Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2533 ggr
Wilyamna
2016-10-25 20:52

Personligt horoskop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger upp mitt horoskop för tolkning, håller på att lära mig att tolka själv men får inte riktigt ihop alla delarna. Eller rättare sagt så stämmer min egen tolkning inte riktigt överens med min personlighet men efter lite av eran expertkunskap här inne får jag en större förståelse 😊

Annons:
Wilyamna
2016-10-25 21:17
#1

Lägger till min egen tolkning som jag tidigare skrivit om i tråden med månen i jungfrun. Jag har ett ganska avancerat jobb och tycker det är riktigt roligt och här får jag ihop aspekter med asc i tvillingarna och solen i stenblocken och sedan månen i jungfrun med konjunktionen med saturnus och de känsliga aspekterna jag har är Merkurius konj Neptunus i skytten och i konj med DC samt min mars i lejonet gör mig driftig och stark. Jag ser även helheten på jobbet och hittar nya vägar och kan dessa lyfta fram detta och driva igenom mina förslag mycket pga jag är väldigt strukturerad och kommunikativ. Här tycker jag att horoskopet verkligen fångat mina egenskaper. En annan sak att tillägga är att jag har inte fått mycket gratis här utan det är hårt arbete och jag har kämpat mycket för att nå min nuvarande roll. Men på ett privat plan är jag väldigt känslig och medial och har alltid varit. Denna sidan har jag inte riktigt hittat i mitt horoskop, utan möjligtvis kiron i hus 12. Har även alltid haft mycket vild fantasi och har fortfarande 😊 Barnet inom mig har nog aldrig försvunnit fast jag nu är vuxen och det älskar jag med mig själv, men här stannar kreativiteten. Har aldrig pysslat med något kreativit alls och det måste sitta väldigt långt inne eftersom mitt horoskop pekar mycket på en kreativ förmåga. Men det är roligt att ha en sida kvar att upptäcka inom sig 😉 Ni får gärna kommentera om jag tolkat fel eller visa de sidor jag skälv inte riktigt får grepp om.

Wilyamna
2016-10-25 21:21
#2

Från Kyllan i tråden månen i jungfrun Om det är något du undrar över så fråga mig. För jag förstår att det kan vara svårt att hänga med. När jag pratar om att en planet finns i ett hus men uttrycker sig i ett annat, betyder det att jag går efter den traditionella astrologin. Eftersom 1:a huset står för personligheten, det inlärda och din fysiska kropp befinner sig i Tvillingarna och då hittar jag Merkurius i Skytten i 7:de huset. Det betyder att din Personlighet visar sig genom 7:e huset, som handlar om intima nära relationer med din man, nära vänner och om du har affärs partners. Där kommer din personlighet till bäst utryck. Det är viktigt för dig med intima relationer. Så för Planet alla styr över ett eller två tecken gör du likadant. Ditt åttonde hus, där husspetsen ligger i Stenbocken, styrs av Saturnus. Så din Saturnus uttrycker sig genom ditt 8:de hus, som är dessutom i konjunktion med din Måne. Det gör att transformation, det som handlar om andras pengar döden är något du funderar över. Men det befinner sig i Jordtecken, så det blir lite av en konflikt i att både tro på det metafysiska men samtidigt vara jordnära. Men det gör definitivt att du inte helt flyger iväg upp i det blå. Jag såg att du har ditt horoskop på din sida. Det är inte ett dugg svårt att hitta vad som gör dig kreativ. Den härskande planeten i horoskopet är Merkurius, som befinner sig i Skytten i konjunktion med Neptunus. Merkurius i Skytten gör dig nyfiken på främst filosofiska, pedagogiska och kulturella frågor. Men konjunktion Neptunus lägger man till metafysiska frågor i ett vidare begrepp. Helheten blir viktigare än detaljerna - med en viss reservation för Månen i Jungfrun. Du är en person som har behov av och jagar den yttersta "sanningen". Du kan också använda dig av idéer och begrepp som ett arbetsredskap. Du har förmåga till abstrakt tänkande. När vi lägger till Neptunus så vidgar vi begreppen till att även inkludera att du är en visionär och en drömmare, som tänker och ser bortom det fysiska. Neptunus är fantasins planet och vad är mer kreativt än fantasin. Denna konjunktion mellan Merkurius/Neptunus är i sin tur i Trigon med din Mars i Lejonet. Eld är lika med kreativitet och Lejonet är Eldens mest kreativa tecken. Lejonet älskar att leka och lek främjar kreativiteten. Mars i Lejonet ger dig en stark personlighet, vilket ökar genom Trigonen med din Ascendenthärskare Merkurius. Det gör dig initiativrik och igångsättande. Kanske du inte alltid fullföljer dina idéer och tankar, men tanken och associations banorna är snabba. Du tar gärna på dig en pedagogisk roll (Merkurius) och kan ta illa upp om du inte blir respekterad för den. Du är lättsårad när det gäller just respekten för dina kunskaper och ditt visionära tänkande. Månen i Jungfrun, som du har i 5:e huset, som är lejonets och kreativitetens hus, som styr ditt 3:e hus. Gör dig mycket öppnare än vad du normalt skulle vara. I 5: huset gillar man att vara tillsammans med barn. För barn får dig att känna dig fri och levande, vilket också är viktigt när man har ascendenthärskaren i Skytten. Att gå på djupet av det man är intresserad av att vara fri i sitt tänkande och fantasi, Var kan man vara det bättre än med barn, som ännu inte påverkats av konventioner. Saturnus i konjunktion med din Måne ger allvar och seriositet åt dina känslor. Det som du kan släppa när du är ihop med barn. Ihop med barn kan du känna att du är mer dig själv och att de accepterar dig som du är. Samtidigt ger sig Månen uttryck genom ditt 3:de hus (Tvillingarnas hus), där din tredjehusspets går genom Kräftan. Vilket ger dig ett behov att prata om känslor. Att du söker dig till miljöer där du får intellektuell stimulans. Här återkommer temat att det är viktigt för dig att utbyta tankar och idéer med andra. Din Merkurius/Neptunuskonjunktion har du i 7:de huset vilket visar att du i intima och nära relationer gillar att ge uttryck för, för dina tankar och fantasier, tar te.x inte din partner emot det du säger blir du lätt sårad. det som jag talade om tidigare, med Mars. Denna konjunktion visar sig genom ditt 2:a hus i Kräftan, eftersom Jupiter styr ditt ditt hus. Jupiter som ligger i Kräftan precis på andra husspetsen. Det gör familjen och rötterna viktiga och de värderingar du fått genom din familj när du växte upp. Värderingar är viktiga för dig och de får dig att växa som människa. du har även en optimistisk syn på pengar och köper gärna påkostat och dyrt. I opposition med Solen/Venus kan det betyda att du ärna lägger pengar på det egna hemmet, kläder, konst, resor m.m Att du periodvis kan bli slösaktig. Du är ambitiös och gillar att tjäna pengar, samtidigt som du i perioder slösar bort dem. Du kan även ha problem med ämnesomsättningen. Ja om detta inte är kreativt, så vet jag inte vad kreativitet är!SkämtarDet gäller att titta på rätt ställe. Jag skriver lite efterhand som jag ser saker vilket lätt kan göra det lite rörigt. Men det är ett pris man ibland betalar av att vara jätte kreativ och sakna jord. Tankarna och associationsbanorna går snabbt hos mig och det är inte alltid jag kan fånga alla dessa tankar på ett konkret sätt. Så bara fråga på om du undrar hur jag tänkt!

Kyllan56
2016-10-25 23:20
#3

Nu har jag tittat efter kreativitet i ditt horoskop. 

Att du är medial och känslig är inte svårt att hitta. Din Merkurius i konjunktion med den metafysiska planeten Neptunus. Neptunus ser bortom fysiska gränser, den har en väldig förmåga att drömma sig bort, även att bygga illusioner.  Att vara medial är också en form av kreativitet. Med Merkurius som handlar om kommunikation. Skytten är ett tecken som är intresserad av att gå på djupet av religion, filosofi m.m. 

Du har ju Tvillingascendent, som Merkurius härskar över.  Enligt egen iakttagelse, har jag mött många Tvillingar som varit mediala.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2016-10-27 21:54
#4

Hej, Nu kommer återkopplingen till det du skrev för någon vecka sedan, ska försöka svara på allt vi pratat om i olika trådar men det kommer lite i taget då jag reflekterar mycket över det som sägs :) Ang min personlighet som visar sig i hus 7 stämmer mycket bra, även att jag kommit på det nyligen ;) ytliga nära bekanta är inget för mig, det tillför inte mycket iaf. Utan jag klickar bäst med de personer jag kan ha djupare relationer med. Lustigt nog har jag flera nära tjejkompisar som har solen i jungfrun. Om vi kikar vidare på Merkurius och Neptunus stämmer det väldigt bra att jag ser bortom det fysiska och funderar en del över hur det hänger ihop på andra sidan i en helhet. Men det var inte längesedan jag verkligen tog ställning till att jag trodde på den andra intelligensen som finns med oss (mediala delen) Hus 8 och Saturnus konj månen här stämmer delen med transformation för jag vill nästan alltid utveckla mig själv på olika sätt både själsligt och personligheten, känner att jag är under konstant utveckling ibland. Andras pengar är jag inte så intresserad av men har nästan varit besatt av att vara rätt lönesatt med de yrken jag haft, nu har det inte varit så vilket gjort mig frustrerad många gånger. Mars trigonen tror jag har gett mig en inre styrka och starkt driv men även temperament som jag har. Har nog aldrig reflekterat över en stark personlighet om du menar väldigt karismatisk, till en viss del kanske men inte så dominant. Jag blir väldigt sårad om mina kunskaper inte tas på allvar och då kan jag ibland råka sätta dit personerna i fråga. Upplevde detta då jag arbetade i en mansdominerad plats och jag ofta fick bevisa mycket innan jag fick respekt vilket gjorde mig oerhört frustrerad. Men det gäller hemmet och mina vänner också att jag blir sårad om de inte tror mig. Det med Jupiter och hus 2 hängde jag inte riktigt med på, men familjen är jätteviktig och vissa värderingar har jag med mig hemifrån men inte många. Dock kan jag se hur jag lever i mina gamla mönster från barnsben något som jag arbetar med att ändra på. Jag är väldigt ambitiös och här är jag optimistisk, tror jag orkar och klarar mycket mer än vad jag egentligen gör. Dock har jag väldigt svårt att slösa med pengar, köper nästan allt på rea eller rabbat men absolut att jag väljer kvalité framför kvantitet. Dock kan jag lägga pengar på barnen så här kanske jag är lite slösaktig men jag får snarare kämpa med att köpa saker till mig själv eller det som är bra för hemmet och familjen. Ligger verkligen Jupiter i hus 2, har alltid trott att den är i hus1 hur ser du skillnad?? Gällande det kreativa har jag nog aldrig sett Medialiteten som kreativ utan mer känslighet men den har länge varit undangömd även om magkänslan alltid funnits, men den delen har jag inte bejakat av mig själv men undersöker det lite närmare nu :) Hoppas detta gav dig lite återkoppling. Har lite fler frågor om aspekterna men det får jag ta längre fram.

Kyllan56
2016-10-28 00:12
#5

Tack så mycket för din feedback, det stämmer rätt bra med det jag upplevde med delar av ditt horoskop. Men det är viktigt att påpeka att jag tittade efter kreativitet och pratade mest kring de och annat runt de aspekterna. Jag har inte tittat på hela ditt horoskop. 

Te.x inte tagit upp din Sol/Venus och en del annat. Jag har inte tagit upp hur Elementen är fördelade, Kvaliteten på dina planeter, Mc och Asc. o.sv. Inte heller var de ligger i ditt horoskop. Norr, söder, väst eller öst. Sedan kan jag också tolka saker fel. Det får man inte förglömma!

På ditt diagram kan jag se att din 2:a husspets ligger 0.38 grader I Kräftan och du har Jupiter 0.34 grader Kräftan. Det betyder att Din Jupiter ligger på din andra husspets. Många astrologer, tolkar en planet i nästkommande hus om planeten ligger 0-5 grader från husspetsen. Din skiljer inte mer än 0.04 grader. Så där tolkas den enligt mig helt klart i 2: huset.

Att "se" något som inte är konkret. Att kunna föreställa dig saker som är abstrakta eller svåra att föreställa sig är är kreativt. Fantasin ingår även den under kreativitet. 

Ditt horoskop är du född med, när och hur du utvecklar dina olika talanger eller klarar av dina svårigheter kan bara miljön utvisa. Genom de situationer du utsätts för, de erfarenheter du drar, de människor du möter m.m. Säkerligen skull man kunna spåra varför just detta kom just nu i dina transiter, från den dagen du föddes och framåt.

Stark personlighet är en som är tydlig för andra, som vet vad man vill, som tar plats och kan även vara karismatisk. 

Stenbocken är ambitiös och går alltid mot sina uppsatta mål. De har ett omvänt åldrande. Kan  vara lillgamla som barn, men ju äldre de blir desto yngre blir de. Jag läste en gång i en astrologibok i början när mitt intresse för astrologi väcktes. Att en Stenbock hittar man inte i en gungstol som gammal.

Jag har många Tvillingvänner. Dels älskar jag att diskutera och kommunicera med dem. De har ofta en humor som tilltalar mig. De roligaste människor jag känner är båda Tvillingar. Sedan har jag 11:huset, som står för vänner i Tvillingarna och en massa Eld-planeter, Asc. och MC i Eld. Men många av mina nära vänner, min ex  man och mitt barnbarn har sina Månar i Fiskarna, där jag har min Sol. Sol/Måne konjunktion i synastriastrologi är en mycket bra aspekt.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2016-10-29 17:23
#6

Blir så glad när jag läser dina reflektioner och tankar :) skrattade högt vid det du läst kring stenblocken och att som gammal inte sitta i en gungstol, hahhaaa kan tänka mig att det blir svårt att få mig sittandes still så länge jag har hälsan kvar. Älskar allt med naturen. Lustigt att du nämner det med humor och tvillingar för jag har lätt för skratt och skämtar mycket, älskar också ett gott skratt. Maken min har en fantastisk humor och det bara älskar jag :D Spännande med planeter så nära husgränsen, det kände jag inte till så nu ska jag kika vidare på den positionen och allt var det innebär ;) Är tacksam för det du kikat på inom mitt horoskop, och jag tolkar gärna vidare och tar din återkoppling om min tolkning för att lära mig. Nu vid närmare eftertanke så inser jag att Medialiteten också är kreativitet tillsammans med fantasin :) Jag tycker inte det är konstigt att man hittar viktiga planeter på samma områden genom nära vänner eller i släkten. Tror det hänger ihop själsligen också men inte riktigt listat ut hur. Jag har hittat en kanske två personer som ingår i samma själargrupp (familj) men har inte deras födelsedata än, utan bara datum och födelseplats men när jag får all information ska jag se om jag hittar en koppling. Har du kikat på det??

Annons:
Kyllan56
2016-10-29 18:07
#7

När det handlar om Karma och själen tittar man på Saturnus, som är karmans planet. Retrograda planeter och Månodarna. I synsastriastrologi talar Aspekter mellan Saturnus och Pluto om karma. Till nära personer har man oftast någon aspekt och inte sällan är de exakta. Te.x var min Farfars Sol i en exakt Trigon till min Saturnus.

Södra Månoden är de gåvor du har från tidigare liv. Den Norra noden, de ligger mittemot varandra, det du ska utveckla i detta livet. Om du har en aspekt till den ena har du en till den andra. Här kan man också hitta aspekter emellan besjälade människor.

12:e huset är karmans hus.

Jag har skrivit lite om det.

http://astrologi.ifokus.se/discussions/5330253bce12c426c20000f4-karmans-astrologi

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Farwuq
2016-10-29 20:20
#8

Jag kastade en hastig blick på mitt horoskop.
🤔

http://uploads.ifokus.se/uploads/d56/d56c98c24b44a6f7d447cb2ffcf0f335/astro-farwuq-hada.gif

Min Saturnus är direkt på 12:e husspetsen, min södra nod ligger 24 grader Oxe i 4:e huset, norra noden 24 grader Skorpion i 10.e huset, alla utan för mig synbara aspekter.

Jupiter, Uranus, Neptunus och Pluto är alla retrograda.

Kyllan, jag ska koll din länk när jag skrivit detta.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2016-10-29 20:55
#9

Saturnus på 12:e husspetsen, säger att det inom dig finns ett tomrum. Du känner att något saknas men du har svårt att sätta fingret på det. Trots att du har allt. Du kan från och till  känna ett missmod och till och med ifrågasätta ditt existensberättigande.  Allt detta kommer sig av att du som barn inte bekräftelse på ditt eget värde, vilket resulterar i att du i ditt liv ofta känt mindrevärdeskänslor, vilket hindrat dig emellanåt att agera målmedvetet. Du behöver tillåta dig att ta hand om dig själv på ett mera kärleksfullt sätt och skapa dina värderingar och inte andras. 

Men detta har du med all sannolikhet jobbat med och du har bara positiva aspekter till din Saturnus, vilket står för att enträgen vinner. Även om du inte fått den bästa starten har du haft kraften att nå mål. 

Jag har också de planeterna retrograda, tror jag utan att ha tagit fram mitt horoskop.

Vad jag kan se har du kvadraturer från N.Noden 24 grader i Skorpionen/S.Noden till din Sol 25 grader i Vattumannen.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2016-10-30 00:46
#10

Pphhhuuu, efter ytterligare snabb blick på dina tips så har jag väldigt mycket att jobba på med karman. Har inte många planeter som inte går i R och n.noden i konj med pluto som går direkt. Men inser att desto mer man undersöker sitt horoskop desto fler frågor väcker det. Men både Saturnus och Chiron går i R :-0 det får bli morgondagens läsning. Som du skrev någonstans att när det är tufft fokuserar man på de positiva aspekterna så jag ska nog börja i den delen. Men jag har nog listat ut att mitt liv aldrig kommer vara en rak väg, men vems är någonsin det??

Farwuq
2016-10-30 10:55
#11

#9 Du är väldig duktig och kunnig Kyllan, du träffade mitt i prick. det är först nu, mot slutet av livet, som jag förstår att jag har ett värde.
Jag hade en mindre bra start, det stämmer väldigt bra.
🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2016-10-30 11:10
#12

#10 Så är det Wilyamna! Det är nog få människor som har en rak väg där allt går som på räls. Frågan är om det är så det ska vara?

Karma är ju enlag om orsak och verkan, och enligt mig så Universum fungerar. Det man ger ut får man tillbaka. Jag är övertygad om att  utveckling är en dynamisk process, där två motsatta sidor av myntet bildar en ny.

Planeters/astrologiska punkternas  transiter, progressioner och directioner är det som utmanar/lugnar födelsehoroskopet. När de kommer i en dynamisk/negativ aspekt med planeter/Asc och Mc, utmanas något i födelsehoroskopet, som visar vad genom Planet, tecken, hus och aspekt. En kris uppstår. Om man löser denna kris på ett konstruktivt sätt har man fört  sin egen personliga utveckling framåt. 

Det är inte att eftertrakta en massa positiva aspekter, för då utmanas man inte som människa. I stället ska man omfamna de aspekter som kan hjälpa en framåt. Lära sig om sina positiva aspekter som hjälper upp och som man kan ses som födelsehoroskopets välgörare, som gjuter olja på vågorna.

Som ett exempel ur mitt eget horoskop, så har jag Lejonascendent, så Solen blir den planeten som styr över min Asc. Den ligger i Fiskarna i 8:de huset. Alla aspekter, som jag har med Solen blir extra viktiga. Jag har min Sol i kvadratur med Saturnus, en mycket svår aspekt. Men som en gåva har jag fått många gåvor också, vilket har gett mig en enorm utvecklingspotential.  Med Solen, som är min härskande planet, i 8:de huset, som är transformationernas hus och Min nästan exakta konjunktion mellan Månen/Asc. är också ett återkommande tema i mitt liv personlig förändring.

Nu som 60-åring och när jag blickar tillbaka på mitt liv är det just förändring och att aldrig acceptera svårigheter, som varit mitt liv.  

Första gången jag hade Saturnusåterkomst runt 29 år hade jag en livskris. Andra gången ca 29 år senare när jag var runt 58 år hade jag min andra Saturnusåterkomst, som kom och gick utan att jag egentligen märkte av dem, efter det aktualiseras min Solen/Saturnus kvadratur, som även den gick nästintill obemärkt förbi. Det är ett kvitto på vad jag åstadkommit sedan jag var 29 år, när jag började gå i terapi första gången och 29 år senare.

Så ditt födelsehoroskop är en källa till information, lär du dig om det, med dina positiva styrkor och svagheter - har du nyckeln till din egen utveckling.

Nu vet jag inte hur gammal du är  men titta på vad som hände när du var runt 29 år och vad temat var. Du kan gå in på astro.com och hitta efemerider för hela 1900-talet och 2000-talet. Så länge du kan läsa astrologins symboler får du planeternas rörelseschema.

Här hittade jag information åt dig med retrograda planeter och retrograd Chiron.

http://www.paganspath.com/meta/retro.htm

Pluto/N.Noden i konjunktion opposition S.Noden i 12 huset gör bara ditt karma extra starkt. Pluto har med makt, transformation att göra. N.Noden beskriver de dimensioner som du för, för din individuella, moraliska utveckling - som du valt att utveckla i detta livet. Det är en omedveten process. Men med det jag sett av ditt horoskop tillsammans med vad min intuition säger mig om ditt horoskop.  Uppfattar jag det som en konflikt mellan vad som är viktigt i livet. Det materiella, med allt vad det innebär och det icke materiella. Din mediala sida är där jag upplever att du kan utveckla dig själv genom att se in i ditt eget inre och fråga dig vem du är och vad du gör på jorden. Vad har du för uppgift och där kan du ta hjälp av den metafysiska världen. Det är där du kan hela dig själv.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2016-10-30 21:57
#13

Du har en stark intuition Kyllan!! Det stämmer bra att jag har en konflikt mellan det materiella och mediala :) det materiella kommer väldigt lätt för mig i livet men det är inte mina kärnvärden har jag nyligen lärt mig. Stort tack för länken, det berättade om alla mina R planeter vilket inte var så farligt som jag först befarade. Flera saker har jag redan sett eller förstått men några överraskningar var det, framförallt med Jupiter och Saturnus som verkar vara ett återkommande tema för mig just nu. Dessutom upptäckte jag när jag började kika på var de befinner sig så förstår jag varför det är så tungt just nu. Jupiter har precis passerat min n.månnod med en grad och ligger nu mellan n.månnoden och Pluto vilket förklarar att jag hittat ett djupt sår tidigare i veckan som behöver läkas samt att den slog till och strödde salt i såret denna helgen. Samtidigt ligger nu Saturnus på samma grad som DC men vad den transiten innebär vet jag inte riktigt, ska fundera vidare på det. Jag blir nu 39 i dec och det stämmer att jag hade en kris vid ungefär 29 år men inte i närheten av den kris jag haft de senaste 2,5-3 åren och är fortfarande aktuell och jag står inför många stora beslut. Tror jag haft/har en T-kvadratur om jag läst rätt från ett eller två år sedan men tror de ska lätta till 2017, men samtidigt har jag också hittat mig själv och mina mediala gåvor vilket jag känner en enorm tacksamhet för. Känns skönt att läsa att Saturnus var snällare när du tog tag och löste det som behövde lösas upp, blir som en lättnad när jag själv just nu kämpar på många fronter.

Annons:
Kyllan56
2016-10-30 22:20
#14

Saturnus på Des. aktualiserar dina intima relationer. Din man, dina intima vänner ja partners över huvudtaget.  Sedan går Saturnus i konjunktion med din Neptunus, så kanske kommer du se de blinda fläckar du har mer klarsynt. Neptunus har också en förmåga att skapa illusioner. Du kanske har en liten ådra som idealiserar din man eller nära vänner. Saturnus kommer in och tydliggör vad du ska arbeta med hos dig själv. Men sedan kan det också stå för att det mediala blir Seriösare och att du kanske hittar någon partner inom det mediala, som du kommer sammarbeta med. Saturnus är seriös, allvarlig och ger struktur. I det huset Saturnus är aktualiseras. Har du gjort din läxa är Saturnus din vän.

Men du har även Merkurius i Konjunktion din Neptunus. Merkurius handlar om Kommunikation och i Skytten, kan det vara så att du går någon utbildning. Där du går på djupet inom den den metafysiska sfären, religion filosofi. Ditt eget sätt att tänka om din metafysiska filosofi kan bli tydligare. Kan också vara en tid när du rent av skapar ett eget sätt att tänka. Skytten handlar också om resor, vilket med Neptunus där  kan handla om andliga resor. Skytten står för längre resor, där Tvillingen står för kortare. Men är man en van resenär som rest jorden runt så kan en längre resa vara en "resa" ut i det okända. Trumresor, eller allt som går inom det. Kontakt och kommunikation med det okända. Saturnus gör att du kommer se seriöst på detta och ta det till dig. Kanske att inte dela upp livet i en materiell del och en icke materiell utan kunna förena de båda.

Det här kommer bli bra!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2016-10-31 21:09
#15

Ja, varför blir jag inte förvånad nu när jag läser dina exakta tolkningar av mitt horoskop :) och tack för din uppmuntran! Gulliga Saturnus är ju dessutom en av "mina" planeter så varför inte föra med sig stora förändringar i dess framfart ;) som tur är har jag förhoppningsvis lärt mig lite från förra gången med Saturnus vid 29 års ålder då jag insåg hur mina så kallade vänner inte brydde speciellt mycket om något än sig själva och var man en rolig prick funkade det bra. Men nu har jag valt vänner som är mycket mer omsorgsfulla med alla nära och kära. Men Saturnus kommer säkert hjälpa mig att rensa rent hus bland de nära vänner som inte är sanna med sin vänskap. Det lustiga är att här har säkert Saturnus hjälpt mig också genom att få mig att djupna i en vänskap som jag träffat genom mina mediala kretsar och jag kan tänka mig att vi kan komma att arbeta ihop i framtiden på ett eller annat sätt. Precis som du skrev :) Men visst kommer min relation med maken att sättas på hårt prov där vi har en del att reda ut, samt en annan väldigt nära relation som jag behöver ta tag i. Har skjutit upp det länge men om detta är syftet så är det lika bra att göra det nu, vill inte ha tillbaka det. Saturnus kommer hänga med ett tag runt DC, Neptunus samt Merkurius så vi har nog några år kvar… Jag kommer börja utbilda mig till medium om ca ett år och den är tvåårig och där finns fördjupningen sedan drömmer jag också att få resa mycket men det är lite tungrott just nu. Sedan inser jag att många av ämnerna i min R planeter har jag börjat utveckla i vad som ingår för att läka ut sitt karma. Vad som gäller den n.nod och Pluto så kan jag nu efter att befinna mig i "mitt i livet" att jag har redan haft flera transformationsresor fast i olika stadier, den ena har lagt grunden för nästa så att säga. Inser att helgens mentala krash hänger ihop med mörkermånaden för månen och som idag blev till nymåne. Allt detta inträffade i skorpionen och i konj Uranus. Humöret tillhör ovanligheterna nu, men nu när jag läste om det föll bitarna på plats :D

Kyllan56
2016-10-31 21:26
#16

Ja det du brättar förvånar mig inte. Tittade när Saturnus första gången går i konjunktion din Neptunus, vilket var i mars 2016, andra gången blir nu i november. Saturnus är exakt på din Merkurius nu i årsskiftet. Så där aktualiseras din Merkurius/Neptunus-konjunktion i Skytten i 7:e huset.

Jag är övertygad att du kommer gå bra för dig, för du har en insikt över det normala i dig själv.  Du är vaken på dina egna reaktioner och det du upptäcker gör du något åt. 

Spännande med din mediumutbildning! :)

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2016-11-11 21:24
#17

Tack Kyllan,

Din sol, i hus 8 och fiskarna later som mycket förändring inom det känslomässiga och metafysiken eftersom allt styrs av vattentecken? Utom solen 🙂Kan det stämma?

Var inne och kikade på astro.com och kunde inte hitta eferemider (och vad betyder det?) kanske jag behöver ett konto och logga in? Jag är väldigt nyfiken hur planeterna rör sig och bildar aspekter inför 2017. Det är bara att konstatera att jag och Saturnus går hand i hand just nu, väldigt intressant att han passerar merkurius precis när jag fyller år.

Just nu ligger Saturnus 1 grad ifrån min natala neptunus så nästa vecka ligger den kanske mitt över? Spännande att se om det blir någon förändring på min mediala utveckling nu närmsta tiden.

Lovade återkoppling när jag hade gjort min MBTI, och nu fick jag svar på testet som jag gjorde för några månader sedan men vi måste skrivit i det i någon annan tråd för nu hittar jag inte din kombination. Men som jag misstänkte så visar mitt resultat ingen stor känslighet vilket förvånade mig men här är det väl detaljrika och kritiska månen som lös igenom. Min kombiation blev ESFJ men på Sensing eller Intuition så hamnade jag nästan i mitten fast vågen föll på S sidan. På Feeling blev hamnade jag inte heller långt från mitten. Min extroverta sida tycker jag asc lyser igenom väl och att jag älskar samtal och umgås med andra. Min struktureringsdel från säkert stenbocken och månen i Jungfrun samt resten av min E planter. Feeling visar på mitt intresse och mjuka sida samt den empatiska som kanske visar min sol och venus konjuktion?

Men nu i helgen ska jag gå på musikal och låta min neptunus fröjdas och bli kompis med min saturnus då det är väldigt strukturerat och uppstyrt med mat och musikal 😃 ska fånga dagen

Kyllan56
2016-11-11 23:38
#18

#17 Ja fisken gör mig mycket känslosam och sensibel, vilket i Skorpionens hus gör min fiskenergi djupare än normalt. 8:de huset har med transformation att göra många avslut och att kunna börja om på nytt. Det har med arv och andras pengar att göra. Skorpionen är ju också hemligheternas tecken, så planeter i 8:de huset kan också vara svåra för andra att riktigt uppfatta. 

En skorpion brukar jag likna vid ett isberg. Du ser bara en liten del av helheten, den största delen ligger gömd under ytan. 8:de huset kan också till viss del kopplas till trauman och olösta konflikter. Så du har alldeles rätt i att det varit mycket känslomässiga förändringar i mitt liv. Men de vill jag nog framförallt tillskriva min Måne i konjunktion med ASc. Den är nästintill exakt.

Egentligen blir jag inte förvånad att ditt test visar på inte så stor känslighet. du har bara en planet i elementet vatten och det är en en av de yttre planeterna Uranus i Skorpionen, vilket kan stå för att man förnekar betydelsen av sina egna och även andras känslor. Man kan t.o.m hysa en instinktiv rädsla för allt för starka känsloyttringar. dock har du Mars, Solen och Venus i Vattenhus. 

Eferemerider är tabeller på hur planeter rör sig dag för dag, månad för månad och år för år. Hoppas du kan se dem här.

http://www.astro.com/swisseph/swepha_e.htm

Låter härligt med musikal och mat. Hoppas du får riktigt kul.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2016-11-19 11:23
#19

Tack Kyllan!! Förlåt för sen återkoppling, livet har kommit mellan. Med månen så nära asc blir den starkare ju närmare den är?? Ofta har jag läst att konj och trigoner medför styrkor hos personen men ibland känns det mer som att det hänger ihop med vilka konj det är, exempelvis din mån/asc aspekt har kanske gett dig ett överslag på den känslomässiga delen?? Eller är jag ute och cyklar?? Min son har också en asc/måne fast på 8 grader han har även andra planeter och ett konstellium samt aspekter som ser ut som en liggande 8 från asc till dec. Men det är tydligt på honom att han visar alla känslor förstärkta, är han glad är han superglad och ledsen är han jätteledsen och det kan jag tänka mig hänger ihop med asc/mån samt många viktiga aspekter i luft. På vissa personlighetstest fångas min känslighet och kreativitet och på andra är det den detalj styrda månen som lyser igenom. Men det är lustigt att det är ytterligheter som visas, lite som att detta är motsatser och inte olika personlighetsdrag. Min Uranus i skorpionen har absolut att göra med att jag har svårt att se till och ta hänsyn till mina egna känslor och med månen i jungfrun visar också på en känslohämmad del. Men nu vaknar många känslor så jag är inne i en förändringsresa :) Musikalen var helt fantastisk :) precis vad jag behöver i min känslomässiga berg och dalbana ;)

Kyllan56
2016-11-20 10:06
#20

Kul att musikalen var så fantastisk, Wilyamna!🙂

När det gäller alla aspekter, så gäller att ju mer exakta de är desto större inverkan har de. Inte minst konjunktionen, där två planeter flyter ihop till "en". Min konjunktion, som jag skrivit tidigare, skiljer inte ens en grad. När man har en vid konjunktion finns det "luft" mellan planeterna och deras energier beblandas men inte lika mycket.

Framförallt står Månen/Asc. för att man gör starkt intryck på andra människor. Man har mycket svårt att dölja vad man känner. Folk läser av en som en öppen bok, ,ed andra ord inget pokerface!😃Man har också  lätt att förstå hur andra människor känner sig i olika situationer och även att åskådliggöra det för dem på ett lätt förståligt sätt. Man är också bra att prata för det man tror på.  Även många förändringar i ens personlighet, står denna aspekt för. Jag har många gånger fått höra att jag har så talande ögon. Du har rätt i att många gånger är känslorna mer intensiva i sina uttryck. 

Denna aspekt är bra för skådespeleri, politik och som terapeut, som jag arbetat för, just för förmågan att fånga upp andra människors känslor och och kunna förklara för dem vad de känner så de förstår.  Jag tror tecknet denna konjunktion finns i talar om på vilket sätt känslor visas. Jag som har min i lejonet berättar gärna för folk att jag tycker om dem och är generös i att hjälpa människor med sina problem och bekymmer,  nästan som en katalysator. Men har man konjunktionen i Kräftan kastas man mer mellan olika känslotillstånd och kan vara rät lynnig. 

Var har din son sin Måne/asc-konjunktion!

Sedan är det nog så att alla tester fångar inte upp allt. vissa tester är mer fyrkantiga än andra. Sedan har du en poäng i att livet formar en, även astrologiskt. Om du gör ett test när du är tjugo år gammal och sedan tjugo år senare, kan det se olika ut. Vissa personlighetsdrag ligger i idé för på livets väg har de inte aktiverats, utan speciella händelser, ofta kriser river ner försvar och delar av ens personlighet som inte behövs i samma mån längre, för att ge plats åt andra. Ens personlighet förädlas.

Alla personligheter till trots. Det allra bästa är om man själv vet vem man är och det hjälper livet en med. Ju äldre man blir desto mindre viktigt är prestige och andra Egouttryck!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Farwuq
2016-11-20 11:25
#21

p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120%; }Jag blir så glad när jag ser ert engagemang och intresse. Jag önskar att jag kunde lika mycket.
🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2016-11-20 11:32
#22

Tack Draken!🌺Underskatta inte dig själv, det är bara för dig att våga tro på att du kan!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2016-11-20 20:23
#23

Tack Farwoq, jag är så glad att jag tillsist tog modet till mig och registrerade mig här och tagit mig modet att skriva frågor. Har alltid tyckt att ämnet varit extremt intressant men aldrig riktigt vågat. Men jag känner sådan tacksamhet och glädje för alla som skrivit och engagerat sig, framförallt du Kyllan!! Som står ut med alla mina nybörjar frågor och har tålamod med alla mina upprepningar. Farwoq, du är väl jätteduktig?? Alla trådar jag har läst i verkar du vara en astrolog!!! Får jag fråga var Draken kommer från??

Wilyamna
2016-11-20 21:11
#24

Det är först nu Kyllan jag förstod att vi båda har solen i just hus 8 jag blev glad när jag såg din djupare förklaring till Skorpionen och hus 8 men tänkte aldrig på mina planeter och aspekter där :0 Med egen reflektion så stämmer det bra på mig att jag vill gå till botten med saker och ting men framförallt känslor, vet att det står för arv och andras pengar men den delen stämmer inte riktigt än iaf ;) kanske min Jupiter opposition motverkar lite arv här men jag tror inte det blir något gigantiskt när det blir dags, dock finns ett gammalt släkthus i familjen som jag drömmer om att få ta hand om och äga någon gång i framtiden men det är många kockar innan något sådant kan slå in. Men drömma kan man alltid ;) Mina viktigaste aspekter i hus 8 är givetvis solen/Venus konj och sedan opp Jupiter samt trigonen måne/Saturnus. Sedan hittar jag även en quincux till mars och kvadratur till Pluto så det händer mycket kring min sol. Oj, nu måste jag sluta. Ska se om jag hinner göra en egen analys i veckan :) Sonen har asc vågen och månen i skorpionen. Så känslig är han allt men är bara 6år :)

Farwuq
2016-11-21 08:24
#25

#23 Farwuq är en statlig tjänsteman och infödd skåning och boende i lärdomsstaden Lund sedan ca 40 år.
😉

Namnet Farwuq kommer från sagor som jag berättade för min dotter när hon var liten. Farwuq var en grön drake som var snäll och hjälpte folk som bodde i staden nedför berget där han och hans familj bodde. Draken var vegetarian och harmlös.

Astrologi är väldigt intressant, tyvärr har jag ingen energi just nu och får egna mig åt att kunna sitta upprätt i min kontorsstol. Livet pendlar något förfärligt.
😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
2016-11-21 11:34
#26

Vilyamna, konjunktioner i olika tecken är rätt svåra att tolka. Jag brukar ha 8 grader som gräns för en konjunktion, om inte Solen, Månen och Asc.-härskaren är inblandade. Ascendenten är också viktig.

Nu är både Asc. och Månen involverade i två olika energier. Du har det extroverta tecknet Vågen, som är lufttecknens  ledare. Vågen som gillar balans och harmoni, som inte är så glad för konflikter. Viktigt med okomplicerade förhållande till människor. En diplomat.  Sinne för det estetiska. Sedan har vi Månen i intuitiva, intensiva och introverta Skorpionen - ett fast tecken och svårare att rubba - med intensiva och komplexa känsloliv, som i mångt och mycket är dolda för omgivningen.  Orden som inte alltid uttrycks i ord .  Skopionen som i det närmaste röntgar sin omgivnings inre och är ytterst lämpad för psykologiska spörsmål.

Dessa konjunktioner i olika tecken är svårare för personen att integrera just för att energin spretar i så olika riktningar.

Men du berättar att din son är intensiv i sina känslor, här har du svaret! Med Månen i Skorpionen kan det inte vara på annat sätt. Men kan han integrera dessa två energier, så skulle han kunna bli en mycket bra ledare, diplomat. Redan konjunktionen i sig - utan tecken - mellan Månen/Asc gör en till en bra tolkare av andra människors känslor, som jag skrev tidigare. Men i Vågen som strävar efter harmoni och Skorpionen som läser av människor bättre än någon annan är det dynamit.  I den bästa av världar kan din son skapa harmoni och samtidigt som han har öga för var människas dold inre!

Om någon vet hur det är att leva med Skorpionmånar är det jag. Min pappa var Fisk, min mamma Kräfta och båda hade sina Månar i Skorpionen, jag behöver väl knappast säga mer. 

Men nu har jag inte din sons hela horoskop och vet inte om Månen ligger i 12:e- eller 1:a huset. Ligger den 12:e huset är känslorna än mer hemlighetsfulla och dolda för andra, än om de ligger i 1:a huset när man mer läser dem som en öppen bok. Var de än är är de INTENSIVA. Sedan vet jag inte vilka andra ev. aspekter som är involverade till Månen och ASc.

Sedan är det så att det gläder mig oerhört att någon visar ett sådant intresse för astrologi, som du gör. Det gör mig glad!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2016-11-27 12:01
#27

Tack Farwoq, eller Draken för att du delar med dig och vilken fantastisk söt historia om din dotter och den snälla Draken. Det är alltid trevligt att lära känna personerna lite grann bakom sina alias :) Skåne är trevligt och har mycket att bjuda på :) Tråkigt med din energi men förstår dig fullt ut att bara behöva lägga den på en uppgift och prioritera bort övrigt. Men tack för att du kikar in och följer mitt lärande och måna funderingar i ett pussel som inte är helt lätt ;) Kyllan, det låter som mycket känslor i omlopp, vad de extroverta känslostormar eller introverta och uteslöt sig från världen?? Måste nog kolla var min egna mamma har sin måne för där var det mycket extroverta känslostormar i den annars stabila oxen (solen). Sonen är vattuman som ligger i hus 4, precis som jag har han en Venus konj med solen men även Neptunus och krion. I hus 4 i fiskarna ligger även Jupiter fast inte i konj. Nu när jag studerat asc i vågen och månen i skorpionen så är 10 grader mellan så det är ingen riktig konj fast månen ligger i första huset. Dock är min make säker på att de skrev ner fel minuttid på 2 min vid förlossningen så jag kanske ska korrigera det och se om månen kommer närmare varandra eller längre ifrån. Nu över till tolkningen av sol/Venus konj i hus 8 stenblocken. Här tror jag känslorna fördjupas och är väldigt seriösa, när förälskelsen kommer är det djupt och väldigt seriöst inga snabba förälskelser som går över fort. De är stabila och håller sig till tryggheten i Stenbocken, sedan tror jag att Stenbocken även vill styra känslorna där de praktiskt eller logiskt blir mest stabilt medan hus 8 kan hålla nere andra känslor som innebär en mer kaotisk stabilitet. Innebär även att inte vilja lösa alla djupare konflikter som kanske behöver redan ut från familjearv?? Sedan gör den mig väldigt kärleksfull och ömsint framförallt inom familjen (hus4). Jag har god hand om pengar och är ibland lite för ekonomisk är verkligen av skolan "först tjäna pengar sedan spendera" här är det även viktigt att kunna ha den finansiella stabiliteten att kunna ge barnen och mig själv det jag behöver i ägodelar, vilket jag även kan idag. Är ganska tävlingsinriktad och vill gärna få beröm för jobbet jag gör så en hög ambitionsnivå, här spelar säkert trigonen med månen och Saturnus in, precis som min målmedvetenhet, jag vet oftast vad jag vill och vart jag är på väg. En fråga jag har är att solen ligger i Stenbocken och har samtidigt en trigon med Saturnus? Blir den förstärkt också då?? Konflikter och oro som inte löses ut bygger upp sig i kroppen och dränerar mig på energi (hus 8) framförallt om det är av känslomässig karaktär. Phhhuuu, nu måste jag vänta lite till innan jag går vidare med Jupiter opp. Men lämna gärna återkoppling om tolkningen… Svårt att veta vad som är personlig analys och vad som här ren horoskopstolking ;) med en blandning av intuition :) Ha en mysig första advent!!

Annons:
Wilyamna
2016-11-27 12:01
#28

Tack Farwoq, eller Draken för att du delar med dig och vilken fantastisk söt historia om din dotter och den snälla Draken. Det är alltid trevligt att lära känna personerna lite grann bakom sina alias :) Skåne är trevligt och har mycket att bjuda på :) Tråkigt med din energi men förstår dig fullt ut att bara behöva lägga den på en uppgift och prioritera bort övrigt. Men tack för att du kikar in och följer mitt lärande och måna funderingar i ett pussel som inte är helt lätt ;) Kyllan, det låter som mycket känslor i omlopp, vad de extroverta känslostormar eller introverta och uteslöt sig från världen?? Måste nog kolla var min egna mamma har sin måne för där var det mycket extroverta känslostormar i den annars stabila oxen (solen). Sonen är vattuman som ligger i hus 4, precis som jag har han en Venus konj med solen men även Neptunus och krion. I hus 4 i fiskarna ligger även Jupiter fast inte i konj. Nu när jag studerat asc i vågen och månen i skorpionen så är 10 grader mellan så det är ingen riktig konj fast månen ligger i första huset. Dock är min make säker på att de skrev ner fel minuttid på 2 min vid förlossningen så jag kanske ska korrigera det och se om månen kommer närmare varandra eller längre ifrån. Nu över till tolkningen av sol/Venus konj i hus 8 stenblocken. Här tror jag känslorna fördjupas och är väldigt seriösa, när förälskelsen kommer är det djupt och väldigt seriöst inga snabba förälskelser som går över fort. De är stabila och håller sig till tryggheten i Stenbocken, sedan tror jag att Stenbocken även vill styra känslorna där de praktiskt eller logiskt blir mest stabilt medan hus 8 kan hålla nere andra känslor som innebär en mer kaotisk stabilitet. Innebär även att inte vilja lösa alla djupare konflikter som kanske behöver redan ut från familjearv?? Sedan gör den mig väldigt kärleksfull och ömsint framförallt inom familjen (hus4). Jag har god hand om pengar och är ibland lite för ekonomisk är verkligen av skolan "först tjäna pengar sedan spendera" här är det även viktigt att kunna ha den finansiella stabiliteten att kunna ge barnen och mig själv det jag behöver i ägodelar, vilket jag även kan idag. Är ganska tävlingsinriktad och vill gärna få beröm för jobbet jag gör så en hög ambitionsnivå, här spelar säkert trigonen med månen och Saturnus in, precis som min målmedvetenhet, jag vet oftast vad jag vill och vart jag är på väg. En fråga jag har är att solen ligger i Stenbocken och har samtidigt en trigon med Saturnus? Blir den förstärkt också då?? Konflikter och oro som inte löses ut bygger upp sig i kroppen och dränerar mig på energi (hus 8) framförallt om det är av känslomässig karaktär. Phhhuuu, nu måste jag vänta lite till innan jag går vidare med Jupiter opp. Men lämna gärna återkoppling om tolkningen… Svårt att veta vad som är personlig analys och vad som här ren horoskopstolking ;) med en blandning av intuition :) Ha en mysig första advent!!

Kyllan56
2016-11-27 14:13
#29
**Många frågor, så om jag glömmer någon får du säga till.  

Ditt 8:de hus styrs av Saturnus, eftersom husspetsen ligger i Stenbocken. Att dina känslor är seriösa och allvarliga när det kommer tillstånd ser jag framförallt att det kommer från din Måenen/Saturnus-konjunktion i 5:huset. 5:e hustet är de korta kärleksaffärernas hus. Med den placeringen i Jungfrun är du inte de korta förhållandena kvinna. Du ser mer Seriöst på kärleken. Sedan fördjupas allt i 8:de huset. Med dina fina Trigoner Från Solen/Venus till Månen/Saturnus så förstärks din seriösa känslomässiga känsla. fina aspekter att ha.  Men Månen/Saturnus i 5:e huset kan också indikera att du kanske är för seriös ibland, och skulle må bra av att plocka fram den mera lekfulla energin och barnet inom dig.

**

Din sons Sol ligger i 4:e huset i Vattumannen. Vattumannen är normalt sätt inte känslosam utan luftig och intellektuell, som gillar att diskutera och provocera. Man har en dragning till det okonventionella och annorlunda. Man är intuitiv och kan få plötsliga insikter om olika företeelser. Vattumannen styrdes traditionellt av Saturnus, och har något gemensamt med Stenbocken.  
**Det finns något genialt över Solen i  Vattumannen. 

 I fjärde huset blir familjetillhörigheten viktig. Starka band till båda eller någon av föräldrarna. Trygghet är viktigt och en känslomässig bas är av högsta vikt. Med Solen i 4:e huset och Månen i Skorpionen i 1:a huset tyder på en känslomässig intensiv person. Den ascendentplaceringen ger alltid för handen av en mycket intensiv person. Man kan inte dälja sina känslor utan de skiner igenom. Med Skorpionen kan själva känslan vara dold, men att man känner, eller rättare saft känslans konsekvens, är som att läsa i en öppen bok. Med Solen i 4:e huset kan en viss lynnighet finnas med i bilden.  Så det finns en introvert känslor, där yttringarna för känslorna blir extroverta. Jag hoppas du förstår vad jag menar. 

**

Skorpionen är i kvadratur med Vattumannen. Har din son en kvadratur mellan sin Sol och Måne? För det förstärker lynnigheten och de intensiva känslorna.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
2016-11-28 13:02
#30

Tack för din återkoppling Kyllan :) Tror du har rätt i att jag inte är den korta kärleksaffärer kvinna men med min enklare tvilling asc så har det ibland uppfattats så ;) innan mitt gifta liv startade så fanns det absolut kortare relationer men jag ville nog reda ut om det var seriöst och stabilt och varaktigt, och när det inte var det kände jag inte för att ödsla mer tid. Liksom jag haft väldigt svårt att släppa de män som jag blivit väldigt förälskad i när det inte varit besvarat. Men det behöver jag inte tänka på längre ;) Dock har jag ibland involverat mig utan att varit jätteförälskad utan det mer varit ok, det förvånar mig då jag ser så seriöst på kärleken men tyvärr kunde jag köra på utan att lyssna riktigt på hjärtat utan mer på praktiska delar, men det är nod min måne som spökar här. Eller om det är hus 8 som gör att man kan lägga vissa känslor inom sig. Funderar på hur hus 8 påverkar min sol/Venus hur den kommer till uttryck och vad brukar man mena med andras pengar?? Sonen har ingen kvadratur mellan måne och sol, han har fina aspekter till solen. Många konj och trigon med asc dock en opp med mars i hus 10 ( konj med MC) i lejonet. Jag förstod precis vad du menar att känslorna stängs in introvert men kommer ut på något annat som extrovert. Vill inte lägga ut hans horoskop här för han är för ung, men om du är nyfiken kan jag maila dig. Han har liksom ett evighetstecken eller en liggande 8 genom sina aspekter som jag är nyfiken på.

Kyllan56
2016-11-28 14:30
#31

Wilyamna, det har nog att göra med din Sol i Stenbocken. Du ska veta att Stenbocken kan gifta sig för andra saker än för kärleken. Det kan vara pengar, prestige, någon som har en uppburen social funktion m.m. Så om du träffat män som innefattas av dessa kriterier kan du gått in i en relation. Men just för att Solen befinner sig i 8:de huset vill du ha mera djup i en relation, så när polityren skavts av så gör även förhållandet det.  

När man tittar på vad du dras till för män så tittar man i en kvinnas horoskop på Solen, Mars och 7:e husspetsen. Solen i Stenbocken visar att du vill ha en man med ambitioner, pengar och en god social position - gärna en ledare.. Mas i Lejonet en ståtlig, generös man som kan träda in i ett rum så alla tittar på honom.  7:e husspetsen en sanningsenlig man som går till botten med det han är intresserad av. Intresserad av religon, filosofi, resor och andra kullturer. En person som person genom de erfarenheter han gör.

Andras pengar är pengar man får genom arv, gåvor, men även yrken där man hanterar andras pengar, som ekonom, stiftelser, revisorer, ideella verksamheter, som Sida, RB mm.

Du kan pm:a mig din sons horoskop så ska jag titta på det!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: