om det blev lite tokigt med föräldrarna. Tack RosaKatten för din feedback :) Nu har jag också några följdfrågor dels kring uträkningarna :) #18 Frågor gällande aspekterna: 1) nu befinner sig Saturnus på 27 skytten och då får jag att det är 150 grader från den Natala solen och det är en quincux. Stämmer detta? 2) När Saturnus har backat och står på 21 grader skytten så bildas det en trigon mot Natala Merkurius och en halvsextil gentemot Natala månen?? # 20 Kyllan jag blir så rörd av dina fina ord och tack för utvecklingen kring modern och kvinnan :) Nu till frågorna 1) hur hade en grad till blivit en kvadratur, här hänger jag inte med :( 2) att mars styr 3e huset innebär det att husspetsen ligger i skorpionen och mars är gamla styrare av skorpionen?? Jag tänkte att 3e huset tillhör tvillingarna och därmed blir Merkurius en viktig spelare. Men om nu mars styr 3e huset och samtidigt är i konj med Merkurius måste väl detta vara en jätte viktig aspekt i huset?? #23 Så tråkigt att du har det så kämpigt Farwuq, det låter inte som Saturnus är nådig :( Tyvärr fick jag inte upp din länk, men jag hoppas Saturnus inte är för jobbig. Personligen var mitt liv inte i kaos under de tre första husen, utan den började ställa till det i hus tre sedan har han inte gett upp förrän jag är transformerad ordentligt till 2019… Så jag tror det inte behöver vara kaos så länge som 7 år om du nu redan haft en tuff resa bakom dig. Stort lycka till. #26 visst är meditation magiskt, man får så många svar när man stillar sig. Tänk vilken gåva när man hittar sin inre kompass :)

Annons:
Kyllan56
2017-04-02 16:51
#28

Frågan RosaKatten om Saturnus kvadratur Pluto och konjunktion Jupiter lämnar jag till Wilyamna att klura på!

Att du har det sättet att kommunicera på, som är snabb i truten som vi säger i Skåne är precis vad jag menade med dynamiskt och kreativt tänkande och kommunicerande.  Glömde skriva komunnicera. Men allt med Merkurius handlar om tänkande och kommunikation. glöm inte att Merkurius var Gudarnas budbärare. Så det är viktigt att kommunikation inte bara handlar om tal och skrift, utan även rörelse. Det är just därför bil, buss, tåg o.s.v det heter kommunikationsmedel. Med Mars i konjunktion Merkurius, är man ingen som släpar benen efter sig.  

Där har du svaret Wilyamna! Just så är det! Tredje husspetsen ligger i Skorpionen, som traditionellt styr Mars. Så det är en viktig konjunktion när styraren av Mars är i konjunktion med allmänt sätt  den planet som styr 3:e huset, som är Merkurius. När det gäller planeter som styr hus använder jag bara de tradionella. Solelen, Månen, Merkurius, Venus, Mars, Jupiter och Saturnus.

Så Rosa Kattens Mars styr både 3:e och 7:de huset. 

När transiterande Saturnus flyttat sig en grad från Månen, så ligger den 21 grader i Skorpionen och bildar en exakt kvadratur till Merkurius i Lejonet hus 11. Den börjar redan verka när Saturnus fortfarande har kontakt med Månen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-04-02 18:26
#29

Tack för svaren Kyllan och för förtroendet att grotta mig vidare med nästa utmaning, pphhuuuu får se när/om jag lyckas få ihop det ;) En liten fråga innan jag kikar på tolkningar: Hur är det med hustillhörighet för Pluto och Jupiter?? Med Pluto skiljer det 3-4 grader från asc, är det hus 12 då? Jupiter ligger dock på 0 grader och hus 4 vid 5 grader, den borde väl räknas till hus 3?

Kyllan56
2017-04-02 19:27
#30

Eftersom det är Asc, skulle jag tolka den i hus 1, Pluto är i vilket fall som helst i konjunktion Asc. 

Sedan är det nästan fem grader från Jupiter till IC, men jag skulle tolka den i hus 4, eftersom den ligger i konjunktion IC och att Jupiter gått över till Stenbocken, där även 4:de husgränsen befinner sig. Nästa hus blir intressant för Saturnus styr RosaKattens 4:de hus, men även 5:e huset där Saturnus kommer befinna sig ganska länge.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-04-02 20:37
#31

Kyllan, hur kommer det sig att Saturnus även styr mitt femte hus? Det känns ju helt onödigt. Ska jag behöva dras med Saturnus i evigheters evighet? :-o Lycka till Wilyamna! Det ska bli spännande att läsa även denna tolkning, men låt det ta den tid det tar. Ingen brådska :) Är så tacksam för er!

Kyllan56
2017-04-02 22:18
#32

#31 Traditionellt styr Saturnus även Vattumannen. Du har din 5:e husspets i Vattumannen.  RosaKatten du har alltid Saturnus i något hus, så du blir aldrig av med Saturnus.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-04-03 10:48
#33

#32 Tack Kyllan då förstår jag! Men varför använder man den klassiska varianten på styrare och inte den moderna?

Kyllan56
2017-04-03 10:56
#34

#33 Systemet med styrare över hus kommer från den traditionella astrologin och då var inte Uranus, Neptunus och Pluto upptäckta.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
2017-04-03 18:58
#35

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wilyamna
2017-04-05 07:17
#36

God morgon, Måste bara få skriva av mig, vad trött jag känner mig på Saturnus, eller rättare sagt min egen väg framåt och de knutar jag ska lösa upp!!! Har det så kämpigt på jobbet just nu men även privat och det är samma ämne. Att personer omkring mig tycker de kan köra med mig och köra över mig, när jag inte är på plats pga sjukdomen förra veckan så passar personerna på att gå emot mina rekommendationer osv osv. Själv känner jag "inte nu", orkar inte riktigt ta och kämpa för mig själv fullt ut riktigt än men universum tycker annorlunda så när jag nu ser mina transiter vad hittar jag då?? Jo Saturnus i exakt opposition med Lilith!!! Och hon tycker jag verkas beröra precis det här med respekt och att stå upp för en själv. Saken är väl inte lättare med att Lillith ligger i en nära konj med min Jupiter som säkert förstärker denna egenskap hos mig. Men typiskt att Saturnus beslutade att stanna på precis 27 grader skytten. Phhhuuu, tror ni förstår här inne :)

Farwuq
2017-04-05 08:40
#37

Jag tror mig förstå, som har ASC på 27 grader Skytt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2017-04-05 14:07
#38

Godmiddag!

Det låter minst sagt som du har det jobbigt just nu. Ena världen där ambitioner driver människor och de gör som de flesta människor i den världen gör. Utnyttjar när någon är svag för att själv komma fram.

Det är ditt jobb så jag förstår att det inte är åtgärdat i en handvändning, men din stora utmaning nu är i vilken värld vill du vara i? Jag tror du förstår vad jag menar.

Inte sällan när det gäller grundläggande förändringar visar det sig i alla facetter i livet. Privat, som på arbetet. 

Men jag som gått igenom mycket tunga saker i mitt liv, tror mig kunna förstå så gott jag kan utan att vara du, vad du går igenom.

Själv har jag Mars 27 grader Skytten i konjunktion Saturnus. Så precis som Draken har jag också saker just nu som Saturnus kräver jag tar itu med.

En kram från mig.❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-04-05 19:26
#39

  Saturnus är en märklig planet, egentligen. Väldigt märklig.

Visst… det är lätt att bli negativt inställd till saturnus. Han skämmer ju inte direkt bort en själv. Men när man börjar förstå lite grand vart han vill komma, alltså vad han försöker lära ut, så får åtminstone jag en betydligt positivare inställning till honom.

Och… jag är väldigt avundsjuk på personer som har saturnus retrograd i sina horoskop. Ett exempel är en väninna som jag har. Jag får ibland en känsla av att hon egentligen inte vet något om vad svårigheter och motgångar egentligen är. Hon svävar på något sätt fram i tillvaron och har en nästan skrämmande social kompetens utan att ens anstränga sig. Det är något som hon är född med.

Plus att hon älskar ordning och reda i ett system. Men att man samtidigt skall kunna ha kul och absolut trivas i systemet. Annars anser hon att något har gått fel i systemet. Och hennes intelligens är inte att leka med. Och jag har aldrig träffat någon som tänker så otroligt snabbt som hon gör. Hon behöver bara några sekunder för att sätta sig in i ett helt nytt system där jag skulle antagligen behöva timmar om inte dagar för att kunna förstå.

En opposition eller kvadratur mellan saturnus och lilith är där för att driva fram en potential man har. Kan vara jobbig men det bästa är att ta det lugnt och inte bli nerslagen av det som händer. Det slutliga utfallet blir i sådana fall väldigt positivt. Gäller även transiter. Och saturnus kommer att balansera situationen så att Liliths spontana frihetssträvan inte blir så påträngande så att den blir  negativ.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-04-06 06:44
#40

Saturnus är nästan den enda planet som jag inte har retrograd.
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wilyamna
2017-04-06 11:59
#41

Tack för allt stöd, ni är så fina och omtänksamma.

Annons:
Marsel2
2017-04-06 14:19
#42

Hejsan alla! Flikar in här med en fråga. Är Retrograd önskvärt i ett födelsehoroskop eller är det inte det? Har läst en del och det e ganska olika uppfattningar kring det!

Kyllan56
2017-04-06 16:10
#43

Retrograda planeter kopplar jag mycket till karma och ens egen karmiska  utveckling. Planetenegin blir mer "subjektiv" än "objektiv"!

Martin Schulmans böcker om karma är mycket intressanta. Jag har hans böcker om retrorograda planeter i horoskop och om Månnoderna i tecken och hus.

Här hittade jag en engelsk sida som förklarar retrograda planeter på ett bra sätt.

https://www.pathwaytoascension.com/astrology/lesson5.html

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-04-06 16:55
#44

  hmm…

Jag har jupiter retrograd. Alltid sett det som negativt för lyckan ler sällan mot mig, tycker jag. Jag har alltså jupiter i stenbocken, hus 5. Och står jag vid ett roulettbord och har täckt alla nummer på bordet utom nummer 1 så bara vet jag att nummer 1 kommer upp. Och kärleken har jag väl ingen direkt tur med heller.

Men det han skriver om jupiter retrograd låter ju inte helt fel. Men tydligen får man betala för sådant. Åtminstone i mitt fall. 😃

Men… jag vet att jag ibland har en tendens att se saker och ting lite för negativt ibland. Åtminstone när det gäller mig själv. Bortskämd kanske? 🎧

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-04-06 17:22
#45

#44 Jag har även Jupiter retrograd och i konjunktion Pluto, som också är retrograd. Jag har däremot alltid varit den borne optimisten. Men med all min eld, skulle det vara konstigt om jag inte haft det. Jag har lätt att se det positiva även i det som är tungt och jobbigt. Om det är en gåva eller en rationalisering är en annan sak. men jag kan säga till mig själv att nu händer detta för detta och detta… Från början kunde jag bara se det retrospektivt. Men vissa gångna år var till och med optimistiska jag, försatt nästan ur spel.

Jag har en skuld att betala till mänskligheten. Pluto och Neptunus retrograd gör att jag både lever i och utanför världen, vilket stämmer väldigt väl överens.

Det lustiga är att viss av mina karmiska läxor har jag räknat ut, utan att läsa om retrograda planeter och annat som handlar om karma.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-04-06 19:07
#46

  Men herre gud… jupiter, uranus, neptunus och pluto retrograd?!?! 😮

Hur pallar du???

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-04-06 20:47
#47

#46 Det undrar jag med, men jag har väl inte så mycket att välja på. 😃Med all sannolikhet har jag själv valt det. Men så gammal som jag är nu så har jag vant mig vid livets vedermödor och förlikat mig med dem.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-04-06 21:30
#48

Alla har vi väl våra skavanker😊 Jag förundras och imponeras av all positivitet som finns i detta forum , trots alla våra rädslor och saker som upplevs som jobbigt och skrämmande kring våra egna födelsehoroskop. Men jag upplever att jag mer och mer övervinner det ju mer jag läser och förstår Astrologin.

Annons:
Kyllan56
2017-04-06 22:47
#49

Det ju låter utmärkt Marsel2!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2017-04-07 07:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Även jag har Jupiter, Uranus, Neptunus och Pluto retrograda.
Livet är hårt som stål. Men jag har klarat av över 60 år nu, då bör jag kunna ta resten med.
http://astrologi.ifokus.se/discussions/4f797f31d4ebea088d001019-mitt-natalhoroskop

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wilyamna
2017-04-07 09:56
#51

#37 & #38 Jag verkar vara i rätt sällskap här med kämpande när Saturnus huserar på 27 grader skytten. Låter inte roligt att han stannar på din asc!! Och nu går in i hus 12 igen, sista mediala rannsakningen? Och där har du även Natala Saturnus med fina aspekter, även om de inte kommer i konj denna vändan. Men hur har Saturnus varit då?? Jag funderar på hus det blir 2018 när Saturnus befinner sig i sitt egna tecken då borde vi väl kanske kunna få utveckla vår Stenbocks energier?? Kyllan, ja du förstår mig nog och visst är det min stora livsläxa och min stora knut här i detta livet. Min Natala Saturnus går i R och på enligt sidan du tipsade om så har jag då fått en ny chans med detta livet att reda ut min självrespekt. Så jag kämpar vidare för jag vill inte leva ytterligare ett liv innan jag löser ut min knut! Låter sim att du har det kämpigt också Kyllan, vad är det mars representerar för dig. Men jag undrar om du inte gjort denna läxa och Saturnus visar dig något annat nu??

Wilyamna
2017-04-07 10:08
#52

#43 check! Jag är en "riktig retrogragsinivid" uppfyller båda första kriterierna samt att jag har 2 inre planeter i R, mao har jag nästan ingen aspekt som inte är involverad med en R planet. Mina R planeter är, Merkurius (personlig), mars, Jupiter och Saturnus. Lite som jag misstänkt tidigare så lever jag ett riktigt lärande liv. Måste säga att jag var tvungen att lsa flera gånger innan jag fick ihop förklaringarna, hur många är medveten om andens läxor och parallella liv och skillnaden mellan själ och ande?? Men jag tackade min R Merkurius som hjälpte mig att få ihop det. Något annat jag verkligen tog till mig var att vi "retrogragsinivider" inte alltid berörs av karman om jag förstod det rätt ;) för vi gör ett så stort spirituellt arbete ändå.

Kyllan56
2017-04-07 14:06
#53

Vi kan ta varandra i hand, Draken!😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2017-04-07 14:38
#54

Ja Wilyamna, min  livsläxa är bl.a att lära mig lagom. När det gäller Mars har det med min energi att göra. Att antingen rör jag mig som bara den eller gör jag ingenting alls. Jag överdriver lätt just träning och att röra på mig, sedan blir jag uträttad och då gör jag inget alls. Med den transiten ska jag kanske åter djupdyka i andliga studier och det som har med filosofi och religion att göra. Resa kommer jag inte göra under denna transit.

Senast jag hade denna aspekt läste jag på komvux och började i Lund på Universitetet. Skytten står bl.a för djupare studier och 5:e huset för lek, kreativitet och barn. När Saturnus kom till 5:e sa han nu måste du ta dina studier på allvar och vara seriös. Saturnus har även lätt att dränera Mars på energi.

Ja vi får se vad Saturnus har i sitt sköte.  Jag har samtidigt en Trogon min Pluto, som jag har på 27 grader Lejonet och även Uranus, kommer att aktiveras, som jag har 28 grader i Kräftan. Så hus 1, 5 och 12 kommer aktiveras.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-04-07 15:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Intressant det här med retrograda planeter i födelsehoroskopen. Själv har jag bara Jupiter i retrograd, och tack vare denna tråd har jag lärt mig mer om det! Och det ledde mig vidare till ett Saturnus-aha-moment. Jag inser att tiden för min första Saturnusreturn var nog så jobbig, men det stora tunga kom faktiskt först några månader senare. Då gled transiterande Saturnus in i opposition med min natala retrograda Jupiter, och hamnade dessutom samtidigt i kvadratur med natala Pluto på Asc (se bild). Kort sagt var detta en fruktansvärd period i mitt liv, och även starten på en mycket tuff transformeringsprocess (Pluto) med mycket inre växande (Jupiter R). Sedan lugnade det sig en aning i några år för att återigen braka loss ordentligt när Saturnus ställde sig i konjunktion med Pluto och Asc, och förstås då även i kvadratur Jupiter. Jag som trodde att Saturnusreturnen skulle vara värst, men det verkar som om Saturnus i aspekt med framträdande planeter och positioner är så mycket värre. För mig har det varit så iaf. Någon som känner igen sig i detta? Nu väntar jag med bävan och nyfikenhet på Saturnus vidare framfart… för senare i år hamnar han i konjunktion med min natala Jupiter och samtidigt i kvadratur till natala Pluto. Jag vet inte säkert vad det kommer att innebära, men det känns som ett betydelsefullt och starkt möte. Jag hoppas och tror att det tyngsta arbetet är gjort, och att det blir som ett slags avslut på denna utdragna transformeringsprocess. Som jag längtar!😀

Annons:
Kyllan56
2017-04-07 17:06
#56

Nej, det behöver inte vara Saturnusåterkomsten som man upplever som värst. Allt beror på vilka planeter som Saturnus bildar aspekter med i ens horoskop.  Saturnus i det natala horoskopet kan vara i idel positiva aspekter. Det är en milstolpe på att man första gången Saturnus är på samma plats i horoskopet, som när man föddes. Då har Saturnus gått igenom alla olika facetter i ens liv. Andra gången talar mycket om hur man löst det första gången. Kanske behövde man en omgång till eller har nya läxor lärts. Eller en kombination av båda.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2017-04-08 10:16
#57

Usch ja, jag väntar på Saturnus Jupiter kvadraturen och att Saturnus ska väcka min Pluto Neptunus/Mc kvadratur till liv .
Vi får se om det blir fler sömnparalyser och sådant intressant.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Wilyamna
2017-04-09 20:50
#58

#39 tack greenseng, du verkar förstå dig på Lilith och visst är det som du säger att det är en egenskap som behöver väckas liv i igen eller kanske rättare sagt, dags att ta ett steg vidare. Vilket jag får se till att vara redo för nu och inte kämpa emot så mycket. #54 precis som du skriver Kyllan, varför inte fördjupa dig i spirtualismen igen, nu när Neptunus är i fiskarna också :) #55 jag håller med dig RosaKatta, Saturnus är som tuffast i sina läxor när det kommer till transiter över Natala planeter eller i opposition. Tycker det har varit kämpigt så många år, vilket även förklarar att Saturnus har passerat över de flesta av mina Natala planeter, men 2018 är det sista året innan det blir planetfritt till hus 12 och asc vilket borde medföra 10 lugna år ;) #57 Där hänge jag inte med nu Draken, är inte Pluto i sextil till Neptunus eller syftar du till de transiterade planeterna??

Farwuq
2017-04-11 06:45
#59

Det är den kommande transiten Saturnus - Neptunus som jag funderar på.
Då bör något med Neptunus - Pluto väckas. 🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

RosaKatten
2017-04-15 16:03
#60

Jag pausar i äggätandet och fortsätter gräva fram information om Saturnus😊 Här har jag hittat en mycket intressant artikel om den trettioåriga Saturnuscykeln för den som är intresserad; hur Saturnustransiterna påverkar, från konjunktion till opposition med ens natala Saturnus, och på vilket sätt karma kommer in i bilden. Fantastiskt intressant! Dessutom om kopplingen till månen och Uranus. http://www.khaldea.com/rudhyar/astroarticles/cyclesofsaturn.php

FataMorgana
2017-04-16 14:31
#61

Hej.

Börjar den första Saturnus omgången när den för första gången träder in i ens stjärntecken eller börjar den från och med där den står när man föddes?

Sen undrar jag när Greenseng skriver i sitt inlägg #39  att han är avundsjuk på personer som har Saturnus retrograd. Vilken verkning har det?  Både jag och min sambo har den retrograd i våra födelsehoroskop, men hans Saturnus står i en svår position direkt på accendenten (Skorpion) i första huset i opposition till solen (oxe) . Gör det saken lättare om den är retrograd?

Ursäkta om frågan är dum, men jag hänger inte rikigt med.

Kyllan56
2017-04-16 15:09
#62

#61 Det heter första Saturnusåterkomsten. det betyder att när du är ungefär 29.5 år så kommer Saturnus tillbaka till den position den hade när du föddes. Andra Saturnu återkomsten är du ca 59 år. 

Alla retrograda planeter i ens horoskop tenderar att vända energi inåt. Det kan betyda att konsekvensen av en retrograd planet inte alltid är uppenbar för en.  I min bok är det lättare att ha direkta planeter än retrograda.  Men om man är någorlunda insatt i astrologi, kan de retrograda planeterna visa en hel del om ens karma. Å andra sidan kanske - bara en reflektion - det inte finns lika mycket utvecklingspotential  med bara direkta planeter. 

En retrograd Saturnus i ett födelsehoroskop kan visa att  barndomen inte var speciellt ordnad, att regler och normer inte var tydliga. Vilket kan  i vuxet liv göra en obekväm med regler och normer och etikett. 

Men sedan måste man titta på tecken, hus och aspekterna som Saturnus gör till vinklarna och andra planeter.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
FataMorgana
2017-04-16 16:04
#63

#62  

Tack Kyllan56.

Då förstå förstår jag hur det menas med Saturnusåterkomsten.

Sen var det ungefär så som du skrev som jag förstått det tills nu, att det lär vara svårare om en planet är retgrograd och därför undrar jag varför Greenseng skrev att han var avundsjuk på dem som har Saturnus retrograd.

Wilyamna
2017-04-16 18:15
#64

#60 Vilken intressant länk RosaKatten!! Men nu behöver jag hjälp!!! Nästa längst ner i artikeln skrivs det att de personer som är födda med en Saturnus - månen konjunktion är nertvingade i sin inkarnation för hämd. Då börjar jag fundera… eftersom jag har just den konjunktionen och dessutom Saturnus i R vilket också pekar på ett karmaliv. Jag har såpass många R planter att jag är en R-individ. Så vad är mitt syfte i detta liv?? Har jag betett mig så illa i tidigare liv att jag är tillbaka tvingad till "gör om gör rätt" eller är det tvärt om?? att jag blivit så dåligt behandlad i tidigare liv att jag nu behöver stå upp för mig själv och slå tillbaka mot de som sårat mig. Inte slå/hämnas fysiskt men ändå göra mig fri från dess karma och kjedjor?? Blev verkligen fundersam över texten och min karma… Någon som kan hjälpa mig att lösa ut alla frågor??

Kyllan56
2017-04-16 19:51
#65

#64 Det är människor som skriver olika artiklar, böcker o.s.v.  Det man får fråga sig själv är tolkningen rimlig? På vilken nivå är den människa på som skriver på det sättet?

Hämnd i vilken form som helst tror jag inte på! Om du gjort någon annan människa ont i ett tidigare liv, är det att vända på det och försonas med dig själv och personen. Inte att hämnas! Om en annan människa gjort dig något ont kan det vara så att ni behöver reda ut något.

Tänk på alla mord i heders namn där man hämnas, som leder till nya hämndaktioner och så fortsätter det. 

Den som bryter en cirkel av orätter är den som är stor och går rätt väg.

Så nej det tror inte jag på! 

Wilyamna läs alltid texter och tolkningar med ett kritisk öga och ifrågasätt det som skrivs!

Den konflikten du har mellan dina känslomässiga behov och det du vill representera utåt är det du ska ta itu med. Månen i konjunktion din Saturnus säger att det är din relation med din mamma som du ska ta itu med, något i den har lett till den kluvenheten du har mellan det du känner och dina ambitioner. Det är en stor del av din karma. Glöm ordet hämnd, som är ett destruktivt ord!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marsel2
2017-04-16 19:59
#66

Nu har även intresserad av retrograda planeter. Jag har Neptunus o Uranus i retrograd. Hittar inte mycket på svenska. Kyllan 56 du verkar va kunnig och undrar om du vet något om det?

Wilyamna
2017-04-16 20:17
#67

Tack Kyllan, Ibland funderar just över källkritiska länkar på Internet, de öppnar upp för vem som helst att skriva. Sakkunnig som skojare, lärde mig granska vetenskapliga artiklar när jag skrev min master-uppsats då Internet hade precis exploderat. Men det är så mycket svårare med källgranskning inom astrologin för jag vet inte riktigt var jag ska kika. Men jag tycker mycket i artikeln stämde och lät vettigt, det är inte första gången jag springer på Saturnus koppling till grekiska mytologin. Men just "revenge" kan inte tolkas på något annat sätt än "hämd", men som du skriver är det för mig en destruktiv gärning men för mig är det samtigt tydligt att något mönster ska brytas i mitt liv och mycket pekar på att detta är mitt "andra" liv för att bryta mönstret. Själv känns det som att jag verkligen är inne på ett lärande liv, det har ju trots allt varit ytterst få år som varit "lugna". Som tur är har jag fått många styrkor och min starka jord anknytning som gör att jag ändå tar mig igenom mina utmaningar, peppar, peppar ;)

Kyllan56
2017-04-16 21:11
#68

#66 Uranus är det plötsliga händelsernas planet. Uranus står för frihet, revolution och det okonventionella.

Neptunus är drömmarnas, fantasin och illusionernas planet.

Tänk då att när man har retrograda planeter, så går den energin mycket inåt. 

Kanske levt ett tidigare liv i fantasins okonverstionella värld, där den regler inte funnits som hos gemene man. En vagabond som levt i sin egen värld, undvikit ansvar och flytt den världen som du levde i då.

Det för att du kanske i denna världen har svårt med det konventionella och lätt flyr in i en fantasivärld, där allt är lättare och bättre. Utmaningen kan bli att leva här och nu i den blir mer delaktig och inte fly in i fantasin.  Att frihet är under ansvar.

När man inte riktigt vet vad planetenergierna står för är det svårare att förstå de retrograda planeterna. 

Att tolka karma är i mina ögon överkurs, det kommer efter man lärt sig grunderna i astrologi!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kyllan56
2017-04-16 21:30
#69

#67 Att astrologi hänger ihop med mytologi vet vi bara genom att planeter har namn efter gudar i den romerska astrologin. Endast Uranus är namngiven efter en grekisk gud.

Saturnus är ursprungligen kopplad till skörd och Jupiter är hans son. 

Jag kopplar det  till karma, som du sår får du skörda. Hans arv var den expansiva Jupiter, den enda son han lät leva. Saturnus ger oss de läxor vi behöver och sår vi bra och sköter det som växer upp till skörd, då får vi en god skörd. 

Många ser Saturnus som negativ, men de möjligheter vi fått med våra horoskop har vi ett ansvar att skörda frukterna av. Men det kan vi först göra när vi bearbetat de problem som kan skada vår skörd. Det kan vara allt från dåligt väder, till skadedjur o.s.v. Men att ta hand om en skörd från sådd till skörd kräver mycket arbete. 

En metafor för hur jag kan på det Saturnus som kommer in i varje facett(hus) av vårt liv och ser till att just den biten sköts på rätt sätt. Då växer man, precis som hans son Jupiter.

Saturnus är en läromästare, som är ganska sträng, för att man ska ta sitt ansvar och  komma vidare i sitt liv och det man har att göra upp med.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
RosaKatten
2017-04-17 10:06
#70

Wilyamna, visst var det en intressant text! Jag fick en riktigt bra förståelse för hur Saturnuscykeln fungerar, sedan är det väl som med allt annat att man får sålla lite i informationen. Särskilt de olika aspekternas betydelser tycker jag varierar väldigt mycket när jag surfar runt på olika sidor. Just ordet revenge är ju väldigt negativt laddat men du kanske inte behöver ta det så bokstavligt. Det kanske mer är en slags revansch, typ nu räcker det, nu är tiden inne för att lösa upp och läka det som varit. Lite som att vissa som blir mobbade i barndomen sedan tar revansch genom att låta de jobbiga erfarenheterna bli till en drivkraft för utveckling och framgång istället. Och det här med karma. Det vanliga är väl att man tänker sig att man har betett sig illa och nu får sona för det. Men vem avgör egentligen vad som är dåligt beteende? Är det inte vi människor som i det dömande egot har bestämt vad som är bra och dåligt? Jag tror inte att det handlar om det egentligen. Jag tror att vi innan vi föds bestämmer vad vi behöver utsätta oss för i kommande liv för att utvecklas som själar. Och det är så spännande att universum ger såna fina ledtrådar… det gäller bara att lyckas förstå dem, men det är väl en del av läxan kan jag tro..

Kyllan56
2017-04-17 12:03
#71

Jag tycker denna artikel, som publicerats i astrologiföreningen Vintergatans hemsida, skriven av  Karen Drye. Den är informativ och tar upp Saturnus ur olika kulturella perspektiv.

Saturnus, "Han levererar dock inte något annat än det som beställts. Han är helt enkelt budbäraren och förvarnaren för vårt öde. När han kommer till vår dörr är stunden inne, och vi kan inte längre uppskjuta återbetalningen av våra karmiska misstag. Men så snart denna karma har balanserats ut och tidsmässigt avtjänats, infinner sig en underbart befriande känsla i själen."

http://www.astrologi-vintergatan.com/saturn.htm

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-04-17 14:04
#72

Tack Kyllan för länken, den ska jag läsa vid tillfälle! Men först ska jag gotta mig en stund med Hänt Bild innan jag blir helt insnöad på Saturnus😊

greenseng
2017-04-17 16:00
#73

  Tittar in lite snabbt efter att lyckats överleva en för mig märklig påsk. Ok. Den är väl i och för sig inte slut än. Hmm…

Jag skrev någonstans att jag är avundsjuk på dem som har Saturnus Retrograd. Och… vad bygger jag detta något kontroversiella uttalande på? Hade liksom ingen aning om att det skulle ge ett sådant gensvar. När jag skriver så är det som när jag talar. Jag tänker helt enkelt högt. Inga spärrar direkt… 😃

Men här om saturnus retrograd handlar det egentligen om två saker som jag tror mig ha lagt märke till. Känner några människor, och då framför allt en person, som har denna egenskap hos saturnus. Och jag har lagt märke till att de drabbas inte av livets vanliga svårigheter på samma sätt. Från mitt håll att se det så har de väl egentligen ingen aning om vad "vanliga" problem egentligen är. Först får man intrycket av att de helt enkelt är bortskämda. Men… det stämmer inte när man studerar dem närmare.

Jag försökte hitta något i deras horoskop som förklarade detta. Och då såg jag just detta med en retrograd saturnus. Och jag började fundera lite.

Jag har för mig att jag läste någonstans för flera år sedan att de tidiga astrologerna gjorde vissa saker väldigt enkla för sig. De funderade över retrograda planeter och drog slutsatsen att det helt enkelt var så att en planets egenskaper helt enkelt reverserades. Alltså att egenskaperna blev istället motsatta.

Jag tycker mig se detta i mitt eget horoskop. Där har jag bara en planet retrograd och det är jupiter. Jupiter ses ju traditionellt som "lyckans" planet. Och går den då retrograd så blir det då automatiskt olyckans planet. Och det stämmer alltför bra in på mig. Så hur blir det då när man har saturnus retrograd? 🤔

Saturnus leder ju ofta fram till besvär och motgångar. Vilket till sist leder fram till att man får erfarenhet i livet. Men om man har den retrograd så slipper man kanske många av dessa irriterande besvär. Och det verkar faktiskt så när jag tittar på dessa personer som har den retrograd.

Naturligtvis så upplever dessa personer inte det hela på detta sättet. De menar på att de visst har massor med problem och har också haft mängder med svårigheter. Så de blir allmänt sura när jag kommer med mitt påstående. Men jag tycker ändå att deras liv påminner om att de glatt leende bara "surfat" sig fram i livet. Att de egentligen aldrig har erfarit många "vanliga" svårigheter. Och skulle de någon gång undantagsvis stöta på en sådan svårighet så blir de helt förstörda. Men bara tillfälligtvis. När de fått en massa tröst så lyser de upp och glömmer alltihop och går bara vidare som ingenting egentligen har hänt.

Det hela handlar kanske om att de egentligen är väldigt praktiska människor med en oerhört hög social kompetens. Och att de kanske inte tyngs ner så mycket av tillvarons mer förargliga dimensioner. Alltså att de har någon märklig förmåga att på rätt sätt hantera tillvaron.

Idag ser vi ofta retrograda planeter som att de mer "går på djupet". Alltså att de korresponderar mycket till vår undermedvetna sfär men också ser lite djupare på vissa av tillvarons fenomen. Och detta står kanske egentligen inte i strid med att deras egenskaper blir omkastade när de går retrograd.

Jag själv exempelvis älskar lite djupare kunskap. Det vanliga livet upplever jag som många gånger alltför ytligt och det intresserar mig egentligen inte förrän det börjar slå mig i huvudet och jag helt enkelt är tvingad att ta itu med det. Och då är det kanske inte så konstigt att jag upplever det som att jag har otur. Alltså retrograd jupiter. Men båda förklaringarna här stärker faktiskt varandra. Båda är alltså rätt om man tittar till helheten. Att jupiter retrograd faktiskt forcerar mig att gå på djupet men att detta, när det går till överdrift, naturligtvis har konsekvenser i det vardagliga livet är egentligen helt naturligt.

Saturnus står ju många gånger för bekymmer. Men går den då retrograd så lyser bekymren många gånger med sin frånvaro. Personen har på ett djupare plan redan fått kunskap om hur hon skall hantera saker och ting för att få livet att flyta friktionsfritt. Dock så kan det naturligtvis också leda fram till att personen kan få problem på ett djupare plan istället. Problem som kanske inte syns så mycket men som är svårhanterliga. Många gånger tycker jag mig se att dessa personer som många gånger inte har några som helst problem med materiell lycka istället brottas med problemet att få uppleva verklig "inre" lycka.

Lite lösa funderingar över astrologins svårhanterliga problem.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

FataMorgana
2017-04-17 17:20
#74

#73

Tack Greenseng för att du tog dig tid att förklara. Nu förstår jag hur du menar. Skulle dock vilja hävda att bekymren inte alls har lyst med sin frånvaro, vare sig  för mig eller min sambo. Fast det kanske beror på en massa andra aspekter och positioner. Men annars önskar jag förstås att det vore som du skrev.

Undrar ännu om det här med orb faktor. Jag blev så glad  när jag såg en stortrigon i min sambos horoskop och sen ännu en drake på det, men sen såg jag att orb faktorn låg på 9 grader. Vid 8 grader försvinner draken. Måste jag nu tolka det hela som att han inte har en drake?

greenseng
2017-04-18 00:03
#75

  #74

  Astrologen Ann Henning säger att aspekter i allmänhet inte är en objektiv sanning utan mer visar fram personens egen attityd till olika områden i sitt liv. Idag har man alltså en mer psykologisk attityd till astrologin mot man hade förr. Men personligen så tror jag nog att astrologin har plats för båda synsätten och att den egentliga sanningen antagligen, som vanligt, ligger och balanserar någonstans mitt i mellan.

En person ärver naturligtvis många saker i sitt personliga sätt att hantera världen men dessa kan naturligtvis både förstärkas och försvagas av till synes slumpmässiga händelser. Framför allt om de händer tidigt i livet. Om exempelvis saturnus passerar ascendenten extremt tidigt i livet så sägs det att många barnsjukdomar och annat strul kan uppkomma. Så jag tror att båda synsätten har giltighet.

Vi lever i en psykologisk tidsanda vilket faktiskt förenklar astrologin i och med att tolkningar blir betydligt lättare. Förr när den objektiva synen härskade så var astrologin väldigt mycket svårare i och med att man förväntades att förutspå framtiden. Men förutsägande astrologi är extremt svårt. Kräver ofta att astrologen också har en högt utvecklad intuition. Jag misstänker starkt att människor förr som hade en högt utvecklad fallenhet för sanndrömmar kunde bli makalösa astrologer. Har man då en dröm om en katastrof och dessutom fått information i drömmen om var och ungefär när detta händer så blir det naturligt att titta på en stjärnkarta och se om den innehåller konstellationer som antyder en sådan händelse. Hittar man då detta så blir det betydligt lättare att föra fram idén om en sådan kommande händelse.

Jag tycker många gånger att astrologin mycket är en skola som vill lära ut att allt hänger samman på sätt som är svårt för ett rationellt sinne att föreställa sig och acceptera. Att något som händer i makrokosmos, alltså kan skönjas i planeternas rörelser i tecken och hus, även avspeglas i vardagslivet här i den vanliga världen eller kanske man kan kalla den vanliga vardagsvärlden för "normokosmos". 🙂

Detta är då eventuellt ett steg i riktning mot helhetsmedvetande och till sist det legendariska och svindlande enhetsmedvetandet. Astrologin balanserar på ett mycket märkligt sätt mellan ren logik och en högre världsuppfattning. Normalt så försöker jag att inte blanda dessa två begrepp med varandra utan hålla dem var för sig. Annars uppstår lätt förvirring och vidskepelse. Men när det gäller astrologi så tycker jag mig se ett lysande undantag här. Dock har jag förstått att man måste ta det lite försiktigt här. 😃

----------

I ditt exempel så handlar det alltså om en planet som försvinner vid 8 grader. 8 grader är väl lite för mycket för mig personligen som är van att arbeta med max 7 grader. Men man måste nog se kartan först. Planeten kan ju vara en sol eller en måne och många lägger till ett par grader då. Eller om planeten gränsar till en sol eller en måne. Men det är nog ditt eget val. Med min ytterst begränsade erfarenhet av praktisk astrologi så är jag definitivt inte den rätte att fråga här.

Orb eller orbfaktor är ett problem inom astrologin. Det påminner om Hussystem på det sättet att man har svårt att komma överens här. Den blir naturligtvis med tiden en mycket personlig sak. Vilket beror på hur man läser och upplever samt tolkar ett horoskop. Vilket är mycket personligt.

De flesta astrologer är väl överens om en sak åtminstone. Att ju mindre orb det är i ett aspektförhållande desto starkare är aspekten. Desto starkare kommer aspektens natur att visa sig i levande livet. Och då också tvärtom. Ju högre orb desto svagare blir aspekten och desto mindre inflytande har den i det verkliga livet.

En del astrologer tillåter en väldigt hög orb. Till och med så hög som 12 grader. Andra däremot accepterar bara en lägre orb. 5 grader exempelvis är inte ovanligt här. På nätet kan man se en orbfaktor som är så hög som 10 grader. Plus att man har samma orb för alla vanliga aspekter. Och även alla planeter. Många föredrar en högre orb för sol och måne. Men långt ifrån alla. I den gamla skolan så hade väl egentligen varje planet sin speciella orb. Ett ganska jobbigt system som man väl övergivit idag. Men att man håller en högre orb på vissa astrologiska sidor på nätet är kanske helt naturligt. Då blir ju horoskopet helt plötsligt mer "lysande" och ser extremt spännande ut. Och detta ökar den kommerciella faktorn. Det går det inte att sticka under stol med. Det måste nog även ägaren av sidan motvilligt hålla med om även om personen naturligtvis framhåller andra förklaringar i första hand. 😃

Jag personligen vill gärna se det så att en intressant konstellation i ett horoskop faktiskt kan "forcera" fram en något högre orb för någon enstaka inblandad planet. Men i sådana fall så rör det sig kanske mest om en grad högre eller liknande. I min obotliga fantasi så är det alltså som att de andra planeterna vill skapa ett kraftspel här även om en enstaka planet ligger något över gränsen. Jag menar… gränser är egentligen bara siffror och man måste se till helheten här. Däremot så skall man inte missbruka dessa undantag.

Det är väl för att jag vill förenkla det hela och ser planeterna som levande varelser som strävar efter kommunikation. Är det för många planeter som "hörs" otydligt så minskar intresset för en kommunikation. Men är det bara en enda så kan man acceptera detta om "kraftspelet" eller energiutbytet blir tillräckligt intressant. Som det exempelvis är i en sådan formidabel konstellation som en drake.

När jag börjar att titta på ett horoskop så har jag vanligtvis en orb på 7 grader. Men det är bara för att se om någon planet inte har några vanliga aspekter vid denna orb. Ensamma planeter kan ha ett mäktigt inflytande i horoskopet. Eller säga mer än man tror om en person. Sedan minskar jag orben till 5 grader. Sedan till så lite som 1 grad för att hitta de verkligt inflytelserika planeterna. Därefter så stegar jag mig upp för att hitta "kraftdynamiken" i horoskopet. Men min normala orb ligger vanligtvis runt 5 grader. Men… jag håller med om att jag kanske är lite för snål här. Och beroende på helheten kan jag höja orben.

Anledningen till en så snålt tilltagen orb är att de aktiverade planeterna ofta då har ett starkt inflytande i horoskopet och personens mer framträdande sidor visar sig då.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

FataMorgana
2017-04-18 09:56
#76

#75

Tack  Greenseng, nu förstår jag ännu mer vad det hela handlar om och hur jag bör förhålla mig till det här med Saturnus. Jag har alldeles för lite kunskap om astrologi, men jag har märkt att det är ett bra sätt att refektera över sig själv på och det är väl därför jag blivit smått intressead av det 🙂

Angående orben i min sambos horoskop ställde jag in ett par bilder på hans horoskop i en annan tråd av mig så att jag inte tar upp den här tråden som egentligen handlar om Saturnus. Hoppas du kan titta in där.

Annons:
Kyllan56
2017-04-18 16:44
#77

#75 Intressant skrivet greenseng! Jag gillar ditt sätt att tänka!

Jag plockade fram Martin Shulmans bok om retrograda planeter. Alla böcker om karma jag har, har han skrivit!

Om Saturnus retrograde skriver han ungefär så här, översatt av mig.

Retrograde Saturnus indikerar alltid en fortsatt karma från tidigare inkarnationer. Att individen är lite långsam att slutföra läxan. Att samma tema man har i detta livet har man haft liknande tema i ett tidigare liv. 

Han skriver av alla retrograda planeter är Saturnus mest bekväm med att vara retrograd, för det ger personen en andra chans att förbättra relationer som formats mellan personens själ, och de  omständigheter som personen möte i tidigare inkarnationer, och hur dessa  omständigheter hur blivit förstådda.  Nu under Saturnus milda guidande, har personen möjlighet att forma allt personen lärt i tidigare liv. Personen vill avsluta det den lärt sig i tidigare liv

Detta är bara allmänt, för sedan förklarar han tecken  för tecken och hus för hus, beroende på var man har Saturnus retrograd.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

greenseng
2017-04-18 19:19
#78

  Martin Shulman. Det namnet måste jag försöka stuva in i mitt redan överbelastade minne. Hans tänkande verkar trivsamt logiskt. 🙂

Får se om jag kanske kan hitta någon bok av honom. Karma och astrologi intresserar mig mer och mer. Och det är alltid bra att hitta någon som tänker på ett sätt som kanske känns välbekant. Man lär sig väl alltid något, antar jag. 👍

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-04-18 22:33
#79

Jag håller också det han säger för logiskt!😃

Första och tredje boken har jag. Här var humana priser.

https://www.amazon.com/Martin-Schulman/e/B001KIZAW4

Den här är den tredje boken jag har av honom. Det är den om retrograda planeter.

https://www.abebooks.com/9780877283454/Karmic-Astrology-Vol-Retrogrades-Reincarnation-0877283451/plp

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2017-04-20 21:40
#80

#73 Dina funderingar är väldigt intressanta Greenseng. Jag är en av de individer som har Saturnus R och du får gärna studera mitt horoskop och jag är ärlig :) Som du skriver så skulle du fråga mig om jag har haft verkliga problem och stora livskriser så är svaret JA i min mening ;) men om jag skulle jämföra mig med en individ som vuxit upp dysfunktionellt är svaret att de har absolut haft det tuffare. Men jag hoppas att om några år kunna ställa mig till skaran att kunna rycka lite på axlarna åt problem och gå vidare. Sedan har jag Jupiter i R också, dessutom i opp också. Inget kul alls, men jag tror det har påverkat mig genom att jag inte fått något gratis utan fått kämpa väldigt mycket för att komma någonstans. Men inte gett mig mer otur (än så länge) än någon annan i livet. Men jag har väldigt många planeter i R så då kanske det blir annorlunda också?? Jag känner en person till som har Saturnus i R och det är den enda R planeten och han har haft/har stora problem men vill gärna inte lösa ut de så den stressen har satt sig i kroppen istället och nu har han problem med hjärtat. Hoppas det gav dig lite input till din teori :) Men jag tror nu att när planeterna går R och man har dem i R i sin Natala karta tror jag vi har det lättare än de som är födda med direkta planeter??

greenseng
2017-04-21 22:32
#81

#80

  Mina funderingar är just bara funderingar. Jag är ingen astrolog utan egentligen helt enkelt en nybörjare inom astrologins exklusiva sfär. Att jag sedan också har för o(vana) att tänka högt gör kanske inte saken bättre. 🤪

De horoskop jag tittat på är ju hela horoskopskartor. Och innehåller ju massor med saker. Att hitta en retrograd saturnus i en del av dem måste ju också samspela med helheten i horoskopen. Jag letar alltid efter adekvata mönster där vissa enstaka saker kan ge mycket information. Men det är lite marigt när det alltid är helheten som egentligen betyder något.

Jag misstänker att erfarna astrologer har ett helt annat sätt att se på horoskop än vad jag har. De lägger antagligen betydligt större vikt vid etablerade rent logiska sammanhang inom astrologin än vad jag gör. Och det kan säkert vara många fördelar med det. En fördel är att det efter ett tag går betydligt snabbare att gå i genom ett horoskop. En nödvändighet om man sysslar med astrologi i ett mer kommersiellt syfte.

Det gör däremot inte jag. Jag gör det bara för att jag tycker det är kul och stimulerande. Men också utvecklande. Jag vill gärna hantera astrologin på ett mer lekfullt sätt. Då vet jag att jag tröttnar inte så lätt. 🙂

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-04-24 11:21
#82

Så… bara tio månader till, sen ska väl den där Saturnus släppt greppet om min Asc.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2017-04-24 12:35
#83

#82 Det får vi verkligen hoppas Draken!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
2017-04-24 12:56
#84

Det har inte varit kul sedan länge tillbaka.

Saturnus har sedan 2015 gungat fram och tillbaka över sig själv och Asc.
Ibland direkt och ibland retrograd.

Givetvis mer eller mindre hela tiden i 12:e huset.
Jag undra vad jag gjort för att få detta i nyllet?

Någon nytta? Tja, det har motiverat mig till ännu hårdare träning och att bli ännu envisare i min kamp mot sjukdomen, som sakta…

😡

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2017-04-24 13:21
#85

#84 Ja då får du ut det bästa av Saturnus. Du viker dig inte utan tar lärdom av hans hårda läxor.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2017-04-24 18:59
#86

Ha… Jag ska knäppa honom på näsan en vacker dag.
😂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-04-24 19:08
#87

😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Kyllan56
2017-04-24 19:11
#88

#86😂Där satte du ord på vad jag också kan känna!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

RosaKatten
2017-04-24 19:32
#89

#86 då hänger jag på😀

Wilyamna
2017-04-27 20:38
#90

#81 greenseng Jag tycker också det är spännande och jag uppskattar att du tänker högt, så börjar alla forskare, genom en nyfikenhet och sedan börjar prova sin tes ;) och jag ställer gärna upp som forskningsobjekt :) jag kanske får lära mig något om mig själv… Sedan känner jag fler med Saturnus R som jag skulle kunna forska vidare på… Säg bara till :) #86 Draken, Jag håller med!!! Jag ska minsann visa att jag tar mina läxor på allvar och se till att få ett överraskande högsta betyg!! Så kanske hans blick vänder sig mot någon annan som inte vill lära sig. Låt oss fira när han lämnar sina 27 grader skytten och så hjälps vi åt när han passerar nästa gång, men det går fortare på tillbakavägen!!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: