Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 798 ggr
Kyllan56
10/14/16, 4:48 PM

Aldrig försent att leka och drömma!

Min Måne har jag  i konjunktion med Asc och trigon Venus.

Mycket av de astrologen sa var sant, dock inte riktigt allt. Min Måne/Asc-konjunktion skiljer inte en grad och trigonerna till Venus är också nästan exakt.

Ibland kommer sammanträffande! Varför lyssnade jag just nu på Lejonmånen?

När jag var ung hade jag ambitionen att söka in på scenskolan i Malmö. Men jag hade för dåligt självförtroende!

För någon vecka sedan var jag på födelsedagsfest, där jubilaren hade ordnat med ett event. Ett mord hade skett och nu var det upp till oss att hitta mördaren. Två personer som kom från ett företag, styrde upp det hela. Vi fick en person vi skulle gestalta och instruktioner om hur den personen är och en viss historik. Även instruktioner om vissa saker vi skulle göra.

Vi fick reda på att tre priser skulle delas ut. Ett var en "Oscar" för bästa karaktär och den som roat de övriga mest.

Med mycket Eld och Lejonenergi, som jag har i mitt horoskop . Mars i Skytten i femte huset, så gillar jag  att leka och är kreativ. Med liv och lust gick jag in för att vara Sigrid Person, som tyvärr inte var en alldeles trevlig person.. Månen på Asc, gör att jag har mycket nära till mina känslor, vilket är bra när man ska spela teater. Dock mindre bra när man spelar poker, för att man läser av mig som en öppen bok.

Döm om min förvåning när jag vann det priset! Alla vi som spelat spelet fick rösta. Jag själv hade inte en tanke på det, utan tyckte bara det var en sjusärdeles rolig lek. Jag är dessutom inte rädd för att göra bort mig, så jag brassade på. Jag ska villigt erkänna att jag blev barnsligt stolt över min låtsa- Oscar! 

Det här var vad jag behövde, lite uppmuntran i ett liv som ibland är fylld av leda och brist på tillhörighet, Eftersom jag  har sjukersättning och inte arbetar.

Så jag börjar fundera över om jag ska anmäla mig till en amatörteater. Där är jag fortfarande och funderar och funderar…

Så lyssnar jag på hur vi är som har Månen i Lejonet, jo födda till skådespelare.SkämtarSkrattar Kanske behövde jag en skjuts i rätt riktning. Att det aldrig är försent att LEKA! Tummen uppEn hint om att gör det kyllan! Våga hoppa!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Nanny64
10/14/16, 11:33 PM
#1

Hej allihopa! Kyllan56, vad roligt att du vann en Oscars, GRATTIS! 💐Men jätte tråkigt att du fortfarande funderar om du ska börja med amatör teater när du har gåvan inom dig… och jätte synd om oss som inte får uppleva en skådis med jätte talang. 😀 Det är aldrig försent, Kyllan56… Ha det bra! 🌞🙋🌟

Kyllan56
10/14/16, 11:37 PM
#2

Tack Nanny64!🌺🤗Det blir nog någon amatörteater…😃Bara för att det är så jäkla kul!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Nanny64
10/14/16, 11:44 PM
#3

Hoppas, hoppas! 🌞🙋

Farwuq
10/15/16, 2:40 PM
#4

🏆 👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Kyllan56
10/15/16, 2:46 PM
#5

🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
10/20/16, 5:13 PM
#6

Grattis till priset, kanske det var meningen så du skulle väcka till liv ditt stora intresse igen. Så självklart ska du hoppa på teatern igen där du känner en sådan lycka vid utövandet, det läker djupa sår 🌹🌹🌹

Annons:
Kyllan56
10/20/16, 6:56 PM
#7

Tack Wilyamna! 🙂Jag arbetar på det! Men du uppfattade det rätt. Ja trivdes som den Fisk jag är  i vattnet. Det var länge sedan jag hade så roligt!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Tarotstollan
10/21/16, 2:16 AM
#8

Tycker det låter helkul! Grattis till din Oscar och "Go Kyllan Go"!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Kyllan56
10/21/16, 11:22 AM
#9

Tack Stollan, det värmde!🌺Det är tramsigt men jag funderar fortfarande. Men om det ska bli av, så är nästa termin lämplig. För nu är väl alla i full gång.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Tarotstollan
10/21/16, 2:39 PM
#10

Säg inte det, hör av dig till dem! Om du inte får vara med nu, så kanske du kan få komma dit och se på hur de har det.
Jag var hypernervös när jag anmälde mig till målar kursen men det gick ju hur bra som helst när jag väl kom dit.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Kyllan56
10/21/16, 3:02 PM
#11

Det låter bra stollan! Kul att du trivs på din målarkurs. 🙂Ja det är viktigt att ha ett kreativt uttryck. Det gäller bara att välja det som passar en bäst.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Wilyamna
10/21/16, 5:18 PM
#12

jag tror att när man bär en längtan inom sig själv är det viktigt att samla mod till sig att prova, vad är det värsta som kan hända?? Att det känns helt fel?? Och då kan man sluta 👍 Jag gick i några år och funderade på en kurs jag ville börja och när jag väl vågade så var det att hitta en pusselbit till mig själv som jag länge saknat och jag fullkomligt älskar det och kommer aldrig sluta igen!! Så igen, om du längtar efter det så våga hoppa!!! Jag lovar att du inte kommer ångra dig. Vad säger dina transiter?? Någon period bättre än någon annan period att starta igång??

Kyllan56
10/21/16, 10:19 PM
#13

Jag har Saturnus Trigon Ascendenten. Den går ur i november. Den kan hämma lite.

Sedan har jag flera  transiter från Jupiter till  Månen/Asc och Venus, som startar i november och då är tiden mogen. 😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Upp till toppen
Annons: