Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1377 ggr
Linnsaga
1/1/17, 9:04 PM

Hjälp att tolka horoskop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag skulle va tacksam om nån vill göra en tolkning av ett födelsehoroskop som min mormors syster gjorde åt mig när jag föddes. Mvh Linn

Annons:
greenseng
1/2/17, 12:14 PM
#1

  Hmm… Din mormors syster verkar vara en mycket intressant person. Det är en slutsats jag drar när jag ser hur hon ritat upp horoskopet.

Och du verkar vara vävd av samma garn. 😃 Intressant faktiskt.

Månen i Fiskarna. Hmm.. men har som tur är hjälp av Mars och Jupiter. Lite känslig kanske? Men klarar dig bra ändå med denna hjälp. Var var Mars nu igen? Ahh… Skorpionen. Ho, ho. Intressant men väldigt farligt. Men vad är det för krumelur mer som är i Skorpionen? Merkurius är ju där. Och Solen på gränsen mellan Skorpionen och Skytten. Du har influenser av båda. Men vad är det för en strutt som är mellan Merkurius och Solen`? Ahh… måste alltså vara Pluto. Jag hittar alltså inte Pluto någon annan stans. Då är du alltså yngre än jag först trodde.

Och mycket influenser i Stenbocken. Och naturligtvis i Skorpionen. Det verkar som dessa influenser "Taggar" varandra. Hoppas att jag förstått ordet "Taggar" rätt. Min son använder det jämnt och ständigt. Och "Äger". Och stackars mig fattar Nada. Kallas generationsskifte,

Jag har ingen tid just nu för jag måste lära mig min väderstation. Men Kyllan och Draken kanske förbarmar sig över dig och tar dig under sina vingars skugga. Det bästa vore nog om vi fick dina födelsedata. Alltså År-Mån- Dag-Födelseort-Födelsetid timme och minut. Så kan vi titta i våra favoritprogram. Det är alltid bäst att titta i det program som man är van vid. Åtminstone för oss nybörjare. Hm hm. 😃

Till dess hej. Och ge inte upp. Det mesta efter nyår är en smula rörigt. Allt skall startas om igen och nya mål och drömmar definieras. Men… så småningom så förändras det.

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Linnsaga
1/2/17, 3:39 PM
#2

Tack för svar! Ja min mormors syster var en väldigt intressant person med ett spännande liv :) tyvärr lever hon inte längre, annars hade jag gärna hört hennes tolkning. Jag är född 8 november 1989 i Stockholm kl 06.13, ifall nån vill ta en titt på det!

greenseng
1/2/17, 5:18 PM
#3

  Tack!!

Jodå! Vi är några stycken som nog gärna vill "sätta tänderna" i det. Vi är trots allt här för att försöka lära oss lite om Astrologi och också försöka förstå det. Åtminstone någorlunda.

Men förvänta dig inga "mirakel" här. Och våra slutledningar kan förstås vara helt fel. Men… Vi lär oss alltid något.

Det är som schackspelarna säger: "Vi lär oss mest av våra misstag!"

Tack för dina data. Det underlättar otroligt mycket!

Men var beredd på att detta kan ta sin lilla tid. Om jag på allvar försöker sätta mig in i ett horoskop utan att ha tillgång till personen i fråga så tar det i alla fall minst två veckor. Nu hoppas jag att det inte skall ta så länge i det här fallet utan att vi kan göra en "mjukstart" utan krav. Men det kan ändå ta lite tid. Vi har ju ett liv i den vanliga verkligheten också. Och den är prioriterad och tar alltid tid.

Men tillsammans kanske vi kan hitta något. Vem vet? 😉

cu

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Linnsaga
1/2/17, 7:44 PM
#4

Jag är jättetacksam för allt visat intresse :) jag är själv nybörjare och skulle tycka allt som nån kan se i horoskopet vore kul, inga höga krav alls! Ja vi hörs!

greenseng
1/3/17, 2:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

  Ok. Det här blev något av en överraskning, faktiskt. Din mormors syster verkar ha varit en sökare av stora mått. Och hade kanske reinkarnationer som ett av sina huvudintressen i livet. Vad vet jag? Absolut ingenting som vanligt. 🤔

Men hon verkar ha roterat horoskopskartan så att Ascendenten pekar nedåt istället för åt öster. Hon har därmed fokuserat på Månnoderna och satt den södra noden som en slags Ascendent. Och i och med att den södra noden i ditt horoskop sammanfaller med MC så kan det faktiskt även handla om ett MC-orienterat horoskop. Men i och med att hon så tydligt markerat nodaxeln så misstänker jag starkt att det faktiskt är noderna som hon fokuserar på här i horoskopet. Och de som speciellt fokuserar på just Månnoderna brukar i allmänhet vara väldigt fascinerade av just reinkarnationer.

Som sagt… En mycket intressant kvinna. 😉 Kör helt sitt eget lilla race. Och verkar inte vara ett dugg intresserad av vad andra har för åsikter om hennes världsbild. 😃

Jag misstänker att hon utgått från Placidus Hussystem. Det var vanligast på hennes tid och är det även idag.

Nedan visas hur ditt horoskop ser ut med den vanliga metoden. Och det avslöjar direkt att du är en sk. Superskorpion. Med allt vad det innebär! 😃

Du har två stellia i ditt horoskop. Ett Stellium i Skorpionen och ett i Stenbocken. Ditt horoskop är ett extremt kraftfullt horoskop men som tur är så är det också extremt balanserat. Mycket, mycket intressant, faktiskt. Det kommer att ge mig timmar av god underhållning. 😎

Som du kanske märker så skriver jag nu som jag skriver till en astrolog. Jag kan inte direkt beskyllas för att vara speciellt förklarande så att en vanlig dödlig kan förstå något direkt. Men det kommer förhoppningsvis att ändras i framtiden. Just nu är jag en aning stressad. Något som jag också hoppas skall förändras i framtiden.

Personligen så anser jag nog att vi utgår från den traditionella metoden att rita upp horoskopet. Det blir  för komplicerat annars. Jag vet inte så mycket om reinkarnationer och astrologi. Men de som vet kan även få fram sitt vetande ur en traditionell karta. Och det är ju inte bara jag som tittar på detta horoskop.

Det första jag blir tvungen att göra här är en sk. Potential-bestämning. Men i och med att en sådan inte finns med i dagens horoskopsprogram så blir jag tvungen att räkna ut detta för hand. Ett jobb som jag inte direkt ser fram emot. Åtminstone inte tills det är klart. Då blir det helt plötsligt väldigt intressant. 😃

Till dess… Ha en bra tid.

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Linnsaga
1/3/17, 9:19 AM
#6

Va intressant att de går att se så mycket om personen som låtit rita upp horoskopet, och ja, Carin som hon hette var hindu större delen av sitt liv, och fokuserade alltså mycket på reinkarnation. En verkligt unik sökare. Superskorpion låter intressant och farligt haha, vad skulle det kunna innebära? Längtar till nästa uppdatering!

Annons:
greenseng
1/3/17, 10:57 AM
#7

  Faktum är att vid olika konstarter, ja till och med om man bara skriver ett tecept, så läcker alltid lite av människans själ igenom. Det är väldigt svårt att hindra. Är kanske många exempelvis författares stora problem. 🙂

Det finns något som heter Ascendenten i den astrologiska världen.  Den säger ofta mer än självaste Solen. Det är den punkt i öster där solen och stjärnorna stiger upp.

Di gamle såg det som ett omen som inte bara pekade på hur en människa är utan också vilken riktning hennes liv skulle ta.

Ascendenten är den linje som tangerar Mars (♂) i ditt horoskop och som markerar början på Hus nr 1. Du ser en massa siffror från 1 till 12 i kartan. Det är alltså den linje som markera starten på Hus 1. Det huset avslöjar mycket av din grundläggande personlighet.

Om du kikar lite här så har du inte bara Ascendenten i Skorpionen utan också Solen, Merkurius, Mars och även Pluto. Och både Mars och Pluto är kopplade till Skorpionen inom astrologin. Därför har du en extrem förstärkning av din åttonde potential. Alltså Skorpionens potential. Och det ger en direkt farlig styrka som måste hanteras med silkesvantar. Dessutom har du inga sk. Noviler i din karta. Novilerna brukar lugna ner det hela och det är extremt sällsynt med ett horoskop utan Noviler. Som tur är har du en mångfald av Trigoner och Sextiler. Och de balanserar horoskopet.

Men nu är jag där igen. Dessa facktermer. Men p.g.a. din förstärkta Skorpion-potential så är du inte bara en Superskorpion. Det är vad folk kallas som har både Ascendenten och Solen i Skorpionen. De blir alltså representanter för just Skorpionen. Men du har alltså en extremt förstärkt Skorpion. Och slår antagligen ut de flesta Skorpioner med ditt lillfinger. 😃

Men det finns naturligtvis betydligt mer som gömmer sig i ditt horoskop. Det är mycket märkligt att se ett horoskop där den södra månnoden sammanfaller med MC, den högsta punkten på himmelen. Undrar just hur man tolkar det.

Skulle du vara en hindu så är det inga problem att tolka det. Det innebär att du skall sträva i den andliga riktning som du hade i ditt tidigare liv. Men här i västvärlden där vi är så materiellt fixerade så blir det lite svårtolkat faktiskt. Här lär jag verkligen få ta mig en funderare. 🤔

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Linnsaga
1/3/17, 12:19 PM
#8

Ok va spännande, jag lär mig massor här, fortsätt med fackspråket du :) Jag har alltid identifierat mig mycket med skorpionen, och många börjar skratta när man läser upp en beskrivning för att det stämmer så bra. Ska bli kul att höra vad mer du kan tolka ut!

greenseng
1/3/17, 4:17 PM
#9

  En gåta här. Det är nog ingen tvekan om att hon använder någon typ av avancerad indisk astrologi här. Jag kan inte få det till något annat. Den här damen vet mycket väl vad hon sysslar med. Därom råder ingen tvekan.

Och ändå…. ändå… varför, varför, varför? Varför använder hon den tropiska zodiaken? I indisk astrologi brukar man använda den sideriska zodiaken.

Detta är en gåta. Men… Jag har för mig att jag faktiskt cyklade förbi en sida på nätet som nämnde att även i Indien så finns det de som faktiskt använder den tropiska zodiaken. Men… det spelar egentligen ingen roll. Den här donnan vet alldeles för väl vad hon sysslar med.  Allt i hennes bild har något att säga. Allt. Aldrig skådat något liknande. Man får alltså inte missa på en detalj här.

Och… Vad är det hon faktiskt ser som jag uppenbarligen missar? Och detta är alltså otroligt viktigt för dig och ditt liv. Därom råder ingen som helst tvekan. Hon är alltså ett otroligt ess, helt enkelt. Vad är det jag missar? Jag känner alltid på mig när jag missar något superviktigt.

Jag har sakta men säkert börjat misstänka att det hela egentligen handlar om ett viktigt val som du har i ditt liv. Hon ser något som är superstort här.

Vad jag säger nu kan vara helt åt skogen. Men ändå…

Jag misstänker starkt att du har ett val mellan en materiell utveckling eller en andlig utveckling. Och det finns alltså en anledning att hon snurrat horoskopet så att Månnoderna blir en vägande axel. Väljer du den andliga vägen så kommer du automatiskt att starta där du slutade i ditt förra liv. Och nu har du något verkligt stort som väntar på dig. Självar gräddan av den andliga kvintessensen.

Du kommer att nå upplysningen. Och inte dagens spralliga upplysning. Utan den gamla hederliga typen av upplysning som är något helt annat. Den väntar alltså på dig. Och lägg märke till… Den kommer alltid när man minst anar det. Som en tjuv om natten.

Det kan alltså vara detta som hon har sett. Och jag menar allvar.

Men jag måste studera det betydligt djupare innan jag kan vara helt säker här. Jag kan vara helt ute och cykla här. Men… annars har ekvationen här ingen lösning. Åtminstone som jag ser det nu.

Det här blir mer och mer spännande, faktiskt. Men först får jag tvinga mig att se det som ett vanligt horoskop. Jag får absolut inte missa något här. Detta är utan tvekan det viktigaste horoskop jag någonsin skådat.

Men jag är så himla rädd att jag är helt ute och cyklar här.
Men spelar roll?  Världen är full av astrologer.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Linnsaga
1/3/17, 10:26 PM
#10

Jag blir inte förvånad när du säger att hon visste vad hon höll på med, synd såklart att hon inte finns kvar så att vi kan fråga henne varför hon gjort som hon gjort, men de känns som att du ändå lyckas med att se saker hon försökt visa. Andlighet var det viktigaste i hennes liv, och jag har fått berättat att hon såg mycket av det i mig, och i mitt horoskop. Tyvärr hann vi inte prata om det hon och jag. Det här du säger om vägskälet är verkligen intressant, och något jag tänkt på själv, om än inte i så uttalade termer. Ser fram emot vad mer du har att säga om det och såklart annat du kan uttyda! Är verkligen tacksam att du tar dig tid för detta!

greenseng
1/4/17, 12:03 AM
#11

  Kul att du är intresserad! 🙂

Vad som väntar nu är en potential-bestämning. Den är lite bökig att göra. Men den säger mer än man först tror. Vet inte riktigt vad man skall jämföra den med?

Förr så tittade man på färgade blodutstryk i mikroskop för att ha koll på de vita och röda blodkropparna. Och man hade alltså en förstoring som gjorde att man kom väldigt nära de här cellerna. Men innan man körde på med den förstoringen så startade man med en förstoring som var 10 ggr mindre. Då fick man en överblick av hela preparatet och kunde redan då få en aning om en massa saker. Fördelning av de vita blodkropparna och även en aning om utseendet. Och så de röda, förstås. Man fick alltså en snabb överblick av det hela. Och var det något sjukt när det gällde de här cellerna så fick man en glimt av det faktiskt ofta redan här. Även om man naturligtvis fick en verklig analys av situationen när man ökade förstoringen.

Ungefär så fungerar en potentialbestämning när det gäller astrologi. Det ger en nyttig överblick som säger mer än man först tror.

Förresten… Du kallar dig Linnsaga. Begreppet saga här… Är det taget från saga som i sagor? Alltså barnsagor?

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Linnsaga
1/4/17, 3:18 PM
#12

Ok potential-bestämning alltså, vad utgår man inifrån då? Nja, det vore iofs fint att tänka på saga som i barnsaga, men det är helt enkelt ett av mina mellannamn :)

Farwuq
1/4/17, 6:14 PM
#13

Mycket intressant att följa denna utredning.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
greenseng
1/4/17, 7:06 PM
#14

  Ahh,,,

I vissa dialekter i indianvärlden så pratar man om Saga när det gäller två saker. Ett är ett klädesplagg. Vet inte riktigt hur jag skall beskriva det. Höftskynke kanske. Det hänger ned från midjan och döljer det allra heligaste. 😃

Men de initierade talar också om de tre Saga. Det är tre frågor man ställer till sig själv i början på en meditation.

1. Vem är jag?

2. Var ifrån kommer jag?

3. Varför är jag här?

Svaren här ändras med tiden när man utvecklas.

Exempelvis kan svaren i början vara:

1. Jag är Greenseng.

2. Jag kommer från morsans mage.

3. Jag är här för att ha party varenda dag.

Men som sagt. Efter hand så ändras svaren.

Dessa Saga är alltså inte några mantra eller liknande.
Det är helt enkelt frågor man ställer till sin själ eller vad man nu kan kalla det.
De ställs alltså precis i början på meditationen.

---

När man gör en astrologisk potentialbestämning så gör man alltså en summering över de viktigaste sakerna som man tittar på i en horoskopskarta.

Man summerar över tecken, planeter, hus,  aspekter, ascendenten, MC, härskare, kvalitet och element.

Man får alltså en snabb överblick av kartan.

Första potentialen eller potential nr 1 refererar till Väduren, Mars, Hus 1, Konjunktioner, Kardinala tecken och elementet eld.

Men jag brukar se det som Vädurens potential eller Potential 1.

Det finns en slags numerologi inom astrologin och där är Väduren nr 1. Oxen nr 2. Tvillingarna nr 3. Osv. Här handlar det egentligen inte om logik utan snarare något som man kanske skulle kunna kalla Astrologik.

I ditt fall är dina potentialer som följer nedan:

1. ♈      =11    
2. ♉     =   6
3. ♊     =   5
4. ♋    =   5
5. ♌     =   0
6. ♍    =   2
7.  ♎   =   2
8.  ♏   = 15
9.   ♐  =   4
10. ♑ =  5
11. ♒ =  3
12. ♓  = 10

---------------------

8.  ♏  = 15 
1. ♈   = 11    
12. ♓  = 10
  2. ♉ =   6
  3. ♊ =   5
  4. ♋ =  5
10. ♑ = 5
  9.  ♐  = 4
11. ♒ = 3
  6. ♍  = 2
  7. ♎  = 2
  5. ♌  = 0

Överst är de i teckenordning. Och sedan visas det i storleksordning.

Som du kan se så är Potential 8, alltså Skorpionens potential, den klart ledande här.
Sedan följer Väduren och Fiskarna. Därefter följer de andra som är mycket svagare.

Men Skorpionen är klart vinnare här. Och det ser man nästan direkt när man tittar på horoskopet.

Vi har alltså att göra med en mycket viljestark person som är klart farlig. Dessutom så har hon temperament. Men dock gömmer sig det en egentligen känslig person bakom allt. Förmodligen andligt utvecklad och kan till och med ha intresse för det ockulta (skorpionen och fiskarna).

När en person har sådant extremt inflytande i Hus 1 så brukar egot vara förhöjt. Men en så svag influens i Lejonet talar om motsatsen. Lite märkligt faktiskt.

Det är alltså då en första fingervisning till horoskopet. Men vad som visar sig när man gör en djupdykning in i horoskopskartan det vet vi inte än. Det kan komma fram helt andra saker. Men oftast ger en potentialbestämning ändå en någorlunda exakt förstahandsbild.

En så kraftig förhöjning av Skorpionens potential kombinerat med Väduren och Fiskarna viskar, nej vrålar ut en oerhört stark sexualdrift. Det har du säkert hört till leda redan. Skorpionen styr ju könsorganen. Men… ofta ger det även en oerhörd andlig potential.

Däremot är det inte rekommendabelt att som i gamla tider leva ett liv i avhållsamhet. Det har ofta motsatt effekt. Man kan inte lura sin kropp. Därför är det bättre att leva ett någorlunda normalt liv. Och om man har ett varmt och kärleksfullt förhållande så utvecklas man faktiskt snabbare andligt.

Exempelvis… När jag hade min absolut bästa erotiska upplevelse i livet så kunde jag inte somna efteråt. Då började jag meditera. Och fick min absolut starkaste andliga upplevelse i hela mitt liv. Asketism är nog ämnat för ytterst få personer, Att det skulle vara bra för vanliga människor tror jag faktiskt bara är en myt. Men det är min personliga åsikt.

Det tycks finnas en koppling mellan erotik och andlighet. Kanske är det egentligen samma energi som används på olika sätt. Även om något viskar i mitt öra att så enkelt är det inte. Men Skorpionen är det enda tecken som faktiskt har två namn. En andligt outvecklad skorpion kallas för just skorpion. Men en tillräckligt andligt utvecklad skorpion kallas Örn. Något att fundera över.

Det var alltså lite om begreppet astrologisk potential. När man sysslar med astrologi så sysslar man egentligen med kosmiska energier. Och när man lärt sig översätta beskrivningarna av tecken, planeter och hus till olika energier istället så blir allt mycket lättare.

Det om detta! 👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Linnsaga
1/4/17, 7:32 PM
#15

Ok tack, nu förstår jag bättre, även om det är mycket fakta att ta in för en nybörjare :) En dum fråga: Du pratade tidigare om ett Stellium i stenbocken, som att det skulle va en stor influens eller vad man ska säga, är det helt skilt från det du nu räknar på? Frågan är kanske snarare vad ett Stellium kan betyda?

Farwuq
1/4/17, 7:39 PM
#16

Det är som i Bibeln, Hesekiel. Där står det om keruberna som har fyra ansikten. Det första ansiktet liknar en tjur, det andra liknar en människa, det tredje ett lejon och det fjärde en örn.

Där finns, tjur = Oxen, människa = Vattuman, lejon = Lejonet och örn = Skorpionen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
1/4/17, 8:37 PM
#17

  Det finns nog inga dumma frågor. Men det finns dumma svar. 😉

Ett Stellium är en samling planeter i samma tecken. Det är lite delade meningar om hur många det skall vara. En del säger minst tre, andra säger minst fyra. Jag tror det kan vara både och, faktiskt. Men tvekar man så säg fyra.

Det hela tror jag har att göra med hur mycket de överlappar varandra. Är det bara tre planeter som inte har någon kontakt med varandra, alltså inte är i konjunktion med varandra då tror jag inte det är ett Stellium. Men är det fyra så är det alltid ett Stellium. Fyra planeter i ett tecken täcker upp så stort område och energierna här blir så starka att det binder ihop planeterna.

Man brukar alltså se det som att energierna i ett Stellium flyter över alla planeterna. Och binder ihop dem och får dem att fungera tillsammans. Och även om den första planeten i tecknet ligger långt från den sista planeten i samma tecken så är kraften så stor här att man faktiskt kan se det som att de påverkar varandra ändå som om de stod på samma plats. Jag brukar se det som att planeterna faktiskt strävar efter kommunikation. Och ett Stellium gör detta möjligt.

Har man ett Stellium i ett tecken så är det faktiskt som om en helt ny planet har skapats. Och denna planet har alla de ingående planeternas egenskaper. Men detta är naturligtvis en förenkling. Olika planeter samverkar på olika sätt precis som människor gör. Och människor kan fungera på ett sätt när de är i en grupp men på ett annat sätt när de bara är två.

Det finns alltså anledningar till att man väljer att se planeter som gudomliga eller nästan mänskliga varelser. Det blir betydligt lättare att hantera och förstå deras egenskaper då. Venus exempelvis är en kvinnlig varelse med en kvinnas alla attribut. En kvinna kan ju vara hur varm och god som helst. Men trots det så springer man och gömmer sig för henne åtminstone några dagar varje månad. 😃

Ditt Stellium i stenbocken är naturligtvis mycket intressant. Det samverkar starkt med ditt Stellium i skorpionen. En sak som också är intressant i ditt horoskop är att du kan vandra från planet till planet i horoskopet utan att behöva lyfta pennan. Jag menar nu att man vandrar via aspektlinjerna, Det innebär att alla energier här hänger ihop. Och horoskopet blir mer balanserat.

"Det jag nu räknar på?" Hmm… 🤔

Än så länge har jag bara gjort en liten potentialbedömning.  Det är sedan som det svåra börjar. Och många gånger kan det svåra vara att hitta ord för det man tror sig se. Och där är väl min svaga punkt, egentligen. Jag är bra på att babbla. Men när det blir lite allvarligare så är jag definitivt inte så bra längre. Därför hoppas jag att locka med Kyllan och Draken här. Då brukar allt bli mycket lättare.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Linnsaga
1/4/17, 8:57 PM
#18

Okej nu är jag med, du är iaf tydlig i dina förklaringar, babbel eller ej!

greenseng
1/4/17, 8:58 PM
#19

#16

  Ahh… Där är du ju. Och först nu så såg jag att du gjort ett inlägg tidigare. Lite märkligt faktiskt att jag inte registrerat detta.

Välkommen in i diskussionen. 🙂

Jo. Det där med Hesekiel är ytterst intressant. Och att det bara är fasta tecken. Världens fyra hörn.

Ju mer man funderar över det desto intressantare blir det.

Och att det finns kristna människor som förfasar sig över astrologin. Det är sådant som jag kallar ignorans. Nyckelordet för kort nr. 15 i Taroten. The Devil.

De rackarna skulle bara veta…

Och apropå inget särskilt… Nu har barometertrycket kommit upp till 760 mmHg. Och min kvinnliga väderstation visar Vackert Väder! Har vi tur blir det en fin helg. 👍

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
1/4/17, 9:06 PM
#20

#18

😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Linnsaga
1/4/17, 9:15 PM
#21

För att svara på det tidigare så stämmer definitivt det du tolkat ut, mycket viljestyrka, temperament, även om jag håller det inom mig, och en stor känslighet. Sökandet/andligheten finns alltid i bakhuvudet, men låter det av nån anledning oftast vila, kanske är jag rädd för vad jag ska hitta om jag släpper fram det för mycket. Kanske är jag inte redo, vem vet? När du säger "helt klart farlig", på vilket sätt menar du?

greenseng
1/5/17, 5:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

  Alla skorpioner blir farliga när det är sådant tryck i åttonde potentialen.

Jupiter är en viktig planet eftersom den är nästan ensam på den övre halvan i horoskopet. Den medvetna och utåtriktade halvan. Men… den är Retrograd (går bakåt). Vilket i och för sig kan innebära att den går på djupet i sökarnas Hus 9. Men… det kan också innebära tvekan. Eller helt enkelt ointresse.

Om du tittar på bilden nedan, om den nu behagar komma rätt; ser originalbilden ut på detta sätt?

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Linnsaga
1/5/17, 7:37 AM
#23

Ja det ser rätt ut, om du menar att bilden ligger rättvänd, mitt namn står högst upp som du ser.

greenseng
1/5/17, 7:41 AM
#24

😃 😃 Kan ingen förbarma sig över mig och skjuta mig?

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

greenseng
1/5/17, 9:13 AM
#25

  Okay… ingenting speciellt förändrades egentligen. Jag har träffat tillräckligt med genier i mitt liv för att direkt kunna se av gestaltningen på horoskopet att din mormors syster utan tvekan är ett geni. De har ett speciellt sätt att uttrycka sig när man tittar på deras personliga alster. De fokuserar benhårt på det som de anser vara viktigt. Det andra behandlar de som petitesser.

Något som ofta visar sig om man besöker ett geni som är ensamstående. Lägenheten är ofta värsta röran exempelvis. Trots det har de en märklig koll på var saker och ting befinner sig. Är de gifta så har deras partner inte det lätt direkt. Det är aldrig lätt att ha att göra med ett geni.

Det enda som förändras egentligen här är att om du ger dig in på den andliga banan så kan upplysning inte garanteras. Men… inte ens ett geni kan garantera en sådan sak. Dock markerar hon väldigt starkt att du har mycket att hämta på den andliga vägen. Att just den södra noden sammanfaller med MC talar sitt tydliga språk. Och hon har varit noga med att markera detta.

Jag misstänker också att hon är lite nervös över att Jupiter är Retrograd även om hon inte markerar det i horoskopet. Energin som pumpas in i horoskopet kommer huvudsakligen från förbindelsen mellan Jupiter och Saturnus och framför allt Neptunus. Mycket av de andra strukturerna är bara till för att forma din potential.

En retrograd Jupiter här i Hus 9 är i och för sig mycket djup men…
Det leder ofta till svårigheter att komma igång. Du behöver mycket motivation. Men även då blir det trögt i början. Och livet innehåller ju så mycket mer intressant. Inte sant?!

Och märkliga tillfälligheter i livet kan säga mer än man först tror. Tillfälligheter är bara ett mått på var vår kunskap har sin gräns.

---

Ett par frågor här:

Det finns ett mörkt fält i horoskopet. Det startar precis ovanför Solen. Personligen tror jag det är äkta. Det överensstämmer med hennes sätt att tänka. Men jag vill vara 100% säker på att det är äkta så det inte är ett fel som uppkommit under uppladdningen till webben. En sk. artefakt.

Den andra frågan kanske är lite märklig:

Har du händelsevis någon kronisk sjukdom? Det är bara ren nyfikenhet eftersom jag är intresserad av en himlakropp som heter Chiron.

---------------

Sedan har du en intressant konfiguration i ditt horoskop som kallas Drake. Och i detta fallet blir det till en superdrake. Hela ditt horoskop uppfylls av denna drake. Mycket ovanligt. I vanliga fall skulle Mars ha varit några grader större för att det skulle få kallas Drake. Men i och med att Mars ingår i ett Stellium så bleknar detta hinder bort. Du har alltså ett extremt kraftigt horoskop.

cu 👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Linnsaga
1/5/17, 6:03 PM
#26

Jag kan inte se något mörkt fält, förutom att pappret varit vikt på mitten, sen utvecklat och fotat så att ljuset faller olika på bilden. Men antar att jag inte är det du menar? Jag har ingen kronisk sjukdom. Är det något du skulle gissat efter att ha sett horoskopet? Vad kan Draken innebära?

greenseng
1/5/17, 7:31 PM
#27

😃

  Det är ju rätt otroligt i sådana fall. I och med att det tangerar solen och allt ovanför det blir mer upplyst. Ascendenten visar ju på gränsen mellan personens utåtriktade och inåtvända jag. Eller om man går lite djupare: personens medvetna och undermedvetna. Det finns alltså två sätt att se det på. Men på bilden uppkommer alltså ett annat fenomen. Det finns alltså hur många sätt som helst att rita upp ett horoskop. Framför allt i den indiska världen. Och där är solens placering ofta viktig. Och många gånger utgår man ifrån just solens placering. Men jag har inte studerat den indiska astrologin. Men jag har hört och läst lite grand om den. Och den verkar betydligt mer komplicerad än det västerländska sättet.

Och det var denna mångfald av sätt att rita upp en karta som lurade mig här. Min dumme flane. 😃 Vad jag inte begriper är varför inte någon av de utsökta essen som trots allt finns i gruppen förklarade saken. En gåta för mig. 🤔

Men egentligen spelar det ingen större roll. Det är bara styrkan i vissa "fenomen" som minskar drastiskt. Men det viktigaste kvarstår dock.

Det verkar som om iFokus har problem att hantera jpg-filer. Eller så kanske det handlar om något annat när en bild blir roterad 90°. Bilden jag lade upp är en png-fil. Och den var det inga som helst problem med. Men det kanske inte alls handlar om typen av fil utan om något helt annat här. Jag har sett detta fenomen ett antal gånger. Men jag har ingen aning vad det beror på. Är förmodligen för dum, som sagt var. 😉

Men det verkar som om jag fått en information från "ovan" här. 😃
Undrar vad jag skall göra med den? 🤔
Livet är ganska kul, faktiskt. Åtminstone ibland.

Sjukdom? Nej. Jag lade märke till att Chiron är Retrograd i ditt horoskop. Och Chiron har med hälsa och healing att göra. Och jag är mycket intresserad av just Chiron. Men informationen på webben är ofta väldigt motsägelsefull. Och det är mycket prat men lite substans. Och då får man titta själv om man hittar något mönster. Och det innebär att man får ta en chans och fråga när man får tillfälle. Och det var precis vad jag gjorde här. Jag är egentligen en nybörjare som du själv och försöker lära mig lite om astrologi. Du kanske skulle kontakta en verklig astrolog. Eller om du känner någon. Nackdelen är annars att de har vett att ta bra betalt. Och det är lätt att bli besviken.

En drake (Kite) har en stark opposition som förmedlar energi. Ofta blir den energin för stark och då blir den klart jobbig. I och med att i en Drake så finns det ett flertal mjukare aspekter typ Trigoner och Sextiler som innesluter Oppositionen så blir situationen betydligt trevligare. Man kan säga att situationen balanseras och blir mer harmonisk. Den blir betydligt lättare att leva med. Om man har en Drake i sitt horoskop så har man haft tur. Minst sagt.

Du kan läsa lite om den här.

👋

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Farwuq
1/9/17, 10:37 AM
#28

Det där med jpg-bilder.
Kan det bero på om den är rektangulär?

iFokus kanske vrider jpg-filer så de ska passa i kolumnen?
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
1/9/17, 2:19 PM
#29

#28

  Förmodligen är det så. Av någon anledning så verkar det som att de har en förenklad rutin till just jpg-filer.

De har antagligen mycket att stå i. Reklamen ger ju pengar men den måste alltid skräddarsys så att den inte stör något annat på sidan.
Antagligen inte det lättaste. 🤔

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
1/9/17, 6:07 PM
#30

Nä, det är det nog inte… De har sålt sig…😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
1/9/17, 9:20 PM
#31

#30

  😃 Du har förmodligen rätt här i din briljanta analys. Jag minns fortfarande vad som hände med mina sparade bilder i fotoalbumet som en gång fanns. Undrar just vart de tog vägen?

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
1/10/17, 5:31 PM
#32

De raderades nog i samband med ett hårddiskbyte.
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

greenseng
1/10/17, 6:48 PM
#33

  De borde återföra idén med fotoalbum. Och exempelvis en sådan sak som att man kan ha vänner. De är ytterst ignoranta.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
1/11/17, 3:46 PM
#34

Men… det är ju inte "pk" med sådana listor.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
greenseng
1/11/17, 4:36 PM
#35

  Jaså??? Det hade jag inte en aning om. Varför då, då?

Ja jösses. Den här tråden hade jag helt glömt bort grundmeningen med. Sitter och filar på den nästa artikeln. Och den har prioritet just nu. Och det går trögt. Som i sirap. Eller knäck. Men vissa saker är inte direkt lätta. Åtminstone inte för mig.

Men donnan har väl egentligen fått reda på det viktigaste faktiskt. Undrar lite om inte hennes mormors syster, eller vad det nu var, hade en smula indirekt kontroll på läget här. Tyckte att det framkom lite väl mycket helt plötsligt. Men hennes budskap har förhoppningsvis nått fram. Och jag fick bra betalt med min väderstation! 👍 Den är direkt magisk.

Dessutom så lärde jag mig en massa som jag inte hade en flippad aning om. Och mycket har jag nog inte förstått än. Men… När jag inte har något mer kvar att lära… då är det dags för mig att spänna ut mina svarta vingar och flyga vidare.

Men… jag funderar ändå på att kolla upp hennes horoskop ytterligare när tiden finns. Det är faktiskt ett himla intressant horoskop. Okay.. Alla horoskop är väl intressanta, egentligen. Men för mig är det något extra med det här horoskopet, faktiskt. 🙂

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Upp till toppen
Annons: