Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 976 ggr
Kyllan56
11/3/16, 6:40 PM

Frågelådan.

Här är en tråd där de som vill, kan ställa en fråga om astrologi eller en fråga om någon del av sitt horoskop. 

Så fritt fram!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Sensum
11/3/16, 10:54 PM
#1

Tidigare liv och karma är intressanta ämnen och även inom astrologin nämns de i en del astrologi böcker. Har läst om hur Månnoderna visar genom sin södra nod vad vi har med oss in i detta liv och att den norra noden visar vart vi behöver utvecklas i detta liv. 12 e huset skall visa karmiska kontakter osv. Hur ser ni på det? Är här någon intresserad av detta?

Kyllan56
11/3/16, 11:38 PM
#2

Ja jag är intresserad och skrev i en annan tråd om det.  

Precis som du skriver  är S. Noden det man kommer ifrån och N. Noden dit man strävar efter, som bedöms efter vilket tecken och hus noderna befinner sig i.

Saturnus är Karmaplaneten, och där Saturnus befinner sig i ens horoskop där ska man ta lärdom. Dels i födelsehoroskopet, men också när Saturnus rör sig från hus till hus igenom ens horoskop. Just det livsområdet aktualiseras. Även Pluto räknar vissa astrologer som har med Karma att göra.

Alla retrograda planeter man har i sitt födelsehoroskop säger något om ens karma.

12:e huset kallas ofta för karmans hus.

Så det finns flera ställen i horoskopet som vittnar om ens karm.

Jag har skrivit en längre artikel/inlägg om Karmaastrologi, men hittar den inte just nu.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
11/4/16, 9:27 AM
#3

Är det denna Kyllan?

http://astrologi.ifokus.se/discussions/5815e757ce12c447200010b2-saturnus-karma-artikel

Detta är makalöst intressant, och jag ska försöka få lite att fastna i huvudet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
11/4/16, 11:18 AM
#4

#3 Nej det var inte den Draken. För säkert 1,5 -2 år sedan skrev jag om karma och det som jag nämt i min kommentar. Men det var ett längre inlägg, eller som en artikel. Jag kommer inte ihåg det. 

Ja det är jätteitressan!

Kanske  vill Sensum läsa den artikel, som OBS, inte är skriven av mig!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
11/4/16, 4:55 PM
#5

Jag ska fortsätta att leta.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
11/4/16, 5:04 PM
#6

Här är något intressant, av en välmeriterad författare:

http://astrologi.ifokus.se/discussions/5330253bce12c426c20000f4-karmans-astrologi

Karmans astrologi, heter den.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Kyllan56
11/4/16, 5:17 PM
#7

#6 Du hittade den Draken! 😃Tack! Jag hade ett hum om att jag skrev den 2014 och det stämde. Ja då kan Sensum läsa vad jag skrev.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
11/5/16, 11:38 AM
#8

En sak jag funderar över när det gäller Saturnus är att i mitt horoskop är den personlig eftersom jag är Stenbock, har det någon inverkan på mitt karma om planeten är personlig??

Kyllan56
11/5/16, 12:16 PM
#9

Nej Saturnus är inte personlig, eftersom det är Asc.-härskaren som visar vilken planet som blir viktig. Saturnus är en planet bland alla. Om man har Asc. i Stenbocken, så blir den extra viktig och karma i den personens liv blir extra viktig.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Sensum
11/6/16, 5:38 PM
#10

Tack Kyllan! Många intressanta saker du tar upp, tex retrograda planeter. De har jag inte tänkt på så mycket förut och nu när jag läser om mina retrograda planeter så känner jag igen så mycket i min person och förstår mig själv bättre. Det är till en stor hjälp att titta på både de retrograda planeterna, saturnus och Månnoderna. Min norra månnod är i hus 7 och min partners södra månnod är i hus 7 så min södra månnod är i hus 1 och min P norra månnod i hus 1,  ni kan ju tänka er vad vi hjälper varandra, och det helt omedvetet i livet. Och med denna vetskap så blir det ännu mer intressant. Det blir till att studera vidare!!

Chiron är också intressant inom detta ämne 🙂

Kyllan56
11/6/16, 6:55 PM
#11

Sensum jag har också träffat viktiga personer där vi har haft Månnoderna tvärt emot. Då har den personen något jag behöver utveckla och vice versa. Dessutom om din S. mod ligger i Konjunktion med din partners N. Nod och vice versa, så står det för att ni  Båda ett karma där ni kan lösa det tillsammans för den ena har det den andra behöver och tvärt om.

Dessutom jag  jag märkt att människor som har personliga planeter i konjunktion med min S. Nod i Tvillingarna ofta har kommit att betyda något för mig. På gott och ont.  Själslig kontakt och någon jag redan "känner".

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Sensum
11/6/16, 7:45 PM
#12

som du säger Kyllan så det den ena behöver har den andra! Intressant att du känner så i möten med andra människor, jag har samma erfarenhet.

min partner har både sin saturnus och sin venus på min södra månnod, vår relation kändes snabbt som den bara fortsatte från något tidigare. Vi kände både att vi kände igen varandra. Vi har varit ett par i många  år och har ett stort behov av varandra på något magiskt sätt, Det är mycket intressant att utvecklas så tillsammans med en annan människa. 

Det är intressant att studera familj och vänners horoskop i jämförelse med sitt eget. Man får en helt annan förståelse till varför vi reagerar och är som vi är och på så vis så tycker jag om dem ännu mer när jag verkligen förstår dem.

Kyllan56
11/6/16, 7:53 PM
#13

Oj vad spännande! Alla Saturnus aspekter till en annan människas horoskop står för karma. Så med både Saturnus och Venus på din S. nod är starkt karmiskt. 

Får jag fråga om ni även har Solen konjunktion Månen i din mans och ditt horoskop.

Ja det är verkligen intressant att jämföra familjens- och vännernas horoskop. Sedan ärver ju barnen också saker från sina föräldrars horoskop.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Sensum
11/6/16, 10:02 PM
#14

nej men min sol är i samma tecken som Ps måne och min måne är i samma tecken som Ps sol men de är inga konjunktioner, men det finns så mycket annat.  

Har 2 gamla vänner vars solar är i mitt 12e hus och dessa relationer har varit mycket knepiga genom åren, känner att det har med karma att göra här. Hur ser ni på det? om någons sol är i ens 12 e hus, lite ouppklarade saker?

Kyllan56
11/6/16, 10:22 PM
#15

Även om det inte är konjunktioner är det speciellt att ha det så.

12:e huset står även för det omedvetna, det dolda, så kan det vara så att personerna inte är riktigt tydliga för dig, att de har en vag sida du försöker komma underfund med. Kan lika gärna vara att du för dem framstår som likadant. Här är iaf mycket som händer under ytan. Kan också stå för att du känner igen dem men kan inte sätt fingret på vad det är. Det kommer ta tid. Saker behöver komma upp till ytan. Men det är lätt att man stänger in sig i sin egen kammare.

Det som hade varit intressant är  vilken planet som syr ditt 12 hus? Där du har den 12:e husspetsen. Om den planeten är i aspekt till någon av dessa människors Sol, som befinner sig i ditt 12:e hus.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: