Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 4046 ggr
Emo
2017-01-03 19:01

Godmorgontråd #11

Visserligen dröjer det en stund innan det är morgon, men det gör väl inget?

Vi börjar kanske med att önska alla en god afton och en tyst och skön natt, så ses vi här i morgon.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
greenseng
2017-01-03 20:24
#1

  Oj, vad skönt. En ny tråd.

Tycker det är så  jobbigt när trådarna blir för långa. Allt går som i sirap tycker bortskämda jag. Helst skulle jag vilja ha en ny tråd redan efter 200 kommentarer.

Men… Risken finns ju att någon öppnar upp en gammal godmorgontråd igen och då blir det allmänt rörigt.

Men vänta lite nu… Moderatorn kan ju faktiskt stänga en tråd… Så det skulle ju faktiskt fungera i alla fall.

Men…  vi får akta oss för att sätta för hårt tryck på våran Drake! 😃
Det finns ju inte så många drakar kvar i världen idag.

Väderstationen jag köpte är utan tvekan ett klipp. Helt plötsligt började den visa skyfall. Men när jag tittade ut så var det hur fint som helst. Men stationen visar inte det nuvarande vädret utan det som skall komma inom några timmar.

Jag funderade på att ta en promenad, men då såg jag att trycket hade fallit till 750mmHg och var i fallande. Ok, tänkte jag. Jag vet inte riktigt hur det här fungerar riktigt men jag tror jag väntar med att gå ut ett tag. 🤔

Ett lyckat beslut. Plötsligt mörknade allt och det kom värsta regnet. Som tur är så har de rensat brunnarna här annars hade det förmodligen blivit ren katastrof. Och ändå så var vägen utanför mer eller mindre översvämmad. Hade jag gått ut så hade man förmodligen fått vrida ur mig som en våt disktrasa när jag kommit hem. Om jag överhuvud taget kommit hem.

Och nu har trycket stannat på 740 mmHg och det är värsta ovädret ute.

Alltså… jag bara älskar min nya väderstation. 😃

Och nu litar jag verkligen på den! 👍

Den är som en kvinna som har kvalitet! 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
2017-01-03 20:42
#2

Ja, det har varit ett ganska jobbigt väder idag, kallt, ösregn, hagel och så halv storm mellan varven. Var ute en sväng till bibban och kom hem ganska så blöt, särskilt om fötterna då skorna läcker.
Skönt att veta att jag inte behöver gå ut, om jag inte vill!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2017-01-03 23:30
#3

  Hoppas det lugnar ner sig åtminstone någorlunda till i morgon. Även om det ser lite dystert ut nu med ett lufttryck som är på 739 mmHg. En direkt katastrof.

Jag har liksom lagt märke till att det börjar bli ganska tomt här hemma när det gäller vissa… hmm… kalla det basvaror. Exempelvis snus. Känner lite panik här, faktiskt.  Jag har lyckats dra ner på cigarrerna. Cigarrer är väl bland det minst onyttiga man kan inhalera. Jag misstänker att papperet på cigaretterna är det farligaste. Det är den verkliga boven i dramat. Ofta peppade med glödämnen som kanske inte är det nyttigaste. Och vem vet vad de laddar tobaken med?

Klarar inte av att röka cigaretter längre. Och det är ju trots allt ganska bra. Fast egentligen är det väl ganska sjukt att dra in en massa skräp i lungorna. Indianerna rökte fredspipa. Det hände dock ganska sällan. Men den lär visst ha innehållit betydligt mer än tobak. Blev bjuden på en fredspipa en gång. Tre snabba små zipp och sedan skulle nästa person ha den. Och det snurrade till rejält minsann. Helt plötsligt var man någon annanstans. Fast… det var egentligen inte helt fel. Men blandningen är hemlig och antagligen ganska avancerad. Men jag förstår varför de kallar den fredspipa. Bråka var det sista man tänkte på. 🙂

Dessutom anses pipan som helig. Den var man väldigt rädd om.

Tobaken anses vara en helig ört i indianvärlden. Schamaner gick alltid med ett avkok av tobak i en skinnpåse som skydd mot onda andar. Man drack naturligtvis inte av den för då dog man. Nikotin är ett av de starkaste nervgift som finns. Om man skulle få i sig allt nikotin i en cigarett så vore man chanslös. Det mesta blåser man tursamt ut.

Som tur är hittade jag en oöppnad tuggtobak i kylen. Så där hade jag tur. 😉

Dessutom så är det andra småsaker som måste inhandlas. När jag skulle tillreda en enkel måltid bestående av den klassiska kokta potatisen och en kotlett tillagad på det gamla hederliga klassiska enkla sättet där såsen fixas direkt i pannan så fick jag en otrevlig överraskning. Svarta vinbärsgelén var slut. Panik! Vad göra?

Men jag testade björnbärssylt istället. "Man tager vad man haver", sade redan den legendariska Kajsa Varg. Och jag tittade en aning misstänksamt på när en massa björnbär simmade omkring i gräddsåsen. Jag tänkte inte på att björnbärssylt inte är gelé. Men då var det redan för sent. På med soya. Låta det sjuda en stund. Dessutom var kotletten inbankad med Tabasco (den riktigt starka sorten), Worcestershire Sauce och mängder med finmalen vitpeppar. Jag gillar när det är starkt. Det är bra mot smärta också.

Men tro det eller ej. Det blev faktiskt riktigt njutbart. Livet är ett äventyr.
Men trots allt… Svartvinbärsgelé har ändå något extra. Det går inte att förneka.

Oj! Och jag har alltså helt glömt bort att jag skulle testa en Espresso-Coctail bestående av superstark och supersvart Espresso. En sådan där med mörk chokladbrun Crema. Och några centiliter Dragon Blood. På med vispad grädde och sedan strö över hackad apelsinchoklad. Inte helt fel. Min glömska måste genast åtgärdas. 🥳 👍

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-04 08:07
#4

Här har vi ett lufttryck som är på 735 mmHg. Det blir kanske inte så mycket gjort då. Det är kallt ute men inga minusgrader nu.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-01-04 19:01
#5

Här förefaller det normalt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2017-01-04 19:07
#6

Det oroar mig.
Det brukar vara lugnt före stormen.

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
greenseng
2017-01-04 19:21
#7

  Här har vi 758 mmHg just nu. Det har varit en hela tidan stigande trend. Kalla vindar men ändå är det bara -1℃.

Min kännare till väderstationen är ganska perfekt placerad nu. Kanske en aning nära husväggen men det bör bara göra en grads felmarginal. Om ens någon. Stämmer faktiskt perfekt med värdena på nätet. Och den träffas inte av solljus.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-01-05 04:11
#8

God morgon människor, det är kallt idag. -7°C

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-05 04:44
#9

Hät är det -6℃. Men lufttrycket är hela 770 mmHg! Misstänker en vacker dag.
Luftfuktigheten ligger runt 56%.

Men kallt? I Nattavara stannade ett tåg i nära -40 ℃!! Och sin moderna vana trogen så var SJ inte speciellt hjälpsamma när det gällde passagerarna.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-05 05:50
#10

-8℃ här. Kallt när Oni och jag var ute.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-01-05 07:45
#11

  -6.5 ℃ just nu. Och lufttrycket är i stigande. 773 mmHg! Och min väderstation visar en strålande sol!

Skall bli intressant att se vad dagen har att bjuda på! 🙂

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-05 09:10
#12

Kallt ute så det får bli lite inomhuspyssel.
Jag pysslar med min e-handel. Snart får jag min nya hemsida, men nu testar jag lite här på Pärlpyssel. Får se om jag får några tips och goda råd inför framtida förpackningar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-01-05 10:09
#13

  Hemsidor är kul. Men det var ett tag sedan jag sysslade med min. En anledning är förstås att Telia vägrade bistå med utrymme helt plötsligt. Antagligen pga alla bloggar. De tyckte kanske att hemsidor helt plötsligt var onödiga.

Personligen vill jag ha betydligt mer koll på läget än jag får på de bloggsidor jag besökt.

Men jag kanske skall köra igång igen och uppgradera min hemsida. Just nu är det bara ett fraktalt galleri.

Man kanske skulle lägga in lite astrologi också! 😇

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Farwuq
2017-01-05 10:22
#14

Hoppas det kryper över 0 de närmsta dagarna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-05 10:33
#15

  Vädergenierna säger att så skall ske. På lördag och framåt nästa vecka så blir det varmt igen. Påstår de åtminstone.

Om lufttrycket sjunker en aning så lär det nog bli varmare. Men molnigare och kanske lite regn då och då.

Får väl kolla vad min väderstation behagar tala om för mig! 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-06 06:13
#16

Brrr, kallt ute minus 16,6 grader. Hasse har redan satt fyr i kaminen. Kallt om tassarna när Oni var ute. Jag har fått min nya hemsida, så i dag kan jag börja fylla den med mycket. Spännande.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tarotstollan
2017-01-06 07:12
#17

Här är det just nu - 14,4. Jag fryser redan och jag skall krypa i säng nu, får nog ta en extra filt på mig!🥶

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2017-01-06 12:18
#18

  Godmiddag!

Efter en ganska kall natt så är det "bara" -2 ℃ just nu och lufttrycket över havet är ca. 780 mmHg eller 1039 hPa (hektoPascal). Luftfuktigheten där jag bor är ca. 56% fast inomhus är den bara 22% vilket är lite för torrt, faktiskt.

Fast ibland smäller det upp till över 40%. Och det är ganska "Komfortabelt" som min väderstation säger.

Jag har kommit underfund med att väderstationen faktiskt är ett "proffsinstrument". Den innehåller mycket mer än man först tror. Och saker som det inte står något i manualen om. Och manualen är allt annat än pedagogisk. Och om jag hade designat huvudinstrumentet så hade jag nog lagt till en knapp. Istället får man konstra med andra knappar på ett helt ologiskt sätt. Men så kan ibland proffsapparater fungera.

Den har något som larmar när det är is ute. En slags "isvarning". Men den har jag faktiskt inte kommit underfund med hur man aktiverar. Nu kan jag väl ca. 80% av den. Men när det gäller larmsystemen ligger jag hopplöst efter. Dagen får väl ägnas bla. till detta. Och lite annat också, kanske.

Just gjort en megadisk. Fattar inte hur disken kan växa så snabbt. Jag misstänker starkt att jag har en älva som gömmer sig någonstans. Men frossar i min mat och till och med har börjat röka av mina cigarrer. Antagligen när jag sover. Och hon betalar inte ens hyra!! Fast… Det kanske hon gör egentligen. På sitt eget lilla vis. Men hon kunde åtminstone diska och städa. En älva behöver ju bara knäppa med fingrarna så är det klart! 😃

Men skämt åsido. Hushåll är faktiskt ganska märkligt har jag sent om sider upptäckt.

Ha en fantastisk dag!

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-01-09 04:03
#19

  … och en ny vecka har startat… igen. 😴

Vissa människor pratar om att stjärnhimmelen är väldigt speciell nu.
Alla planeterna går tydligen framåt nu. Ingen är retrograd. Och detta beskrivs som extremt speciellt. Och jag säger… "Jaså!. Det hade jag ingen aning om." Vilket i mitt fall i denna situationen kan översättas till: "Det tror jag inte ett dugg på." 😃
Men det är klart… Jag är väl allmänt tråkig, antar jag. 🤔

Är nästan klar med min väderstation nu. Kan väl över 95% av den.
Har bara en larmfunktion kvar. Men om den fungerar som den skall eller inte får jag inte veta förrän temperaturen går ned under 0℃. Men egentligen spelar det ingen som helst roll. Jag skulle aldrig lämna tillbaka den här väderstationen även om något var fel på den. Ej heller sälja den.

Varför? Därför att den är helt enkelt magisk. Jag trodde ett tag att den smygkopplade upp sig till andra större väderstationer. Men den teorin håller inte. Den verkar betydligt smartare än självaste SMHI.

Och dessutom så struntar den helt i manualen. Den har en isvarning som larmar om det blir is ute. Och jag fick aldrig den att fungera. Men helt plötsligt gick den igång. Enligt manualen skall den starta om temperaturen är 0℃ eller under. Det bryr den sig inte ett dugg om. När den kom igång så var temperaturen på ungefär +3℃. Men trots det så hade det faktiskt blivit is ute. Den räknar tydligen på andra saker också.

Jag misstänker starkt att min inneboende älva har rört vid den med sitt magiska trollspö. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-09 05:52
#20

Kul med grejor man blir nöjd med. Mycket är ju så komplicerat numera att det tar tid att lära sig bara det viktigaste.
Här har vi 1 grad "varmt". Ute!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Farwuq
2017-01-09 10:17
#21

Draken vågar sig in igen.
Det var så kallt att jag nästan havererade i torsdags.
På fredagen stack jag knappt ut nosen - jag avskyr kyla och snö - men i lördags och söndags gick jag till gymmet och körde mitt svettiga pass 05:00 - 07:00.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-09 14:01
#22

#20

  Jo. Jag har haft en makalös tur med mina senaste inköp. Även med priset. Jag cyklade förbi en sida där de ville ha tre gånger så mycket för min fantastiska väderstation.

Samma sak med mitt underbara nyinköpta headset. Fast där handlade det mer om att somliga ville ha dubbelt så mycket betalt för det.

När man googlar skall man se upp med de första reklamlänkarna som kommer upp. Som jag läste en gång: "Ingen säger kom och köp surt vin och torrt möglat bröd." (Det stod så ungefär).

Jag har funderat lite grand över min väderstation. Trots allt så har den bara 4 variabler att meka med. Tryck, Relativ luftfuktighet, Temperatur och Tid.

Men antagligen så sparar den in en massa av dessa värden och kollar hur de förändras över tiden. Och sedan använder den sig av den meteorologiska kunskap och erfarenhet som vi samlat på oss under många år. Där ibland även ytterst små förändringar bland dessa parametrar kan ha en oerhörd effekt på vädret.

Däremot så är manualen ganska rörig. Den kan knappast beskyllas för att vara direkt pedagogisk.

Och apparaten själv skulle ha mått bra av att ha åtminstone en knapp till. En som verifierar när man gjort en inmatning. Som det är nu så får man variera mellan olika knappar här. Och visst… Till sist upptäcker man att det faktiskt finns en logik här. Men den är ganska krånglig. Som tur är så går apparaten tillbaka till ursprungsläget om man inte rör den på ca. två minuter.

Företaget som jag köpte den från ville att jag skulle skriva en recension på den. Ok då, tänkte jag. Och jag skrev en ganska uttömmande recension som jag egentligen borde ha betalt för. Men antingen har de slöprogrammerat sidan eller så kör de ett fulspel här. För när jag tryckte på raden där titeln skulle stå så kopplade den upp sig omedelbart innan jag ens hade börjat. Och anledningen är antagligen att den var förprogrammerad med 5 stjärnor och det var väl detta som de var intresserade av att det skulle komma ut. När jag till sist hade skrivit färdigt recensionen så kopplade den upp igen men… inget av texten kom med.

Så kommer jag att skriva en recension till på något jag köpt så skall jag banne mig ha betalt för det. Välskrivna recensioner av kunder kan faktiskt öka försäljningen betydligt. Kunder vet vad andra kunder är intresserade av att veta.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-01-09 14:14
#23

#21

Vädersidorna pratar om att värmen antagligen kommer att hålla i sig åtminstone till helgen då det antagligen kommer att bli betydligt kallare. Om jag fattat saken rätt.

Just nu så talar min väderstation om lätt regn och åter regn. Lufttrycket är långsamt fallande och temperaturen är långsamt ökande. Och luftfuktigheten är på max.

Lite fuktigt kanske men… det stör inte mig. Funderar faktiskt på en längre promenad. Känner mig lite slö och en promenad är ett bra botemedel mot detta.

Jobbar på en artikel och är väl i slutfasen på den. Men det verkar som att just slutfasen här blir det jobbigaste. Och sedan så skall det ju till en bild också. Hmm…

Funderar på att testa ett gammalt landskapsprogram jag har som jag inte kört på flera år. Vet inte ens om det fungerar till den här datorn. Men det skulle vara kul om det faktiskt gör det. 👍

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-01-09 18:11
#24

Detta jäkla pendlande av temperaturen, jag vill ha en handfull stabila plusgrader.
😭

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-09 21:23
#25

😃 Jag med, faktiskt.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-10 06:45
#26

Detsamma.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-01-10 17:45
#27

Tre mot noll, vi vinner!
😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
greenseng
2017-01-10 18:49
#28

  😃 Vi får prata med vädermakterna.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-01-11 14:43
#29

  Idag fick jag verkligen sova ut. Och det behövdes minsann.

Vädret är som det är. Barometertrycket har på 24 timmar ändrats från 754 mmHg till 733 mmHg. Ellerfrån 1006 hPa till 977 hPa. Det är inte lite, direkt. Och det märks på den hårda vinden. Men det verkar som det faktiskt börjar lugna ned sig nu.

Det har varit lugnt snöblandat duggregn. Men… nu varnar min väderstation för betydligt kraftigare nederbörd, Kommer antagligen ett skyfall inom de närmaste timmarna.

Men temperaturen har trots allt varit ganska mild. Här är väl nu omkring 4℃. Och "Här" är alltså i Bua, Halland. Och medans jag skriver detta så tittar faktiskt solen fram. Tro det eller ej.

Dags att börja ta itu med det som skall tas itu med.

cu all

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-11 15:04
#30

Här är snötäcket tjockt och snön inte rolig att skotta. Det är sådan tung snö som tar livet av pensionärer, så jag stannar inne och ser på eländet.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-01-11 15:47
#31

😭

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-11 16:17
#32

  Det här är alltså inte klokt. Jag som trodde att lufttrycket skulle börja öka. Istället så har det rasat ner till 732 mmHg. Eller 976 hPa. Och jag misstänker att regnvädret som är på ingående kommer att heta duga. Och fåglarna som varit helt lugna började helt plötsligt föra ett herrans liv.

Undrar just om något är på gång. eller?

Jag menar… 732 mmHg!!! Händer inte alltför ofta. 🤔 😐 🤓

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-11 16:29
#33

Lufttrycket är ännu lägre här och fallande. 🤔

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-01-11 16:42
#34

  Jo. Och det verkar vara mer eller mindre kaos inåt landet. Hur ofta händer det att dubbeldäckare blåser av vägen?

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
greenseng
2017-01-12 02:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

  Godmorgon denna gråa torsdag. Men lufttrycket har sakta börjat stiga, trots allt, och har nu här hos mig kommit upp till 736 mmHg eller 981 hPa. Alltid något!

Och ett Storkors som verkligen heter duga har plötsligt blommat upp i världshoroskopet. Med en icke aspekterad Merkurius. Dessutom har vi en exakt fullmåne klockan 12:33:42. En spännande Trump-dag väntar antagligen. Trump. Alla mediers våta dröm!

På grund av det tröga T-Korset mellan Jupiter, Uranus och Pluto så är ett storkors naturligtvis ytterst sannolikt när Månen vandrar runt.

En intressant detalj att notera i horoskopet är att Merkurius är på väg in i Stenbocken. Igen! Ack… detta maktspel.

Ha det …

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-12 03:08
#36

God morgon. Snön ligger kvar. Det varnas för mer. Vi får väl se hur dagen blir. Den har ju börjat. 😃 Lufttrycket fortfarande mycket lågt men det verkar vara på väg uppåt.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-01-12 21:01
#37

  Nu ser det ut som om lufttrycket parkerat på 739 mmHg. Räknat på höjd över havet. Jag bor lite högre och oftast skiljer det på ungefär 1 mmHg. Men det gör det inte nu. Så antagligen är lufttrycket något högre. Räknat i hPa så är trycket 986 hPa över havet. Medans det "hemma" är 985 hPa.

Tydligen så minskar lufttrycket med höjden. Och det är väl egentligen ganska logiskt. Det blir ju mindre luftmassor som trycker på, antar jag. 😃

Alltså… jag och meteorologi. 🥵

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-13 06:41
#38

Denna visar på 735. Kul att de är så nära varandra trots åldersskillnaden. Din mätare är väl modern och den vi har är nog 100 år gammal, så den viktigaste detaljen är nog något helt annat.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-01-13 12:22
#39

#38

  Var rädd om din barometer. De där gamla sakerna är förmodligen de bästa och de är inte beroende av batteri. Det bör väl bli så att de gamla mekaniska lösningarna kanske får en renässans i framtiden. De är extremt hållbara och pålitliga.

Fördelen med min apparat är att den tycks tänka själv. 😃
Verkar på något märkligt sätt levande.

Och idag är det fredagen den 13-e. Men det verkar ingen ha upptäckt än. Och det är nog lika bra det.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-01-14 03:03
#40

  Godmorgon alla pigga morgonmänniskor. Och alla pigga (eller mindre pigga) nattmänniskor. Det är nu Lördagen den 14-e Januari och allt är lugnt. Åtminstone här. Än så länge. 😎

Barometertrycket ökar stadigt. Men det går ack så sakta. Men vem vet? Det kanske bara är bra. Nu håller det 744 mmHg över havet.  Alltid något.

Hoppas det blir en solig dag. Men nu tänker jag krypa till kojs. 😴

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
2017-01-14 03:46
#41

För tillfället är det lite lugnare med nedfallet men det har snöat rejält nu under kvällen/natten och det är jättevackert ute, just nu - 0, 8.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Emo
2017-01-14 05:23
#42

God morgon. Trycket är 754 här, så det är bättre nu. Temperaturen  är -2,4 och det är inte så illa. Lite snö ligger kvar fläckvis och Oni har varit ute och kylt ner tassarna. Hon skyndade sig in. Här händer inte så mycket på iFokus. Hur tror ni det kommer att gå?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-01-14 11:35
#43

God morgon, en värkbruten Farwuq tittar in. 😭
Jag hade tänk mig gå en vecka utan Citodon, vi får se var det slutat; senast jag tog en pilla var i tisdags eftermiddag.

Jag har 750mm Hg här just nu. Min barometer är en sådan man »knackar« på ; den kallas »aneroidbarometer«.

Edit: Det finns fina barometrar med kvicksilver i ett vertikalt rör, men en sådan har jag inte sett på 50 år.😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-01-14 11:40
#44

För oss är det nog naturligt att knacka på glaset för att se om trycket går upp eller ner. Hur gör du greenseng?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-01-14 12:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

När jag sitter och skriver brukar det ofta bli så här.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-14 16:16
#46

  Här är en temperatur just nu på ungefär 4℃ .

Trodde det knappt först men förstod att det var sant när jag gick för att handla.
Lufttrycket är på ungefär 748 mmHg och luftfuktigheten är runt 78 %. Hur lufttrycket kommer att bli ser man för apparaten visar en graf som skvallrar om hur det kommer att bli. Men det är nästan så att jag saknar "knack-funktionen" ibland. Trots allt kan ju lufttrycket ändras snabbt ibland och då missar man det antagligen. Fast… än så länge har jag inte haft några problem. Just nu visar den på stigande. Och ganska snabbt stigande faktiskt.

Minns min barndom då jag förstulet tittade mig omkring så  att ingen såg mig, och sedan hämtade jag en stol så jag nådde upp till barometern och så knackade jag på den. Tror faktiskt att jag förstod barometern bättre än de vuxna.

När jag såg att den föll drastiskt mot 740 mmHg så sade jag: "Nu blir det minsann oväder."  Och alla tittade ut genom fönstret och såg en strålande sol.
"Du pratar", fick man till svar. Men så ändrades plötsligt vädret med åska och storm och regn till följd. Men då hade de redan glömt bort vad jag sagt.

Det verkar som om det är de snabba förändringarna i lufttryck som "pratar" mest.

………………

Såg en fantastisk syn när jag tittade ut genom fönstret. En kvinna som hade på sig det mest otroliga jag någonsin sett i byxväg. De färgexplosionerna går helt enkelt inte att beskriva. Och… det såg nästan ut som om hon hade fått byxorna målade på sig och egentligen var helt näck. Trots allt är stället jag bor på ganska spännande. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-01-14 16:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

#43

  Hade också tänkt ha en medicinfri period. Men det fungerade inte. En ordentlig smärttopp kom som på beställning och en sådan måste klippas direkt. Annars ligger jag väldigt risigt till. Och nu är det helg och då vill jag inte ha en massa onödig smärta. Får väl se hur saker står till efter helgen. Om jag har tur så ligger smärtnivån lågt. Det jag kallar magnecyl-nivå. Och då är det lite lugnare.

Just nu så är det ovanligt lugnt. Har inte behövt ta någon medicin än idag. Men det brukar ändras när aftonen smyger sig på. 😐

Är glad för denna medicinen. På något sätt så upplever jag att mitt liv börjar sakta men säkert komma tillbaka igen. Och det är ju aldrig helt fel.

Nedan ses dagens världshoroskop. Som innehåller Drake och T-Kors. Vi får väl se vart det barkar hän.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-01-15 03:27
#48

  Godmorgon alla pigga morgonmänniskor och tillika alla pigga nattugglor. En ny söndag har börjat nalkas. Och vem vet? Det kanske kan bli en solens dag idag. Åtminstone någorlunda.

Eftersom temperaturen nådde 0℃ så fick jag tillfälle att testa de sista funktionerna på min väderstation. Och de fungerade klockrent. Så… alla funktioner är klart godkända. Och jag har all anledning att vara mer än nöjd med detta mirakel.

Dessutom hittade jag något som kallas "Zone" som inte verkar vara den vanliga tidszonen. En sådan behövs inte i och med att den uppdateras automatiskt till den zon som den befinner sig i. Utan det här verkar vara ett praktiskt sätt att snabbt kunna titta på en annan tidszon. Om man exempelvis har en polare i USA och vill kolla tiden där så man inte ringer och väcker bruttan, så är det bara att trycka på en knapp och man ser tiden i USA, alltså om man ställt in zonen riktigt. Alltså då tidsskillnaden. Denna lilla detalj finns inte med i manualen.

Lufttrycket gjorde för 8 timmar sedan ett kvanthopp från 746 mmHg till 750 mmHg och nu har den segat sig upp till 756 mmHg. Och verkar vara i stigande. Vi får väl se vad som händer och fötter.

Just nu ligger i alla fall temperaturen runt 0℃ och knappast någon vind att tala om.
Luftfuktigheten är runt 76%. Och allt är lugnt.

Ha en bra dag!

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Emo
2017-01-15 05:32
#49

God morgon. Bara -1,8 och ett tunt lager snö på marken.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-01-15 13:54
#50

God eftermiddag. här hos vraket är det sol och ±0℃.
Trycket är hela 765mm Hg.
Jag sov 2,5 timmar i natt sen kunde jag inte mer, en obehaglig känsla hindrade mig att sova mer.
Jag kände mig som en cowboy som fallit av hästen och som sedan blivit trampad av kusen; som lök på laxen en känsla av »dagen efter två helrör vodka«.
Jag gick och lade mig på soffan, det hjälpte inte, så… vid ca: 3:30 travade jag upp till stan och gymmet.
Lade två timmar där och glömde eländet för en stund. När jag kom hem kändes det nästan som tidigare. Lite mat och ca en timmes sömn senare är jag på fötter igen.
Jag hoppas jag kan låta Citodonet vila tills på tisdag, det är ja bara två dagar kvar.
🥵

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-15 16:43
#51

  Här är trycket nu 763 mmHg och temperaturen försöker sträva mot -grader. Jag får intrycket av att lufttrycket är i långsamt stigande och att luftfuktigheten är långsamt sjunkande. Vilket antagligen är bra. Jag längtar alldeles för mycket till sommaren.

Men sommaren har ju sina nackdelar också. Alla dessa kryp. Man borde ha någon slags vågrörelse som höll krypen borta men som inte påverkade människor, djur och växter. Men det hör väl framtiden till.

När man ser på det så är vi egentligen ganska primitiva varelser. Har en massa kryp som gömmer sig överallt. Som i en grotta ungefär. 🤔

Citodon är väl egentligen ett slags pensionärsknark. Det är ingen bra medicin. Sliter alldeles för mycket på levern. Finns betydligt bättre mediciner som skonar levern och ger betydligt bättre smärtlindring. Och är dessutom långtidsverkande.

Visst… man får ju behandla dem med tillbörlig respekt. Men ändå… I långa loppet tror jag de är bättre för kroppen än det där citodonet. Citodon innehåller ju paracetamol och det är en substans som borde förbjudas. Att man föredrar att ge detta till barn får mig att se rött. Då är faktiskt magnecyl tillsammans med fet mjölk betydligt bättre.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-01-15 17:50
#52

Stämmer paracetamol är ett gift. Därför brukar jag dutta i mig kodeintabletter tillsammans med Citodon; för att minska mängden paracetamol.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-15 18:53
#53

  #52

  Ganska smart, faktiskt. Men kan leda till matsmältningsproblem. I och med att opioider dämpar peristaltiken. Alltså tarmarnas rörelser. Och inte bara det. Den dämpar alla små rörelser vi har i kroppen. Tex. de hår som driver ut öronvax. Man får ofta proppar i öronen. Det som driver ut skräp från luftrören. Minst sagt farligt. Framför allt för de som röker. Och om de röker menthol-cigarretter så fördubblas effekten för mentholen i cigarretterna har samma effekt.

Men det finns preparat som kan stoppa opioidernas blockerande effekt på tarmkanalen. Och de är väldigt effektiva. Testa dem!

Smärtlindring har alltid varit ett problem pga biverkningar. En del av biverkningarna är ganska behagliga. Och egentligen inget fel med det. Det kan ibland behövas i denna värld. Men nackdelen är att man tappar lätt respekten för preparatet. Det är alltför lätt att glömma bort då att det kanske inte är så lyckat att gå omkring med en massa artificiella  kemikalier snurrandes i kroppen.

Men det är egentligen fråga om en avvägning här. Att bli en moraltant löser definitivt inga problem. Snarare skapar det ännu värre problem. I och med läkarnas hårdnande attityd här så har självmordsfrekvensen ökat. Och det tänkte väl moraltanterna inte på. Eller… vem vet? Det var kanske det de gjorde. Men de åldras också och kroppens skyddande energi trappas ner. Och förr eller senare så sitter de där själva. Och då är det inte så roligt längre.

Man får helt enkelt göra det bästa av situationen. Och är man en gammal pensionerad sliskig gubbstrutt som jag så spelar det egentligen inte så stor roll om man blir beroende av ett smärtlindrande preparat. Det skulle jag kunna leva med.

Dock så är det väl ganska lugnt nu. Märker inget av om jag hoppar över medicinen ibland. Men det värsta är när smärtan accelererar upp igen. Det är då en smärtlindrande medicin är en välsignelse.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-01-16 04:10
#54

  Måndag! Jag känner redan nu människors ångest inför en ny arbetsvecka.
Brrr…

Men vädret verkar starta bra, trots allt. Kanske lite kallt. Men ändå…

Här verkar det bli soligt. Men det leder automatiskt till att molnen inte stoppar värmen från att glida ut mot stjärnorna. Och därför blir det lite kallt, som sagt var.

Här är det just nu -4℃ och lufttrycket har gått upp till hela 768 mmHg eller 1024 hPa. Inte helt fel. Luftfuktigheten ligger på 71%. Och det är ingen vind.

Och jag har just inmundigat en Espresso på goda mörkrostade arabiska bönor och förbereder mig för morgonens bestyr.

Ha en harmonisk dag. 👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-16 06:41
#55

Morgon här i Röke också. Vad menar du med arbetsdag? För oss är väl alla dagar arbetsdagar? Hur mycket arbete, som blir gjort på en dag varierar ju. 😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
greenseng
2017-01-16 07:46
#56

#55

  Jo. Det ligger säkert mycket i det.

Och vad jag kan få gjort på en dag varierar faktiskt väldigt mycket.
Och sedan är det ju fråga om vad jag får gjort. Och alla människor har väl lite olika preferenser, antar jag. Och mina kanske är lite annorlunda. Kanske. 🤔

Har varit och kollat på vår "nya" morgonstjärna. Och det verkar vara Jupiter. Och under den är en liten stjärna som heter Spica. Jupiter står just nu i 203°. Alltså nästan i söder (180°). Och lite mer till väster så har vi vår vackra måne.

Jag kan se (i mitt astronomiska program) att Jupiter står nu i stjärntecknet Jungfrun och Månen i Lejonet. Alltså i den astronomiska sideriska zodiaken.
Medans i mitt astrologiska program så står Jupiter i Vågen medans Månen står i Jungfrun. Då traditionellt i den astrlogiska tropiska zodiaken.

Många irriterar ju sig på att det finns två zodiaker. Tycker att det bara skulle handla om den sideriska zodiaken. Alltså det vi faktiskt ser på stjärnhimlen. Vilket man använder i exempelvis Indien. Men det beror faktiskt på vilken referensram man använder. Och tittar man lite djupare på det hela så är det faktiskt inte så konstigt när man använder sig av en tropisk zodiak. Det är faktiskt helt naturligt egentligen.

Men som sagt… Referensram. Och den sideriska verkar vara lite lurig, faktiskt. Tycker själv den tropiska är mer lätthanterlig. Fast… jag vet väldigt lite om den indiska astrologin. Men den tropiska zodiaken grundar sig dock på en väldigt strikt logik. Och det är betydligt mer inblandat än höst och vårdagjämning och liknande saker. Får väl skriva en färsk artikel om det så småningom. Detta måste ju förbrylla många människor. Det fick åtminstone mig att bli lite fundersam i början.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-17 04:11
#57

God morgon alla pigga och glada astrologer - och alla ni andra också. Här är det kallt - ute. Lite varmare inne, som väl är.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-01-17 11:13
#58

God middag alla, jag sitter vid min dator  och knackar tangenter.
👋

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-17 19:18
#59

  Tja.. god kväll. 😎

Efter att ha varit tvungen att ta tag i en massa strul så har jag en massa disk som väntar. Som vanligt. Alltså… börjar undra om det faktiskt inte vore värt att investera i en diskmaskin. En liten gullig en.

Fast just nu så har jag inga direkta valproblem. Det finns trots allt något som heter pengar. Eller så kanske det snarare handlar om avsaknaden av detta något gåtfulla element i tillvaron. 😃

Har lagt märke till att pengar alltid medför problem av något slag. Antingen har man för mycket av denna vara; eller… så har man för lite. Undrar just var balansen finns? 🤔

Medans jag försöker reda ut detta, en smula delikata problem, så…
ha en trevlig fortsättning på dygnet!

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-01-18 13:33
#60

God middag ni penningtuggare.
Jag har i dag betalt 3.450,- för ett nytt årskort på gymmet.
Som tur är så betalar arbetsgivaren staten (alltså ni »fattiga«) 3.000,- i friskvårdsersättning; varav ca 800,- går i skatt.
😭
Men likväl…
Så har jag det billigaste årskortet jag känner till för alla aktiviteter och dessutom giltigt 24/7/365 fram till 2018-02-03.
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-18 14:07
#61

😃

  Ja det där med pengar… Men ett årskort på ett gym är väl nyttigt och bra. 🙂

I morgon har jag en hel hög med räkningar att betala. Det verkar som de kommer alla på en gång. Så resten av tiden tills nästa gång jag får pengar så får jag ta det väldigt, väldigt lugnt. 😃

Och det är något jag inte är direkt förtjust i.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-18 14:40
#62

#60 Det känns bra att några av våra skattepengar kommer till någon behövande, som är värd det.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Farwuq
2017-01-18 15:46
#63

🤗🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tarotstollan
2017-01-18 18:55
#64

Säger som Emo, det är väl bra att skattepengarna går till något vettigt emellanåt, inte bara solsemester och drinkar för politikerna!😉

Här är duggregn och ca +3 grader. Har varit ute och handlat lite redan idag. Jag tog av mina julklappspengar, passade på medan det regnat och smält undan under natten så det går att gå på trottoarerna (för det mesta) några bitar fick jag gå i körfältet!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2017-01-19 14:50
#65

  Här är just nu nästan 6 ℃ och ett tryck på 772 mmmHg eller 1029 hPa.
Det är allmänt fuktigt ute och knappt någon vind. Och knappt någon is alls.

När jag lade disken i blöt så klarnade himlen upp som ett trollslag. Borde ha betalt för att jag kan kontrollera det lokala vädret! 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-01-19 16:46
#66

+6℃?!
Här är bara +4℃. 😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-19 17:46
#67

#66

  Beror antagligen på att jag bor så nära havet. Antagligen så håller havet kanske temperaturen i schack. Åtminstone någorlunda.

Sedan har vi haft ett skyddande molntäcke här. Och då läcker temperaturen inte ut.

Först trodde jag att det berodde på att kännaren till min väderstation var för nära väggen och värme läckte ut från huset. Men jag undrar lite här, faktiskt…
Temperaturen stämmer bra överens med vissa närliggande väderstationer. Men för säkerhets skull skall jag om en tid flytta den till väggen utanför sovrumsfönstret som ligger mer mot norr. Fast… nackdelen är då att den kommer ännu mer nära husväggen. Men antagligen blir felet då antagligen bara någon grad. Vi får väl se.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-01-19 19:02
#68

Jag vill ha vår!
😭

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-19 22:36
#69

😃

  Misstänker starkt att du inte är direkt ensam här. Fast…
Då kommer ju också dessa förbenade små kryp.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Tarotstollan
2017-01-19 23:29
#70

Vi har nog haft VÅR här idag, + 7,4 som högst!😮
Det var riktigt skönt ute och nästan all snö och is är borta!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2017-01-20 00:45
#71

#70

  Tja… vem vet?

Men jag tycker mig ha läst att det finns sk. experter som menar på att den kallaste vintern i mannaminne väntar på oss. Men när den då skulle starta det säger man mindre om. Får väl hoppas att de har fel. Annars blir det antagligen inte allt för roligt. 🤔

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-01-20 11:21
#72

😮 Kallt?! Nä nu får det vara nog.
🥶

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-01-20 12:14
#73

Plusgrader här och marken börjar torka upp. 🙂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-01-20 20:32
#74

  Så har solen promenerat in i Vattumannen samtidigt som USA har fått en ny president.

USA har ju Kräftan som sitt astrologiska tecken medans Sverige traditionellt faktiskt har Vattumannen. När jag var ung hade jag en diskussion om detta med en mycket vis man med kunskaper inom astrologin. Och jag menade på att här måste föreligga något fel någonstans. Sverige var ju typiskt kräftlikt medan USA var typisk för vattumannen. Men den vise mannen bara log.

"Det där med astrologi är minsann inte lätt", sade han och skrattade sedan gott.

Och så småningom så insåg jag att han hade nog så rätt. Astrologi är långt ifrån enkelt.

Och att styra USA är antagligen inte så enkelt heller. Vilket våran (deras) Trump förmodligen ganska snart kommer att inse. Man får väl hoppas att han har några Trumph-kort dolda i någon rockärm. Han lär behöva dem!

Annars lär det bli svårt att erhålla någon Triumph och han kan komma att bli ganska Trumpen.

"Uhhh… sådan jag är!" 🎧

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
2017-01-20 22:01
#75

Hur räknar man ut att Sverige är Vattumannen? 🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2017-01-21 04:05
#76

  Tja… det undrar faktiskt jag också. 😃

Man har eventuellt utgått från den kyrkliga kröningen i Uppsala 12 Januari 1528 Juliansk kalender. Alltså den 22 Januari 1528 Gregoriansk kalender som vi utgår från idag. Om jag fattat saker och ting rätt här. (Något man absolut inte kan vara tvärsäker på 😃 ). Men gör man det och jag kopplat rätt här så hamnar vi 1° i Vattumannen.

Jag har för mig att en svensk astrolog, som jag tyvärr glömt bort namnet på, vill ha det till Gustav Vasa's triumferande intåg i Stockholm den 4:e Juli 1523 kl. 10:27 Gregoriansk kalender. Och det verkar ju alldeles utmärkt i och med att då får vi faktiskt solen i Kräftan och Ascendenten i Jungfrun. Ser nästan ut som mitt horoskop! 😃

Ja just det! Vi kan helt enkelt ändra Sveriges födelsetid till min födelsetid i Borås istället! Då får vi ju ett helt enkelt strålande horoskop och Sverige går en lysande framtid till mötes! Hurra!!! Varför har jag inte tänkt på detta innan? Och är det någon som behagar beklaga sig (världen är full av dumbommar) så säger man bara: "Vänj er era dumma pappskallar!" Då brukar det bli lugnt. 😃 😃

Framför allt när jag tar upp mitt blixtrande lasersvärd och börjar putsa (väldigt försiktigt) naglarna. 😎

…………….

Ett annat förslag är väl Gustav Vasa's första kröning i Strängnäs 6 Juni 1523 10:55 Juliansk kalender. Alltså 16 Juni 1523 10:55 Gregoriansk kalender. Just då så skilde det 10 dagar mellan Juliansk och Gregoriansk kalender.

Fast då så får vi solen i tvillingarna och Asc i Jungfrun. Och Asc är det väl inget fel på direkt men solen i tvillingarna? Riktigt så flaxigt är väl ändå inte Sverige. Eller? Svenskarna är väl egentligen ganska ortodoxa. Eller? 🤔

Och Sverige som land ger väl ett gammalt hederligt intryck. Med urgamla nerslipade fjäll och stora gröna skogsbälten. Nej… knappast tvillingarna.

Vattumannen kan väl kanske gå an om man tänker på den snabba vetenskapliga utvecklingen i Sverige och känslan för demokrati och rättvisa. Men i och med svenskarnas sätt att se på barn som nära nog heliga så undrar jag om inte kräftan har lite grand att säga till om här. Och likaså svenskarnas ibland nästan petiga analytiska pedanteri som då avspeglas i Asc i jungfrun. Hmm…

Men det finns alltså mängder med förslag här. Brukar komma ett nytt förslag vid varje byte av statsminister. Folk har tydligen glömt bort vad det egentligen handlar om här. Jo Sverige och svenskarna. Är väl inte så svårt att komma ihåg, tycker man. Men folk är som de är.

………..

Livsnjutare som jag är så köpte jag en flaska Grand Marnier idag. Lite franskt kaffe vore kanske inte helt fel så här fram på kvällskvisten. Oj! Morgonkvisten menar jag naturligtvis. Dalai Lama brukar säga att folk strävar efter lycka. Och mitt franska kaffe skulle till och med kunna göra honom lite extra lycklig. Men tyvärr så uppskattar han inte alkohol. Då dä, då dä. Vad då? Jo, jag säger då dä. 😃 🍸 🚬

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Emo
2017-01-21 05:00
#77

God morgon. Plusgrader ute, så det var ganska behagligt när vovsingen och jag var ute. Varken regn eller blåst, då är det skönt. Det syns på vårblommorna att det snart är vår. Vissa börjar komma upp.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tarotstollan
2017-01-21 07:14
#78

Skall strax krypa ner i bingen, jag skall bara……😉

Varför kommer man alltid på de bra idéerna mitt i natten? Eller 1000 frågor som man plötsligt vill ha svar på när alla andra "normala" människor ligger och sover?🤔
Har tagit allergi / sömntabletten för länge sedan men inte blir jag så trött att jag känner att jag kan sova inte!😐
Lite dåsig bara men hjärnan den knatar friskt på med den ena idén eller frågan efter varandra….😟

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
2017-01-21 09:38
#79

God morgon och välkomna till den korta tid som är vattumannen; men dock en tid som förändrar så drastiskt och bryter isär vintern och lägger ut den kungsblå mattan för »fröken vår«.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-21 22:26
#80

  Tja… det ligger en dimma över landskapet nu och fyller en med melankoli.
"Edens ros apati, skänker djup melankoli…"

Sitter och funderar på hela den här Trump-snurren…

Obama är ju inte direkt dum. Han inser väl att han faktiskt har möjligheten att få en biljett tillbaka till presidentposten om han sköter sina kort väl. Trots alla lagar och förordningar.

Men efter några år i Vita Huset är man nog ganska trött på eländet och uppskattar den nya friheten. Tittar man på föregående presidenter så är det nästan kusligt att se hur snabbt deras hår ändrar färg. Men folk är ju olika, som sagt var.

Fast Trump är allt annat än dum. Att han nådde makten beror väl egentligen på att folk undervärderade honom. Något som antagligen får dem att äta upp sina skor idag.

Tänk om Trump och Obama egentligen jobbar ihop?
Nej… nu går nog mina konspirationsteorier alldeles för långt. Måste väl sätta en gräns någonstans. Men det är alltid kul att leka med tankar. Politik är egentligen inget annat än ett j-a rävspel.

Funderar på att tillverka en foliehatt. Då kanske min huvudvärk försvinner! 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
2017-01-21 23:05
#81

Jag har folie hemma men du får vara försökskanin först och se om det hjälper mot huvudvärk. Orkar inte hålla på och gnissla och prassla med folie nu….🤐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Emo
2017-01-22 05:49
#82

Bara 0,2 grader minus, men det räckte för att det skulle vara halt när hunden och jag var ute. Det gäller att gå försiktigt. Då är jag glad jag slipper ge mig ut på vägarna.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-01-22 16:04
#83

#81

  Ja just det… Folie var det ja.

Min tanke är väl att alla dessa mikrovågsystem eventuellt skulle kunna ha en effekt på det biologiska systemet. Det pratas ju trots allt om en negativ effekt runt de stora master som sänder ut dessa vågsystem. Och likadant om mobiltelefoner och liknande som då skulle kunna ha effekt på hjärnan. Kanske trots allt bra om man använder någon typ av headset (jag gör det alltid).

Men min huvudvärk startade trots allt innan dessa system kom igång på allvar. Så förmodligen kommer det inte att ha någon effekt alls, förutom då roande. 😃

……………..

Och vädret det är som det är. 4.3 ℃ och allmänt fuktigt. 770 mmHg eller 1027 hPa eller 30.31 inHg i tryck. Faktiskt lite märkligt, tycker åtminstone jag. Vid ett sådant överlappande molntäcke och sådan fukt… brukar inte trycket vara betydligt lägre då? Fast i morgon skall det visst klarna upp, säger de som vet. Eller tror sig veta. Men antagligen har de rätt här.

………………….

Och media utnyttjar det här med Trump till bristningsgränsen och jag får hem saker i min maillåda som säger att jag skall ställa upp på diverse protester mot Trump. Och jag har definitivt tröttnat. Mycket av det som sägs är ju inget annat än rent skitsnack. Minst sagt tröttande. Media tycks tro att alla utom de själva saknar intelligens. Medans det ser ut som att det faktiskt är precis tvärtom.

Eller också har de helt enkelt fått order om att skriva så här och de överdriver för att alla skall förstå att det är ren bluff. Men jag undrar det…

Hur Trump än är i praktiken när han väl kommer till skott har jag ingen aning om. Och det har nog ingen annan heller. Men jag vet en sak. Karln är utan tvekan extremt intelligent. Och vet vad han vill. Så jag följer händelseutvecklingen med spänning.

Men en hög intelligens är ingen garanti för att han kommer att lyckas göra saker och ting bättre.

Men… vi får väl se hur det hela avlöper.

Tills dess… ha en bra dag! 👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Farwuq
2017-01-23 16:01
#84

Vintergäcken blommar här i Lund.
Det är snart riktig vår.
☀️👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2017-01-23 17:19
#85

Jo, man får hoppas skitsnacket tystar och de börjar granska våra förtroendevalda istället.
😡

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-23 17:45
#86

  #85

  Man kan ju alltid hoppas.

När min mor levde så hade hon en restaurang där politikerna ibland kom och (åt) och drack. Det min mor fick höra då är väl något som hela folket skulle behöva höra. Ingen skulle tro sina öron. Jag lovar.

Och om någon inbillar sig att saker och ting blivit bättre så säger jag bara:

"Snälla. Väx upp!"

Jag själv låg inlagd pga min huvudvärk. Då kom in kille in.  Det visade sig att han jobbade för facket på en arbetsplats. Jag lade mig och försökte sova. Men som vanligt lyckades det inte.

Då kom killens chef på arbetsplatsen in. Jag kände att de betraktade mig en stund för att vara säkra på att jag sov. Sedan började de prata.

Killen visade sig vara köpt av sin chef. Och de skrattade åt de dumma arbetarna. Och det gjorde knappast min huvudvärk bättre.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-01-23 18:54
#87

😮

Och de kallar oss, som är vakna nog att se, för »foliehattar«!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-23 19:55
#88

#87

  Jo. Världen är som den är.

Och som den antagligen alltid har varit och alltid kommer att vara. Tyvärr.

Jag vet faktiskt inte om det skulle kunna fungera att göra någonting åt det hela. Det är väl egentligen alltför många som försökt. Kanske har det gett något resultat. Jag vet faktiskt inte.

Att vandra omkring med en foliehatt på huvudet skulle nästan få mig att känna mig stolt, misstänker jag. Men jag tror inte det skulle vara värt det. Det skulle förmodligen inte göra världen bättre på något sätt. Och antagligen inte mig heller.

Alla system har en mycket känslig punkt. Det är något vi kan lära från kaosteorin. Men det är aldrig lätt att hitta denna punkt. Men det är kanske något att fundera över.

Oftast är det en plötslig  "tillfällighet" som kan öppna en dörr. Men då har man oftast inte lång tid på sig att ta chansen. Om man ens vågar eller vill.

Till dess får man väl försöka göra det bästa av sitt liv. Vara glad för det man trots allt har och undvika att förstöra det. Jämfört med bara 200 år sedan så lever vi ju egentligen i ett slags jordiskt paradis nu. Men det är det inte många som inser.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-24 05:35
#89

#87 Vi har fått vänja oss vid att orättvist bli kallade rasister för att vi värnar om de svagaste. Klart att nedrivarna försöker hitta fler skällsord till uppbyggarna.

#88 Visst får man försöka göra det bästa av sitt liv men nu når otryggheten ökar, så blir det allt svårare. Mycket var bättre förr. Synd att vi inte fick behålla det som var bra och gjorde tillvaron allt bättre för allt fler. Det hade varit bättre.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-01-24 16:01
#90

#89

  Håller med till 100%.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Farwuq
2017-01-24 19:25
#91

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-27 06:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

  Och en ny inspirerande fredag har startat. Visst är just fredagar helt underbara? Eller hur?

Min väderstation pratar om ungefär 0.5 ℃ och ett fallande tryck på 1027 hPa eller 770 mmHg. Molnigt med en smula sol. Åtminstone där jag är vid hallandskusten inte långt från Varberg. Vi får väl se om det kommer att stämma.

Och saturnus är just nu stigande i öster och månen som är i slutet av stenbocken börjar närma sig solen som är i början av vattumannen. Vi har alltså en exakt  nymåne tidigt på lördags morgon kl. 01:06.

Ha en bra dag!

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-27 06:26
#93

God morgon. Mycket att göra i dag.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-01-27 06:32
#94

God morgon
👋

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-27 06:49
#95

  Tjao allihop.

Sitter och tittar på mitt eget horoskop och funderar på Chiron.
Börjar eventuellt skönja ett mönster. Extremt intressant. Måste nog kolla in några som jag känner väldigt väl. Fast Chiron står nog för väldigt känsliga saker är jag rädd. Saker som folk gärna inte vill prata om. Eller till och med saknar ord för.

Men… kanske bättre jag kikar på det när jag är lite mer utvilad. Brukar vara en god idé. Så man inte ser dunkla försvinnande stjärnor i en gåtfull natt.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-01-29 01:33
#96

  Godmorgon, denna sköna och avslappnande söndag.

Nej, jag har inte vaknat nu. Skall väl snarare ta och sova om en stund. Eller… det blir väl när det blir. Jag har en lite knepig dygnsrytm, det har jag alltid haft. Även som litet barn. Och jag har aldrig känt för att försöka justera den. Att försöka göra det skulle heller aldrig fungera till 100%. Man föds med sin dygnsrytm.

Om man har något i sig själv som man faktiskt vill av någon anledning ändra på, så misstänker jag starkt att det bästa att göra faktiskt är att accepetera sig själv som man faktiskt är först. Lyckas man med detta konststycke så blir det egendomligt nog betydligt lättare att ändra på det man vill ändra på. 😉

Vi människor är faktist väldigt märkliga varelser. Eller hur? 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
2017-01-29 01:48
#97

Är lika vaken jag. Sitter och tittar på filmen "The King´s speech", har hört att den är så bra. Jag har sett slutet på den flera gånger men aldrig från början, så nu passar jag på.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
greenseng
2017-01-29 02:03
#98

  Får hoppas den är bra då. Själv skall jag fortsätta och läsa en bok som jag redan läst många gånger.

Hörde en överintelligent (sade folk. Själv är jag mycket tveksam…. 😃 ) person säga att han bara läste en bok en gång. Allt annat var slöseri med tid. Men jag är precis tvärtom. Hittar jag en bra bok så läser jag den ofta flera gånger. Ju bättre den är desto fler gånger läser jag den. Jag får ut en njutning av att läsa. Och ibland är jag tvungen att köpa om en bok eftersom den är på väg att rasa ihop alldeles.

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
2017-01-29 02:48
#99

Ja, den är verkligen bra!

Vad är det för bok du läser?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Emo
2017-01-29 03:21
#100

God Morgon. Jag vaknade lite tidigt i dag. Jag låg och funderade på min nya hemsida och då kunde jag inte somna om. Då är det bäst att gå upp, ut med Oni och sen se om det hänt något här. Jag började på en bok av Eino Hanski. Det var nog mer än 40 år sedan jag läste den och 5 andra av honom. Jag har eldat upp och kastat fler böcker än vad en genomsnittsperson läser under ett liv, men vissa har jag sparat och det har jag glädje av nu när jag läser om dem.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-01-29 14:09
#101

God eftermiddag. 04:00 var jag på gymmet och plågade mig.
Gamla gubbar behöver svettas ett par gånger i veckan.
Två timmar är lagom dos.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-01-29 14:11
#102

#99

  Vad jag läser? Just nu?

Tja. Jag läser alltid "Tao Te Ching" av Lao Tse. Åtminstone första dikten. Skrevs för flera tusen år sedan men verkar helt aktuell. Lite kusligt faktiskt. Att mänskligheten utvecklas så långsamt.

Att smutta på första dikten i Tao Te Ching är som att smaka på en gammal väl lagrad konjak. Stark men fyller på något sätt upp hela ens varelse. Utan tvekan det bästa som någonsin skrivits. Och det är ju bra. Då behöver ju folk inte sträva efter att skriva det bästa som någonsin skrivits i och med att platsen redan är upptagen. Istället kan de ju försöka haspla ur sig något vettigt. Fast det händer alltför sällan

-------------

Sedan har jag en bok som heter "The Heart Treasure Of The Enlightened Ones" av Dilgo Khyentse. Står det i all fall på boken men egentligen är den skriven av en gubbe som heter Patrul Rinpoche. Varför hans namn inte finns med på utsidan av boken är mer än jag förstår. Men Buddhister är väl som de är. Den börjar med texten plus en massa fåniga kommentarer till varje dikt. Det är först i slutet den ganska korta grundtexten finns helt ren.

Jag har ett tips till alla som läser sådana här diktverk som exempelvis denna och t.ex. "Patanjalis Yoga Sutras". Och det är: strunta högaktningsfullt i alla dumma kommentarer. Istället läs den rena grundtexten som den är. Då kommer ni trots allt att få ut något av texten.

De som kommenterar har ingen aning om vilka fullfjädrade egoister de egentligen är. Och vad som är ännu värre: de vill inte ha en aning om det heller.

"The Heart Treasure Of The Enlightened Ones" är som en god likör. Den värmer.

--------------

En annan intressant bok heter "Drömmandets konst" eller på grundspråket: "The Art Of Dreaming". Har båda böckerna. Den är skriven av den kontroversielle författaren och socialantropologen Carlos Castaneda. Hans böcker är utan tvekan väldigt bra. Speciellt om man vet hur de skall läsas. Man får alltså ta det lite försiktigt med dem. Som min lärare en gång sade: "När man läser hans böcker så måste man läsa mellan raderna. Hans lärare tillät inte att han skrev dem rakt. Då var risken alltför stor att en ny religion skulle bildas. Och det vill vi inte."

Men utan tvekan är hans böcker intressanta och mycket underhållande.

"Drömmandets konst" är som ett gott glas vin. Den är både djup och uppfriskande. Så jag kan inte bestämma mig för om det är en gammal röd Bordeaux eller ett uppfriskande vitt Moselvin. Man kan kanske föreställa sig att man har glas av båda två stående framför sig.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
2017-01-29 23:08
#103

#102. Castaneda är väl den enda av dessa jag känner igen namnet på men jag har inte läst något av honom ännu.
Det är väl så med alla s.k. djupa författare att man får läsa ett stycke i taget och fundera på vad det är de vill säga med sina ord.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Emo
2017-01-30 03:57
#104

God Morgon alla morgonpigga. 😉
Oni tyckte att det var dags att gå ut, så nu sitter jag här med te och datorn.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Tarotstollan
2017-01-30 04:05
#105

Och jag funderar på att göra mig i ordning och gå och lägga mig.🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2017-01-30 04:30
#106

#103

  Jo. Och ibland kanske det jag läser inte direkt är vad grannen förmodligen läser. Om folk överhuvud taget läser något längre.

Men jag kan läsa annat också. Böcker om Harry Potter exempelvis. Även om jag tröttnat på dessa böcker idag. Lite för mörka och dessutom inbillar jag mig att jag faktiskt hittade två  hårresande logiska fel. Men kanske inte så konstigt trots allt. Hon går ju omkring med ett helt främmande universum i sin arma skalle.

Dan Browns böcker är underhållande på sitt lilla vis. Men jag har alltid en bitter eftersmak i munnen efter att ha läst dem. Tror det beror på att man förväntar sig att något övernaturligt skall hända och så gör det inte det. Och vissa av hans förklaringar på övernaturliga fenomen är helt klart krystade. Man får helt enkelt en känsla av att han skriver om saker som han egentligen inte har erfarenhet nog att skriva om. Ungefär som att en dum präst skulle försöka förklara Schrödingerekvationen.

En annan är väl Eric Van Lustbader som blev populär med sin bok "Ninja". Men han tröttnade jag också på, Det hände när hans hjälte i en helt vardaglig situation gick förbi en främmande kvinna och det räckte för att hon skulle få en orgasm. Då fick jag nog.

Jag rekommenderar inte att du läser Castaneda. Åtminstone inte "Drömmandets konst". Skall man läsa något av honom så är det de fyra första böckerna som är de bästa. Framför allt den tredje och den fjärde boken. Alltså "Resan till Ixtlan" och "Berättelser om makt". Efter den 4-e boken så spårar han ut helt. Han börjar alltså använda sig av en speciell, mycket annorlunda, teknik i sitt skrivande och hela hans logiska system rasar som ett korthus. Allt blir "Fantasy". Hans tredje bok är egentligen hans doktorsavhandling.

Den buddhistiska boken är nog egentligen inget vidare heller. Det är bara om man kan något om buddhismen som ett praktiskt andligt system som den är intressant. Även om det är ganska kul att läsa vad han anser om "nutidens människor". Och då är det andra buddhistmunkar det handlar om. Och jag får mig alltid ett gott skratt när han sågar dem efter fotknölarna. Problemet är att han faktiskt har helt rätt.

Tao Te Ching däremot är klart läsvärd. Om man lyckas få tag på en bra översättning från kinesiskan. Det bästa är nog att försöka hitta en nårgorlunda andligt utvecklad kines som kan engelska och då har översatt originalet till engelska. Och en sådan är Gia Fu Feng. Han och hans fru Jane English har gjort den bästa översättningen du kan hitta. Det finns alltså massor med översättningar men ingen kan tävla mot deras.

----------

Och klockan är över 04:30 på måndagsmorgonen och jag är klart hungrig. Lövbiff med pommes frites och smältande smör på köttet plus bearnaisesås vore väl inte helt fel. Kanske någon lättare sallad till också. Och lite hemgjord läsk eller också ananasjuice. Ananas  kommer från Ananda, ett ord i det indiska döda språket Sanskrit. Ananda betyder den oändliga lycka som kommer när man slutar återfödas. Alltså har nått Nirvana. På tal om inget speciellt alls. 😃

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-01-31 03:10
#107

God morgon. Lite tidigt att gå upp men vad gör man när de andra stiger upp vid denna tid? Det är bara till att sätta igång med dagens sysslor.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tarotstollan
2017-01-31 03:28
#108

Sitter och funderar på olika saker om eller inte jag skall göra dem men svårt att få ihop det med tiden och måendet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Emo
2017-01-31 03:50
#109

#108 Vanligt problem.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tarotstollan
2017-01-31 04:01
#110

#109. Jo, det är ju det!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2017-01-31 04:04
#111

#108

  Ta en fika eller något liknande så du får lite distans till dem. Då brukar det oftast "klarna upp" och lösa sig. Så fungerar det åtminstone för mig. Fast… jag måste erkänna att jag ofta har lite för bråttom. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Tarotstollan
2017-01-31 04:13
#112

#111. 😃 Det är inga allvarliga saker jag funderar över, mer lite åt lyx hållet. Skippa städningen för att gå till stan och köpa …..
Eller skall jag plocka in tvätten eller sitta vid datorn istället…. osv😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2017-01-31 04:40
#113

#112

  Var lite mänsklig och skäm bort dig en smula. Alltså… gör det som känns bäst. 😈

Alltså… vi lever ju oftast mer än en gång. Och vi är omgivna av evigheten. Det går alltså inte att ändra på hur man än försöker. Och trots allt… det är väl egentligen helt förträffligt. 👍 Eller hur?

Det enda felet här är väl att saker sällan fixar sig själva. Jag skulle ytterst gärna bli en trollkarl bara om jag genom att knäppa med fingrarna kunde få disken att fixa sig själv. Men att komma till den punkten vet jag innebär en himla massa arbete. Och det var ju det jag ville undvika. 😃

Det är ju en ytterst behaglig känsla när det tråkiga till sist är klart. Men det är ack så skönt att skjuta upp det ett tag och bara göra det som är roligt. Och tyvärr är det så att när man för en gångs skull skall vara effektiv och blir klar, så knackar det på dörren och så helt plötsligt har det blivit dubbelt upp med jobb. Så jag brukar ta det lugnt. Bra för miljön också i och med att det inte går åt så mycket diskvatten. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-01-31 18:03
#114

God kväll, draken far förbi.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-01-31 19:33
#115

Dags för min lilla gullevovve och mig att hålla kväll.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
2017-02-01 04:48
#116

….och nu har vi sovit länge. Vi har varit ute, så det är dags för te och datorn.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-02-01 10:42
#117

Jag loggade in på gymmet 3:21, körde i 2,5 timme; blev sedan trött och gick hem.
Nu har jag vilat en stund men är fortfarande lite skev och trött.
😴🤦‍♂️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-02-01 16:47
#118

  När jag vaknade upp idag (alldeles för sent) så var jag på ett förvånansvärt horribelt humör. Jag har vanligtvis inget vidare morgonhumör, ok… finns undantag, men idag var det faktiskt direkt skrämmande.

Vanligtvis så skall man inte koppla upp sig då utan äta lite, en kopp kaffe osv. tills världen (och jag) har hunnit lugna ner sig lite. 🙂 Men jag tog chansen och kopplade upp mig ändå. Och det första jag får är en påminnele om att jag skall betala min licence till mitt antivirusprogram och brandvägg vilket just är betalt.

"Ok… tänkte jag. Jag har alltså sovit ett år då. Inte undra på att jag känner mig som jag faktiskt gör. Kul att få reda på att man faktiskt kan försvinna ett helt år utan att någon  överhuvud taget reagerar. Känns tryggt på något sätt." 😃

Men naturligtvis är det ett fel i allt datasnurreri. Men… det är klart… man har ju nu ett status som en snurrig pensionär och en sådan är det ju lätt att mjölka på pengar. Tror vissa personer förmodligen. Och det skulle vara så underbart att få spika upp dem på en vägg, duscha dem med syra och långsamt flå dem levande, njutandes av deras förtvivlade skrik. Naturligtvis helt metaforiskt skrivet och skall naturligtvis  översättas till juridiska termer.

Vilket ger en fingervisning om vilket humör jag är på. Eller var på. Det stannar vanligtvis inte så länge så man hinner göra något vettigt av det. Inte ens till att använda  dess inneboende energiska  resurser till att diska.

Men livet var aldrig avsett att vara ett paradis  i den här värllden. Även om det glömmer bort sig ibland.

Så det så!

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Tarotstollan
2017-02-01 23:12
#119

#117. Det blir långa pass, först motionerar du dit, sen där och sen motion på hemvägen igen. Förstår att du behöver vila när du kommer hem!🤦‍♂️

#118. Blev det bättre av första koppen kaffe eller höll sig känslan kvar?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2017-02-01 23:29
#120

  Nej. Den försvann lyckligtvis.

Precis som min mega-disk. Vilket känns väldigt skönt.
Förstår inte varför jag alltid tar disken alltför sent.

Kommer förmodligen att erhålla en ursäkt i morgon från min antivirus-leverantör. Om inte får jag väl kontakta honom/dem och fråga vad de håller på med egentligen. Kan ju trots allt blivit något krångel med banköverföring och liknande. Den här gången hade de gjort det extra krångligt i och med att programmet kunde uppdateras till en mer fräsch tidsenlig version. Och deras sätt att hantera detta var väl inte det mest logiska egentligen. Några tior förvandlades till problem som antagligen kommer att kosta dem åtskilligt mer i slutändan. Men sådant kan ju inte kunden klandras för. Och min hantering är oklanderlig. Åtminstone som jag kan se.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-02-02 05:10
#121

#120 Intressant. Hoppas du berättar hur det går och varför det blev som det blev. Tråkigt när sådant händer. (Det verkar som om vissa pengar kan försvinna i hanteringen - och jag som trodde att det var säkrare med internetbank än med posten).

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-02-02 07:27
#122

Godmorgon, vi har nu nått torsdag, över halva veckan är bränd.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-02-03 05:01
#123

  Och nu är det fredag. Och jag säger godmorgon till alla morgonpigga människor.

Men just nu är jag allt annat än morgonpigg. Funderar på att krypa ned med en bra bok (om jag hittar någon) och sedan vila ett tag i morphei armar. Eller vad man nu brukar säga.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
2017-02-03 05:11
#124

Skall strax göra det samma men jag tarJohn Blunds famn!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Emo
2017-02-03 06:02
#125

God morgon. Nu har vi varit uppe ett tag.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Farwuq
2017-02-03 17:12
#126

Ha… Nu är det dags för den gamle skabbige att ta ett hett bad.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-02-03 19:42
#127

#126

  😃 Låter fräscht och sunt. Fast svenskarna badar och duschar på tok för mycket. Ok. Det beror ju lite på vad man har för jobb och hobbies. Men för mycket tvål för ofta är faktiskt inte bra för huden. Den naturliga bakteriefloran kan dö ut. Många gånger räcker det faktiskt med bara vatten. Men det känner man väl bäst själv. Lagom är bäst som man brukar säga.

Men när det gäller bad så får man passa sig. När man jobbar på sjukhus kan man få uppleva det mesta. Vi fick in en donna (ok. Lite väl mogen kanske) som förmodligen inte hade badat eller duschat på flera år. Men det märkliga var att hon luktade inte alls dåligt på något sätt. Hon hade ingen doft alls faktiskt. Och det var inte bara en rökare som jag som reagerade på detta. Alla var förvånade här.  Men det räckte alltså inte med tvål. Man fick ta till starkare saker, typ eter och dylikt.

Men det skulle man nog inte ha gjort. I sådana fall så skall man nog ta det lite försiktigt och låta patientens kropp vänja sig gradvis. Hon avled alltså under natten. Och läkarna förstod inte varför. Det hon kom in för var alltså inget som på något sätt var dödligt. Hon var egentligen hur pigg och frisk som helst. Det var väl bara det mentala som tillfälligt spårat ur.

Det är mycket som de inte tänker på inom sjukvården. Man skall alltid kolla upp patientens vanor och ovanor. En något alkoholiserad man hade halkat i badkaret och fått en hjärnblödning. Jag säger något alkoholiserad för jag råkade känna honom något. Han var styvfar till min dåvarande flickvän. Och faktiskt en väldigt trevlig person. Och man var tvungen att känna till hans vanor något för att inse att han faktiskt var alkoholiserad.

Jag tror att i ett sådant fall så skall man ge en liten, liten aning morfin intravenöst. Annars blir det för stor omställning för kroppen. Kroppens försvarsresurser går ju till den akuta situationen. Och läkarna var faktiskt helt övertygade om att han skulle klara sig. Blödningen var trots allt väldigt liten och var på "rätt" plats. Men ändå. Han strök med. En liten, liten aning morfin där hade förmodligen klarat av saken. Varför morfin? Därför att en alkoholist har en annan nedbrytning av alkoholen i levern än hos en "normal" människa. Och då bildas morfin som en biprodukt och kommer ut i blodet. Så en alkoholist är egentligen en morfinist. För att inte utsätta kroppens signalsystem för en onödig chock pga frånvaron av morfin så hade man alltså kunnat underlätta för kroppen att klara av situationen betydligt bättre.

Intravenöst alkohol hade fungerat bra i ett annat fall. Men alkohol är blodförtunnande och det hade varit farligt i ett fall som hjärnblödning. Att alkohol är blodförtunnande kan man lätt se vid en obduktion av en grav alkoholist. Deras vener är som hos ett nyfött barn. Ingen förkalkning där inte. Fast det är klart. De äter ju inte så mycket heller i vanliga fall. De dricker ju helst middagen.

Eller i ett tveksamt fall som detta faktiskt var, så hade den ester som finns i äpple kanske kunnat fixa situationen utan att man behövt oroa sig för blodförtunning. Det bästa botemedlet mot alkoholism är faktiskt äpple. Det påverkar signalsystemet extremt effektivt åt rätt håll utan biverkningar. Alkoholisten blir faktiskt av med "suget" efter alkohol utan några som helst problem. En gammal beprövad metod som tycks ha blivit helt bortglömd.

Men om mina idéer skulle bli kända så hade jag förmodligen blivit avrättad. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
2017-02-03 22:48
#128

#127. Det om äpplen och alkohol var intressant. Hade faktiskt en släkting som var alkoholist, han åt minst 1 kg äpplen om dagen men sa att han klarade sig så bra som han gjorde därför att han alltid, åt minst 1 lagat mål mat om dagen men då var det alltså äpplena som hjälpte honom!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2017-02-04 01:18
#129

  Jo. Äpplen är faktiskt ett gammalt husmorstips.

Förr var alkoholismen väldigt utbredd i Sverige. Det är den egentliga anledningen till att vi har ett systembolag. Man började alltså normalt dagen med en eller två snapsar. Det var alltså det första man gjorde när man vaknade. Och så fortsatte det hela dagen. Det sista man gjorde innan man lade sig att sova var att ta sig några tutingar för sömnens skull. Osv.

Men till sist så tröttnade fruarna. Och deras män ville i allmänhet inte vara beroende av spriten. Det var då fruarna kom på det här med äpplen.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-02-04 05:03
#130

God morgon. Får se vad denna dag ger.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-02-04 09:23
#131

God förmiddag. Draken drogade ner sig och sov faktiskt tio till elva timmar . Detta tillåter jag mig högst en gång i veckan; jag känner mig lite som jag har sirap i blodet.
Nej det var inte någon alkohol med i bilden.
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-02-04 09:32
#132

Dottern ringde och sa: "Kan du komma över ett tag." Ambulanspersonalen såg mycket undrande ut. Vem kan man ringa vid 5-6-tiden en lördagsmorgon, fatta sig så kort och avsluta samtalet?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Farwuq
2017-02-04 09:58
#133

Jag hoppas verkligen att det inte är något som är allvarligt och livshotande.
🌺 🤗

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-02-04 10:17
#134

Det hoppas vi också och får reda på mer senare i dag, men det ser hoppfullt ut.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-02-04 10:27
#135

🌺❤️🤗

Till dig och de drabbade från draken.
Det går bra, ska du se.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marinas Mix
2017-02-04 13:43
#136

Bamse stryrkekramar Emo🤗

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

greenseng
2017-02-07 02:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

  Och det är tisdag morgon. Om det nu är någon mer än jag som är vaken.

Och lördag morgon 01:32:36 så är det exakt fullmåne med faktiskt en svag månförmörkelse. Det kommer endast att medföra att månen lyser en aning svagare än vanligt.

Anledningen att jag tar upp det redan nu är att denna fullmåne astrologiskt sett blir lite extra, faktiskt.

Kartan innehåller alltså: ett T-Kors. En Stortrigon. En Mystiskt Rektangel och sist men inte minst… Två Drakar!!!

Vad sägs om det?

Alltså mer än en halv StorSextil!

Och ändå är orbisen ganske liten faktiskt. ±5° för de stora aspekterna förutom Sextiler där de är något mer än ±3°.

Utan tvekan något att se fram emot. En magisk lördagsmorgon.
Låt oss hoppas att den blir av den trevligare arten.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-02-07 04:21
#138

Här är fler som är vakna. Oni och jag har varit ute och sett på snön. Det är vackert vitt ute och inte så mycket att jag behöver skotta, så då är det vackert att titta på.
Bara -2,7 grader, sy kylan är inte svår om man slipper ge sig ut på vägarna

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-02-07 12:27
#139

God eftermiddag, jag ska strax gå hem från jobbet och ska inte åter till myndigheten förrän på torsdag.
Hoppas in är krya och hyggligt starka.

Nu på lördagens morgon? Jag hoppas jag sover sött. T.o.m. jag tycker att det är lite för tidigt att stiga upp 01:30; 02:30 är däremot mer lagom.
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
2017-02-09 07:31
#140

Nu har jag flyttat på snö - ute.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-02-09 07:43
#141

Jag har tagit mig hit genom sk*t*n.

😭

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-02-09 10:41
#142

  Och jag skall snart träffa min läkare och få min nya "dom".

Tror trots allt att den inte blir alltför farlig.

-----------

Ni har förmodligen märkt att det vilar ett kanonhögt högtryck över Sverige just nu. Det håller alltså där jag är just nu 779 mm Hg eller 1039 hPa! I natt var det alltså 780 mm Hg eller 1040 hPa!! Om man går till Windy så är det inte ens med på  kartans skala. Inte ens med på kartan som man brukar säga.

Tyvärr så finn det alltså moln med i bilden också. Och även snö. Eftersom det är vinter nu så kan molnen "låsa" sig över områdena. Annars brukar ju högtryck skvallra om sol och kanon-väder.

Min magiska väderstation pratar om uppklarnande men även den har svårt att hantera extrema väderförhållanden som detta. Med ett sådant maximalt högtryck skall ju en väderstation normalt visa endast en briljant lysande sol. Men min visar trots allt på sol och moln.

Men… måste rusa. Sköt om er.

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-02-09 14:06
#143

Dom: Är vi inte redan dömda?

Väder: Fram emot måndag verkar det börja lösa sig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-02-09 14:58
#144

  Jo jag är säkert dömd flera gånger om. Men exekutionspatrullen tycks hela tiden ta fel personer. Tiden och världen är ur led. Och jag får väl bli kvar här ett tag till, verkar det som. Fattar ingenting. 🤔

Och snöflingor faller så sött. Ger ett harmoniskt intryck. Blev det helt vindstilla skulle man inte ens behöva meditera. Att se de lugnt fallande snöflingorna skulle räcka så bra så. 🌛

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-02-10 06:34
#145

-2,3 ute nu. Det blev en utflykt i går till Kristianstad. Det gick bra både dit och hem, men budapestbakelserna var slut, så vi bestämde oss för att dricka vårt kaffe hemma i stället.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-02-10 07:25
#146

Rysligt, jag gjorde en vurpa på Folkparkens parkering strax innan jag nådde hemmet i går eftermiddag, det vore fel att såga att jag tyckte om det.

😡

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
2017-02-10 08:26
#147

#146 Inte roligt, men om inget bröts, så får man vara glad ändå. Jag brukar se mig omkring och hoppas på att ingen såg vad som hände. 🥵

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-02-10 10:14
#148

#147

"Jag brukar se mig omkring och hoppas på att ingen såg vad som hände. Pustar "

  Precis som katter! 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-02-10 11:39
#149

😃

Inget bröts mer än min »självheder«.
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-02-10 13:55
#150

  Jo, det där känner väl egentligen vem som helst igen. Vad fåniga vi levande varelser är egentligen! 😎

Men så är det och så förblir det. Dock är det ganska kul att iakttaga. På katter exempelvis. Men jag kollade in min dotter en gång av en ren tillfällighet. Råkade komma in i rummet när hon utförde någon typ av dansmanöver och det gick inte bättre än att hon snavade på sina egna fötter och hamnade på golvet. Och det första hon gjorde när hon låg på golvet var att kolla runt i omgivningen ifall någon hade lagt märke till hennes fadäs. Och då såg hon naturligtvis mig som stod där och var allmänt nervös ifall hon hade gjort sig illa. Och då sträckte hon på sig, faktiskt nästan som katter brukar göra i samma situation, och försökte få det till att det faktiskt skulle se ut så. Och jag beslöt mig för att spela med. Åtminstone till en viss grad. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-02-10 15:57
#151

Det är bra till att göra tummen upp.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-02-10 16:51
#152

😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-02-11 19:57
#153

  En lördag håller på att nå sitt slut.

Och ändå har jag knappt fått någonting gjort idag. Känner mig dock ganska utvilad. Och det är väl i alla fall något. 🤔

Livet och människan är ett sannskyldigt mysterium. 

Ibland måste man helt enkelt ge alla lagar och regler, alla måsten och krav, lång näsa. Trots allt så är det inga gudomligheter eller högre varelser av något slag som skriver dessa lagar och regler. Som skapar dessa måsten och krav.

Det är små imbecilla tröga varelser som kallas människor som gör det.

Det är något man aldrig får glömma!

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Farwuq
2017-02-12 12:18
#154

Jag har gjort det jag brukar och lite till.
3:15 - 5:15 tränade jag styrketräning på gymmet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-02-12 13:56
#155

  Nu får jag dåligt samvete, igen! 🎧

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-02-12 18:40
#156

Det behöver du inte ha, det är bara till att börja så försiktigt.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-02-12 20:05
#157

  Jo. Något jag brukar säga till mig själv också. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-02-13 04:34
#158

Nu har vi varit ute och känt på kylan. -5,1 grader är nog ganska normalt i februari.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-02-13 05:48
#159

Här är -4.7 ℃ och barometertrycket visar på flippade 782 mmHg.

Och här är det inte så molnigt och då blir det ofta lite kallare. Och månen syns tydligt men har en gloria runt sig. Så det är kanske lite disigt högre upp. Och även jupiter syns hur bra som helst.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-02-13 07:50
#160

God morgon, ni som har mänskliga kroppar och själar.

-2°C här, i morgon börjar varmluften komma.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Tarotstollan
2017-02-13 07:51
#161

#159. Läste i slutet på din tråd: " Och även julpyntet syns hur bra som helst", misstänker det är dags att gå och lägga sig!🤪😴😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
2017-02-13 08:01
#162

😃
#161 Ja det är nog dags att plocka ner det i lådor, det är ca tio månader kvar tills det är dags att plocka upp det igen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Hubert.prp
2017-02-13 09:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Ni vet väl vad det är för dag i morgon. Här kommer en hälsning och speciellt till vår fine värd som fyller LX år.

Farwuq
2017-02-13 11:32
#164

Oh… Tack så mycket.
Det stämmer, jag fyller 60 i morgon 05:00.
😃
Man ska inte ta ut något i förskott.
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-02-13 13:59
#165

😃 😃 Det stämmer ja! Det ser jag nu när jag tittar på ditt horoskop! Personligen är jag alldeles för tankspridd för att kunna bry mig om petitesser i tillvaron som födelsedagar. Är det egentligen något att fira??? Att man kommit ett år närmare döden?

Fast i och för sig!! Då får man ju ånyå en chans att "åka hem" igen! 😃

Jag kanske låter negativ här men min intention är utan tvekan positiv. Fast då måste man ju se saker och ting på mitt sätt. Och det kanske inte är alltför lätt. 😃

Fast jag grattar dig på förskott nu! 🎂  I morgon har jag bergis glömt av det.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-02-13 17:41
#166

Själv skulle jag gärna slippa födelsedagar, jag har i princip gjort mitt…

… om jag nu fatta allt rätt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marinas Mix
2017-02-13 19:26
#167

Ja med mitt teflonminne, är det väl lika bra att gratinera Draken redan ikväll, för imorgon har jag säkerligen glömt bort denna livsviktiga händelse🤦‍♂️

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Tarotstollan
2017-02-13 19:31
#168

Grattis i förväg Draken, hoppas att du får en trevlig dag!🌺🎈

Ja, det är inte roligt att bli äldre men vi har ju inget val, lite roligt ändå att stå i centrum en gång om året och bli trevligt bemött!🙂

Var ute en stund på balkongen och det är stjärnklart ute i kväll, så nu kanske jag kan få en glimt av den avtagande fullmånen. Känner i vinden att kölden börjat dra sig tillbaka och just nu är det är det strax under - 3 men det har varit nere på - 7 natten som gick.
Det lyser en stark stjärna nu i väster och har gjort så i någon månad, någon som vet vilken det är?🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2017-02-14 05:49
#169

  #168

  Vid den tidpunkten så var det två stjärnor ungefär i väster. Och det var Venus och Mars.

Men Venus lyste klart starkast. Så det är med all säkerhet Venus du talar om.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-02-14 05:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Med en enkel tulipan - nej - de blommar inte nu, så det får bli en annan blomma.

Grattis på födelsedagen, Draken.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tarotstollan
2017-02-14 07:04
#171

#169. Då måste det varit Venus, för Mars är ju röd så den syns ju tydligt. Denna lysande är väldigt stark och ser ut som 2 stjärnor i en.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2017-02-14 07:29
#172

#171

  Venus lyser väldigt starkt just nu.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-02-14 07:32
#173

  Och nu när jag tänker på det. Grattis på Födelsedagen Draken! Må du få en lång och smärtfri och extremt intressant fortsättning! 🏆

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-02-14 07:59
#174

Tack till alla er som komihåg min 60 års dag.

🌺🤗

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Marinas Mix
2017-02-14 16:33
#175

Grattis min vän. Hoppas dagen varit fin.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Tarotstollan
2017-02-14 21:29
#176

#174. Grattis igen Draken och hoppas att du haft en fin underbar dag!🤗🌺🎁☀️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
2017-02-15 08:49
#177

Ja, jag hade en in dag!
👍

Nu kan jag kalla mig för en »60+«.
😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-02-15 09:36
#178

Välkommen till vår avdelning Café 60+ på Pyssel. 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-02-15 09:36
#179

😃  Och jag för 70-  .

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-02-15 14:59
#180

70- ? Jag är 80- !

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-02-15 16:16
#181

  🤔 Jag har lika långt kvar till 34 år som till 100 år.  🤔

Tror jag, är väl bäst att tillägga. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Farwuq
2017-02-15 16:50
#182

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2017-02-17 08:56
#183

God morgon människor!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-02-17 10:23
#184

God förmiddag. Här sitter jag med gott kaffe och nybakade frasiga franskbrödsbullar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-02-17 12:51
#185

  Alltså bortskämd. 😐

Jag, t.ex., har inte ens fått i mig kaffe än. Men konstigt nog har jag inget "sug" efter det heller. Är antagligen dödssjuk eller något liknande trivialt.

Men trots det känner jag mig nästan alltför pigg. Något jag inte direkt är van vid. Får se om det går att få ut något vettigt av det.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-02-17 18:52
#186

God kväll på er. Jag hoppas ni har det bra, med eller utan kaffe.
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-02-17 19:29
#187

God kväll. Oni är sömnig, så jag får nog hålla kväll.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tarotstollan
2017-02-17 22:37
#188

Här blev det te som vanligt, idag med små röda hjärtan i.
 En mulen dag med inget särskilt mer än pratat i telefonen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Emo
2017-02-18 06:27
#189

God morgon. Sent i dag, men skönt att få sova länge. 🙂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-02-18 13:55
#190

Lördag.
I dag sov jag ända till 05:00.
Det är ofta jag ligger och drar mig till 05:00 - 05:30 på lördagar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-03-19 04:36
#191

-3,9 grader ute. Det dröjer kanske med våren även om snödropparna och även krokusen blommar.  Fortfarande mörkt ute, men dagarna har blivit märkbart längre. Snart dags för det roliga trädgårdsarbetet.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-03-19 08:49
#192

Här i söder hade vi också nattfrost.  Det var nära -2℃.
Jag är tillbaks från gymmet, men känner mig fortfarande mindre lyckad…
Påskliljorna blommar sedan någon dag tillbaks.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-03-19 09:23
#193

Här har påskliljorna gula knoppar, så det dröjer nog inte länge tills vi också har blommande påskliljor här.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-03-20 02:57
#194

I dag lämnar vi fiskarna för denna gång och glider in i Väduren.
I dag är det nämligen Equinox!

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-03-20 06:08
#195

Det vita på marken håller på att töa bort. Det gjorde trappan hal, så den har jag sopat.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Emo
2017-03-21 06:23
#196

Det ser ut att kunna bli en solig dag i dag. Flera plusgrader, snön borta och solen skiner. Kaninerna och mullvadarna gör vad de kan för att ställa till det i min trädgård, så riktigt glad får man nog aldrig vara. 😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-03-21 06:44
#197

+5  här i djupa södern och solen kommer tidigt numera.
☀️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marinas Mix
2017-03-21 08:46
#198

Det hade visst snöat i natt och nu plaskar det fint på balkongräcket.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

greenseng
2017-03-22 22:33
#199

  Godafton alla stjärnspejare.

Ibland är saker och ting som de är. Men oavsett hur man än har det och hur man än mår, superbra eller superdåligt eller någonstans mitt i mellan, så är det bra att minnas en typ av gyllene lag: allt förändras… hela tiden.

Har haft semester från astrologi i över en månad nu. Så nu är jag i den positionen att jag stillsamt undrar: astrologi??? Vad sjutton är det? 🤔

Och när jag läser vad jag skrivit om det så blir jag än mer konfunderad: har jag skrivit detta? 😃

Men sådan är jag. Får väl se om jag kan hitta tillbaka igen.

Men det har väl just varit vårdagjämning och min magiska väderstation viskar tyst om vår. Knappt jag vågar tro det. Men när jag tittar på dagens horoskop så ser jag att solen har lyckats ta sig nästan 1°  över ekvatorn till det norra halvklotet. Och det om något lär väl tyda på vår. Och i slutet av juni så är det tydligen sommarsolstånd vilket antagligen tyder på sommar.

Och alla som bor på den här planeten vet antagligen om att vårdagjämningen sammanfaller med solens inträde i Väduren och sommarsolståndet med solens inträde i Kräftan.

Jag menar… varför skall allt vara så komplicerat? Vi borde väl egentligen fira nyår när det är vårdagjämning. Alltså när solen knackar på Vädurens dörr. Skulle inte förvåna mig om man gjorde det förr någon gång i evighetens historia.

Och det och sån't…

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-03-23 05:19
#200

-4,2 här nu. På radion sa någon i går att det firas nyår på något ställe (i något land eller flera) så som du föreslår greenseng

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-03-23 17:54
#201

  Jo. Har för mig att jag läst om det någonstans också.

Att våren är här är det nog ingen tvekan om. Här i Bua hade vi 23℃ idag. Fast… det är klart… Denna extrema temperatur uppmättes på min nästan inkapslade balkong där jag har temperatur-avkännaren och dessutom i söderläge. Och solen den gassade, 😃

Får försöka hitta något sätt att placera kännaren i norrläge istället.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-03-23 18:08
#202

Det är nyår i Iran vid equinox.
Här hade vi 13℃ i dag, inte så illa, men det var 0℃ i natt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Farwuq
2017-03-23 18:11
#203

»Och alla som bor på den här planeten vet antagligen om att vårdagjämningen sammanfaller med solens inträde i Väduren och sommarsolståndet med solens inträde i Kräftan.«

Inte 100%, fråga t.ex. de i Sydafrika. De säger nog att solens inträde i Kräftan är Vintersolstånd och att det är höstdagjämning i dessa dagar.
😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-03-23 18:19
#204

  Jo. Än så länge är nätterna kalla. För kalla.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-03-23 18:22
#205

  Jag glömmer av någon anledning alltid bort att det finns ett södra halvklot också! 🤔

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-03-23 18:59
#206

Man ska inte glömma bort det som är söder om ekvatorn, vare sig det är på jorden eller på en själv. 😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-03-23 20:13
#207

😃 😃 😃

  Du är full av gyllene sanningar!

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-03-24 05:33
#208

Kall morgon -6,5 grader. I går hann jag med lite i trädgården. Det gäller att ta vara på de soliga timmarna.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-03-24 06:53
#209

Kyligt  ±0℃ och klart, med en fin månskära.
Det kan nog bli upp mot 10 - 12℃ i dag.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
2017-03-24 09:46
#210

Nu har vi 7 grader "varmt" och jag har hunnit med en hel del i trädgården. 🙂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-03-24 10:25
#211

Det är nog liknade temperatur här nere i djupa södern.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-03-25 05:31
#212

  Klockan var alltså 𝜋+2 (alltså 05:14) när jag började på detta inlägg. Sedan blev jag lite distraherad av några saker. Men nu är jag igång igen.

Min magiska väderstation visar på en temperatur som är 5.5 ℃ och ett lufttryck som är 769 mmHg eller 1025 hPa. Luftfuktigheten ligger runt 79%. Den visar på blandad sol och molnighet. Ett riktigt äkta svenskt lagomväder kommer det tydligen att bli. Men trycket verkar vara i fallande och det kanske inte är så bra. Men… vi får väl se vart det bär hän.

Tänka sig… Jag är redan sugen på pizza till middag. 🙂

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-03-25 05:38
#213

Riktigt skönt ute. 4,1 grader varmt.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-03-25 06:38
#214

Här ligger det kring 6 grader och mulet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2017-03-26 03:08
#215

Glad sommartid
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-03-26 06:54
#216

Sommartid, men inte sommar. Här visar termometern -3,3. Det kan ändå bli arbete i trädgården senare i dag. Det gäller att ta vara på dagarna och göra lite åt gången, för orken tar slut tidigare nu än förr.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Marinas Mix
2017-03-26 10:09
#217

Tur att de flesta tekniska pryttlarna ställer om klockorna själv.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

greenseng
2017-03-27 00:55
#218

  Jag tror inte sommartid är speciellt bra för oss egentligen. Eller det här med att helt plötsligt ställa om sig till en ny dygnsrytm.

Det blir lite som att kämpa mot naturen. Och det är aldrig bra.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-03-27 06:33
#219

Vårväder? 4,8 grader varmt redan.  Flera rabatter har gjorts i ordning - men det finns mycket arbete kvar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-03-27 11:42
#220

Draken tittar in.
Jag är inte i bästa skick, men det är inte någon orsak till att inte gå till jobbet, det skulle bara bli värre av att sitta hemma.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-03-28 08:01
#221

Här blommar snödroppar krokus och påskliljor. Vackert.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-03-30 07:08
#222

God morgon människor. Draken sticker in sitt värkande tryne och kollar läget.
😐

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marinas Mix
2017-03-30 07:13
#223

Två dagar med otrolig sommarvärme och redigt fint väder avslutades igår med snöblask och minusgrader

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Farwuq
2017-03-31 11:42
#224

Inte här, här flaggar de för 16℃, just nu har vi 15℃.
☀️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-03-31 14:03
#225

Solsken och 18,8 grader, då kan man kalla det vår. Ser underbart ut.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-04-01 10:45
#226

Draken tittar in. Jag är rejält vinbruten och orkar bara att läsa lite här och där.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-04-01 17:29
#227

  Här är det en helt underbar dimma. Det är då så extremt skönt att andas när man är ute och går. Och allt blir så lugnt och tyst och harmoniskt.

Lufttrycket ser ut som en sinus-kurva eller som en berg-och-dal-bana. Ser ut som om vädret har svårt att bestämma sig. Man får väl hoppas på det bästa.

Och min lokala fiskhandlare har öppnat igen. Och skall snart sätta igång att börja röka fisk och räkor igen. Var där och inhandlade lite räkor som skall avnjutas lite senare ikväll. Dessutom så har han haft turen att bli gift med en kvinna som kan tillverka världens bästa kräftsallad och och fransk löksill. Aldrig smakat något liknande. 👍

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-04-01 17:43
#228

Underbart väder i dag. Jag har hunnit med en del i trädgården och är ganska trött nu.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-04-02 09:05
#229

Jag är glad att ni delar min uppfattning om väder och klimat.
Jag gick runt i dimvädret på fredagsmorgon och svepte lite med min gröna laserpenna i dimman. Det är som ett svärd som skär sig fram.
👍
Nu senast så kommer jag från träningen - på 135min - och min 2×3,5km promenad till och från gymmet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-04-03 06:45
#230

6 grader varmt nu. Antingen blir det utomhusarbete eller arbete med min nya hemsidesversion - eller både och.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
greenseng
2017-04-03 08:12
#231

  Sitter och tittar ut över en grå värld och funderar över en del av livets märkligheter. Och visst är himlen molnig, men det är den typ av ljusgrå molnighet som skvallrar om att snart kommer solen att bryta i genom.

Temperaturen är runt 8℃  och luftfuktigheten ungefär 77%. Men relativ luftfuktighet är ett kapitel för sig. Med de gamla hår-mätarna så får man först ta reda på inom vilket område man vill mäta. Och sedan kalibrera mätaren över det området. Exempelvis om man var intresserad av intervallet 0% - 33%. Eller 34% - 66%. Och till sist 67%-100%. Alltså om man var intresserad av ett så exakt värde som möjligt. Men jag har ingen aning om hur de moderna digitala mätarna fungerar när det gäller det här. Men jag misstänker att det existerar en ordentlig felmarginal här. Och att man får betala rejält om man vill ha en mätare som levererar exakta värden. Jag litar mest på min gamla hår-hygrometer faktiskt.

Och lufttrycket ligger på 1023 hPa eller 767 mmHg och verkar vara i stigande vilket också skvallrar om att solen är på väg. Det är bara att hoppas.

Solen har en märklig effekt på folk. Alla blir så trevliga när solen kommer fram. Vi är känsliga för solljuset.

-----

En av livets märkligheter är att det kan vara väldigt lugnt en tid. Och det är skönt men till sist blir man nästan uttråkad. Och så helt plötsligt svänger allt och det händer hur mycket som helst. Och det märkliga är att detta sker inte bara inom ett område utan inom flera områden i livet samtidigt.

Till sist blir man nästan stressad och börjar längta tillbaka till den lugna harmonin igen. Fast jag misstänker att det är bra ibland att varva upp lite. Bara det inte går alltför långt och håller på för länge. Det är nog bra för muskler, blodomlopp och framför allt hjärna att få komma igång och "blåsa" ur sig lite. Så systemet inte beckar ihop.

Ifrån astrologins förtrollade värld smög sig en tanke in i mina hjärnvindlingar.  Det är lite mystiskt faktiskt med tankar som tycks komma från ingenstans. Men att det skulle ligga något i den ligger väl bara på ungefär 20%. Men jag vet att jag måste kolla upp den annars kommer den bara att ligga och störa. Det positiva här är att det är lätt att kolla upp den. Det negativa är att det kräver en massa tråkigt rutinarbete.

Det verkar som om det mesta i livet är som ett mynt. Det har två sidor.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-04-03 18:54
#232

Skrattar

Livet har många sidor, och det ska vi vara tacksamma för.

OT: Jag har börjat med kortbyxor nu.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-04-04 21:57
#233

  Kortbyxor?!  Redan? Du var mig en viking. 🙂

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-04-05 04:14
#234

#233 Draken är tuff, hur skulle han annars klara av alla djuren och andra entiteter på caféet och i katakomberna?

Här har vi 4,6 grader varmt, så det kan bli en fin dag för trädgårdsarbete.
Draken har sitt gym och jag har min trädgård.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tarotstollan
2017-04-05 05:56
#235

#233. Det är klart att en Drake har kortbyxor, har du sett någon drake flyga runt i långbyxor?😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
2017-04-05 08:50
#236

Draken är åter från gymmet, i dag blev det bara en timme dfa. försov mig.
Det är säkert CBD-oljan som gör att jag sover tyngre.
Ja, draken har kortbyxor även i dag, när det är lite rått ute.
.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2017-04-05 09:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#237

I går och nu på morgonen fotograferade jag lite vår blommor.
Gulsippor och spirande magnolia.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
greenseng
2017-04-05 18:00
#238

#235

  Njaa… nu får jag nog tänka efter lite. Nej, du har nog rätt här. Det är inte så extremt ofta faktiskt. 🤓

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-04-05 18:11
#239

#237

  Den där vita är himla fin. Kan inget om blommor. Men trots det så kan jag njuta av dem.

Det är rätt knepigt egentligen. 🤔 Kvinnor tycks älska blommor. Och blir väldigt rörda när en man sticker upp en blomma under nosen på dem. Tänker de på att en blomma faktiskt är en växts könsorgan? 🤔

Hmm… får nog prata med min läkare om den där medicinen…. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
2017-04-05 20:01
#240

#237. Magnolian luktar ju så fantastiskt gott!

#238. Vid närmare eftertanke är nog en drakes kortbyxor gjorda i skinn fjälls material….😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
2017-04-05 23:14
#241

#240

  Tja… Drakar har väl antagligen sina önskemål. De lär nog knappast vara så intresserade av kortbyxor gjorda av siden. 🚬

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Tarotstollan
2017-04-05 23:19
#242

 Nej, knappast!😂😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
2017-04-06 06:41
#243

Draken är på jobbet igen, kyligt men jag är med kortbyxor och har gått min 5 km hit.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-04-06 07:05
#244

Kyligt här med men solen skiner, så det blir kanske en lika skön  dag i dag som den vi hade i går. Jag hann med att gräva upp  lite gräsmatta och plantera om ett fruktträd.  Roligt att se hur vissa buskar grönskar och andra knoppas. Även vitsipporna har börjat blomma här och det är så vackert med mängder av påskliljor.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Tarotstollan
2017-04-06 07:13
#245

Har sett en alldeles fantastisk himmel innan solen kom upp, vit, rosa, lila i olika nyanser, orange och ljusblått…😍
Tänk om jag hade kunnat måla det!🥳

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
2017-04-06 11:38
#246

Ett nytt »Drakens Café« är öppnat på uppmaning av Alde.
Det är nummer 109.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-04-09 19:39
#247

  Har just inmundigat en enkel måltid som avslutats med en superb Espresso och en underbar cigarr. Funderade lite på någon cl. extremt god konjak (Extra Old Carte Noir 👍) men beslöt mig för att avstå. I natt behöver jag ha tillgång till mina hjärnceller utan att de är på något sätt deaktiverade.

På något märkligt sätt sitter jag fortfarande och funderar över terrordådet. Eller vad det nu än är. Killen som de klippte verkar ju skyldig. Men om man skalar bort alla variabler så kunde det ju lika väl varit en oskyldig människa som var på fel plats och fick glassplitter över sig och dessutom fick en chock. Men om han är i bilen och blöder så går det ju med all sannolikhet att binda honom vid brottet.

När man ser hur demolerad bilen faktiskt är så är det ju märkligt att han överlevde faktiskt. En något mer intelligent person skulle väl kastat sig ut innan kollisionen. Men intelligenta människor är väl knappast terrorister. Vilket faktiskt är en himla tur. Fast det är klart… Även intelligenta människor kan bli psykiskt förvirrade.

Har en polare som studerat världens terrordåd. Och han har upptäckt en mycket märklig sak. Bara några dagar innan de flesta terrordåd faktiskt inträffar så har det alltför ofta varit en antiterrorövning kopplat till området.

Jag försökte hitta en naturlig förklaring till detta. Exempelvis att övningarna händer tillräckligt ofta eller att de på något sätt triggar en terrorhändelse. Men han köpte inte det. Tydligen för liten sannolikhet.

Om man har lite mer information än vanligt om vad som händer i världen så ser man mycket som är lite märkligt, faktiskt.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-04-10 04:07
#248

Jag fick min kropp ur sängen.
🤦‍♂️😕🥵😢

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-04-10 06:00
#249

Nu är vi också uppe. Ser ut att kunna bli en hyfsad dag. Som vanligt en del onödigt extraarbete för att andra, som betalas av våra skattepengar, inte sköter sina jobb.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-04-11 06:39
#250

Kallt som  @#”Ƀ§  bara 6℃ och blåst.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-04-20 16:04
#251

  Ser ut över en allmänt tråkig grå värld. Med tråkig grå vind och regn som ligger hotande och bara väntar. Lite märkligt med ett sådant högt lufttryck som 770 mm Hg. Men det är väl egentligen variationer i lufttryck som räknas. Och nu har det varit nedåtgående ett tag. Och en allmänt jobbig temperatur på mellan 6℃    och 7℃. Men… det är ju fortfarande bara april.

Håller på att försöka förstå mig på astrologins Hussystem. Och skulle väldigt gärna vilja få reda på hur "di gamle"   tänkte egentligen. Men de lämnade inte så mycket information efter sig. Och då ställs man ju inför det något obehagliga dilemmat att man måste börja tänka själv. Och då blir det ju som det blir. 😃

Jag utgår från att de utgått från en grundläggande referenspunkt i tillvaron. Och då misstänker jag starkt ekvatorn faktiskt. Vid ekvatorn så förvandlas alla de vanligaste hussystemen till Lika Hussystemet. Det tar 2 timmar för ett tecken att fullständigt resa sig över horisonten. Och likaså för ett hus att växa fram. Och skulle man se detta som en absolut standard, att ett hus skall ta två timmar för att utvecklas, så har man ju en slags matematisk referenspunkt här. Finns det händelsevis något Hussystem som lever upp till detta? Regiomontanus, Placidus, Koch, Topocentriska,… ?

Ja, faktiskt så hittade jag ett. Verkar det som i alla fall. Får väl kolla upp det lite noggrannare. Men den enda kandidat som överhuvud taget är i närheten här är… hör och häpna… Campanus Hussystem. Den kandidat som mobbades så illa av den senare Regiomontanus som ansåg att han tänkt helt fel. Men vissa stjärnastrologer använder trots allt Campanus. Även i vår tid.

Campanus kritiseras ofta för att hans hus många gånger blir helt extrema. Framför allt på de högre latituderna. Men jag cyklade förbi en sida på nätet där en snubbe som testade just Campanus hade hittat en donna uppe i norrland någonstans. Och de flesta hussystemen gav minst sagt knepiga hus. Men Campanus var värst här. Han gav då tolkningsförslag från flera system. Men det var just Campanus som hon fastnade för. "Helt klockrent", sade hon. "Det är utan tvekan den rätta tolkningen." Och det får ju vem som helst att klia sig lite på skallen. 🤔

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Farwuq
2017-04-21 02:58
#252

Jag instämmer, men tänk så här: livet högt uppe i norr är ju fullt av extrema saker, så nog är det rätt med ett sådant system, eller?
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-04-21 04:57
#253

God morgon. Svalt ute. Mörkt fortfarande. Hoppas på en fin dag.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tarotstollan
2017-04-21 05:52
#254

Här är mulet och regnet hänger i trädtopparna. Skall sova några timmar och sen är det dags för tvättstugan. Just nu + 7.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
2017-04-21 12:46
#255

Nu går jag hem för dagen/veckan.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-04-22 00:09
#256

#252

  Hoppas du är någorlunda allvarlig här! 😃

Det här är alltså något av ett problem för mig. Av flera orsaker.

Att var vi bor kan forma oss på olika sätt är väl egentligen ganska naturligt. Jag ser exempelvis vissa likheter mellan Bergen i Norge och Borås i Sverige. Där anses ju folk vara lite "egna". 😃 Vilket det förmodligen ligger något i. Jag är ju själv från Borås. 🤐 😃 Men vad är likheterna mellan Bergen och Borås? Jo. Det regnar väldigt mycket i båda dessa städer.

Tar man de övre delarna i Norrland så brottas människorna där med extrem kyla och på vissa delar av året med ett extremt mörker. Solen går alltså inte ens upp. Medans på andra delar av året går solen inte ens ner på allvar. Detta måste naturligtvis ha ett inflytande på människorna.

Campanus Hussystem har av någon märklig anledning alltid legat mig varmt om hjärtat. När jag började med astrologi och kom på att det fanns andra Hussystem än Placidus så köpte jag en liten bok om astrologi och där läste jag namnen på olika Hussystem. Och innan jag ens hade någon information om Campanus så blev jag oerhört intresserad av det?!?! Och detta har jag ingen som helst förklaring på. 🤔 När jag sedan fick reda på att det skilde sig från de andra systemen pga att det var mer "rumsbetonat" så gjorde det inte saken lättare.

Det finns två Hussystem som anses mer rumsbetonade än de andra. Och de är Koch och Campanus. Men av olika anledningar. När det gäller Koch så utgår han väldigt starkt från MC vilket man ser om man betraktar matten i uträkningarna för systemet. Och om just MC blir betonad så blir det automatiskt just mer lokalt fixerat.

Men när det gäller Campanus så fäster han stor vikt vid den böjda linje som går från väster till öster över himlen. Och i och med att MC egentligen är söder på kartan så tar han egentligen extrem hänsyn till kompassriktningarna när det gäller det lokala systemet. Och därmed blir det automatiskt väldigt rumsbetonat. Antagligen det mest rumsbetonade och lokala system man kan hitta. Och att ett Hussystem skall vara just lokalt betonat var absolut nödvändigt för "di gamle". I och med att det leder till "var" i livet energierna gestaltas.

Det intressanta med Campanus är också att han är en av de första astrologerna som på allvar börjar använda avancerad matte i uträkningarna av hussystemen. Han föregås väl bara av Porphyry och Alcabitius. Men Porphyrys system är egentligen ett slags "Lika Hussystem". Det skiljer sig egentligen bara av att Porphyry lägger MC som tionde husets början. Alcabitius är väl då egentligen den första som börjar med avancerad trigonometrisk matte när det gäller alla husspetsar. Hans system är extremt kristallklart logiskt och leder väl egentligen fram till det mest balanserade av de mer avancerade hussystemen. Även när det gäller de högre latituderna. Misstänker att det är därför som de stjärnastrologer som också är experter på matten inom astrologin använder just hans system. Alcabitius system är alltså extremt intressant.

Tycker mig ha märkt att det finns tre Hussystem som är utmäkande inom astrologin som extra intressanta. Och de är i tidsordning:

Lika Hussystemet
Alcabitius
Campanus

Det slående här är alltså att dessa är de tidigaste hussystemen. 🤔

Att "Lika Hussystemet" är så intressant är kanske är en gåta för de flesta. Det verkar ju först nästan barnsligt enkelt. Man tycker ju att system med hus som är olika stora verkar spegla naturen mer i och med att människor är så olika. Men dyker man lite djupare in i systemen och betraktar tidsfaktorn så är det faktiskt helt tvärtom. Lika Hussystemet är det system som ger den största spridningen när det gäller personligheter. Och det ser man ofta först när man betraktar en animation över hussystemen. Om man är på en högre latitud och ligger där ascendenten är i Stenbocken så ser man att stjärnbilderna stiger upp vid horisonten med en rasande fart. Och detta beror ju på att ekliptikans lutning ger störst effekt här. Och de flesta Hussystem försöker kompensera för detta genom att göra Hus 1 extremt stort. Men det gör inte Lika Hussystemet. Vilket automatiskt leder till en större spridning här av personlighetstyperna. När vissa planeter i de andra systemen hamnar i Hus 1 så kan de i Lika Hussystemet hamna i Hus 2, Hus 3, Hus 4 eller till och med i Hus 5. Vilket naturligtvis ger en avsevärd skillnad.

Frågan är väl om denna spridning egentligen är önskvärd eller om det är kompenseringen för den som ger den rätta bilden?

Det enda sättet att reda ut det här är väl genom att testa de olika hussystemen på en högre latitud vid ekliptikans extrempunkter. Och se vilket som stämmer bäst.

Dessutom tycker jag ofta att hussystemen är som olika kameralinser på en kamera. Och det kan ju vara intressant om det verkligen är så. Vad är det i sådana fall de olika linserna egentligen fokuserar på?

Men detta är alltså inte en astrologs tänkande utan en nybörjares tänkande. Det innehåller förmodligen hur många fel som helst. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
2017-04-23 18:14
#257

  Sitter och tittar ut över en solig värld för omväxlings skull. Har just brutit mot regeln att söndagen skall vara en vilodag och nästan slutfört en helt otrolig disk. Bara några ytterst känsliga gamla kristallglas kvar. Sådana som man knappt kan titta på innan de går sönder. Sådana glas som blir aktuella när alla andra glas är smutsiga.

Funderar på att gå och investera i lite livsmedel. Av  någon märklig anledning så fungerar ju livet så att vi är tvungna att äta och dricka. Annars så blir vi på lite dåligt humör. Åtminstone jag.

Ett av tillvarons mysterier är att allt tar slut samtidigt. Helt plötsligt är det ett vakum i kylskåp och skafferi. Antagligen en effekt som uppkommer pga dålig planering. 🤔

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-04-24 09:03
#258

Jag är inte i bästa skick, men jag är på jobbet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Hubert.prp
2017-04-24 10:26
#259

Jag är trött i hovarna nu. Jag har hållit på med min egen del av Emos hemsida och det är så jobbigt.

http://parlkonst.se/hubert/minapaerlor.aspx

Farwuq
2017-04-24 10:32
#260

Jättefint.👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Hubert.prp
2017-04-24 13:13
#261

Tack, Draken. När jag har vilat hovarna, ska jag berätta mer.

Tarotstollan
2017-04-24 21:57
#262

Jättefint halsband!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
2017-04-25 03:40
#263

God morgon, både människor och djur, och ni andra med för den delen.

👋

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-04-25 05:06
#264

God morgon. Det ljusnar ute, så det märks att vi går mot ljusare tider.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

greenseng
2017-04-25 23:03
#265

#259

  Håller med Tarotstollan. Halsbandet är superfint!! 🙂

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Emo
2017-04-26 05:31
#266

Det är en duktig åsna.

Vill ni veta mer om hans äventyr?

Jag håller på med att lägga in så mycket som möjligt.

Ska jag göra en avdelning med Drakens zoo, Drakens kontor. Drakens museum och kanske katakomberna också.? Då får författaren till de roliga texterna (Draken) först tala om ifall jag får använda alla eller bara vissa. De beskrivningar av djuren, som redan finns och ni har fått se, är ju godkända, så den sidan kan jag lägga in på den nya hemsidan.

Det finns ju så många roliga djur och en hel del inredning samt en del spännande saker på museet.

Viktigast först i dag är nog att få in lite på den tyska avdelningen och kanske mer på den engelska.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
2017-04-27 05:03
#267

God morgon alla morgonpigga. Fortfarande nattfrost, så det får dröja ett tag med visst trädgårdsarbete.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-04-27 12:43
#268

Emo, gör som du vill.

Jag ger dig rätten att använda mina © varelser och entiteter i form av prp.
👍

Tryter mängden djur, så får du nya, det är bara att vifta med armarna.
😉

Kallt? Det låg på ±0℃ när jag gick till jobbet i dag.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-04-27 15:37
#269

Då gör jag en avdelning Drakens med underavdelningar
Drakens zoo
Drakens café
Drakens museum.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-04-28 06:33
#270

👍

Allt som är odjuren till gagn är tillåtet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-04-29 10:20
#271

56 år 🏆

Jag håller på med min nya hemsida. Kanske har jag missat något, men just nu behöver jag en paus. Ännu får inte alla se detta, så har ni synpunkter, så kom med dem.

http://parlkonst.se/draken/djuren.aspx

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-05-01 12:01
#272

Vilken underbar samling.
👍

Den är strålande.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
2017-05-01 12:59
#273

Tack.

Då fortsätter jag med caféet och museet. Även om caféet nu ligger i katakomberna, så är det ändå Drakens café, med inredning, nissar och trevliga gäster.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-05-02 03:57
#274

Här finns allt, personal, trevliga faror och läckra nissar.
😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-05-02 07:54
#275

Nu har ni en stund på er att granska detta innan jag publicerar.  😉

http://parlkonst.se/Draken/inne.aspx

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
2017-05-02 09:47
#276

Nu skiner solen, så jag vill jobba i trädgården ett tag. Här är museet också:

http://parlkonst.se/Draken/museum.aspx

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tarotstollan
2017-05-02 21:26
#277

Tycker det ser verkligen bra ut! Bra jobbat!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
2017-05-03 02:40
#278

God morgon, jag ska till gymmet nu.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-05-03 05:00
#279

#277 Tack. Jag fortsätter nog senare när det hänt mer, men just nu är det lite för mycket annat, som tar min tid.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Farwuq
2017-05-03 18:17
#280

Draken tittar in idag igen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2017-05-08 12:58
#281

Urk…
Jag är här på jobbet och hela datorparken håller på att bytas ut.
Nästan all ska numera ligga långt uppe i Stockholm hos de tokiga svenskarna.
😭
Just nu har jag kopplat upp mig trådlöst via Region Skånes publika nät.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-05-08 13:18
#282

Di bara roffar åt sig, di hagalna nollåttorna. Förstår norrlänningarna som kallar byn fjollträsk. Kan di ente höra opp me ad röra te de?

Det finns kloka politiker i Skåne:

http://www.nsk.se/2017/05/08/c-vill-ha-en-skansk-ambassad-i-stockholm/

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
2017-05-09 04:20
#283

God morgon. Hoppas vi får en fin dag.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tarotstollan
2017-05-09 05:20
#284

Här är det halvklart för tillfället och det ser väl inte så lovande ut för solen, har just nu - 0,7 på balkongsidan.
Inget planerat för dagen, skall sova först i alla fall!😴

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
2017-05-10 03:37
#285

Jag har knappt sovit i natt, men skam den som ger sig, jag får strax trava mot jobbet.
🤦‍♂️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-05-10 04:38
#286

Skönt att ha jobbet hemma. 😉 Trädgården ger mig motion.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Farwuq
2017-05-10 07:03
#287

😃👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-05-11 05:28
#288

God morgon. Här regnar det, då är det plusgrader. Nu vill vi ha:

http://parlkonst.se/modeller/solobad.aspx

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tarotstollan
2017-05-11 06:40
#289

Här snöar det för fullt men det är regnblandat som tur är, det har lagt sig på gräsmattorna men jag hoppas att det smälter bort under dagen. För tillfället är det + 0, 7.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
2017-05-12 03:42
#290

God morgon ni dödliga. Här har vi +4,5 grader och gryning på "g".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-05-14 05:13
#291

Redan 8 grader varmt här. Ska vi nu våga sätta ut lite växter i växthuset?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-05-15 06:24
#292

Draken gick hit till jobbet i kortbyxor och tröja, i +10.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-05-17 05:44
#293

Nu har Oni och jag varit ute och lyssnat på göken. Nu hoppar tre kaniner omkring i parken. Hoppas inte Oni ser dem.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
greenseng
2017-05-17 19:56
#294

  Tjao! Tänkte bara titta in ett slag så ni vet att jag fortfarande existerar. 🙂

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2017-05-18 03:51
#295

Liknade här, jag håller inte precis högsta varv här i livet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2017-05-18 05:08
#296

Det är segt på många håll.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2017-05-18 15:31
#297

😃
Lågvarvig och energisnål.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
2017-05-19 12:38
#298

  Här är varmt och skönt! Men min väderstation envisas med att tala om regn. Kanske har den blivit förvirrad av den senaste tidens varierande lufttryck? Men… den brukar sällan ha fel. Vi får väl se.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Emo
2017-05-19 15:21
#299

Precis så sa Hasse när han kollade vår "väderstation"  i förmiddags.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Hubert.prp
2017-05-19 15:26
#300

Jag ser att ni behöver en Åsnas hjälpande hov., så nu får ni sluta här och fortsätta  här.

Annons:
Upp till toppen
Annons: